globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

13.11.2017 v 22:33 | Nahoru | #65161
Vy mu tady všichni radíte. Ale znáte Milana. Na rady nedá a koupí zase nějakou kravinu. Viz Opel v automatu, Jawa 650, Jawa 660, teď chce Ladu....Já se sem chodim bavit.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.11.2017 v 22:44 | Nahoru | #65162
Já bych Ladu nehanil. Brácha má Nivu a je s ní spokojenej. U Milana je to možná i tím, že prostě žigul byl za našich mladejch let dobrý a spolehlivý i docela výkonný auto, v zimě to startovalo jako v létě, dobře to topilo.

Jawablázni

13.11.2017 v 23:46 | Nahoru | #65163
Bimbam-- to podniky a podnikatelé dělaly,díky tomu si odečetly DPH,to má spoustu osobáku,některý kvuli tomu byly jen 4místný,takže to má ještě dobrý,že to má klasiku 5míst.

Geodet--jojo čas ukáže jak prorocká slova jsi napsal

Naposledy editováno 13.11.2017 23:48:06

Jawablázni

13.11.2017 v 23:57 | Nahoru | #65164
Vlasťák - a dá se to nějak úředně změnit? Protože pro to, že je to "nákladní automobil" je docela dost vysoká pojistka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 00:07 | Nahoru | #65165
Bimbam> kdo má prázdnou kebuli,ten si koupí žiguli. taková říkanka z mládí

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.11.2017 v 00:10 | Nahoru | #65166
Dá,ale jak přesně to nevím,to by Ti poradily na DI,jsou na to spec.firmy co sice nic neudělaj,ale vydaj papír o přestavbě a ten pak doneseš na DI,něco to stojí,ale záleží jestli to bylo na nákladní přestavěno nebo jestli to bylo takhle origo vyrobený.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 06:27 | Nahoru | #65167

laďa-prášil píše: Jsou lidi, co potřebujou dominu, aby byli spokojení, jiní si koupí opla v automatu nebo ladu. Milane, přestaň fantazírovat, kup si něco normálního a nebudeš mít moc co řešit



Muhehe, přesně tak.
Někdo je spokojenej, až když dostane nařezaný a poradit si prostě nedá.
A příště chce nařezat znova, aby byl zase spokojenej, jinak to pro něj prostě není ono.

Edit: Bimbam: Tady v horách jezdí jako zásobování penzionů dost Dusterů. Za ty prachy si odkroutí 4 roky leasingu, střelí se a lízne se novej. Oproti Landroverům cena výrazně nižší (v podstatě třetinová) a užitná hodnota podobná. Kdo si nehoní triko značkou a potřebuje jezdit, často jde do Dacie. Je to jednoduchá pixla bez hovadin a s relativně levnými díly. Taková škůdka 120 dnešní doby. Sice nijak extra nenadchne, ale určitě neurazí.

Naposledy editováno 14.11.2017 06:31:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 07:43 | Nahoru | #65168

Kire640 píše: pech.> Žádnému známému s Ladou Kalina nenatekla voda do řídící jednotky? Vím o několika lidech, kteří s tím měli problémy v důsledku skvělého umístění ŘJ pod topením...



Jo to se jednomu skutečně stalo. Pak ty vejfuky co hovno vydrží, ale jenak by to šlo. Nicméně sandero a logan jsou bezpečnější volba, právě proto, že je jich všude dost a tak na to budou věci.

(reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 08:30 | Nahoru | #65169
pech.> Je to tak. Ta auta nejezdí špatně, ale spolehlivost a trvanlivost mohou starým "žigulíkům" jen závidět. Měl jsem Ladu 2111, r. v. 2002 a u toho auta snad nefungovalo nikdy všechno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 08:44 | Nahoru | #65170

Verdom píše: . Oproti Landroverům cena výrazně nižší (v podstatě třetinová) a užitná hodnota podobná. Kdo si nehoní triko značkou a potřebuje jezdit, často jde do Dacie. Je to jednoduchá pixla bez hovadin a s relativně levnými díly. Taková škůdka 120 dnešní doby. Sice nijak extra nenadchne, ale určitě neurazí.



Souhlas. Samozřejmě protiargument by byl asi bezpečnost. Tam rozdíl bude.

Jinak Milanovi bych doporučil octavii 1, přestože s ní sám nejezdím (ale mám jako rezervní) . Z praktického hlediska, pokud nevadí, že to má každej druhej je to asi nejlepší volba, pokud člověk překousne cenu, atraktivitu pro zlodějě, zastaralej podvozek a pod. Vše na top stojí 5,50 Kč, opraví to každej. pokud chce člověk levnou a nevadí spotřeba, pak benzínovej 2l 85 kw vydrží taky hodně, žádné turbo... Nevím, kolik má auto najezdit. Ono hodně lidí, co s tím moc nenajedou řeší spotřebu, koupí draze a blbě a za servis nechají tolik, že spotřeba je nejmenší problém.

A při nájezdu 2000 ročně bych koupil klidně např. vw 2,8 6válec - dle kupní ceny a stavu samozřejmě (radiji ať žere 11 na sto a je v tom stavu, než 5 na sto a furt něco měnit), dle stavu a ceny. Při takovém nájezdu vykompenzuje spolehlivost i vysoké povinné ručení. nemá smysl ušetřit 2000 kč na pojistce a pak nechat v servisu o 2000 víc. K tomu musí ale dozrát každej sám.

Jiné to bude pro někoho s vysokým nájezdem.

Naposledy editováno 14.11.2017 08:51:31

(reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 09:04 | Nahoru | #65171

Vlasťák1973 píše: Dá,ale jak přesně to nevím,to by Ti poradily na DI,jsou na to spec.firmy co sice nic neudělaj,ale vydaj papír o přestavbě a ten pak doneseš na DI,něco to stojí,ale záleží jestli to bylo na nákladní přestavěno nebo jestli to bylo takhle origo vyrobený.

Předělat papírově zpět jdou jen některý auta. Třeba u oktávíí se kvůli přepážce nenávratně odstranilo kotevní místo pro pás a auto tak bude navždy jen 4 místné.

(reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 10:11 | Nahoru | #65172
K té Dacii - známý koupil před lety Logany MCV (ty kombíky) servisákům jako služební auta a neví o nich, tzn. slouží bez poruch.

Jawablázni

14.11.2017 v 10:13 | Nahoru | #65173
bimbam> a nemá tu pojistku vysokou spíš z toho důvodu, že jí je 18?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.11.2017 v 10:38 | Nahoru | #65174
Nechci dělat reklamu.....kolega v práci si koupil Dacia Sandéro 0,9L......pro manželku stihnul ještě 1,2 L.
Čekali na ně 4 měsíce.....CENA 175 000KČ...NOVÉ.. prej .LEPŠÍ NEŽ NĚJAKEJ KRÁM Z AUTOBAZARU...

Má to 8 měsíců....podle nej ...zatím spokojenost....

(reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 11:22 | Nahoru | #65175
bimbo750> je to možný, žena má Thalii 1,4 a taky si nemůžu na to auto stěžovat. je to jednoduchá technika bez píčovin. olej, filtry, brzdy, kotouče, pakny, vejfuk na ní zvládnu vyměnit sám.
za 5 let co ji máme jsme s ní ujeli 70000 a měnili akurát tyhle spotřební věci, plus 1x kulák za 400 Kč svépomocí a 1x snímač vačky za 1500Kč i s prací.
( nepočítám navíc jeden aušusovej značkovej rozvodovej řemen, kterýmu po 5000 km vypadaly zuby, ale to byla chyba druhovýroby nebo montáže, nikoli toho auta )

Naposledy editováno 14.11.2017 11:29:23

Jawablázni

14.11.2017 v 11:39 | Nahoru | #65176
Jedna služební thalia se i u nás v rodině osvědčila
Nevím, jak je spolehlivá třeba po deseti letech, ale šetřená fakt nebyla a držela obstojně. V akci stála myslím 140.000 nová nehdá.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.11.2017 v 11:39 | Nahoru | #65177
Maabo - jasně že věk pojistitele a mokrej řidičák dělá hodně ( vysoce rizikový řidič ), ale sedm a půl litru pojistného je na venkovskou destinaci docela dost (motor to má patnáctistovku, čili pro pojišťovnu v jedný kolonce která je 1300 - 1800 ccm ) auto není nový i těch deset roků stáří je v pojistce zohledněnejch.

(reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 12:37 | Nahoru | #65178
Bimbam> možná by bylo lepší aby si to pojistil na sebe a budeš mít bonusy a věk vyřešený.7 tis. na 15ctku to je šílený.Měli by jste se vejít do 3 tis. Mám Kozu ve stejné kubatůře a platim 2.100,-

Jawablázni

14.11.2017 v 12:53 | Nahoru | #65179
No, jeslti má na sebe Bimbam napsáno víc aut a holka to zbourá, tak ušetřné peníze za pojistku rychle rozpustí do dražších pov. ruč. na ostatní stroje kvůli ztrátě bonusů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 13:04 | Nahoru | #65180
Bimbam> Ona si někde bonus prostě vyjezdit musí, jestli bude chtít jezdit. Bohužel. Některé pojišťovny převádí čí převáděly bonusy, šlo to v rámci rodiny, ale nevím jak to bylo podmíněné. Další možnost je, to pojistit na sebe, ale to z dlouhodobého hlediska stejnak nic moc neřeší. I u nás někteří kluci jezdí s náklaďákem, mají tisíce kilometrů bez nehody, ale jelikož je auto psané na firmu a soukr. auto na rodiče, bonus si nevyjezdí nikdy.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.11.2017 v 13:18 | Nahoru | #65181
Čmoud-- to je logický,sám jsem takhle pojistil auto pro manželku,nikdy žádné auto neměla,takže by měla taky velkou pojistku,ale u 18ti letý bych to nedělal,protože do budoucna pokud to teď utáhne ji bude pojistné klesat a bonusy načítat,pokud to teď přepojistí na Bimbama tak sice teď ušetří,ale je ji 18náct a až bude chtít rodinu tak už bude mít ručení snesitelné a ne pak začínat na 8tis.,jednou se to bude muset rozseknout,známej to řešil u mladejch a nechal to na ně,ikdyž jim samozdřejmně pomáhá nějakou tou korunou(,jak ho znám tak jim to platí ),ale znám pána 50let,celej život jezdí jako profík,ale auto vlastnila maminka,která samo platila povinný a sbírala bonusy a teď umřela a pán se moc divil proč najednou platí 6tis.

(reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 13:29 | Nahoru | #65182
Vlasťák1973> to bych řešil až bych viděl,že bude opravdu jezdit rok dva.Spoustu ženských sice maji papíry,ale nejezdí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 13:30 | Nahoru | #65183
Vlasťák1973> Mně včera konečně po 5 měsících a několika urgencích přišly peníze za havárii Jawy 660. Dala si pojišt'ovna načas a to mně ujišt'ovali, že když mám vše doložené, bude to brzo. Jsem zvědavý, jestli mi hnou s bonusem.
Snad ne, viník je jiný.

Naposledy editováno 14.11.2017 13:31:25

(reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 14:27 | Nahoru | #65184
milan1963> Milane, ty peníze Ti snad přišly z "povinného ručení" viníka nehody, ne? To na výši Tvé pojistky nemá vliv...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 14:38 | Nahoru | #65185

Verdom píše: Bimbam> Ona si někde bonus prostě vyjezdit musí, jestli bude chtít jezdit. Bohužel. Některé pojišťovny převádí čí převáděly bonusy, šlo to v rámci rodiny, ale nevím jak to bylo podmíněné. Další možnost je, to pojistit na sebe, ale to z dlouhodobého hlediska stejnak nic moc neřeší. I u nás někteří kluci jezdí s náklaďákem, mají tisíce kilometrů bez nehody, ale jelikož je auto psané na firmu a soukr. auto na rodiče, bonus si nevyjezdí nikdy.



Podobnej problém jsem měl v rodině, synovi tehdy 23 let se koupil Seat Leon 1,6 16 V a pojistka na něj byla skoro 10 0000 tudíž jsem to vzal na tři roky na sebe 2400 a můj pojišťovák na syna převedl mého pionýra na kterém si vyjezdil bonusy /ČPP uznává stejná bonusy z auta i motorky/ potom jsme auto přepsali zpět 2900 a na pionýru teď sbírá bonusy jeho žena mě se jen na pionýru navýšila pojistka na 80Kč.
Chce to jen najít rozumného pojišťováka jako mám já v Lounech, kdyby někdo chtěl můžu domluvit, když nebude vadit vzdálenost.
Olda přešel se všemi stroji včetně auta taky a dost ušetřil vydával jsem ho za svého bratrance a dostal veškeré možné výhody i status dobrého řidiče.
Tonda Zloun

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 15:54 | Nahoru | #65186
marauder> To je dobrý fígl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 16:14 | Nahoru | #65187
Béďa17> U nás jsem se na toto ptal. Taky mne to napadlo. A prý to z jednostopého vozidla není možné. Tak nevím. ;)

(reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 16:20 | Nahoru | #65188
Verdom> jak u který pojišťovny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 18:33 | Nahoru | #65189

PetrL3 píše: Souhlas. Samozřejmě protiargument by byl asi bezpečnost. Tam rozdíl bude.

Jinak Milanovi bych doporučil octavii 1, přestože s ní sám nejezdím (ale mám jako rezervní) . Z praktického hlediska, pokud nevadí, že to má každej druhej je to asi nejlepší volba, pokud člověk překousne cenu, atraktivitu pro zlodějě, zastaralej podvozek a pod. Vše na top stojí 5,50 Kč, opraví to každej. pokud chce člověk levnou a nevadí spotřeba, pak benzínovej 2l 85 kw vydrží taky hodně, žádné turbo... Nevím, kolik má auto najezdit. Ono hodně lidí, co s tím moc nenajedou řeší spotřebu, koupí draze a blbě a za servis nechají tolik, že spotřeba je nejmenší problém.

A při nájezdu 2000 ročně bych koupil klidně např. vw 2,8 6válec - dle kupní ceny a stavu samozřejmě (radiji ať žere 11 na sto a je v tom stavu, než 5 na sto a furt něco měnit), dle stavu a ceny. Při takovém nájezdu vykompenzuje spolehlivost i vysoké povinné ručení. nemá smysl ušetřit 2000 kč na pojistce a pak nechat v servisu o 2000 víc. K tomu musí ale dozrát každej sám.

Jiné to bude pro někoho s vysokým nájezdem.



Petr-L3 - máš pravdu ohledně toho, ež spousta lidí jezdí málo a vyšší spotřeba je marginální náklad v celkových nákladech na auto.

Nicméně debilnější auto než Octavia 1 snad ani nejde vymyslet. 5metrů dlouhý krám, do kterého se nevejdu jinak, než že bych si dal nohy za krk, protože vnitřní prostor je řešený nejhůř co jsem kdy viděl. (i felicie je prostornější na délku i výšku). Na co je kufr o objemu skoro krychlový metr, když vnitřní prostor je uzpůsoben výhradně pro beznohé..... Prostě ačkoli to auto je celkem levně provozovatelné pro svoji rozšířenost i uspokojivě trvanlivé, pro svůj přímo tragicky špatný prostor v interiéru je neobyčejně blbé.... snáz se vejdu do kdekterého ťiťaku z kolína - je sice úzký, ale sednu si za sebe a můžu si vzít nohy s sebou, v octávii ne, tam se vzadu sedět nedá, jakmile tvoje tělesná výška přesáhne 165/170cm.

(reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 20:11 | Nahoru | #65190
pech.> vzadu je to na prd. To je fakt. Ty po faceliftu měly alespoň v sedačkách vybrání na kolena.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist