bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 09:32 | Nahoru | #75691

Milan1963 píše: Verdom> Máš naprostou pravdu. Veterána lze otestovat a potom dostat zelená V - čísla. Dostat bílé SPZ nelze.
... a já, protože mám dnes volno, což se mi v neděli nestává, jdu lyžovat. Běžky už jsem dlouho nezkoušel.



Milane...zajímalo by mě, jak to dělaj z SPZ. Ti co jezdí z rádoby veteránama na Staromáku.
Že to dostanou na SPZ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 10:11 | Nahoru | #75692
bimbo750> to jsou normální nový auta,normálně se to přihlásí,vyrábí to firmy s homologací,většina jsou transity s jinou kastlí

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.2.2019 v 10:15 | Nahoru | #75693
Bimbo - normálně je to přihlášený, protože to nejsou veteráni ale úplný novostavby, který prošly schvalovacím řízením od Dekry nebo kterýho čerta. Jsou to prostě z větší části kopie těch starých aut ( zvenku) ale pod kapotou je moderní motoř, má to kotoučový brzdy a podobný moderní vymoženosti. Kamarád z fajfklubu do toho trochu dělá - původně vozili na staromáku touristy opravdovejma veteránama ale když se stávalo že ve dne jezdili a přes noc opravovali, vymysleli tydle repliky, nechali je postavit, prohnat schvalovacím řízením a jezdí s nima. Veteráče si nechali v kůlnách, garážích a stodolách na čistě veteránský záležitosti.

Jak je u vás, bandolini ? Tady mlha jak mlíko na všechno to namrzá a tři pod nulou. Mohla by se tu natáčet Ledová královna nemo Mrazík. Není sníh ale všecko je obalený silnou jinovatkou plot, stromy, keře, tráva, popelnica, zábradlí u baráku i na balkoně. Včerá to bylo podobný ale kolem jedenácté to začlo odtávat, na slunku se to potilo ale ve stínu to zůstalo jinovatkový celej den. Jdu makat do dílny, tak si tam zatopím i v kamnech - jenom od výhně se to tam neohřeje. Ve čtvrtek bylo hezky, ale pátek a sobota stály za houby, bylo zima a na motorkování to vůůůbec ještě není.

Béďa - to nebude pružina pod spojkovým košem, to bude pružina na řadičce. Relativně obvyklá závada u čtyřicítek.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.2.2019 v 10:18 | Nahoru | #75694
Milan - pamatuj že platí - sportem k trvalé invaliditě. Na zledovatělou stopu nejsou běžky zrovna dobrej dopravní prostředek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 10:38 | Nahoru | #75695
Bimbam> Sněhu je tady dost, slunce svítí, jsou mínus dva, na běžky akorát. Hodinka mi stačila - a jsem spokojen.
K tomu Staroměst. náměstí : Jednak jde opravdu o repliky, které nemají s opravdovými veterány nic společného - a když se tam občas objeví opravdu auto z 30. let, tak má normální SPZ, asi jako mají moje auta - tzn. že nikdy nebylo odhlášeno a od 30. let prostě je v registru normálních vozidel.
Vozidlo s veterán. značkami by na Staroměstské n. nesmělo - nesmí se s ním podnikat.
No a za další - provozovat k podnikání či výdělečné činnosti auto(moto) z 20. až 40. let není jen tak. Sám jsem to zkusil - a už NE ! Jezdil jsem svatby, moje auta hrála v pár filmech - finančně to sice bylo velice zajímavé, ale auta zvlášt' při filmování trpí - jeden záběr se točí třeba desetkrát, trpí spojka, hardyspojky, spotřeba Populara i 30 litrů, motor se přehřívá....na jeden den natáčení jsem měl den oprav. Když jsem auto půjčoval herečce, která s ním měla jet jen pár set metrů a nevěděla ani co je meziplyn, řadila přes zuby jak v novém autě, divila se, že auto nemá zrychlení jako její tehdy nová Felicia - k tomu režisér, který si myslel, že spodové auto z roku 1938 nemá problém jet sedmdesátkou - to byly faktory, kvůli nimž už auta nepůjčuju, nikoho nevozím a řídím si je raději sám. I tu relativně moderní Š 120, protože jsou lidé, kteří ji ani neumějí nastartovat . Nechápu to - ale nevědí, že musejí dát sytič, tedy základní věc , kterou vědí i moje pětadvacetileté dcery.

Naposledy editováno 17.02.2019 10:47:44

(reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 10:45 | Nahoru | #75696
Bimbam> Osečany hlásí slunečno, ve stínu jinovatka, jinak jaro. 8,2°C

(reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 10:45 | Nahoru | #75697

Béďa17 píše: Poslušně hlásím, že hranatou jsem včera zprovoznil. Vyčistil jsem nádrž,karbenátek,udělal hladinu a vrčí to a jede to.Nevrací se mi řadička do jako mezipolohy.Když chci řadit třeba ze čtyřky dolu,tak musím řadičku přizvednout a pak teprve podřadím.Pružina pod spojkovým košem?



To bude jedna z pružin v poloautomatu prasklá nebo utahaná, případně to může bejt někde přidřené po cestě, ale to bejvá většinou když motorku vyválíš na levou stranu a něcdo se tam zničí jak dostane hřídel přes páku kopanec... K těm pružinám v poloautomatu se dá se značnou dávkou trpělivosti, úsilí a zručnosti dostat bez půlení, bude se ti hodit planžeta, ale ty západky se tam daj naposílat i bez ní, když nejsi gramlavý. takže víko dolů, spojku ven, startovací segment taky, rozhodíš hřídel.a a na druhé straně sundáš vačku poloautomatu. Zůstane ti tam jen vnitřní hřídel se západkami, opatrně ji vytáhneš aby ti západky s pružinami nevylítaly do převodovky, protože jsou taky pod pružinami v nohách na té hřídeli, přeházíš pružiny v poloautomatu (tenkými očkoplochými elektrikářskými kleštěmi to jde dobře, a zase to poskládáš zpátky. Poloha vnější hřídele pro páku má vyosený segment aby nešla dát obráceně, tak ji musíš natočit psrávně, než jí tam budeš strkat do bajonetu, je to taky přes péro...

(reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 10:55 | Nahoru | #75698

nemako píše: bimbo750> to jsou normální nový auta,normálně se to přihlásí,vyrábí to firmy s homologací,většina jsou transity s jinou kastlí



Jsou to skutečně novostavby, repliky na podvozku moderního auta. Nicméně nejsou to transity, ale většinou Pickupy a offroadové podvozky,protože mají
velká kola přirozeně a stavitel repliky nemusí řešit problém s převody, a navíc mají redukci, což se jim pro to courání v ouzkejch uličkách hodí jako pomoc
proti pálení spojky. Hodně se dělá to, že koupí fung novou Ladu nivu, která plní aktuální emisní normy, shodí z ní kastli, protáhnou na rozvoru a mají základ
auta co nesmrdí a nebude se srát jako nějaký ojetý utahaný pickup který stojí stejné peníze (na tom magistrát trvá) není příliš drahé a že je v té těžké kastli
poněkud lenivé jim na ten postrk nevadí...

(reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 11:15 | Nahoru | #75699
Bimbam> tady mrholí a je kosa mlha,hnus

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.2.2019 v 11:18 | Nahoru | #75700
Erik - kurnik, pár desítek kilometrů jižnějc je jaro.Tady furt mrazivo, aktuálně -1 a mlha trvá. Jdu naložit do kotla, mlha leze snad i do baráku jak je tu chladno.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.2.2019 v 11:24 | Nahoru | #75701
Nemako - jo, úplně odporně je venku. Před hodinou jsem rozfajroval v dílně bejvalý sálový kamna z hospody a furt je tam zima - zdi jsou studený a žerou teplo. Vezmu si vaťák a jdu zatopit na výhni a tvořit umělecké dílo. Chtěl jsem projet kejchačku Hafici, ale v tomhle hnusu co je venku se nedá.... Tak se bude pracovat. A proč? Protože práce šlechtí - jak říkali králíci z klobouku.

Sranda je když se podívám na Seznam na počasí pro Nymburk, tak to píše že jsou ve Svinibrodu +4. O čtyři kilometry jsme dál na sever a je tu o pět stupňů míň

Naposledy editováno 17.02.2019 11:27:35

(reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 11:42 | Nahoru | #75702

Milan1963 píše: Bimbam> Sněhu je tady dost, slunce svítí, jsou mínus dva, na běžky akorát. Hodinka mi stačila - a jsem spokojen.
K tomu Staroměst. náměstí : Jednak jde opravdu o repliky, které nemají s opravdovými veterány nic společného - a když se tam občas objeví opravdu auto z 30. let, tak má normální SPZ, asi jako mají moje auta - tzn. že nikdy nebylo odhlášeno a od 30. let prostě je v registru normálních vozidel.
Vozidlo s veterán. značkami by na Staroměstské n. nesmělo - nesmí se s ním podnikat.
No a za další - provozovat k podnikání či výdělečné činnosti auto(moto) z 20. až 40. let není jen tak. Sám jsem to zkusil - a už NE ! Jezdil jsem svatby, moje auta hrála v pár filmech - finančně to sice bylo velice zajímavé, ale auta zvlášt' při filmování trpí - jeden záběr se točí třeba desetkrát, trpí spojka, hardyspojky, spotřeba Populara i 30 litrů, motor se přehřívá....na jeden den natáčení jsem měl den oprav. Když jsem auto půjčoval herečce, která s ním měla jet jen pár set metrů a nevěděla ani co je meziplyn, řadila přes zuby jak v novém autě, divila se, že auto nemá zrychlení jako její tehdy nová Felicia - k tomu režisér, který si myslel, že spodové auto z roku 1938 nemá problém jet sedmdesátkou - to byly faktory, kvůli nimž už auta nepůjčuju, nikoho nevozím a řídím si je raději sám. I tu relativně moderní Š 120, protože jsou lidé, kteří ji ani neumějí nastartovat . Nechápu to - ale nevědí, že musejí dát sytič, tedy základní věc , kterou vědí i moje pětadvacetileté dcery.



Milane nedivím se že se tomu divíš... už 30 let sevyrábí auta kde manuální sytič není... postará se to o sebe samo, prostě vrazíš klíč do spínačky, nebo zmáčkneš tlačitko a onoto prostě nastartuje... Žádný sytič neřešíš. Mojí ženě je 35 let a systič není schopna obsloužit, stejně jako její vrstevnice, moje sestra apod... je zapotřebí si uvědomit, že ta bezsytičová auta se vyrábí déle než je většina z nich na světě a ti nejstarší byli v době počátku bezsytičových aut v mateřské školce. V autoškole nikdy nikdo nebude mít staré auto, z mnoha důvodů jednak protože potřebují aby na něj bylo spolehnutí, druhak proto že to najezdí tolika kilometrů v tak špatném zacházení, že je stejně po 5 letech opotřebené.. To auto si na sebe vydělá a nemá pak smyslu válet se pod starým krumplem.. Tzn. když se bezsytičová auta dělají tak od poloviny 80. let, poslední sytičové auto jako š742 nebo žigulík dožily v poslední autoškole díky výrobnímu přesahu nejpozději tak v polovině devadesátých... A to už byla v prodeji druhá genezace bezsytičovek... Tz. někteří dnešní čtyřicátníci a všichni třicátníci sytič v autoškole nepotkali. Takže se to učili až sami, když zrovna neměli moc peněz a koupili si nějaký starý werk jako svoje první auto, jenže i tyhle staré werky už dávno dožily a v provozu se nepohybují takřka vůbec, tak ani není proč to učit... Dnešní typické první auto za pár tisíc pro mladého řidiče je nějaká malá mrdka z konce devadesátek nebo z prvních let tohoto století, která je ve 100% exemplářů vybavena vstřikováním a řízeným spalováním. Já sytič znám, protože jsem jezdil kdejakými karburátorovými wergly, ale ačkoli doma provozuju jedno 26leté a druhé 10 leté auto, ani jedno z nich nemá manuální sytič a poslední věc kde je je samoděl malotraktor s motorem š120LS, převodovkou z Favorita, následovanou 2. převodovkou z Robura a nápravou z Garanta... K Tomu mám dvě karburátorové motorky které mají manuální sytič, ale to taky proto, že jsou 20-25let staré a vtřikování do motorkového světa přišlo o dekádu déle...

Jawablázni

17.2.2019 v 11:44 | Nahoru | #75703
Bimbam: tady je krásně jasno, ale mrzne takhel kolem poledního co je na slunci rozmrzne, ale jak je stín, tak přesně s jeho hranou je dál mráz Sníh ještě je, byť už je ho podstatně míň....

Jawablázni

17.2.2019 v 12:04 | Nahoru | #75704
Bimbam: U nás v Plzni máme tejden jaro. Dnes ráno v 7 jsem osedlal skútr ( ano jezdím na Skútru a nestydím se za to) a jel do autoškoly při příjemných -5°C a cestou z5 mě začínalo bejt horko.

(reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 12:09 | Nahoru | #75705

Bimbam píše: Erik - kurnik, pár desítek kilometrů jižnějc je jaro.Tady furt mrazivo, aktuálně -1 a mlha trvá. Jdu naložit do kotla, mlha leze snad i do baráku jak je tu chladno.


¨Náš dům je 350 m. n. m. Ve stínu sníh sem tam ještě leží, ale jinak to jde

Jawablázni

17.2.2019 v 12:46 | Nahoru | #75706
Bimbam > u nás azůro . Včera jsem neodolal , osedlal Péroše a vyrazil do Rudný , Tachlovice , Karlštejn , Srbsko , Beroun , Nižbor , Hansovo statek , Broumy , Skryje , Křivoklát , Lány a dom . Krásných 160 km , bohužel bez Čmouda . Silnice suché , jenom v lesích kam nemohlo sluníčko mokro . Jel jsem na kochačku , krásně jsem si to užíval .

Jawablázni

17.2.2019 v 12:54 | Nahoru | #75707
Mlha se zvedla, jasno, +1. Slunko už hřeje do baráku oknama vyháním z dílny mráz koštětem

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.2.2019 v 13:00 | Nahoru | #75708
Pech, manuálně ovládaný sytič už neměla ani první škoda 1000mb. I první favority byly co
se týče startu soběstačné. To, že se to neujalo je jiný příběh...

Naposledy editováno 17.02.2019 13:01:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 13:10 | Nahoru | #75709

MartinED250 píše: Pech, manuálně ovládaný sytič už neměla ani první škoda 1000mb. I první favority byly co
se týče startu soběstačné. To, že se to neujalo je jiný příběh...


Keci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 13:15 | Nahoru | #75710

rancher píše: Keci...



Prosím???

Jawablázni

17.2.2019 v 13:17 | Nahoru | #75711
Zase nejde dělat vědu z toho, že to někdo neví nebo nezná. Ono zvednout páčku sytiče zas není taková věda. Spíš obecně jsou auta někde jinde...

Jawablázni

17.2.2019 v 13:17 | Nahoru | #75712
Žádný keci
Tohle se montovalo na další série 1000mb a lidé kvůli spotřebě paliva struny dovybavovali o manuální sytiče i své automaty.

Naposledy editováno 17.02.2019 13:18:21

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.2.2019 v 13:30 | Nahoru | #75713
Všimni si potrubí, které sbírá teplo od výfukových parohů a vede do karburátoru...

Jawablázni

17.2.2019 v 14:00 | Nahoru | #75714
Na opavsku hlasim slunicko a 10 ve stinu pred chvilkou jsem byl provetrat TransAlpa..parada

Jawablázni

17.2.2019 v 14:45 | Nahoru | #75715

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 14:48 | Nahoru | #75716
MartinED250> ja mel manualni sytic ve favoritu, nastuduj si neco o systemu Ecotronic. Paskvil nejvetsi. Pocitacem rizeny karbec s manualnim syticem :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 14:54 | Nahoru | #75717
Kire640> Že jsme vlastnili Škodu 1000MB de Luxe a sytič měla...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 15:20 | Nahoru | #75718

Verdom píše: Frantacz> Chceš říct, že dáš do kupy veterána, uděláš testaci a pak ho převedeš na bílá čísla? To jsem zatím neslyšel, že by bylo možné. Obráceně to lze. To vím..


Ne.
Dřív si musel vozidlo trvale vyřadit abys dostal V a zpátky do registru vozidel jsi se už nedostal.Cca rok jde vozidlo z Registru vozidel přeřadit do Registru historických vozidel a když tě to přestane bavit převedeš si je zpátky do Registru vozidel.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 15:37 | Nahoru | #75719

hrnous píše: MartinED250> ja mel manualni sytic ve favoritu, nastuduj si neco o systemu Ecotronic. Paskvil nejvetsi. Pocitacem rizeny karbec s manualnim syticem :)

tento systém znám. Elektronicky řízený karburátor. Už to mělo lambdu i uhlí
Bylo to jen na vývoz, kvůli emisím. Některé kusy zůstaly i u nás. On ale i první favorit měl obyč karburátor - licence pierburg a ten měl bimetalový sytič. Mělo to ale pomalé odezvy a motor měl zbytečně velikou spotřebu. Proto se prodávala sada na předělání na klasiku s
táhlem.

Naposledy editováno 17.02.2019 15:38:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.2.2019 v 16:20 | Nahoru | #75720
MartinED250> Pravdou je, že úplně první embéčka se zkoušely s automatickým sytičem. Že by se tento systém osvědčil, to se říci nedá. Proto potom měla sytič manuální.
Já měl Škodu 1100 MBX - dvoudveřová, pro rodinu nevhodná, proto jsem ji po asi půl roce vlastnictví prodal - tehdy za 3000 kč ( rok asi 1992 ) - a ta měla dvoukarburátor, velký ( společný) vzduch. filtr a hlavně bimetalový sytič. Bylo to špatně. V chladu jelo auto na sytič i 5 km a ta spotřeba - radši nemluvit.
---nakonec asi souhlasím s Lad'ou - Prášilem - auta jsou dnes jinde, ale povědomí o tom, , že existují auta s manuálním sytičem bych předpokládal u každého motoristy řekněme nad 40 let. Když se ale s mojí Š 120 umí rozjet moje dcery a vcelku obstojně ji řídí, očekával bych totéž od chlapa mého věku, vyrostlého s embéčky a Octaviemi. Bohužel, tito chlapi vesměs zapomněli, s čím jezdili...smutné. Nejeden se totiž se stodvacítkou nerozjel - to je fakt...
Pochopím to u dvacetiletého kluka, ale moji vrstevníci - mezi 50 a 60 lety ...

Naposledy editováno 17.02.2019 16:22:23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist