AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
eda1 píše: Ahoj, jak jsem sliboval, že se budu pokládat dotazy až začnu rozebírat 175/477, tak to právě přišlo.
Mělo by být ukostřené +, ale zde je -. Je možné, že to někdo kompletně předělal, když přidával směrovky, nebo to je takhle dobře?
A má být regulátor pod levým kastlíkem, nebo přímo u dynama pod deklem kladívek?
Děkuji Eda
Ahoj od modelu 477 a vejš už je ukostřen mínus pol na stránkách jawarmaniak najdeš vše potřebné,včetně návodů,dil.příruček atd. http://jawarmaniak....5_476_+_175_477.html a praktické rady rádi přidáme my.
Naposledy editováno 22.01.2019 22:07:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše:
Jinak další tip na výlet muzeum řemesel, je to prý moc hezký a dost rozsáhlý.
Až přijedeš na návštěvu tak tam můžem zajet,čmoudostezkama je to tak 20km ze zahrady.
MartinED250 píše: U mého dvacetiletého auta je jednotka ABS původní a funguje.. Přéma má na GS kilo a dával za doporučený servis v autorizáku skoro 80000kč To má BMW skoro 1000kč na 1000km daň za spolehlivost...
Tak je fakt že BMW není úplně neprůstřelné co do spolehlivosti - resp. není to motorka pro chudé, protože pokud ty servisplány dodržíš, tak to najezdí statisíce km..
Jezdí to ale natolik dobře, že to dost lidem stojí za to, když ta motorka dovede v absolutním pohodlí objet zeměkouli jakýmkoli terénem jakoukoli rychlostí....
Japonci jsou lepší, ti najezdí statisíce km bez brutální údržby, jen za spotřebák..
Nicméně ani BMW nemá kazivost 100% jako aktuální Jawa (shinery nepočítám, není to Jawa). Ta kazivost je řádově nižší, u Hondy ještě o jeden....
Takže když se Jawy poserou skoro všechny už cestou domů ze salonu, nebo už před ní, nebo těsně potom, je to tragédie co nesnene nikdo krom
Milana, navíc ten přínos jízdních výhod tam absolutně není... Je to nejzákladnější možné řešení všeho, s prachbídným amatérským zpracováním,
výkonově je to taky holý základ, jen to vypadá stejně divně jako BMW - to je jediný společný rys, že BMW vypadá jak ufo co spadlo na buginu šíleného maxe a
Jawa 660 taky....
Chápu, když si někdo koupí mizerný werk na tlučení do práce a z práce, když mu to na těch pár kilometrů nevadí že to jede tak nějak všelijak a není mu to líto postavit na povětrnosti vedle betonárky... Ta věc za moc nestojí, ale může mu to stačit a stálo to půl peněz...
Jenže dnešní Jawa prodává stejně mizerný werk, ale za plnou cenu, za kterou se dá koupit sice obyčejný, ale spolehlivý, trvanlivý a dobře fungující werk...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
eda1 píše: Ahoj, jak jsem sliboval, že se budu pokládat dotazy až začnu rozebírat 175/477, tak to právě přišlo.
Mělo by být ukostřené +, ale zde je -. Je možné, že to někdo kompletně předělal, když přidával směrovky, nebo to je takhle dobře?
A má být regulátor pod levým kastlíkem, nebo přímo u dynama pod deklem kladívek?
Děkuji Eda
Jak jsi přišel na ukostřené plus? to je blbost. Ukostřené mínus je OK.
Regler u prvních verzí byl na dynamu, u novějších pod kastlíkem na držáku, jako u 471. Tj. ne pod kastlíke jako pod jeho deklem, ale mezi kastlíkem a čepem kyvky.
Dá se koupit elektronický regler na dynamo, s tím se netrap, který se dá dobře integrovat i do skříňky po odděleném regleru který byl vadný když skříňku vykucháš.
Stojí pětikilo jako ten náhražkový releový a tak nemá cenu se jakkoli trápit s opravami původního, byl li by vadný....
Ptát se můžeš tady i do SZ, se 477 s Posilube mám bohaté provozní a servisní zkušenosti za 15 let/100000km
Naposledy editováno 23.01.2019 00:41:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
eda1 píše: Ahoj, jak jsem sliboval, že se budu pokládat dotazy až začnu rozebírat 175/477, tak to právě přišlo.
Mělo by být ukostřené +, ale zde je -. Je možné, že to někdo kompletně předělal, když přidával směrovky, nebo to je takhle dobře?
A má být regulátor pod levým kastlíkem, nebo přímo u dynama pod deklem kladívek?
Děkuji Eda
Kostra - je správně, dvoucívkový relátko dobíjení v hliníkové škatulce pod levým kastlíkem je taky správně. Nikdo to nepředělával, takhle to má bejt. Kostru + měly jako poslední motorky z čezety snad kulatý sportky, před nima jednovýfukový čízy kulatý a malý kejvačky jawa-čz. Jak se začaly dělat hranatý čízy (což je ta tvoje ) a vývozní "harlejky" což je modifikace 477 pro export, přešlo se na ukostření minusového pólu.
To, že prakticky každá nově vyrobená Jawa 660 musí hned k Hrnousovi, protože ( vím o jedné ) ani nenastartovala hned v továrně při koupi, je smutné a být by to tak nemělo. BMW má při množství vyrobených kusů poruchovost nějaké promile. Toho bych se nebál. Holt - je to značka - a s vyššími náklady na servis se musí počítat. Jak říká jeden můj známý - když máš na opici, musíš mít i na banány. A proto jezdí Formanem.
Psát o tom, že BMW není vizuálně hezké - to není spravedlivé . Každému se totiž líbí něco jiného. Mně se moc líbí velký výfuk Jawy 650. A BMW R1150 R . Jinému se to nelíbí vůbec...
Naposledy editováno 23.01.2019 12:08:41
pech. píše: Jak jsi přišel na ukostřené plus? to je blbost. Ukostřené mínus je OK.
Regler u prvních verzí byl na dynamu, u novějších pod kastlíkem na držáku, jako u 471. Tj. ne pod kastlíke jako pod jeho deklem, ale mezi kastlíkem a čepem kyvky.
Dá se koupit elektronický regler na dynamo, s tím se netrap, který se dá dobře integrovat i do skříňky po odděleném regleru který byl vadný když skříňku vykucháš.
Stojí pětikilo jako ten náhražkový releový a tak nemá cenu se jakkoli trápit s opravami původního, byl li by vadný....
Ptát se můžeš tady i do SZ, se 477 s Posilube mám bohaté provozní a servisní zkušenosti za 15 let/100000km
Na ukostřené plus jsem přišel v techničáku.
Dík za odpovědi všem. Ještě se určitě ozvu.
Eda
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Čmoud píše: eda1> když to máš na mínus nech mínus je to nabuzené na mínus.Když budeš chtít plus nabudíš si plus a je to.Tam co byly ampérmetry to ukazovalo na druhou stranu a podle toho se to taky poznalo.Neřeš to je to naprosto jedno, nech to jak to je.
ok, dík
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Už mě ta zima nebaví slušně řečeno už mě pěkně s... . Letos nemám chutˇ ani na lyžovačku. Asi se poohlídnu po nějaké zimní motorce.
Tenhle strojek si postavil kamarád Ivoš. Dělá instruktora lyžování v Krušných horách a každý den na tom jezdí do hor do práce. na vlastní voči jsem viděl, jak na tom umí jezdit. Na zledovatělé vozovce jede 80 a zatáčky klopí jako za sucha... Na lyžích má ostruhy, má zimní M+S drapáky Heidenau a řazení předělaném do ruky. Plexi má stěrač. Suveréně je rychlejší než auta a všude zaparkuje. Je to nejfotografovanější dopravní prostředek v horách...Naposledy editováno 24.01.2019 08:08:01
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K těm nesrovnalostem : že je něco špatně ve velkém TP, to se , jak je vidět, vidí celkem často. A dá se to opravit - stačí tužka a razítko úřadu.
Horší je to s motorkou jako takovou. Už se to tady možná před lety psalo, ale opakování nikoho nezabije...Jawa rámy svých modelů 650 nejprve dala do laku ( možná komaxit , nevím přesně ). Potom nějaký dělník vzal raznice a do té barvy namlátil hezky ručně, kladivem přes tu raznici číslo. To by bylo OK, ale jen do doby, než motorka přijela po 4 letech do STK. Stalo se to i u mojí Stylky, ale vím i o jiných případech, že technik STK řekl, že to číslo neuzná, protože si ho majitel ( tedy i já ) do toho rámu vyrazil doma. Číslo nakřivo, každá číslice jinak vysoko, navíc do hotového laku, takže okolo už rám rezne...to prý snad nedělá továrna. Ale ano, dělá ! Jiné fabriky čísla vyjiskřovaly, Jawa razila ručně . Já STK nakonec prošel.
Jawa 650 je možná i v tomto ohledu unikátní.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale čudlík, kde se ten výkon přepíná sem na panelce nikdy nenašel
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |