globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

11.1.2019 v 17:34 | Nahoru | #74641
skodovak> oproti winneru to bude raketa

(reakce na) Jawablázni

11.1.2019 v 17:42 | Nahoru | #74642
skodovak> jakej je rozdíl mezi tím levnějším a dražším tarifem. mám 70% tepelnejch ztrát pokrytejch klimou,tak bych na něj měl nárok,ale jsem línej to řešit,pokud ten rozdíl je malej

Jawablázni

11.1.2019 v 19:20 | Nahoru | #74643
Milan: po ujetém sněhu se jede líp jak po břečce nebo po zmrazkách... Rozsolit silnici má smysl, pokud pak bude trvale nad nulou a silnice zůstane čistá, nebo naopak trvale pod nulou a bude bez ledu... jenže ono se to většinou povede jen napůl.... Dost lidí nechápe že holt v zimě mrzne a padá sníh a na to je vhodné se vybavit (dnešní zimní pneu jsou super) a počítat s tím, že to pokaždý nepůjde odsejpat jako za sucha....

Jawablázni

11.1.2019 v 19:22 | Nahoru | #74644
nemako: brutální..... Já mám přímotop tarif a všechno an elektriku (boiler, sporák, občas se s tím topí když nejsme doma - nějakých 100-150 provozních hodin, pračka a sušička se vrtí furt dokola....) a za spotřebu 5MWh ročně platím zhruba tolik jako naši se standardním tarifem, boilerem a plynovým sporákem, kde se pere polovina prádla a bez sušičky......

Vyřiď si tarif a půjdeš dolů klidně o 15%, budeš mít víc nočního proudu.... mají ale podmínku že ta klima/ el. topení musí být blokováno oparativně přes HDO, což je i kdybys to zatím neměl investice, která se ti vrátí dřív než za rok...

Naposledy editováno 11.01.2019 19:24:58

Jawablázni

11.1.2019 v 19:41 | Nahoru | #74645
Verdom: Na mrazák, lednici a podobné kraviny mám UPS s akumulátorama pro případ výpadku. A připravuji slaboproudý rozvod i na osvětlení v baráku.

Nemako: Jak píše Pech, potřebuješ vědět co dodavatel elektriky požaduje, pak mu to naservírovat v podobě revizní zprávy od revizáka elektro. Pokud nemáš zaveden dvoutarif, tak elektrikáře, nahlásit rozplombování elektroměru za účelem bla bla bla, předělat zapojení pro HDO, pak žádost o dvoutarif elektroměr, revize... Přesně si to nepamatuji, je to rok a půl co jsem to řešil a dost mi pomohl kamarád v oboru znalý, ktery mi rovnou přinesl žádosti a vysvětlil co a jak vypsat a kam odnést. Vyplatí se to. Jede nám doma pračka, mikrovlnku používáme, horkovzdušná trouba jede skoro furt, teď ještě dodělávám koupelnu a nemám tam osazený radiátor (a asi jej osadím až na jaře ať nevypouštím systém v topném období) takže tam mám starej olejovej radiátor TAZ a zapínám jej půl hoďky než se jdu sprchovat, aby to z těch 17 stupňů v koupelně (je v rohu baráku ale plynovej kotel tam udržuje svou přítomností i bez radiátoru těch 17) vyhnal na 25
Do toho skoro furt svítíme v polovině místností (mám všude LED žárovky, nic nežerou), dobíječe pro sdělovačku nežerou skoro nic, čerpadlo ve studně nové taky žere minimum, ale zase pro změnu v dílně jak dělám něco na motoru či potřebuji víc světla, k zářivkám a LED reflektoru tam mám dva 500W halogeny a používám je často.
O dvoukompresorové lednici s mrazákem z roku někdy 1990 ani nemluvim No a akcích kdy si s kamarádama hrajem s asi milionem voltů vzadu na zahradě nemluvim už vůbec a neplatíme o moc víc než známí v bytě se základním tarifem a indukční deskou.

Jawablázni

11.1.2019 v 20:12 | Nahoru | #74646
u tý klimy stačí znaleckej posudek,že pokryje 60% tepelných ztrát a ten mám,to vyřídila firma,která to montovala. hdo tady taky nemám,je tu všechno na plyn

(reakce na) Jawablázni

11.1.2019 v 20:22 | Nahoru | #74647
milan1963> Na SLRku jsem jel nejvíc 155 vleže myslím že to o trochu víc pojede. Jestli chceš tak ti to prubnem .
Kamoš dnes přivezl XT1200Z Super Tenerku V létě se těším na výlety.

Naposledy editováno 11.01.2019 20:28:50

Jawablázni

11.1.2019 v 20:34 | Nahoru | #74648
Skodovák: tak UPS na mrazákuž je lehká paranoia... když to nebudeš otvírtat tak moderní mrazák vydrží v poho 24h bez proudu aniž by to znamenalo problém.... a do tý doby to vždycky spraví a když ne, UPSka tě stejně nezachrání...

Jawablázni

11.1.2019 v 20:50 | Nahoru | #74649
Kehaj-- asi jako Sema,snažím se to sledovat,ale většinou musí stačit noční přehled na ČT Sport

Tak po tomhle se mi jezdí nejlíp a s Fabii to byla uplně paráda,ta neměla nic ve výbavě oproti Megane to zas má vše ,ikdyž se to dá vypnout tak taková palba jako šla s Fabkou s ním nejde,přece jenom kombík. Fabka dokázala na tomhle jezdit i bokem čubka


Naposledy editováno 11.01.2019 20:52:24

Jawablázni

11.1.2019 v 21:00 | Nahoru | #74650
Kehaj-Sleduji a jako každý rok si říkám ,že na těch motorkách to jsou čistokrevní blázni. Ale je radost se na ně koukat.

Jawablázni

11.1.2019 v 21:19 | Nahoru | #74651
a to se za chvíli pojede vejlet na elefantetreffen.... Někteří účastníci se natolik nudí, že tam začali jezdit na mopedech...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.1.2019 v 21:36 | Nahoru | #74652
Pech: Přes UPS není zapojen furt. Loni jsme měli dvoudenní výpadek proudu ve vesnici. UPS samozřejmě nemám hračku k počítači ale průmyslovou k trochu větší technologii, utahne dvoukompresorovou 29 let starou lednici s mrazákem a ještě k tomu čerpadlo a elektroniku plynového kotle

Jawablázni

11.1.2019 v 21:59 | Nahoru | #74653
Skodovak: já jsem se zatím nedokopal ani na záložák k tomu kotli.... zatím jsem ho nekoupil zkrátka, baterku mám

(reakce na) Jawablázni

12.1.2019 v 07:36 | Nahoru | #74654
skodovak> Tak den mražák vydrží, jak píše Pech, ale tady jsme bez šťávy byli tenhle týden tři dny, loni v létě asi čtyři při obnově VN a před rokem a půl při tom orkánu asi týden. Takže nic extra vyjimečného. UPSku co utáhne nějak smysluplně mražák bych chtěl vidět. Záložáky co máme ve firmě jsou krabice jak blázen s váhou pomalu auta a velikostí lednice s mražákem. A i tak nový moc dlouho nedrží a jsou spíše na to, aby se zařízení regulérně vyřadilo z provozu a vyplo. Když je prodáváme, jsou hotový a kapacita mražák asi utáhne, ale tak hodinu. Nový baterky do toho stojí jak garsonka v Praze Je to víceméně k ničemu, ale lidi si to koupí, za zůstatkovku, asi mají doma moc místa na chumrus. Pak to párkrát nedobijou a je to úplně po smrti. Já si upravil jeden záložák a měl ho jen na oběhovku, napájely ho baterie z traktora, který v zimě nejezdil, tak to byla oživovačka a na jaře se to odpojilo. Ale pak jsme předělali rozvod na samotíž a starost o stav čerpadýlka, kondici UPSky a termoventilu odpadly a topí to samo a na delší odstávky je centrála pecková, jen počítat s tím,že poběží týden v kuse se sice dá, ale stojí to kotel, nicméně to nenastane tak často nebude stát zdaleka tolik, jako koupě baterek do UPSky, aby k něčemu byla a dala taky těch dvě a půl kW.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.1.2019 v 09:21 | Nahoru | #74655
Verdome, a co si vyrobit TOTEM? (= TOTal Energetic Modul či jak se to píše)
Ono to už kdysi fungovalo (třeba v Itálii) - je to generátor s motorem z auta, na zemní plyn, s chladicím okruhem napojeným do topení.
Muselo to vycházet dobře, když přebytek eletriky prodávali...akorát jim to potom zatrhli, páč to nebylo "z obnovitelných" zdrojů...
Takže by to chtělo aspoň centrálu s motorem s vodním chlazením, páč jinak vyhodíš většinu energie z paliva oknem...

Jawablázni

12.1.2019 v 10:01 | Nahoru | #74656
Kamarád si sestrojil slunečnici.Spčívalo to v tom, že polepil parabolu zrcátky a ty měly ohnisko na ohniskovou koncentrační komoru .Celý den se to natáčelo za sluníčkem a večer se to naštelovalo zase na východ.Přebytek teplé dával do zásobníku.Problém byl v tom pevném umístění jelikož každém ročním období je nějaký posun dopadajících paprsků, které měly největší účinnost kolmo.Nevím kde mu je konec, ale myslím,že ten patent prodal někam kde maji hodně sluníčka.Ohřívalo to vodu i když bylo pod mrakem.Výkon 2.5 kw


Naposledy editováno 12.01.2019 10:06:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.1.2019 v 10:01 | Nahoru | #74657
Zdenalbenal> Takže v podstatě kogenerační jednotka, ne? Kamarád dělá ve firmě která to vyrábí, provozuje i servisuje, kdysi to dělali i s motorem z Fáčka předělaným na plyn, dávalo to tuším nějakejch 6-8kW elektřiny a hromadu tepla, pro rodinný bydlení asi předimenzovaný a drahý, ale pro penzion nebo menší bytovku už použitelný.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.1.2019 v 10:49 | Nahoru | #74658
No 6-8kw mi pro domácnost v režimu kdy se vaří na el. sporáku, běží pračka a hřeje boiler přijde spíš na hraně než předimenzovaný.... jde pravda spíš o to topení, když spalovací motory s účinností +-30% bude dělat v plném zatížení tolik tepla jako solidní kotel... Na druho stranu zrovna fáčko se bez zátěže poměrně rychle vychladí a moc tepla nedává... V autě když jedeš topí jak kule že by ses uvařil, ale jak to necháš stát někde dýlna volnoběh, výkon topení se podstatně sníží, protože se ten lehký hliníkový motor vychladí do okolí povrchem v zimě mnohem víc, než prehistorický ingot z litiny...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.1.2019 v 11:58 | Nahoru | #74659
Krátce k autům : ráno jsem jel do jedné vesnice nedaleko nás. Přes cestu byla závěj. Zapadla do ní Kia Rio. Vytáhl jsem jí ven. Své Š 120 věřím, tak jsem se rozhodl tu závěj projet. A podařilo se. Není nad auto s motorem vzadu !.
A ten řidič z Ria ? Nevěřícně kroutil hlavou, jak je to možný, že stará 120 je lepší než jeho 2 roky mladá Kia...

(reakce na) Jawablázni

12.1.2019 v 12:01 | Nahoru | #74660

TomElefant750 píše: Zdenalbenal> Takže v podstatě kogenerační jednotka, ne? Kamarád dělá ve firmě která to vyrábí, provozuje i servisuje, kdysi to dělali i s motorem z Fáčka předělaným na plyn, dávalo to tuším nějakejch 6-8kW elektřiny a hromadu tepla, pro rodinný bydlení asi předimenzovaný a drahý, ale pro penzion nebo menší bytovku už použitelný.
Čau, Tom

v třebový motor 1,9 d vytápěl a zásoboval bazén. přebytek elektřiny šel do sítě za prachy od čezu. liazka na plyn táhla lisovnu a vytápěla dvě obří haly. na barák by bohatě stačila 5kw dvouválcová centrála,ale problém je kravál,je to slyšet vždycky,i když je to v odhlučněný bedně

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.1.2019 v 12:07 | Nahoru | #74661
Milan: ta neotřesitelná trakce je jedinou výhodou škodovek s motorem vzadu proti čemukoli s pohonem jedné nápravy... Že je to schopno vyjet i na prašivých univerzálních pneumatikách tam co ostatní werky na zimních a na zimních takřka všude, že dál se dostane už jen gazík a tank.... Žádnou další výhodu to nemá, nemělo ani mít nebude.... Protože to sice na všechny kopce snadno vyjede, ale dolů se to s tím lehkým předkem a tím pádem silným sklonem k blokování kol zase těžko nutí k zastavení... Průjezd zatáčkou ve škodovce rychle a na kluzkém povrchu obzvlášť se prohíhá takto: Zatočíš, moc se tomu zatáčet nechce, klepneš brzdou, tím přeneseš váhu az nedotáčivosti se stane přetáčivost, pak přidáš tak akorát plynu a tím vyřešíš přetáčivost.... Kdo chce jezdit se škondůrem aby to rychle odsejpalo, musí mít zkušenosti jak s tou koncepcí zacházet aby využil její výhody a přenesl se přes její nevýhody... člověka bez citu pochopení a současném sklonu k násilí to při nedodržení postupu nebo při nedostatku citu a souznění se strojem vyplaší a bude jezdit pomalu jak lempl, nebo se toho co nevidět zbaví... S předovkou může i lempl poměrně svižně aniž by se musel cokoli učit, protože se váha přenáší souběžně se základními úkony průjezdu, nemusí se to přemlouvat... Z toho vyplývají i takové ty nesmyslné výlevy, že předovky jsou v zimě lepší než zadovky.... To je od lidí co neumí řídit... Pro ty je předovka skutečně uživatelsky vstřícnější ačkoliv schopnost stoupavosti je razantně nižší, tak takoví dřeváci s tím zkrátka i tak dojedou dál a snáz, než se špatně obsluhovanou zadovkou....

Naposledy editováno 12.01.2019 12:19:53

(reakce na) Jawablázni

12.1.2019 v 12:14 | Nahoru | #74662
pech.> Taky je to dobrý na brodění islandských řek.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.1.2019 v 12:27 | Nahoru | #74663
Sema: měl jsem škondůra 11 let a dalo se s tím jezdit hodně rychle, pokud si splnil dvě podmínky...

1) Nešetřil jsi na pneumatikách a používal jsi jen ty skutečně kvalitní.

2) Uměl jsi s tím jezdit a chápaljak to funguje..

Škondůr je na gumy hajsavej, jak tam dáš mizerný gumy á-la kormorán, Global, pochybné protektory, čínské mrdy, tak se to chová jak
píchlá svině na zamrzlým rybníku. Když dáš kvalitní pneumatiky (v rozměru na škondůra tak od 1000-1200kč/ks) tak to při správném
jízdním stylu snese skutečně hodně rychlé průjezdy, že následníci nejsou o moc lepší....

Běžná auta jsou na kvalitu gum tolernatnější, ale stejně je nesmyslem "ušetřit" litra na sadě gum a místo za každých podmínek
spolehlivých pneumatik používat ty horší nebo vyloženě špatné, když to snižuje kvalitu jízdy a zvyšuje nebezpečí když se na ně
potřebuješ spolehnout, protože se něco nenormálního na silnici děje....

(reakce na) Jawablázni

12.1.2019 v 18:40 | Nahoru | #74664
pech.> Já jsem většinou jezdil naloženej na hory, s loděma na přívěsu na vodu a tak.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.1.2019 v 18:58 | Nahoru | #74665
Tak motorky budou bez řidičů jo?
No na šotolinkách ještě asi dlouho ne.
Kdyby bramboráci raději přemýšleli, jak postavit rám, aby nepraskal. Nicméně klobouk dolů.

Jawablázni

12.1.2019 v 19:08 | Nahoru | #74666
kdyby ch to někde potkal,přestanu chlastat

Jawablázni

12.1.2019 v 19:15 | Nahoru | #74667
Dálkově ovládaný modely to umí dávno. Tady šlo jen o to skloubit to s ostatníma prvkama bezpečnosti.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.1.2019 v 20:20 | Nahoru | #74668
Čmoud - tak jak jsi dopadl s uhlířema-briketářema?

Kehaj, Béďa, Vlasťák - Dakar jsem sledoval kdysi dávno, když ještě jezdil starej Loprais s tatrovkou. Pak už ne.

edit - písmenka

Naposledy editováno 12.01.2019 20:23:30

(reakce na) Jawablázni

12.1.2019 v 20:31 | Nahoru | #74669
Verdom> To bude bezva, motorky budou jezdit na výlety bez nás.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.1.2019 v 21:18 | Nahoru | #74670
Verdom> Jako není to špatné. Pojedeš se starou na dovču autem a motorka pocupitá za váma. Mě by se to hodilo. Myslel jsem že projet přes Brno směr Praha musí dokázat každý . OOO jak hluboce jsem se mýlil.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist