globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

16.4.2018 v 12:53 | Nahoru | #68761
Právě, nějak jsem všem přestal věřit a toužil po tom si to překontrolovat. Časem jsem si sehnal hroty, hodinky a udělal přípravky. Dvouválce jsem už dělal. Trabanta jsem ještě nedělal, ale brácha už se ptal. Jde jen o vycentrování? To by neměl být problém. Je to spíš o čase. Někdy chvilka, někdy dvě hodinky. Nejlepší je, že jsou tam tři stovky a ty chceš dohnat ještě tu stovečku. Mírný poklep a je tam stovek osm...

Jawablázni

16.4.2018 v 12:57 | Nahoru | #68762
Jinak ojnice i čepy do čel setrvačníků jdou dnes koupit a výměna není problém. Jen musím jezdit na lis do práce. Časem si chci udělat domácí lis. Už mám připravenou 12t panenku (dle vzoru Pucfola)

(reakce na) Jawablázni

16.4.2018 v 13:14 | Nahoru | #68763
Verdom> Běžný uživatel, to se mi líbí. Přesně to jsem já. Na 100 % se spoléhám na jiné. Na to, že co mi udělají bude dobře. Třeba o soustruhu vím jen to, že existuje. Neuměl bych ho ani pustit.
Kdysi se mi to nevyplatilo. Někdy v roce 1988 jsem si dal udělat GO motoru Populara. Po ujetí 200 km se zadřel. Reklamaci neuznali. Při broušení válců ( Domažlice ) napadaly špony do kanálů a ucpaly je. Nikdo je nečistil, motor mi v běžném autoservisu dali dohromady ( dokázali by to ještě dnes ?) a takhle to dopadlo. Protože jsem potravinář a nerozumím tomu, neměl jsem šanci si to zkontrolovat.
Jinak mám s lidmi dobré zkušenosti. Co jsem si dal udělat, funguje dobře. Naposledy celková oprava péráka. Čmoud umí, motorka jezdí jako zamlada . Nebo Hrnous - elektrika Jawy 660. Taky perfektní práce.

Naposledy editováno 16.04.2018 13:16:42

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2018 v 13:19 | Nahoru | #68764
MartinED250: U Trabanta by šlo o rozlisování, výměnu ložisek a složení a vycentrování prostě GO. Repase dělané do trabantů někde na Moravě (nepamatuji si přesně kde) totiž vydrží tak 30-40 000km a německé repase sice vydrží 100-110 000km ale cena je... německá. A když někdo renovuje Trabanta sakum prásk, neřeknu, ale pro nás spotřebáky je to celkem darda. Můj motor v trabantu by potřeboval časem GO, což si v klidu udělám ale dávat tam kliku co člověk někde potká na burze a podobně aby to zas za půl roku měnil... Té firmě na Moravě prostě nevěřím

(reakce na) Jawablázni

16.4.2018 v 13:41 | Nahoru | #68765
skodovak> Firmou na Moravě myslíš Padalíka? Kliky od něj celkem ujdou.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2018 v 14:36 | Nahoru | #68766
Verdom: O tom ani nevím, nene tohle není ono, to byla vyloženě větší firma a když jsem dělal v Trabantklubu, tak s tím nebyly dobré zkušenosti. Když už si neěco nemůžu udělat sám, tak to nejradši svěřím někomu koho znám. Dělat a shánět si vybavení ještě na klikovky, to bych se asi už musel rozkrájet, nasypal jsem hodně do autodílny, a to jen proto abych mohl auta svoje a nejbližších kamarádů dělat na lepší úrovni než ležíc v trávě s kladivem. Proto zjišťuji kde nechat udělat klikovku a mít to kvalitně a přitom na tom nezbankrotovat (už před 2 lety byla cena klikovky kolem 12 000kč z Německa).

(reakce na) Jawablázni

16.4.2018 v 16:09 | Nahoru | #68767
skodovak> Tak se Padalika optej. Děla i výbrusy a kdeco.

Jawablázni

16.4.2018 v 16:10 | Nahoru | #68768
Ten Padalík má dobrou reputaci. Už před dvaceti lety mi o něm říkal bratránek z Moravy, že to tam dávají všichni k němu.

Jawablázni

16.4.2018 v 16:57 | Nahoru | #68769
Dojče repas kliky na trábože vyjde na 280 u garážníka a 400 u "profíka" Euro. Taky sem ho míval. Super strojek.

(reakce na) Jawablázni

16.4.2018 v 18:07 | Nahoru | #68770

skodovak píše: Verdom: O tom ani nevím, nene tohle není ono, to byla vyloženě větší firma a když jsem dělal v Trabantklubu, tak s tím nebyly dobré zkušenosti. Když už si neěco nemůžu udělat sám, tak to nejradši svěřím někomu koho znám. Dělat a shánět si vybavení ještě na klikovky, to bych se asi už musel rozkrájet, nasypal jsem hodně do autodílny, a to jen proto abych mohl auta svoje a nejbližších kamarádů dělat na lepší úrovni než ležíc v trávě s kladivem. Proto zjišťuji kde nechat udělat klikovku a mít to kvalitně a přitom na tom nezbankrotovat (už před 2 lety byla cena klikovky kolem 12 000kč z Německa).



Tak to udělej stejně dobře a levnějš a udělej na tom kšeft...

On si každej myslí že když to bylo levný kdysi, bude dneska taky... málokdo pochopí, že běžná celková oprava motoru starého českého werku je za desítku ani nemrkneš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.4.2018 v 18:08 | Nahoru | #68771

kehaj píše: Řečeno slovy klasika "A vo tom to je."
Za 4 roky jsem do Jawy nasypal 2x klika, 1x výbrus, + spousta dalších věcí který jsem byl schopen si udělat sám a tudíž ušetřit za práci. Ale na kliku u dvouválu bych si netroufl. Jelikož jezdím hodně 12-15t ročně tak jsem se rozhodl pro 4takt a zatím nelituju. Jízda na Hondě je o dost plynulejší díky výkonu protože hodně jezdíme ve dvou a narvaný 3 kufry. Mimochodem kdyby to byla 250 panelka nebo sportka tak určitě mám dnes motorky dvě.



A ta druhá by stejně stála.... já mám motorky tři a ty dvě ujedou hovno... už jsem to jsem psal... Velký čtyřtakt je jiný svět ve všech směrech, pohodová jízda... už by se ti nechtělo zpátky na třiapůli, ani na dvěapůli, navíc to cos do Jawy nasypal do japonce nenasypeš při tvým proběhu když bys dělal opravu motoru ob rok, tak by to bylo ještě dobrý....... Jawa je provozně drahá....

Martin, Verdom: taky jsem si klikovky dělal sám, měl jsem i materiál na lepší lis, teď už na to seru, pro lidi spravovat motory už nechci a tu jednu kliku na smolíka až na to přijde si udělám tak jako dřív.. Nedávno jsem dělal Čz150C, klika byla KO, a když jsem sečetl ceny čepů a opravy ojnice, tak jsem jim těch pár stovek nechal a klku si nechal udělat komplet.... když jsem jí posadil do karteru házela že to bylo okem vidět... To bych ale nedával za vinu servisu, ale spíš přepravci.... ta klika prostě musela někomu spadnout nebo co... tak jsem si sice koupil kliku od Padaláka, ale stejně jsem si jí musel nakonec srovnat sám, protože jí postihlo bebí po cestě...

Jawablázni

16.4.2018 v 19:54 | Nahoru | #68772
Pech: To jsem psal, musel bych se nakrájet. Z podprůměrného platu dávám dokupy barák a dvě stodoly, z jedné stodoly dělám hezky vybavenou dílnu na auta, a dělat (byť jen pro své potřeby) na ůrovni LPG, oprav aut i motorů (a že se neomezuji na škody 120 či felicie), v plánu jsou repase automatů, mám soustruh, zvedák, prostě vercajk za pěkné šestimístné číslo, a ještě do toho klikovky, to už můžu rovnou délat i alternátory, vstřikovací čerpadla, turba, a naučit se spát ve stoje při práci

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2018 v 20:29 | Nahoru | #68773
alternátory dělám doma s multimetrem a mechanickým lisem....

neuč mne znát co co stojí, když splácím barák, živím ženu namteřské a k tomu děti Cajk mám co potřebuju, prostě když jsem něco potřeboval, tak jsem si to koupil, podle zvážení četnosti používání v odpovídající kvalitě... Auta si spravuju sám, motorky taky sám, ten barák jsem koupil a předělal taky sám... jelikož jsem ale na živení toho všeho potřeboval lepšíé plat, změnil jsem práci a tak mi na to spravování spolu s úbytkem chuti dělat to pro cizí, kteří se pak cukali to zaplatit, nezbejvá moc času, takže dělám jen pro širší rodinu a nejbližší přátele.... Jeden kolega má pravdu, když říká že když někdo otravuje se spravováním, je nejbezpečnější říct, že to neumíš...

(reakce na) Jawablázni

16.4.2018 v 20:41 | Nahoru | #68774

pech. píše: A ta druhá by stejně stála.... já mám motorky tři a ty dvě ujedou hovno... už jsem to jsem psal... Velký čtyřtakt je jiný svět ve všech směrech, pohodová jízda... už by se ti nechtělo zpátky na třiapůli, ani na dvěapůli,

Moje motorky (J 640 a BMW R 1100 GS) jsou diametrálně odlišné. Ale baví mě jezdit na obou. Jednu sezónu jsem na každé z nich najel skoro 10 000 km. Když před lety chybou servisu zazlobilo GS, vyrazil jsem na Azurové pobřeží na Jawce. A bylo to super, mnohem silnější zážitek. Ale je fakt, že mám motorky jako volnočasovou zábavu, ne jako přibližovadlo do práce.

(reakce na) Jawablázni

16.4.2018 v 20:58 | Nahoru | #68775
skodovak> Takovou kliku jsem ještě nedělal. Nemám přípravkyna rozlisování. Musel bych to vyrobit. Dají se na Trabanta koupit ojnice i s ložisky? My měli štěstí, narazili jsme na člověka, co létal na křídlech s motory Trabant. Prodal nám před 10 lety fungl nový motor i s oplechováním. Zalepeno papírem sání a výfuk. Trabant krásně jezdí, je to znát. Mám ty auta rád, měl jsem dva Trabanty a jednoho jsem dělal od základu. Odvozil mne na vojnu, sloužil. To je stroj. Brácha je má do dnes. jednoho pracanta a druhého krásného zeleného kombi de lux.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2018 v 21:04 | Nahoru | #68776
Já mám motorky na všechny potřeby, resp. především tu jednu.... jak na obyčejnou přepravu sebe sama do práce, z práce, na nákup a další cíle běžné přepravy, kdy cestou za nimi lze užít i tu zábavu, tak na tu zábavu čistokrevnou..... Ty další dvě mám především na semeno jako divnosti co hned tak někdo nemá a běžný člověk nechápe co je to vlastně za werk.... A postupem času začínám čím dál víc zjišťovat, že to nic neznamená... máš sice divnou věc co se jich vyrobilo pár a lid to nezná, ale to je o pár chvílích na výsluní když to někam vytáhneš a čau, jízdně je to poměrně obyčejné... ano, Roadster byl splněný sen a je velice pohodlná a čiperná malá motorka, ale ta velká umí všechny dovednosti líp.. není o nic méně pohodná, je také snadno ovladatelná a čiperná je 3x tak..... Smolík, se mi vždycky líbil, jak je divný, navíc tato forma slpněného snu je i levná cesta do "veteránských kruhů" bez námahy, protože byl celkem zachovalý a po provedení základního servisu nedělá ostudu....
Těch vete-jízd se účastnit chci, takže smolíka si asi nechám, chleba nežere, on ani ten roadster moc chleba nežere, ale držet to na to abych s tím udělal pár vejletů, kdy se sice docela dobře svezu, ale na té velké motorce se svezu stejně líp... to nemá moc cenu.... Jsem tedy nakloněn ho i prodat.... Nedávno jsem se sešel s chlapem, od kterého jsem jej před 12 lety kupoval... docela se divil, že ho ještě mám... on totiž Roadstera prodával právě proto, že přecházel na větší motorku a souběžné vlastnictví mu přestalo dávat smysl... Rarita to byla už tenkrát....

V BMW-R jsem zalíbení nenašel... přijde mi to divné až moc... Takový německý přístup udělat to na začátku trochu blbě, a pak dokázat všem, že to vlastně nevadí a není to o nic horší než ostatní..... stejné to bylo s Porsche 911 Já mám radši takové střídmější a efektivněji stavěné věci... jako je třeba BMW F800, když už jsme v té stáji - to by byla super věc, která nezaostává dynamikou za R a přitom je lehčí, mrštnější, štíhlounká... Jen ten motor měl přinejmenším zpočátku dost problémů a tak k tomu nemám důvěru....

Jawablázni

16.4.2018 v 21:35 | Nahoru | #68777
Tak nějak to cejtím s Pragovkou. Když s tím jedu na STK, tak mě osočují, že jsem si to snad vyrobil sám, že to nikdy neviděli...

(reakce na) Jawablázni

16.4.2018 v 21:44 | Nahoru | #68778
pech.> ze stejných důvodů bych se obešel bez jawy. Je mi kničemu. Ale nějak mám pocit, že ke mně patří. Dal sem pryč alespoň pavíka. Nechci být otrokem věcí, co jsou mi k ničemu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2018 v 21:45 | Nahoru | #68779
Podobný je to s Roadsterem... a nejen na STK, osočovali mne z toho i francouzi a dost čechů..... Prostě vidí werk, kde na nádrži je napsáno Cagiva, na motoru a vidlicích Čz, na brzdách Jawa na zadním světle Husqarna a na předním Autopal... To se pak těžko vysvětluje, že to vyrobila fabrika, byť víceméně jen jako tři malé ověřovací serie, které se navzájem lišily....

Jawablázni

16.4.2018 v 21:59 | Nahoru | #68780
Slušnej rébus..

(reakce na) Jawablázni

16.4.2018 v 22:24 | Nahoru | #68781
pech.> Jo, Fko je povedený. Hbitý a dobrý i mimo asfalt. A pro normálně rostlý lidi lepší, než mastodonti 11-12. Ten problém s motorem byl jen u prvních ročníků, tuším blbě umístěný sací koš čerpadla oleje.

Jawablázni

17.4.2018 v 04:45 | Nahoru | #68782
Sema: nevím jakejch ročníků se to týká, ale bylo toho víc, bylo to schopný se ňafnout na klice, ale i poslat fridex do oleje plastovou pumpičkou chlazení na vačce a další chyby..

Když jsem byl u Čadka naposled přezouvat a vyvažovat sadu pneumatik na Hondu, tak to tam zrovna měl...

Ono je to asi i tím, že ty motory bouchaj někde v Loncinu kde donedávna dělali jen 50 a 125ccm jednoválce....

Jawablázni

17.4.2018 v 06:03 | Nahoru | #68783
Mám kamaráda, co F800 jezdí léta a když ho kupoval (po aféře s Šímovo motorem) to hodně zjišťoval aby koupil už vylepšený typ co neduhy nemá. Ten jeho mu slouží, takže kdyby někdo chtěl koupit, mohu na něj dát kontakt.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.4.2018 v 10:15 | Nahoru | #68784

pech. píše: Podobný je to s Roadsterem... a nejen na STK, osočovali mne z toho i francouzi a dost čechů..... Prostě vidí werk, kde na nádrži je napsáno Cagiva, na motoru a vidlicích Čz, na brzdách Jawa na zadním světle Husqarna a na předním Autopal... To se pak těžko vysvětluje, že to vyrobila fabrika, byť víceméně jen jako tři malé ověřovací serie, které se navzájem lišily....


Moje první STK s Jawou 650: "A co to číslo na rámu ? To jste si vyrazil doma, to je vidět. Tak to ne ! Kde to má ( mělo původně ) číslo ? "
To jsem citoval technika z STK. Číslo rámu má Jawa 650 vyražené ručně do laku na rámu. Znamená to, že ručně je nakřivo, navíc do nastříkaného laku...
Těžko jsem vysvětloval, že v době, kdy běžně výrobci čísla vyjiskřují, to v Jawě dělá člověk takto.

(reakce na) Jawablázni

17.4.2018 v 10:20 | Nahoru | #68785
milan1963> No.. čísla na 660 donedávna nebyly o nic lepší. Teď jsou udělané mikroúderama přes lak na krku, tak kdoví co to poví, až to někdo umyje acetonem :) Dneska tě vyhodí z STK i z 650, že to katalogové číslo na originálním výfuku opravdu není homologační značka. Nebo s tím, že máš mít u některých ročníků dle VTP nazutý úzký ráfek / 4,00 / se širokou gumou / 180 / a jiné nesmyslné kombinace.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.4.2018 v 10:21 | Nahoru | #68786
Milan: Vyražené do laku?? To jako že tam prosvítá holý plech??

(reakce na) Jawablázni

17.4.2018 v 10:22 | Nahoru | #68787
skodovak> Jistě, než to pak začne reznout.. Jak budu mít příští týden na dílně nějakou 660, tak vyfotím ten nový systém :) Obávám se, že to moc hluboké nebude, takže si tam můžete při každém novém laku trafopájkou vypálit vlastní VIN do komaxitu :)

Jawablázni

17.4.2018 v 10:25 | Nahoru | #68788
Tady je ještě trosku vidět kov, ale na těch dalších už sem kov moc neviděl - měli asi ostřejší nástroj, a tak to nebylo tak široké.

Jawablázni

17.4.2018 v 11:23 | Nahoru | #68789
Dělali to ve fabále holt furt stejně celý "století" Starý kejchačky a mnohem novější čtyřky i osmičky to mají ražený jednotlivejma číslicema taky po nalakování do rámu. Čezety jakbysmet.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.4.2018 v 11:44 | Nahoru | #68790
A klasická ukázková 650

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist