AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Verdom a Čmoud - tak on instruktor dneska může třeba při prvních hodinách jízdy mimo cvičiště sedět za žákem na tandemu a kecat mu do ucha nebo kecat interkomem, zakázaný to není, ale stejně při zkouškách chce komisař sedět v autí a jen koukat jak to ten adept na papíry mastí aniž by musel sedět s ním na jednom stroji.
Bimbam píše: Verdom a Kehaj - my měli zlepšovák na vejtřasce. Před spolujezdcem bylo takové zařízení do velkejch mrazů (měly to myslím pokud si vzpomínám dobře i erťáky) tam se dala éterová bombička, zašroubovalo se to, tím se bombička napíchla a éter šel do sání. Nebylo to asi pro motor nic moc když rázem čapnul, ale asi něco jako dnešní startovací spreje. Ale dělali jsme to až když nepomohlo čuchání hořících novin ani hadry namočený v benzínu a zapálený.
Kdysi jsem měl 15 Avii a ta v mrazu opravdu startovat nechtěla a když se jí to povedlo tak to byla dusivá dýmovnice pro záchranu jsem taky používal éter v injekční stříkačce a ten jsem stříkal do gumového klena sání mezi vzduchovým filtrem detonace byly šílené, ale jezdit se muselo. Jinak to jezdilo jako osobák 30 už nebyla tak živá.
Tonda Zloun
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Tak připadlo tak 20cm, celkem v poho.
Mokrej hnuj.
Ale muzu rict, ze jsem letos s frezou najel vic jak s Jáwou.
Ty máš krásnej sníh a u nás stoupla hladina asi o 2 metry a jestli to na Nechranicích nepřibrzdí tak hrozí, že se to vyleje. Nechranice jsou primárně nádrž pro elektrárnu a musí udržovat určítou hladinu, kdyby v Lounech nebyla řeka sevřená dvěma mlýny tak by to asi uteklo no necháme se překvapit.
Tonda Zloun
Naposledy editováno 04.01.2018 17:26:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 04.01.2018 22:59:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
U nás konečně roztál sníh, oschly silnice a mně to nedalo. Absolvoval jsem první letošní motokilometry. Původní záměr byl jet s Adeniem, ale nemám pojistku, baterie je mimo motorku a tak vyhrál pionýr 05. Baterku nepotřebuje, stojí nakraji, takže po prošlápnutí vyjel. Jel jsem nejdříve k pumpě dofoukat gumy a pro benzín. Přijel tam čopr, Savage 650, majitel ho na podzim koupil. Je nadšený, zvlášt' motorem.
Jinak porovnám-li modrou 05 s červenou dvacítkou, jede ta Jawa 20 o poznání lépe. Ale ke kochání i ta 05 je dobrá...
Dnes poprvé...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Tonda - to sou krásný mlejny mele se v nich ještě? Já mám pro mlejny a hamry slabost. Zato vodní elektrárny už mě nějak nelákaj. To spíš zdymadla, páč jsem kdysi dělal u plavby vltavské ( samozřejmě že labsko-oderské ,ČSPLO ) na plavební komoře Smíchov.
V tom hezčím se mele jak o život ten druhý je mimo provoz, ale elektrárna v něm funguje. před revolucí fungovali oba včetně elektráren. V restituci to vrátili rodu Jirásků chvíli fungovaly oba pak nastoupila porevoluční mafie a na několik let ty mlýny převálcovala pak se to nějak otočilo a na jednom začali znovu elektrárnu už nezprovoznili ta druhá byla za komunistů jako nadbytečný malý zdroj z obou stran zabetonována jako mnoho jiných malých elekráren na Ohři směrerm na Libochovice bylo snad 5 mlýnů a každý měl svůj zdroj. Chodil jsem se dívat jak potápěči uvázaní na laně, aby je neodnesl proud vynášejí kámen po kameni, pracně bourají beton a čistí vodní cestu. Shodou okolností moje matka žila asi 10 let s nějakým Jiráskem 1922 z chudší větve restituentů a od něj jsem se dověděl o historii mlýnů. Jako školák pamatuji ještě jeden Novákův mlýn kousek proti proudu ten byl elektrický přes okna v přízemí jsem obdivoval strojovnu transmise a rozvody, které byly v suterénu. Tenhle mlýn vzal za své v sedmdesátých letech, když se zbouraly Louny od hradeb na západ a stavěly se králíkárny zničilo se spousta historie.
Jeden čas chtělo povodí Ohře předělat jez na pohyblivý kvůli náporu při povodních, ale nějak se po revoluci rozkutálely peníze jako ostatně všude a k rekonstrukci nedošlo. Když je sucho tak pod jezem spočítáš všechny kameny a po jezu jsme jako mladí puberťáci chodili a hráli si na machry teklo zam 10 až 20 cm vody a v tom se nechalo udržet.
Tonda Zloun
Naposledy editováno 05.01.2018 17:28:22
Jirka : přilba je Cassida, koupená začátkem 80. let. Na pionýra a péráka stačí dodnes. Přesto uvažuju, že na letošní výstavě si vyhlédnu ( možná rovnou koupím ) jinou stylovou přilbu. Ta cassida je vymačkaná, má hodně poškrábané plexi a večer nebo proti slunci v ní skoro není vidět. Navíc se v počasí jako dnes silně mlží - nemá žádné odvětrání.
Naposledy editováno 05.01.2018 18:00:10
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Franky píše: Ona má také 05 myslím 3,1 HP / menší karburátor, ale zase moje mívala vybranější chování, pocitově lepší odezvu kroutícího momentu a o dost nižší spotřebu i při jízdě naplno = což byl standard
Říká se to, že 05 navzdory menšímu výkonu (o půl koně) ke příjemnější společník, protože líp bere ty brutální přechody kvaltů a je trochu spodovější, snese se víc podtočit.. ono to lepší přabírání přechodů je ale zupůsobeno i tím, že má oproti 20 jinou převodovku a i mezi různými roky 05 jsou převodové poměry 1+2 mírně liší- zkoušeli kde co... já jsem měl svojí 21, sestřenice měla svoji 05, ostatní kluci měli kde co, včetně simsony a dandyny (tehdá horká novinka- ještě z Vodňan) a všechny tyhle bzuky jely stejné hovno ať to bylo co to bylo, akorát na simsonu se už celkem slušně sedělo a byl celkově jízdně pohodlnější a dandyna měla už skutečně dobré brzdy... ale ta základní jela furt hovno... až ta dražší už byla silnější a byla schopna 80 jet... všechno ostatní jelo 60-65 a víc ani hovno...
Nemám rád tyhle malorážky, sice mne to naučilo jezdit a spravovat, ale nemám je rád, je to nebezpečně pomalé a když si vezmu že za stejnou spotřebu mi jezdí Pudilovo strakonické čtyřtaktní dvoukilo se skoro 20 koníky, i v poměrně svižném tempu a nesrovnatelném jízdním pohodlí, tak ani tenhle směr není úplně top...
marauder píše: V tom hezčím se mele jak o život ten druhý je mimo provoz, ale elektrárna v něm funguje.
Jeden čas chtělo povodí Ohře předělat jez na pohyblivý kvůli náporu při povodních, ale nějak se po revoluci rozkutálely peníze jako ostatně všude a k rekonstrukci nedošlo. Když je sucho tak pod jezem spočítáš všechny kameny a po jezu jsme jako mladí puberťáci chodili a hráli si na machry teklo zam 10 až 20 cm vody a v tom se nechalo udržet.
Tonda Zloun
V Dudákově ten padací jez udělali a je to super... Tamje jinej problém soutok... protože do toho města a do jednoho místa kde se to zužuje přiletí otata i volyňka, co ž jsou řeky s velkými rozptyly průtoku... věčně to pod pivovarem plavalo a spodní nádvoříhradu taky... teď když má přijít bordel, tak to položí a pošlou to do Písku Jedna z mála dobrej věcí, který toměso napadlo udělat...
U nás ve vsi je zase celkem inteligentně udělanej jez před mlejnoelektrárnou, nad ním je to rozšířené jak hovado a zešikma, takže normálně jde voda přes korunu jezu, který má tak 1,5 délky koryta a pak je udělaná druhá koruna dlouhá taky jako cca celé koryto ,která je většinou suchá, ale když jde vody hodně je i přes ní metr vody... jenže když je to udělané takhle a nad tím hráz... takhle to vyplaví max spodní půlku kempu a jinak je klid.... ale v roce 2002 to bylo i pro tohle řešení moc a plavalo celý nábřeží i s fabrikou metr pod vodou...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: Teďka co jsem se vracel na fechtlovi ze Silvestra,tak jsem měl 100 km za 2h a 10 min. Po rovince jede 50 - 60 km/h, ale jel by i víc protože tam mám 12z kolečko a když jedu těch 60 tak by ještě šel,ale už je hodně ve votáčkách, tak ho více netrápim
Podle ofiko údajů by 05 s 12z kolečkem ani celých 60 jet neměla.... kdy ž vezmeš max otáčky, převody a obvod kola, vychází rychlost na 3 při max otáčkách nějakých 57 a s 13z 62....
Pincka jsem měl nejdřív 21cku na tu jsem naškudlil na merunˇkové brigádě. Máti to dlouho nemohla rozdýchat že jsem takové peníze utratil za pína (3200 Kčs !) .
Za rok jsem ji prodal a koupil zánovního Mustanga ten byl víc do síly a šlapal jak hodinky.
Mustang mě nikdy nelákal. Ani ted' ne. Ještě bych rád Jawu 21, ale poslední, ideálně rok 1979. Zatím sháním bezvýsledně.
Na Simsonu jsem nikdy nejel, ani jako spolujezdec. Když jsme v roce 1979 poprvé přijeli do NDR a já tam viděl Simsony, tak jsem byl u vytržení , to bych byl chtěl. Jenže doma byl nový pionýr, potom hned pérák a Simson ? Dovážel se stejně až někdy od roku 1984.
Naposledy editováno 05.01.2018 22:25:09
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Teď jsem na tu nabídku koukal a mám trochu jinou.Já mám jen s kontrolkami a tahle má displej.Tak nevím jestli to ta nová třeba už neumí.
Naposledy editováno 06.01.2018 11:08:12
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Lidlovka je gut a když je hodně vybitá dám jednu paralelně ono jí to na chvíli zblbne a za chvíli jí odpojím až když už tlačí přes 11 V
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |