globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 06:31 | Nahoru | #73591
kuba350> Jasně, tak má doměnka byla správná. 175 taky nepůjde převrtat. 250 má jiný zdvih. Tak jedině kartery z 250.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 10:52 | Nahoru | #73592

PetrL3 píše: laďa-prášil> A pokud bysme odhlédli od výkonu motoru a měl bys to jako celek porovnat s 1100 RT ?


Všechny ty čtyřválce mají čtyřválcový průběh :) a dvouválce dvouválcový:) Mně se líbí víc ten čtyřválec a škoda, že se nědělalo káčko jako GS.. Osobně mít nějaké prachy navíc, tak bych připlatil za o něco novější K1200GT... a jinak teda radší k1200 ale klidně starší 1100

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 11:44 | Nahoru | #73593

Jirka4137 píše: PetrL3 píše: Nějaký litý kola na 640 údajně měly problémy s praskáním. Je to pravda? -Je při delších cestách s báglama ve dvou všechny.


Pravda to je, vím o dvou lidech, kterým kolo opravdu prasklo. Když jsem v roce 2004 kupoval novou 350 / 640, nabídli mi i litá kola. Rovnou mi ale řekli, že hrozí praskání, tedy při vysoké zátěži. A byla to pravda.
Stejně mám rád výplety, lité kolo vypadá divně na jakékoliv motorce, takže tenkrát ( ale i dnes ) když kupuju motorku, preferuju výplet. Naštěstí Jawa má rozum a 650 i 660 jsou pouze s výplety. Tot' můj názor.
Jo - a ta litá kola praskala údajně jen z jedné serie při výrobě - ale to jsem jen slyšel...

Jawablázni

11.12.2018 v 11:58 | Nahoru | #73594
Mám litá na 639 a nepozoruji nějaké praskání.Tuhle jsem je i umyl a nikde nic.Zadní mám přes 30 tkm a přední tak 12 tkm.V záloze mám dráťáky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 12:05 | Nahoru | #73595

laďa-prášil píše: Všechny ty čtyřválce mají čtyřválcový průběh :) a dvouválce dvouválcový:) Mně se líbí víc ten čtyřválec a škoda, že se nědělalo káčko jako GS.. Osobně mít nějaké prachy navíc, tak bych připlatil za o něco novější K1200GT... a jinak teda radší k1200 ale klidně starší 1100



Já myslel spíš ten zbytek motorky - vše mimo motor. Mně ten dvouvál z fotek přijde, že je udělanej, aby líp kryl jezdce, naklápěcí plexi a tak. Jestli třeba nemá slabší brzdy a pod.
Taky mám pocit, že se na R sedí rovněji.

Naposledy editováno 11.12.2018 12:07:07

(reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 13:10 | Nahoru | #73596
PetrL3> Ten posez asi je opravdu trochu přímější, ale neměl jsme možnost to porovnat vele sede nebo si přesednout, tak si nechci vymýšlet.
Co se zajímám o tyhle motorky, tak "zlatá cihla" je K1100Lt z posledních let, dobré brzdy, motor řízenej lambda sondou, přitom je to pořád logická motorka bez zbytečných cetek. Je pohodlná dobře i pro dva a přitom to není těžko zvládnutelný koráb. A tyhle mají stavitelný plexi, ochrana příkladná. + poslední dobou příznivé ceny.
Uvažovaj jsem o r1100 taky, ale už ne, spíš po dobré zkušenosti uvažuju ještě jednu cihlu

Naposledy editováno 11.12.2018 13:13:02

(reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 13:41 | Nahoru | #73597

milan1963 píše: Pravda to je, vím o dvou lidech, kterým kolo opravdu prasklo. Když jsem v roce 2004 kupoval novou 350 / 640, nabídli mi i litá kola. Rovnou mi ale řekli, že hrozí praskání, tedy při vysoké zátěži. A byla to pravda.
Stejně mám rád výplety, lité kolo vypadá divně na jakékoliv motorce, takže tenkrát ( ale i dnes ) když kupuju motorku, preferuju výplet. Naštěstí Jawa má rozum a 650 i 660 jsou pouze s výplety. Tot' můj názor.
Jo - a ta litá kola praskala údajně jen z jedné serie při výrobě - ale to jsem jen slyšel...



to jo, jawa a rozum, to jsou skoro synonyma omlouvam se, tomu neslo odolat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 14:22 | Nahoru | #73598
milan1963> No Milane, na druhou stranu, kolikrát si měnil výplet na 650 ? Většina majitelů 650 i třikrát, za silnější, ještě silnější, nerezové, tlusté jak buřtt a pořád praskaly.. než někoho napadlo, že špice a střed kola designovaný tak, že je špice namáhaná na střih asi nebude dlouho fungovat. A tak se zrodil střed kola pro 660, kde to už funguje :) Takže špicokola nejsou záruka bezproblémové funikčnosti. Stejně tak v dnešní době olézající rádobychrom. Když se ráfky ze ztáčečky válí v paletě na dešti... ale to už se 660 netýká.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 14:57 | Nahoru | #73599
hrnous> Taky jsem u Stylky měnil dráty v zadním kole...28 jich popraskalo za jednu sezonu. Potom jsem dal kolo přeplést do nerezu - a už za asi 30000 km neprasklo nic. Uvádíš správný příklad, jak to být nemá, ale moje původní myšlenka byla trochu jiná - vzhledově se mi líbí drátěná kola, litá mi připomínají žebřiňák...a to na jakékoliv motorce. Například Jirka S má na V Stromu vyplétaná kola a z nic moc motorky je krasavice.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.12.2018 v 15:01 | Nahoru | #73600

(reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 15:05 | Nahoru | #73601

milan1963 píše:
Jo - a ta litá kola praskala údajně jen z jedné serie při výrobě - ale to jsem jen slyšel...

Já zase slyšel, že praskala kvůli poddimenzování. Původně se používala na nějaké 125 ccm motorky. Předchozí majitel té mé první jawky jezdil většinou ve dvou, to byl nejspíš ten hlavní důvod.

(reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 15:36 | Nahoru | #73602

assassin píše:



tyhle budou i lehčí :) ale normálně liťák je bezúdržbová věc = vlastně ideál. Válí se mi jedny přebytkem z triumpha a to jsou takový ingoty... to podlehne snad jen švajcaparátu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 17:06 | Nahoru | #73603
milan1963> dobře udělanej liťák je dokonalá věc. Nehazi to, vyvážené je to, nezasira se to tolik a snadno se to umyje, zkurvenou píčovinu jménem duše to nepotřebuje. Prostě skvělý řešení.

To ať se jdou drátokola vysrat i se svým vzhledem, dušema, vložkama, reznoucima patkama, schopností se samovolně rozcentrovat, praskajícími dráty atd. S těma drátokolama jsou samé problémy.

A Jawa rozum nemá, je to banda svinských lemplů a podvratnych lhářů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 17:19 | Nahoru | #73604
pech.> mám dvě těžký motorky na drátech a nikdy nebyl problém. jsou bezdušový a bezůdržbový. dneska jsem byl ve strakonicích a zbrojovka se ještě uplně nerozpadá

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.12.2018 v 17:23 | Nahoru | #73605
Protože je nevyrobila Jawa v posledních 20 letech....

Copak jsi pohledával ve zbrojovce?

(reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 17:27 | Nahoru | #73606
pech.> vevnitř jsem nebyl,jel jsem jen okolo na váhu,do nějakýho zzn,nebo co to tam je,obří sila,bordel a váha,jediná cejchovaná široko daleko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 18:07 | Nahoru | #73607
nemako> ještě né když jsme tam byli na Václava, tak kantýna a muzeum fungovaly

(reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 18:09 | Nahoru | #73608
Čmoud> budu tam taky muset zajet,je to ostuda,ve strakonicích jsem byl mnohokrát,měl jsem tam tetu a s bratrancem jsme byli jednou i na brigádě v číze,chvíli,bylo to děsný a v muzeu jsem nikdy nebyl

Naposledy editováno 11.12.2018 18:09:53

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.12.2018 v 19:41 | Nahoru | #73609
Čz jede naplno.... takhle má restrukturalizovaná fabrika vypadat, protože vyrábí, prodává a uživí se.

Na václava dopoledne je vždycky den otevřených dveří, takže lze prolézt fabriku takřka celou a muzeum taky.... a ještě dostaneš balónky a bonbóny pro děti....

(reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 19:43 | Nahoru | #73610
pech.> jel se mnou kluk ze strakonic a říkal,že část kopila jiná firma a dělá tam díly na auta. je tam i cedule,ale nepamatuju si název

Jawablázni

11.12.2018 v 19:57 | Nahoru | #73611
Nekoupila, ale je tam v pronájmu ve 4 halách firma Dura, dělají okna a drobné díly do aut. jsou místo motoru, lisovny, vela a Cagivy. ČZ provozuje slévárnu litiny, slévárnu hliníku, nástrojárnu kde dělají nástroje a formy pro vstřikování plastů a tlakové lití hliníku (Bereme i od nich, a od Nafa) Pak strojírna, která vyrábí CNC brusky, Pak divizi auto, která vyrábí autodíly z hliníku i z litiny (tam jsem 10 let dělal seřizovače), pak divizi turbo kde se dělají turbodmychadla a nakonec řetízkárnu. Dělá tam cca 1500 lidí.
ČZ nikdy nebyla jen fabrika na motorky, motorky byly vždy jen částí výrobní náplně.... Už při motorkách se dělaly autodíly (převodovky Praga a škoda, díly náprav a brzdy pro tatry, turbodmychadla........) Všechny převodovky ve favoritech, feliciích a fábiích 1,4 jsou z ČZ, u motorů HTP jsou z ČZ diferenciály, víka rozvodů a ventilů, trubínovky pro Garett, celá trubodmychadla pro JohnDeere, Volvo, Tatru, Zetor, Sisu, Tedom, Man, vodní pupmy pro Renault, Nissan a Volvo a mnoho dalšího......

www.czas.cz

Naposledy editováno 11.12.2018 19:57:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 21:49 | Nahoru | #73612
laďa-prášil> Mě u K1200 udivilo jak mají promyšlený servis když jsme měnily motor (kamarád má dva -oba v pohodě) uvázali jsme rám na traverzu u stropu motor povolili -motorka stála na hydraulické stolici. Pak už stačilo jen sjet s ním dolů. Jo a mít grif pro odmontění kardanu-ten má pan majitel.
Osobně bych dal přednost verzi GT jsem menší postavy 177cm a delší řídítka se šiknou.
U těch Jawích lit´áků to není jednoznačné. Většinou to praskalo cestovatelům přetížené. Klukům co jeli na pérácích Norsko ale špice odcházeli taky.
Osobně bych volil lité u silniční motorky a výplet na endurko nebo klasiku.

(reakce na) Jawablázni

11.12.2018 v 22:47 | Nahoru | #73613
Jirka4137> Káčko je promyšlený a dřívější verze nejsou překomplikovaný. Jediný, co se soudruhům nepovedlo, je opravdu to ovládání blinkrů... Jestli se nepletu, dělala na to výzkum nějaká univerzita a vyšlo jim to jako nejlepší řešení. Bohužel, nebo bohudík, nejlepší řešení přináší praxe. A v praxi je lepší mít palec na jednom přepínači + spojku a druhou ruku mít na plyn a brzdu.
Protože když děláš pravou rukou tři pohyby už je to takový harakiri. Samozřejmě, zvyknout se dá. Ale je to jako škrábat se levou rukou v pravým uchu

Jawablázni

12.12.2018 v 01:05 | Nahoru | #73614
U káčka možná, ale u uRka je to na posrání, když potřebuješ třeba udělat spojku, tak se to po rozebrání celé rozpadne na kusy, protože motor je nosnou částí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.12.2018 v 07:29 | Nahoru | #73615
milan1963> Tady souhlas s Pechem, údržba liťáku oproti drátu je nesrovnatelně jednodušší.
Navíc u V-Stroma, aby to ten liťák odstřelilo, musela by to být taková prda, že dráťák takřka čehokoli by byl už na mraky.
Další výhodou je to, že pokud liťák na zemi složíš jak prasklej hrnec, tak ti ho do nějaké podoby svaří TIGem v každém trochu větším městě.
ale u drátu to tak jednoduché, když prolezou špice skrz a je z toho osma asi nebude.
A co se týče vzhledu, tak někdo raději holky macatý, druhej hubený
no a mě se ten můj V-Strom s liťákama líbil víc jak na drátech, který mimochodem není problém na to splašit taky,
ale v plánu to teda určitě nemám.

Ale vkus někoho, kdo šel do Jawy 650 či 660 je určitě jiný, než můj, tak je to v pohodě a tak to má být,
já bych si nekoupil ani jednu a je úplně jedno, jestli by měla loukotě nebo dráty.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.12.2018 v 08:33 | Nahoru | #73616

Verdom píše: milan1963>
Navíc u V-Stroma, aby to ten liťák odstřelilo, musela by to být taková prda, že dráťák takřka čehokoli by byl už na mraky.



Nebo je to naopak? Tam kde dráty propruží, muže liťák prasknout?

(reakce na) Jawablázni

12.12.2018 v 08:47 | Nahoru | #73617
PetrL3> Tak,tak někdo má rád holky a někdo vdolky. Já rád frťana.

Jawablázni

12.12.2018 v 09:15 | Nahoru | #73618

Máte to někdo odzkoušené

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.12.2018 v 09:16 | Nahoru | #73619

PetrL3 píše: Nebo je to naopak? Tam kde dráty propruží, muže liťák prasknout?



No ono to s propružením drátů není nijaká hitparáda. To jejich propružení se do jisté míry projeví pouze u nepřepnutých drátů,
ale většinou dojde k prasknutí špice. A to dokonce i při takovém zatížení, kdy by to liťák dal bez poškození.
Ale u drátů je výhoda v nižší hmotnosti při stejné pevnosti. A to u endura do terénu je obrovské plus.
Dále pokud nějaký drát prdne, tak ho v terénu vyměníš. U spousty motorek dokonce i bez sundání gumy.
Ale to se bavíme o terénu, do kterýho Milan asi těžko pojede, proto u cestovního endura je dráťák je celkem zbytečný
a při přeložení báglama může dělat jen trable a poradit si s tím není zrovna jednoduchý, když ti vzadu po pár km udělají dráty toto:

(reakce na) Jawablázni

12.12.2018 v 09:31 | Nahoru | #73620
Verdom> To je jako se vším. Dá se to udělat dobře, nebo špatně. Souhlasím, že pro Milana je to zbytečný.
Obecně endura, obvzlášť s 21" vepředu jsou drátový kvůli křehkosti litých kol.

BMW s loukotěma:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist