globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pálí žárovky
 
13.2.2011 v 13:01
Nevíte čím by to mohlo být že moje moto pálí žárovky? když se poprví spálila přední žárovka tak sem prostě koupil novou (osram) v obchodě říkali že by měla vydržet dlouho,ale vydržela pár set km takže to je už druhá spálená přední žárovka,a jak se vepředu spálila ta druhá tak se spálila i zadní žárovka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky

14.2.2011 v 13:30 | Nahoru | #1
350.632> No tak pokud máš tenhle názor, můžeš mi vysvětlit, jak to funguje ? V servise mi u fabky všechno přeměřili a bylo to OK. Tak dali nějakej dzindzik na drát před žárovku a je to v pohodě. Žárovky nepraskaj, baterka šlape 5 let bez problému, tak nevim. Myslíš, že mě v servise ojebali ?

Naposledy editováno 14.02.2011 13:41:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky

15.2.2011 v 09:11 | Nahoru | #2
Loner-71: Říká se, že fabie jezdí na benzín a žárovky
Přičina pálení může být v tom, že z alternátoru ve skutečnosti ani po usměrnění neleze stejnosměrné napětí. Z těch tří fází lezou sinusovky, které se skládají, a výsledek je vlastně kolísavý. Voltmetr z toho vypočítává jakousi průměrnou hodnotu, ale ve skutečnosti může být výsledných 14V tvořeno šestnáctivoltovými špičkami a dvanáctivoltovými propady. A pak záleží, jak a kudy je napětí vedeno na žárovky (jak velké ztráty po cestě jsou), protože vlákna žárovek ty špičky špatně snášejí. Akumulátor to celkem snese, stejně se musí nabíjet napětím vyšším, než jeho jmenovité.
Každopádně, jakýkoli dzindzik na cestě k žárovkám musí nutně omezit napětí na ně přiváděné a tím jejich svítivost. Prostě se berličkou odstraňuje důsledek místo příčiny, kterou je nejspíše konstrukční vada. Speciálně u škodovek jsou berličky dost standardem.

Naposledy editováno 15.02.2011 09:12:07
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist