AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vzádu na vidli je závit, pro chycení a zvedání přenosným stojanem. Na tom bočáku tu dvěstěkilovou motorku normálně otočí trochu vazba chlap sám dokola. Vyvážené to je celkem hezky. Na hlavní stojan to vyhoupne i bába.
Edit: Ale cena stojanu není nijak závratná , tak jej dost lidí dokupuje. Origo je celkem za kotel.
Naposledy editováno 18.01.2019 11:47:15
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Verdom píše: Sema> V-Strom klasicky jen bočák. Hlavní stojan se dokupuje. Dokonce podle typu kostí je k dostání v různých délkách.
Vzádu na vidli se závit, pro chycení a zvedání přenosným stojanem. Na tom bočáku tu dvěstěkilovou motorku normálně otočí trochu vazba chlap sám dokola. Vyvážené to je celkem hezky. Na hlavní stojan to vyhoupne i bába.
Edit: Ale cena stojanu není nijak závratná , tak jej dost lidí dokupuje.
Na bočáku otčím i svou 260 kg gsx. Ona je zase nižší, takže to jde dobře, líp, než na centrálu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A další je ten, že pokud někdo pomocí kostí zvedne motorku, tak musí mít jiný typ (délku) centrálu
a origo mu je k ničemu, protože to lze zvednout.
U V-Stroma to lze zvednout až o 6cm. Jen pro zajímavost, tady délky kostí pro zvednutí:
140 mm = originál = 0
134 mm = +1,7cm
130 mm = +3 cm
127 mm = +4 cm
120 mm = +6 cm
A to je celkem znát.
Z břichoplaza je prostup terénem pak celkem slušný.
Sema píše: Vyštrachal jsem i návod k TA. A tohle je můj poslední příspěvak na téma centrálních stojanů u japonských motorek.
Však ano ale to se točíš pořád na endurech. Těch lehčích. Já ti neoponuju, že se motorky neprodávají i takto. Máš ho na GS?
E: Už vidím, máš.
Naposledy editováno 18.01.2019 12:48:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
rancher píše: PetrL3> Dokupoval jsem ho na Xv1100, neboť pocházela z autoškoly a byl demontován kvůli zkoušce na A pro ženy, protože podmínka úspěšného složení zkoušky je dát moto na stojan, pokud je jím motocykl vybavený...
Nejhorší je, že na spoustu motorek není ani k mání, neexistuje a úředník nezapíše do TP výjimku a nejde legálně projít stk. Tam, kde se dá alespoň dokoupit to ještě jde. A jak sem psal, většina motorek (vyjma probraných kategorií samozřejmě) ho z výroby má.
Naposledy editováno 18.01.2019 12:54:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Na Jawu v Evropě asi zatím musíme zapomenout.
Dear Verdom,
Thank you for showing interest in Jawa Motorcycles.
We are currently not looking at any international tie-ups for exporting, sales or dealerships for Jawa Motorcycles.
If we change our mind in the future, we will surely announce it online.
Feel free to reach us 1800-210-4200 & 1800-103-2342 or revert to this mail.
Jawa Customer Support
Customer Care <care@jawamotorcycles.com>
On Mon, Nov 19, 2018 at 4:19 PM verdom wrote:
Hello
I would like to ask you.
Will be your motorcycle JAWA also available for Europe or Czech republic?
And if yes, do you know term of launching for this motorbike there
and will be also all models of this motorbike available?
Short answers will be OK for me.
Best regards
Verdom
Edit: Takže kdo by chtěl, musel by si pro ní dojet a postavit si jí na papíry kejvačky.
Naposledy editováno 18.01.2019 13:20:41
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
U toho návodu na moderní stroj se mi líbí - nemáte-li to ani ono , navštivte autorizovaný servis. To samý psali v návodech na jawy, tráboše i na škodovky. Takže se vlastně nic moc nezměnilo
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tondo....závist je slabé slovo. Tady to dnes umrzlo, po chodnících je led a na silnici to není o moc lepší. K nám přijde jaro zase v dubnu...sníh ztěžkl a slehl, je ho už "jen" asi 30 až 35 cm.
Naposledy editováno 18.01.2019 16:26:00
Do autoriz. servisu v Týnci bych se nedal spravit ani pumpičku....
Š120 spravovat umím, v servisu už na to serou, zabývají se až tím co má dnešní moderní
diagnostiku a to jsou až felicie MPi, favority a první felicie měly nějaké předešlé rozhraní...
U Š120 je úskalím, že je dost lidí co si myslí že to spravovat umí a není to pravda.
takže pokud nejsi zkušený mechanik, nebo strojař co se šmíru nebojí, tak jsi s takovým autem
odkázán na chlístaly co si myslí že umí, reálně neumí a vymlouvají se na "vlastnosti" místo aby řešili
závady jež ty projevy způsobují (hluk, vibrace, nestabilita podvozku, špatné starty nebo malý výkon
a vysoká spotřeba, nízký výkon brzd nebo vibrace při brždění, za mrazu nefunkční zámky, potíže s
chlazením..... To všechno jsou závady, které taková chlístalové neumí odstranit, aby to auto jezdilo
normálně.....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tonda - no tak to závidím, v polabí mrzne celej den, včíl -3 a jde to dolů. Ráno byl všude zmrzlej sněholed. Brrrr fuj bílý studený hnusy.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Třicítka udělala posun o dvě generace, kdy rozhraní je normální, můžež za to pověsit i aktuální nářadí, motor má o 10 koní víc a reaguje normálně, je to mašina menší,
obratná a přesto nadělá víc práce... Já mám traktor na práci, tak je pro mne pětadvácy krumpl nahovno... jedna doma byla a byla to chyba. jeidná výhoda pětadvácy je to,
že pokud jede sama bez zatížení s prázdnem, tak je o něco rychlejší, jak se za to něco pověsí, už to sotva dejchá a leze jak šnek...
Já ti ty světla až se k nicm dostanu vyfotim, ale myslím si že jsou trošku jiný, já je nechci, tak když ti pošlu obě můžeš si je tam dát "na zatim" protože jsou těm tvejm podobný, a jsou plechový. Ty nový plastový s ušima tam vypadaj trochu nepatřičně, ale asi tak 3x líp svítí....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |