AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Vlasťák - nooo, hezkej kapr, moooc hezkej dej ještě obrázek z udírny a po vyuzení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák> neser
5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zájemci, hlaste se hrnousovi, at' rovnou předělá elektriku ( počítám, že část těch nových motorek nenastartuje ) a na jaře můžete vyjet.
Moje Adenium je po instalaci nové elektriky bezproblémové.
Milane Ty jsi neskutečnej vtipálek.
Naposledy editováno 14.12.2018 20:29:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Chlapi, na prodej je posledních 27 motocyklů Jawa 660 ! Týnečtí už je všechny nechali přepsat na sebe, takže jsou přihlášené a mohou se prodávat. Jde většinou o model Vintage.
Zájemci, hlaste se hrnousovi, at' rovnou předělá elektriku ( počítám, že část těch nových motorek nenastartuje ) a na jaře můžete vyjet.
Moje Adenium je po instalaci nové elektriky bezproblémové.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
elevator píše: jednou to bude ceněná rarita. Škoda ze jen kvůli počtu vyrobených kusů a ne kvůli umu konstruktérů a kvalitě výrobku.
. Tohle bude jednou bezcenné. Na to se nedá vzpomínat v dobrém....milan1963 píše: Chlapi, na prodej je posledních 27 motocyklů Jawa 660 ! Týnečtí už je všechny nechali přepsat na sebe, takže jsou přihlášené a mohou se prodávat. Jde většinou o model Vintage.
Zájemci, hlaste se hrnousovi, at' rovnou předělá elektriku ( počítám, že část těch nových motorek nenastartuje ) a na jaře můžete vyjet.
Moje Adenium je po instalaci nové elektriky bezproblémové.
Kdyby to aspoň vypadalo jako motorka, třeba jako 634, jenže ono to vypadá jak ufo. A já nejsu marťan abych musel mít lítací nesmysl. Když se mi něco nelíbí tak to prostě nechcu ani kdyby to bylo zadarmo. Natož za to eště platit Prostě 650 a 660 mi vůbec nic neříká. Zato ta indická jawa (byť je to taky čtyřtakt) se mi líbí hodně !
MartinED250 píše: . Tohle bude jednou bezcenné. Na to se nedá vzpomínat v dobrém....
Martine, to nám tloukli do hlav tatíci a kámoši co viděli západní kraksny jako to nej, když jsme tahali ze stodůlek a opravovali a oživovali čízy 477, dvaapůly panelky a pětasedmy kejchačky a nějaký ta prasata a péráky. Že se snažíme oživit bezcennej šrot. No a ejhle, kam se ten bezcennej šrot dostal. Později byl bezcennej šrot i ta třinda.... hlavně po revoluci.
milan1963 píše: PetrL3> Opravit se dá všechno. Otec po totální havárii v roce 1980 dal GO embéčku...a to možná jezdí dodnes.
No, to sice jo, ale kdo by se s tímhle sral, když to pojišťovna proplatí jako totálku mínus cena vraku v dražbě? Oprava je nerentabilní a já osobně to auto neměl rád. To nevim, jak levně by se musel vrak vydražit, abych si ho nechal na zimní večery a poslepoval si to sám. Už dělám tolik věcí na tolika autech, že už bych raději dělal nějakou motorku.
Nejlepší je, že tý trojkový oktávce, se kterou si to dali čumáček, skoro nic není na první pohled. I když je jasný, že je, ale prostě tvar zůstal zachován.
Naposledy editováno 14.12.2018 21:37:23
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973 píše: ....a ta jedna Jawa 660 co se dochová bude Milanova,protože ji má doma a jeho deti ji budou znát a za třicet let budou chtít provozovat,protože se na ni naučili a spolu s Milanem ji po celou dobu oživovali. takže ano Jawa 660 bude ceněná protože tu bude jen jedna-Milanova a jako měli Jawy své přezdívky,panelka,kejvačka,konopnice,atd tak téhle se bude říkat Milanovka.
A budou říkat, že cena je max 120 tisíc a budou se bavit tím, jak sběratelé budou nabízet trojnásobek.
Moje 660 nebude jediná, je jich relativně hodně, u nás v ČR desítky kusů. I když - na sraz jezdí kolem 15 až 20 kusů...a bavit se oceně nemá smysl. Když jsem za pětistovku kupoval péráka, myslel jsem si, že tato motorka nikdy nebude ceněná. Tehdy všichni chtěli 634, panelky . Ale péráka ? Veterán to nebyl, moderní taky ne. Tak co s tím ? Do šrotu...a co jich v něm opravdu skončilo. To je skutečnost. A ceny dnes ?
Takže - kdoví co bude...
milan1963 píše: Chlapi, na prodej je posledních 27 motocyklů Jawa 660 ! Týnečtí už je všechny nechali přepsat na sebe, takže jsou přihlášené a mohou se prodávat. Jde většinou o model Vintage.
Zájemci, hlaste se hrnousovi, at' rovnou předělá elektriku ( počítám, že část těch nových motorek nenastartuje ) a na jaře můžete vyjet.
Moje Adenium je po instalaci nové elektriky bezproblémové.
Milane, při vší úctě k tobě i Janečkovi ať si ta podvodné bratrstvo kočičí pracky ty svoje zkurvené sráče strčí za klobouk a nebo do vitríny..... Nic lepšího než to že jim to tam zůstane ležet si nezaslouží....
Na západě je to uplně to samý, motorky ze sedmdesátých, osmdesátých let, kterých nebyly statisíce jako jaw, ale takřka miliony po celym světě jsou uplně stejně žádaný...
Běžná tuctová Honda CB 400 four začíná na 3000 E, dvoutakty RD a RGV na 3500 E a tak dál, potom zajímavější kousky RD 500, NSR 400 začínají na nějakých 15000,-
První velký GSXR a ZXR koupíš od 2500....
Akorát je teda velkej rozdíl v technice na rozdíl od naší kejvačky nebo 634
Prostě bych to viděl jako takový trend
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 15.12.2018 11:33:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
To, že jsou kupci Jaw 660, kteří si motorku koupí a rovnou dají do bytu jako dekoraci, je fakt. Prostě - už dnes jde o sběratelský kus. Nevím, má-li nás to těšit - tyto motocykly nikdo provozovat nebude.... to je ojedinělost Jawy - nevím například o japonci, kterého si člověk za 220 000 .- kč koupí a vystaví , aniž by se na něm svezl, v obýváku.
No, nás, kteří na 660 jezdíme, asi nikdy víc než 25 v celé republice nebude.
Naposledy editováno 15.12.2018 14:05:45
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: hrnous> Tož at' se dílo na baráku daří.
To, že jsou kupci Jaw 660, kteří si motorku koupí a rovnou dají do bytu jako dekoraci, je fakt. Prostě - už dnes jde o sběratelský kus. Nevím, má-li nás to těšit - tyto motocykly nikdo provozovat nebude.... to je ojedinělost Jawy - nevím například o japonci, kterého si člověk za 220 000 .- kč koupí a vystaví , aniž by se na něm svezl, v obýváku.
No, nás, kteří na 660 jezdíme, asi nikdy víc než 25 v celé republice nebude.
Japonec do obýváku nestojí 220tisíc, ale začíná obvykle na trochu jiných číslech. Třeba Honda NR 750, typická obývákovka ovšem ne pro běžného českého fandu, který jezdí na kývačce po tatovi, Byla někdy v devadesátých letech v MCH Honda za 2 miliony Kč a určitě dnes není ojetá :)
Cena 220 je tak za motor RC 30 ve velmi dobrém stavu, repasovaný 300
I vadné mince jsou vyhledávané sběrateli. Nebo vadné tisky známek. To je (so Jawyrry) něco jako jawa 660. To neznamená, že to je špatná motorka. Ale jaký je důvod si koupit takovou kuriozitu. Že jednó budeš milionář? Děkuju pěkně.
Indové dokážou aspoň to že marketingově využijou popularity Jawy. To u nás si člověk řekne, co tou lumpárnou vlastně kryjí.
Postavit motorku a motorem jiného výrobce by lépe dokázalo postavit určitě desítka firem u nás, kdyby kolem toho nebyla šílená byrokracie, upřímně, ono něco seskládat, aby to jelo, to zas takovej problém není.
Ale co chceš je zázemí výrobce, náhradní díly, servis, podpora. To u jawy máš, když si tam zajedeš... To není raritností ani vyjímečností, to je smutné
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 15.12.2018 19:26:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |