globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

22.1.2019 v 20:15 | Nahoru | #74941

rancher píše: eda1> www.cezetmania.info/modely/index.html



Díky za nasměrování. Budu studovat.

(reakce na) Jawablázni

22.1.2019 v 20:23 | Nahoru | #74942

PetrL3 píše: Jirka4137> já nesnáším pražáky, brňáky, vidláky....

...prostě nesnášnáším lidi


U nás v práci říká jeden kolega: Nemám rád ani sebe, natož někoho cizího.

(reakce na) Jawablázni

22.1.2019 v 20:59 | Nahoru | #74943

Čmoud píše: MartinED250> tak se měl zeptat toho kolik dostal za to doporučení

. Dělal výběrové řízení pokud vím, byli nejlevnější... 😉

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.1.2019 v 21:03 | Nahoru | #74944
Vezl to od nás ze západu až někam na Moravu. Prý nejlepší cena od autorizovaného servisu... Měnilo se dost součástek.

(reakce na) Jawablázni

22.1.2019 v 21:28 | Nahoru | #74945
MartinED250> tak se ho zeptej kolik si řekl Carservis.Kousek od Děčína v Německu je taky dobrý servis.

(reakce na) Jawablázni

22.1.2019 v 22:01 | Nahoru | #74946

eda1 píše: Ahoj, jak jsem sliboval, že se budu pokládat dotazy až začnu rozebírat 175/477, tak to právě přišlo.
Mělo by být ukostřené +, ale zde je -. Je možné, že to někdo kompletně předělal, když přidával směrovky, nebo to je takhle dobře?
A má být regulátor pod levým kastlíkem, nebo přímo u dynama pod deklem kladívek?
Děkuji Eda



Ahoj od modelu 477 a vejš už je ukostřen mínus pol na stránkách jawarmaniak najdeš vše potřebné,včetně návodů,dil.příruček atd. http://jawarmaniak....5_476_+_175_477.html a praktické rady rádi přidáme my.

Naposledy editováno 22.01.2019 22:07:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.1.2019 v 22:09 | Nahoru | #74947

Čmoud píše:

Jinak další tip na výlet muzeum řemesel, je to prý moc hezký a dost rozsáhlý.



Až přijedeš na návštěvu tak tam můžem zajet,čmoudostezkama je to tak 20km ze zahrady.

(reakce na) Jawablázni

22.1.2019 v 22:15 | Nahoru | #74948
Vlasťák1973>

(reakce na) Jawablázni

23.1.2019 v 00:35 | Nahoru | #74949

MartinED250 píše: U mého dvacetiletého auta je jednotka ABS původní a funguje.. Přéma má na GS kilo a dával za doporučený servis v autorizáku skoro 80000kč To má BMW skoro 1000kč na 1000km daň za spolehlivost...



Tak je fakt že BMW není úplně neprůstřelné co do spolehlivosti - resp. není to motorka pro chudé, protože pokud ty servisplány dodržíš, tak to najezdí statisíce km..
Jezdí to ale natolik dobře, že to dost lidem stojí za to, když ta motorka dovede v absolutním pohodlí objet zeměkouli jakýmkoli terénem jakoukoli rychlostí....

Japonci jsou lepší, ti najezdí statisíce km bez brutální údržby, jen za spotřebák..

Nicméně ani BMW nemá kazivost 100% jako aktuální Jawa (shinery nepočítám, není to Jawa). Ta kazivost je řádově nižší, u Hondy ještě o jeden....
Takže když se Jawy poserou skoro všechny už cestou domů ze salonu, nebo už před ní, nebo těsně potom, je to tragédie co nesnene nikdo krom
Milana, navíc ten přínos jízdních výhod tam absolutně není... Je to nejzákladnější možné řešení všeho, s prachbídným amatérským zpracováním,
výkonově je to taky holý základ, jen to vypadá stejně divně jako BMW - to je jediný společný rys, že BMW vypadá jak ufo co spadlo na buginu šíleného maxe a
Jawa 660 taky....

Chápu, když si někdo koupí mizerný werk na tlučení do práce a z práce, když mu to na těch pár kilometrů nevadí že to jede tak nějak všelijak a není mu to líto postavit na povětrnosti vedle betonárky... Ta věc za moc nestojí, ale může mu to stačit a stálo to půl peněz...

Jenže dnešní Jawa prodává stejně mizerný werk, ale za plnou cenu, za kterou se dá koupit sice obyčejný, ale spolehlivý, trvanlivý a dobře fungující werk...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.1.2019 v 00:39 | Nahoru | #74950

eda1 píše: Ahoj, jak jsem sliboval, že se budu pokládat dotazy až začnu rozebírat 175/477, tak to právě přišlo.
Mělo by být ukostřené +, ale zde je -. Je možné, že to někdo kompletně předělal, když přidával směrovky, nebo to je takhle dobře?
A má být regulátor pod levým kastlíkem, nebo přímo u dynama pod deklem kladívek?
Děkuji Eda



Jak jsi přišel na ukostřené plus? to je blbost. Ukostřené mínus je OK.
Regler u prvních verzí byl na dynamu, u novějších pod kastlíkem na držáku, jako u 471. Tj. ne pod kastlíke jako pod jeho deklem, ale mezi kastlíkem a čepem kyvky.
Dá se koupit elektronický regler na dynamo, s tím se netrap, který se dá dobře integrovat i do skříňky po odděleném regleru který byl vadný když skříňku vykucháš.
Stojí pětikilo jako ten náhražkový releový a tak nemá cenu se jakkoli trápit s opravami původního, byl li by vadný....

Ptát se můžeš tady i do SZ, se 477 s Posilube mám bohaté provozní a servisní zkušenosti za 15 let/100000km

Naposledy editováno 23.01.2019 00:41:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.1.2019 v 10:26 | Nahoru | #74951

eda1 píše: Ahoj, jak jsem sliboval, že se budu pokládat dotazy až začnu rozebírat 175/477, tak to právě přišlo.
Mělo by být ukostřené +, ale zde je -. Je možné, že to někdo kompletně předělal, když přidával směrovky, nebo to je takhle dobře?
A má být regulátor pod levým kastlíkem, nebo přímo u dynama pod deklem kladívek?
Děkuji Eda



Kostra - je správně, dvoucívkový relátko dobíjení v hliníkové škatulce pod levým kastlíkem je taky správně. Nikdo to nepředělával, takhle to má bejt. Kostru + měly jako poslední motorky z čezety snad kulatý sportky, před nima jednovýfukový čízy kulatý a malý kejvačky jawa-čz. Jak se začaly dělat hranatý čízy (což je ta tvoje ) a vývozní "harlejky" což je modifikace 477 pro export, přešlo se na ukostření minusového pólu.

(reakce na) Jawablázni

23.1.2019 v 12:04 | Nahoru | #74952
Jen k BMW: nemám s nimi žádné zkušenosti, samozřejmě srovnávat Jawu s baworáky nejde, ale o (ne)spolehlivosti motoBMW vím hodně ze srazů MotoRoute, kam jich jezdí asi víc než 50 % zúčastněných motorek.
To, že prakticky každá nově vyrobená Jawa 660 musí hned k Hrnousovi, protože ( vím o jedné ) ani nenastartovala hned v továrně při koupi, je smutné a být by to tak nemělo. BMW má při množství vyrobených kusů poruchovost nějaké promile. Toho bych se nebál. Holt - je to značka - a s vyššími náklady na servis se musí počítat. Jak říká jeden můj známý - když máš na opici, musíš mít i na banány. A proto jezdí Formanem.
Psát o tom, že BMW není vizuálně hezké - to není spravedlivé . Každému se totiž líbí něco jiného. Mně se moc líbí velký výfuk Jawy 650. A BMW R1150 R . Jinému se to nelíbí vůbec...

Naposledy editováno 23.01.2019 12:08:41

(reakce na) Jawablázni

23.1.2019 v 15:24 | Nahoru | #74953

pech. píše: Jak jsi přišel na ukostřené plus? to je blbost. Ukostřené mínus je OK.
Regler u prvních verzí byl na dynamu, u novějších pod kastlíkem na držáku, jako u 471. Tj. ne pod kastlíke jako pod jeho deklem, ale mezi kastlíkem a čepem kyvky.
Dá se koupit elektronický regler na dynamo, s tím se netrap, který se dá dobře integrovat i do skříňky po odděleném regleru který byl vadný když skříňku vykucháš.
Stojí pětikilo jako ten náhražkový releový a tak nemá cenu se jakkoli trápit s opravami původního, byl li by vadný....

Ptát se můžeš tady i do SZ, se 477 s Posilube mám bohaté provozní a servisní zkušenosti za 15 let/100000km



Na ukostřené plus jsem přišel v techničáku.

Dík za odpovědi všem. Ještě se určitě ozvu.
Eda

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.1.2019 v 16:58 | Nahoru | #74954
Hmmm, to vypadá že to je ještě dojížděnej předtištěnej techničák co byl na kulatý čízy, tam byla kostra plus. Typ motocyklu a podobně tam máš psanej rukou anebo natištěnej tiskárnou? No, pro sichr se jukni na dynamo, tam bude napsaný jaká má být kostra a jaký má výkon. Ale když to mělo zapojenou kostru na - tak jak by to mělo být, nechal bych to tak a nedumal - ony se v techničákách najdou všelijaký zvěrstva. A nejen v techničákách, i v návodech na obsluhu ( u mě třeba na 471 ).

(reakce na) Jawablázni

23.1.2019 v 17:12 | Nahoru | #74955
Bimbam> já mám dvoumístnou motorku,na kterou nejde dát druhá sedačka. úředníci jsou divný. už jsem něl i enduro se zadní gumou velkou a úzkou a přední menší a širokou. papír toho snese

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.1.2019 v 17:13 | Nahoru | #74956
Typ je natištěn, ale opraven rukou z 477/1 na 477/01. Dále je rukou rok výroby a výrobní číslo motoru i rámu. Ještě je zajímavé, že na štítku je RV 1970, což je asi expedice ze Strakonic a v TP je RV 1969.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.1.2019 v 18:26 | Nahoru | #74957
eda1> když to máš na mínus nech mínus je to nabuzené na mínus.Když budeš chtít plus nabudíš si plus a je to.Tam co byly ampérmetry to ukazovalo na druhou stranu a podle toho se to taky poznalo.Neřeš to je to naprosto jedno, nech to jak to je.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.1.2019 v 18:35 | Nahoru | #74958
Už mě ta zima nebaví slušně řečeno už mě pěkně s... . Letos nemám chutˇ ani na lyžovačku. Asi se poohlídnu po nějaké zimní motorce.

Jawablázni

23.1.2019 v 19:21 | Nahoru | #74959
BMW má tu 125ccm se střechou, sklem i se stěračem.
Přiznám se k jedný věci. Ráno si i do auta beru vyhřívanou vestu, co mám na moto. Musim si hlídat záda. Jak prostydnou, snadno se seknou a nesnáším, když s nima musim ležet.

(reakce na) Jawablázni

23.1.2019 v 19:44 | Nahoru | #74960

Čmoud píše: eda1> když to máš na mínus nech mínus je to nabuzené na mínus.Když budeš chtít plus nabudíš si plus a je to.Tam co byly ampérmetry to ukazovalo na druhou stranu a podle toho se to taky poznalo.Neřeš to je to naprosto jedno, nech to jak to je.


ok, dík

Jawablázni

24.1.2019 v 02:13 | Nahoru | #74961
V techničákách je píčovin. Typu blbě zapsané VIN číslo (řešil jsem letos) na štítku 15k, v techničáku 13,5k - v jiných otáčkách, 477-0-2569 přepsané tužkou na 477-1-2569, nejčastěji vůbec není uvedena barva, nebo tam není uvedeno spojovací zařízení (huba, vzduch a elektrika) u valníků apod...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.1.2019 v 08:07 | Nahoru | #74962

Jirka4137 píše: Už mě ta zima nebaví slušně řečeno už mě pěkně s... . Letos nemám chutˇ ani na lyžovačku. Asi se poohlídnu po nějaké zimní motorce.

Tenhle strojek si postavil kamarád Ivoš. Dělá instruktora lyžování v Krušných horách a každý den na tom jezdí do hor do práce. na vlastní voči jsem viděl, jak na tom umí jezdit. Na zledovatělé vozovce jede 80 a zatáčky klopí jako za sucha... Na lyžích má ostruhy, má zimní M+S drapáky Heidenau a řazení předělaném do ruky. Plexi má stěrač. Suveréně je rychlejší než auta a všude zaparkuje. Je to nejfotografovanější dopravní prostředek v horách...

Naposledy editováno 24.01.2019 08:08:01

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.1.2019 v 09:28 | Nahoru | #74963
Taky mám v techničákách inovaci . V roce 2007 jsem měnil adresu a u ČZ 125 T z roku 1949 mně připsali do malého techničáku typ Jawa ČZ 125 - 355 . Kdo se v tom orientuje , tak vi , že tento typ se vyráběl až po roce 1954 . Další perlička se objevila před dvěma lety , když jsem měnil pojištovnu a pán který to se mnou uzavíral si to projel centrální databází . Na zelené kartě mně u Péráka Jawa 250 Zbrojovka Brno z roku 1948 přibylo označení Jawa 250 - 652 - 01 . Nikde jsem tento typ nenašel , takže mám asi originál , vyrobenej v počtu 1 kus .

(reakce na) Jawablázni

24.1.2019 v 09:51 | Nahoru | #74964
MartinED250> Tak pokud to plní účel, tak proč ne, taky jsem před lety, když uhodily mrazy větší než 20°C, jezdil do práce na čtyřkolce, nemusel jsem škrabat přední sklo a ještě jsem se u toho zahřál...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.1.2019 v 10:13 | Nahoru | #74965
MartinED250> To se mi líbí !
K těm nesrovnalostem : že je něco špatně ve velkém TP, to se , jak je vidět, vidí celkem často. A dá se to opravit - stačí tužka a razítko úřadu.
Horší je to s motorkou jako takovou. Už se to tady možná před lety psalo, ale opakování nikoho nezabije...Jawa rámy svých modelů 650 nejprve dala do laku ( možná komaxit , nevím přesně ). Potom nějaký dělník vzal raznice a do té barvy namlátil hezky ručně, kladivem přes tu raznici číslo. To by bylo OK, ale jen do doby, než motorka přijela po 4 letech do STK. Stalo se to i u mojí Stylky, ale vím i o jiných případech, že technik STK řekl, že to číslo neuzná, protože si ho majitel ( tedy i já ) do toho rámu vyrazil doma. Číslo nakřivo, každá číslice jinak vysoko, navíc do hotového laku, takže okolo už rám rezne...to prý snad nedělá továrna. Ale ano, dělá ! Jiné fabriky čísla vyjiskřovaly, Jawa razila ručně . Já STK nakonec prošel.
Jawa 650 je možná i v tomto ohledu unikátní.

Jawablázni

24.1.2019 v 10:37 | Nahoru | #74966
Milane, není unikrátní, je totálně odfláknutá... Já když bych razil čísla ručně, tak bych si tam dal rysku, nebo stačí i nalepená páska a jsou v lajně jako když střelí... A že jsem s obnovováním čísel měl svoje potíže taky, třeba když na 477 nebylo nalezeno vůbec, na valníkách taky ne, byly jen na štítku.... A jsou rovně, stačí nebýt lempl a trochu se posnažit dělat svoji práci pečlivě. Že je bordel ve starých techničákách se dá spíš pochopit když si do toho psal co kdo chtěl propiskou... Že některé údaje tam vůbec nejsou a jiné nepodstatné zase jsou... Ale už asi 15 let běží centrální databáze, takže když je něco blbě, je to chybou obsluhy počítače. Proto si techničáky po jakékli změně (majitel, bydliště, přestavba) pečlivě kontroluji a dokud to nezkontroluji, tak od tý přepážky prostě neodejdu. Už jsem zaznamenal chybu v barvě (hnědá/šedá) v adrese, v chybějícíh podstatných údajích (max váha přívěsu) i ve VIN kódech (vynechaný nebo zaměněný znak).

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.1.2019 v 10:39 | Nahoru | #74967
Já mám v TP 18 koní a v OTP 18 kW.
Ale čudlík, kde se ten výkon přepíná sem na panelce nikdy nenašel

(reakce na) Jawablázni

24.1.2019 v 10:48 | Nahoru | #74968
PetrL3> muzes machrovat, ze mas nejsilnejsi panelku v kraji

Jawablázni

24.1.2019 v 11:15 | Nahoru | #74969
No to jo, kůň je třičtvrtě kilowatty nemýlím-li se. Buď soudružka u přepážky dávno nezná fyzikální veličiny anebo se jí to prostě nechtělo přepočítávat .

Jawablázni

24.1.2019 v 11:38 | Nahoru | #74970
Zjistil sem to až doma po 2 reklamacícha už se mi na úřad nechtělo potřetí.
Naklusal sem za sousedem, co má kývačku ať ukáže, jak to má v OTP on, a jemu tam vyplnili "12 koní", takže mu to sedí s velkým TP.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist