AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Něco o používání kamery za jízdy.
A co se týče techniky jízdy tak já si myslím ať každej jezdí jak umí. Někdo umí a jinej neumí, jako v různejch lidskejch činostech. Já zásadně pomalejšího předjíždím protože vláčet se za autobusem a nevědět co se ve předu děje mi dost vadí. A zase naopak když se kochám tak uhnu ke kraji a dám znamení že ten za mnou může předjíždět. Opět zde platí 100 lidí = 100 povah = 100 názorů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: Stačí si nechat udělat veteránskou testaci a nechat si bílá čísla. Nevíš jak je to v Rajchu s alternativním pohonem? U nás mají auta na plyn výjimku..
No bílá čísla ti nepomůžou, v Německu díky propojení databází vozidel tě to napráská. Takže s veteránským to nevyhodnotí (nejsou v klasické databázi) a třídí to prý ručně stejně jako vozidla co nemají Unijní číslo. Já loni dostal flastr v Bochumi. Ne, že by auto nemělo EURO, ale neměl jsem vyřízenou u Superba tu zelenou šupinu na okně. Takže to brali, jako že to nemá, byť bylo auto starý dva měsíce. Stejně tak se chovají k LPG. Prostě má to možnost být přepnuto a spalovat benzín, tak to splňuje EURO na benzín a nic víc. Jen u origo přestaveb bez alternativy to uznají a vylepí i šupinu patřičné kategorie. Jsou uplně vypatlaný. Večír jim v ulicích slimáci pálej gumy a to je nesere.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A pro ty výše uvedené šneky, mrdaly a mrnily co se serou bezdůvodně poloviční rychlostí vzkazuju toto: Je maximální sobectví a omezenost jezdit bezdůvodně pomalu, jen proto že chcete (Milane, aj.), protože nechápete že okolní provoz se nemá zajem pokochat a prodlužovat dojezdové časy, oni potřebují dovézt chleba do krámu, děti do školy, sebe do práce... Čistě účelově a kvůli vám pak mají problémy, protože se tam zrovna mrská nějaký dement bezdůvodně 60, jenom proto že je natolik zaslepený, že vidí jen sebe a svoji pohodu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak koukám že má EDVENČR nádrž. Zajímavý stroj.
Edit: A tažení nekončí ani proti benzínovým poršákům . Mám tam kamarády veteránisty a jaxem tu psal, panuje zděšení, co jejich DUHa ( Deutsche Umwelthilfe ) vymyslí.
Naposledy editováno 26.11.2018 11:27:04
Béďa17 píše: MartinED250> U toho stadiona má v té vrchní rámové trubce benzin?Že by tím kohoutem přidával olej do benzinu je asi hloupost že?
Jinak koukám že má EDVENČR nádrž. Zajímavý stroj.
V nějakém svém cestopise popisoval úpravy Lucifera a opravdu v té trubce je přídavná nádrž
kde většina jede kolem 90km/h a já to nestíhám, přiznám se, mám strach.
A zemřít mezi tuplákama tureckýho kamionu se mi zrovna nechce.
Takže malorážky trápím po okolních silnicích poslední třídy a souhlasím, tu cestu si fakt člověk užije.
Zná každý kámen a vajgl u krajnice. A u S11 si s přišlápnutím v kotárech i trénuju fyzičku.
Výhodou je, že se s tím dostanu i na místa, kam bych se nedrápal ani s kejvačkou.
Moped se holt přenese a jede se dál.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Béďa17 píše: MartinED250> U toho stadiona má v té vrchní rámové trubce benzin?Že by tím kohoutem přidával olej do benzinu je asi hloupost že?
Jinak koukám že má EDVENČR nádrž. Zajímavý stroj.
V trubce má železnou zásobou na 0,5L paliva. jako zajímavost je to, že je to tříkvalt vyroben podle dobových výkresů určených pro mopedy Stadion.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kamarád jezdí na výlety na kole. Byl na kole v Itálii, projel Grossglockner a spousty podobných výletů. Když si představím šlapat 1000km na kole rychlostí 20-30km/h, je proti tomu Stadion byť v originálu luxusem - jede to samo! Oproti Staďáku je takovej Pincek luxus. No a proto si myslím, že můj Winner je sice pro někoho vozítko do města, ale ve srovnání s kolem je to limuzína.
Čím více spěcháme v normálním životě, tím více bychom měli zvolnit v čase volna. Po hektickém týdnu v práci kde kdybych jezdil služební dodávkou stylem jako Milan se škodovkou, chodil bych domu pozdě v noci, je potřeba zvolnit. Když jedu někam autem, vemu to po dálnici a i kdyby Pech natankoval do Favorita či co to má kerosin, stejně by se mě moc neudržel. Nejezdím ani trochu pomalu. Když ale předjíždím cyklisty či motorkáře na pomalém stroji, dodržuji odstup, a beru ohled.
Kluci na pionýrech na silnici 3. třídy nejsou překážkou. Milan s Popularem v neděli na silnici 3. třídy také není překážkou, pouze není vidět když nesvítí. Jawař v pravém pruhu na dálnici jedoucí si svých 80-90 také není překážkou. Stejně jako skútr v městě jedoucí 50 je v poho.
Za brzdu provozu považuji fábii v levém pruhu na dálnici předjíždějící kamion rychlostí 99km/h, kamiony už téměř všeobecně neb výjimek mezi řidičema už moc není, těm zbývajícím budiž čest. Dále je brzdou provozu v pracovním týdnu plazící se dědula ve škodě 120 na silnici 1. třídy rychlostí 70km/h, cyklisti jedoucí vedle sebe, kluci na pinckovi na silnici 1. třídy....
Zkrátka mám rozum, nepolezu na silnici 1. třídy na pajdě skůtru, pokud mám jinou možnost. A pokud ji nemám, nejedu 50 ale jedu co to dá. Při nočním přejezdu Chrastava - Liberec neměl Winner problém držet 80km/h (přičemž mi údajně svítilo ústí výfuku víc než zadní světlo).
Zkrátka chce to zdravý rozum. Žádný extrém není dobrý, ani Milanovo hlemíždí tempo za každé situace, ani Pechovo výbuchy. Ale ono to přijde. Tak jako Milan jednou poveze třeba dceru do špitálu co to dá, a dostihne kochajícího se veteranistu ve Fordu T, tak Pech potká někoho s jeho názorem ale dvounásobným motorem, pro kterého se on stane nižším článkem potravinového řetězce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: MartinED250> přesně tak Lidi už jsou znuděný průměrnou šedí a hledají povyražení, zábavu dobrodružství.Chtějí se dostat nad ty mraky různých nařízení a přizdisráčství aby zase cítili, že zase žijou a lítaji svobodně jako orli nad krajinou.
No, nevím, jestli většinu z nich místo pocitu orla nežene spíš touha po zviditelnění na sociálních sítích a před případnými sponzory. Ale to je spíš na delší debatu.Verdom píše: MartinED250> Tříkvalt snad jako přestavbu dělá i Dvořák. Jako to tomu dost pomůže. Ty dva kvalty jsou málo. Já to nechtěl mrvit, tak mám origo vše a to není nic moc. Karb to chce z fichtla a alespon rychlostku s menší dírou mezi kvalty.
On to Dvořákovi dlouhodobě testuje na výdrž. Pak to začne prodávat. Já mám od něj o 2 zuby rychlejší jedničku a je to super. Už bych neměnil.. Navíc jsem si zvýšil výkon na 3,5-4 koně a to je znát. Simson nemá šanci.. Je to sranda, když na splašených trubkách ujíždíš 50ccm skůtrům. Ty pohledy miluju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Myslel jsem si, že mně už nic nepřekvapí. Překvapilo. Podívejte se do inzerce Jaw tady na M.cz. Je tam 634 za 300 tisíc...a prý má několik zájemců...je-li to pravda. Vždyt' takovou cenu nemá ani můj Popular 80 let starý, s platnou SPZ, vše originální...tak nevím , kam spějeme. Možná má dost lidí moc peněz a neví, co s nimi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: skodovak> Dobrý, rozumný názor.
Myslel jsem si, že mně už nic nepřekvapí. Překvapilo. Podívejte se do inzerce Jaw tady na M.cz. Je tam 634 za 300 tisíc...a prý má několik zájemců...je-li to pravda. Vždyt' takovou cenu nemá ani můj Popular 80 let starý, s platnou SPZ, vše originální...tak nevím , kam spějeme. Možná má dost lidí moc peněz a neví, co s nimi.
No nevím Milane.....300 za 634, se mě zdá ,také usměvné.......i když,,,,,,
Už jsem měl nabídku.....za Bizona....200 000kč.
Pán podniká (asi uspěšně?)Dle jeho slov, na učtech žádné ůroky a tak skupuje renovované jawy. Prej finanční jistota na stáří.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 26.11.2018 16:13:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Čmoud> Ono je jedno, jaký má kdo důvod, hlavně že vyjede a užije si cestu. Jen jsem už trochu alergický na borce, co shání sponzory a podporu na cestu fichtlem na Balaton..
Přesně! A pak se chlubí, kdo jim kde dal gratis steak nebo pivo. Nechají se hostit a nenapadne je za večeři koupit hostiteli ani čokoládu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mam to podobne s jawou-taky na ni rad jezdim, protoze je to cisty relax..nestresuje me se za nekym tahnout, nemusim byt vsude prvni atd... S jinym dopravnim prostredkem to takhle nemam, jsem spis aktivni ridic a rad vyuzivam co ten stroj umi... Jawa me k tomu nenuti s moji vahou je ale ta triapula asi na hranici pouzitelneho minima
Naposledy editováno 26.11.2018 19:16:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Wenca24 píše: s moji vahou je ale ta triapula asi na hranici pouzitelneho minima
Taky tak2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |