globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

12.11.2017 v 13:22 | Nahoru | #65131

MartinED250 píše: Testací prošly všechny, jen kamarádovi co má VB nedali na klasické STK evidenčku. Vadí jim maják.



Ať si z modrý hadry udělá na maják futrál.

Jawablázni

12.11.2017 v 14:02 | Nahoru | #65132
Taky neprojde. Na to jsme se ptali.. Na STK nutno sundat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.11.2017 v 17:44 | Nahoru | #65133
milan1963> V mototechně v r. 90 mě vždycky ochotně řekli kolik která motorka stojí. Po páté návštěvě nemáme mě to přestalo bavit. Začal jsem se zajímat kde všechny ty třindy končí. Měl jsem čízu 476 s oilmastrem na ní jsem se jel podívat na Kubánskou ubytovnu narvanou jawkama. Samo mě nic neprodali a ještě mě ukecávali o čízu. Jsem rád že ty časy kdy zítra již znamenalo včera skončili. Jawku jsem nakonec koupil starší. Koupil do ní nový motor a drandil o stošest.
Nové třindy byli docela fajn i když Yamaze XS se rovnat nemohli a hlavně byly jen pro někoho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.11.2017 v 18:44 | Nahoru | #65134
Jirka4137> ta XS 400 z 80tých let se mi taky moc líbí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.11.2017 v 22:03 | Nahoru | #65135
Čmoud> Kamarád ji měl v oranžové s kulatým světlem v chromu origoš polepy. Zelenkavě podsvécené budíky. Nosič zavazadel pohodlné sedlo. Spotřeba 3,6l na sto.
Je to jedna z motorek po kterých jsem toužil. Tři ladičky mě nikdy nezklamaly Fazera si taky užívám jak to jde.
http://www.motorkari...-xs-400-1209396.html Skoro jako tahle ale hezčí nádrž sedlo řídítka i barvy.

Naposledy editováno 12.11.2017 22:21:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2017 v 06:07 | Nahoru | #65136
Jirka4137> jdeš do ní ?

Jawablázni

13.11.2017 v 09:20 | Nahoru | #65137
Bimbo ze Slonova, jak máš na Kelišce nebo na Edyrovce udělanej spínač brzdovýho světla? Dávám teď do kupy jednu poničenou konopnici - však ji pamatuješ, přijel jsem na ní na starou škautovnu. Podle všelijakejch blbě zřetelnejch obrázků je to u 634 přimontovaný někde vlevo za výlezem brzdový páky ale nikde není obrázek, kterej by to ukazoval líp jak je to spínadlo přišmoulený a kde. Na rámu vlevo žádný ďovírky na šroubky nemůžu najít ( ani zapatlaný barvou).
e- systém jako to mají osmičky a devítky a čtyřicítky , že je spínač v kaslíku před baterkou kam jde druhý lanko od táhla zadní brzdy a je spojenej i s druhým lankem od přední brzdy nejde použít - jiný uspořádání kastlíků a luftboxu pod sedlem.

Naposledy editováno 13.11.2017 10:05:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2017 v 09:36 | Nahoru | #65138
Čmoud> Je bezva ale mám už těch strojků doma moc a času málo.(Tři auta čtvrté služební dvě motorky rozdělaný barák a garáž.)

(reakce na) Jawablázni

13.11.2017 v 10:06 | Nahoru | #65139
Jirka4137> no tak třeba někdy příště

Jawablázni

13.11.2017 v 10:28 | Nahoru | #65140
]

Naposledy editováno 13.11.2017 10:30:12

Jawablázni

13.11.2017 v 10:32 | Nahoru | #65141


Nebylo to na mne,ale takto ro má vedoucí na čtyřce.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.11.2017 v 13:14 | Nahoru | #65142
Vašnosti Zvoník.....já to mám takto u prvního typu Jawa 634.

Později se na další nedával na rám ten držák. Bovden byl dvojitej ,spolu z přední brzdou. Aby svítilo zadní světlo z přední i zadní brzdou.
Bovden vedl pod nádrží a spínač byl pod levým kaslíkem....
snad foto pomůže...

sakra nemůžu stáhnou foto.......povedlo se....



Naposledy editováno 13.11.2017 13:54:11

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2017 v 14:06 | Nahoru | #65143
bimbo750> tak nějak. . Kamarád má první typ 634 z roku 1973 , světlo brzdy svítí při aktivaci kterékoliv z obou brzd. Tu první variantu asi dělali hodně krátce.

Lehce odbočím : je možné, že po půlročním stání v suchém prostředí zareznou pístky v brzdičích u předních kol auta ? Pokud ano, musela se do nich dostat voda nebo nečistoty ?

(reakce na) Jawablázni

13.11.2017 v 14:18 | Nahoru | #65144
milan1963> tak sundej kolo a podívej se co s tím je,jestli to vyjíždí nebo né,ale jenom zlehka aby si to zase zatlačil.

Jawablázni

13.11.2017 v 14:24 | Nahoru | #65145
No, budu to muset nějak vyšpekulovat, jak ten držák spínače - spínač snad seženu u báby Černý - udělat a přidělat nějak duchaplně na motorku. Od mý přední brzdy druhý lanko vést nemůže, má páčku i držák páčky jen na jedno lanko. Děkuju za ilustrativní fotografie Jedna fotka je víc než odstavec textu Hmmmm, napadlo mě přišmoulit to nějak k zadní stupačce - tam jsou díry na šrouby a nějakej dvojka , trojka plech se tam určitě vleze.

(reakce na) Jawablázni

13.11.2017 v 14:31 | Nahoru | #65146

milan1963 píše: Nejen peníze. Ty by člověk vydělal a na auto by za 30 let ušetřil, ale auta nebyly. Tedy za Novotného. Otec měl od roku 1965 zažádáno o Cortinu. Prý jich Mototechna pár doveze za Kčs. Musel dát vinkulaci. Když v roce 68 tátovi sdělili, že na Cortinu bude čekat dalších 10 let, vzdal to a vzal embéčko, které mu umožnili jako náhradu koupit. V roce 1980 se embéčko po vážné havárii odepsalo a koupila se Š 120. Tu mám dodnes. Ale koupit jí byl taky problém - volně byly jen bílé a zelené, navíc jen 105. Tak jsem s otcem na pionýru jezdil po blízkých i vzdálených Mototechnách a sháněli 120...až jsme ji sehnali. Naši auto spláceli ještě dlouho potom. To už vinkulace nebyla třeba. Sám jsem tedy zažil potíže, které koupi naší stodvacítky provázely a asi i to je jeden z důvodů, proč na ni nedám dopustit a nikdy z chalupy nepůjde.
Jen dodám, že v tom roce 1980 byly v každé Mototechně volně ke koupi Jawy 350 / 634. Za 11 a půl tisíce korun československých...



Tak tohle taky pamatuji v r. 1977 jsem taky po několika starších autech zatoužil po novém autě 120 zadané na dlouho do předu jen 105 S bílé a světle zelené za 56 000 Kč.
S velkou slávou jsem jí dovezl z Libkovic u Mostu dva dny jí celou prolézal a dotahoval co se dalo o čtyři měsíce později tu bestii zlevnili o čtyři tisíce a mě mohlo jebnout na auto jsem si tenkrát půjčil 36 000 Kč a při hrubé mzdě 2700 Kč to byl docela záhul.
Tonda Zloun

Naposledy editováno 13.11.2017 14:34:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2017 v 14:48 | Nahoru | #65147

milan1963 píše: bimbo750>

Lehce odbočím : je možné, že po půlročním stání v suchém prostředí zareznou pístky v brzdičích u předních kol auta ? Pokud ano, musela se do nich dostat voda nebo nečistoty ?



V podstatě jen stuhnuly nečistoty, které vznikly před odstavením auta. Není to rez, ale zatuhlé nánosy. Vyčistit, máznout silikonovou vazelínu a hotovo.

Jawablázni

13.11.2017 v 14:52 | Nahoru | #65148
Já nový auto ba ani motorku ještě nikdy neměl .... a asi mít nikdy nebudu při těch cenách co jsou. Ale i s těma šerblama co jsem měl jsem jezdil a jezdím rád Jediný auto co měli naši nový byl tráboš, někdy v sedmdesátým druhým roce. Sloužil do revoluce, pak ho naši prodali a pořídili asi dva nebo tři roky starýho formana, po něm ojetou oktávku a tu maj dodneška. Já měl od podniku vyřazenou volhu 24 kterou jsem celou museli vyvařit jak byla shnilá, pak ojetou škodovku 120 - tu mi naboural náklaďák drogerie a šla do šrotu, pak ojetou stopětku a ojetýho Pažouta. Pažout šel po 35 letech služby minulej měsíc už na likvidaci a stopětka holt musí vydržet.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2017 v 16:23 | Nahoru | #65149
PetrL3> Už se stalo, i když to dělal servis plus něco navíc. Astra za rok co ji mám najezdila něco kolem 2000 km, ted' půl roku stála a když jsem ji chtěl projet, byly kouslé brzdy.
Bimbam : já taky nové auto neměl, i když doma nového Renaulta máme - ten je ale manželky a já s ním nejezdím. Ale s Astrou mám docela problémy a tak uvažuju, že když 120 jednou neprojde TK, i když zatím prochází bez problémů, co dál. Asi bych to nové musel koupit. Viděl bych to na Ladu, ale jejich pověst - nic dobrého...nechci nic s elektronikou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2017 v 17:44 | Nahoru | #65150

milan1963 píše: .nechci nic s elektronikou.

Tudíž nic nového nekoupíš. Elektronika je dnes všude.

Jawablázni

13.11.2017 v 18:00 | Nahoru | #65151
Kup si Sentinel a dřevěný uhlí.

(reakce na) Jawablázni

13.11.2017 v 18:19 | Nahoru | #65152

Sema píše: Tudíž nic nového nekoupíš. Elektronika je dnes všude.



Ale jo koupí

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.11.2017 v 19:00 | Nahoru | #65153
Kafi-- ale to nejni nové,ale zrestaurované,nicméně to byly nádherné stroje.

Milan-- jediná možnost náhrady za 120tku je Dacia Logan,za rozumnej peníz seženeš něco kolem 2008-10 a lehce ojeté a když budeš chtít bez výbavy tak seženeš bez výbavy,možná líp než tu s výbavou.To,že má Astra zatuhlé brzdy po stání není nic nenormálního,stačí to odbrzdit dát klín o dvacet cm dál od kola a nechat působit gravitaci,ono se to odtrhne,pokud pamatuju tak v garáži ji máš lehce z kopce tak bych to zkusil,ono zvlášť u kotoučů v zadu to dokáže k sobě přireznot během pár hodin,stačí trochu vlhkosti,mně Renault když ho umeju a nechám zataženou ručku přimrzne během 12hodin v práci,jo a pak hlavně s tím autem jezdit,za prvé se to rozhejbe samo a za druhe to nemá čas zatuhnout.

U těch novejch aut,naši měli nového Moskviče cca od r. 78 a v roce 82 kupovali nové Garde za 81tis,stačilo zajet do Mariánských Lázní tam byla Škodovka dobře zásobena a auta stála na dvoře,kdo přijel odjel do tejdne s vybraným autem,takže ono to šlo,ale ne všude se chtělo.Co byl horor bylo sehnat 13tky gumy na Garde,to byla třeba v Klatovech v Barumu podpultovka pro známý a lidi odcházeli nasraný,ikdyž viděli ve frontě přijet ten nákladák plnej gum,zkrátka nemáme a pak se jelo na dovču do Náchoda na Rozkoš a domů jsme se vraceli se 4ma gumama z Barumu v HK,kde to leželo skladem a prodejce chvilku nechápal proč by je neměl po zaplacení tátovi schovat na pátek než pojedem domů,aby je neměl ve stanu,říkal máme skladem dostatek netřeba se obávat ,že v pátek nebudou,zkrátka je to furt jen o lidech a přístupu ke své práci,ten kdo na to sral měl holt stejně jako ten co se snažil,tak proč se snažit.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.11.2017 v 19:53 | Nahoru | #65154
Milan: nic zvláštního, s autem je třeba jezdit, jak auto stojí, chřadne všechno rychleji, než když se s ním jezdí.....

Proto jsou i uloženková auta celkově nahovno, sice jaí hezký lak a hovno ujeto, ale jsou s nima ve výsledku větší problémy jak se stejně starým werglem, který mezitím 5x objel zeměkouli, protože je všechn v pohybu a funguje.... Na uložence začneš výměnou brzd, pak pokračuješ výměnou většiny těsnění a neustálým řešením zatuhlých hejblat - mno prostě běs... denně týraný otloukánek je ve výsledku mnohme spolehlivěší kilometry nekilometry....

Ohledně nového auta - Lady nejsou špatné, mám mezi známými pár Lad nových typů (kalina) a krom toho že každé tři roky shnije vejfuk to najelo statisíce km bez potíží a i ty kastle celkem drží - problém je ale ten, že v čechách jsou jen dva dealeři - jeden v Praze, druhý v Sadské a to je všechno, ostatní na to čumí jak tele na nový vrata...
Ohledně dílů sice není problém jsou v normální distribuční síti běžně k dostání ty běžné spotřební díly v pohodě, protože jinde po evropě se toho prodává víc...

Takže pokud chceš nové prachobyčejné auto bez píčovin, kup si Sandero nebo Logana, nech napajcovat spodek dodatečnou protikorozní ochranou a budeš mít klid..... Dealer a servis na Renault/Dacii je v každým okresním městě a to už je jiná liga přístupu k zákazníkovi než ti spící medvědi z CS-autolady, na kterých zmírá veškerá nedostupnost jinak docela dobrých aut Lada....

Co jsi to vlastně panince koupil za kočár?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2017 v 20:34 | Nahoru | #65155

milan1963 píše: PetrL3> Už se stalo, i když to dělal servis plus něco navíc. Astra za rok co ji mám najezdila něco kolem 2000 km, ted' půl roku stála a když jsem ji chtěl projet, byly kouslé brzdy.
Bimbam : já taky nové auto neměl, i když doma nového Renaulta máme - ten je ale manželky a já s ním nejezdím. Ale s Astrou mám docela problémy a tak uvažuju, že když 120 jednou neprojde TK, i když zatím prochází bez problémů, co dál. Asi bych to nové musel koupit. Viděl bych to na Ladu, ale jejich pověst - nic dobrého...nechci nic s elektronikou.



Jsou lidi, co potřebujou dominu, aby byli spokojení, jiní si koupí opla v automatu nebo ladu. Milane, přestaň fantazírovat, kup si něco normálního a nebudeš mít moc co řešit

(reakce na) Jawablázni

13.11.2017 v 20:39 | Nahoru | #65156

Vlasťák1973 píše: ...,ono zvlášť u kotoučů v zadu to dokáže k sobě přireznot během pár hodin,



překlep, zvlášť u bubnů,....

Jawablázni

13.11.2017 v 21:30 | Nahoru | #65157
Měl jsem favorita po mrtvým. Nejel 10 let a najeto měl asi 8 tisíc. Jediný, co bylonetknutý, byla kastle. Zbytek postupně a to dost nepředvídatelně kolaboval. Všechny hadice těsnění, prostě jak to píše pech. Co jezdí, to prostě jezdí.

Lada VESTA sice nevypadá špatně, ale aby před tím nelezli automechanici do jámy jak před Samarou. Nikdo s tím po pár letech nechtěl nic mít. Být tebou neblbnu a pořídím něco normálního. Nějakou škůdku či ty rumunský zázraky. Jezdí toho tu dost a je šance na to něco pořídit i za pár let.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2017 v 22:04 | Nahoru | #65158
pech.> Žádnému známému s Ladou Kalina nenatekla voda do řídící jednotky? Vím o několika lidech, kteří s tím měli problémy v důsledku skvělého umístění ŘJ pod topením...

(reakce na) Jawablázni

13.11.2017 v 22:10 | Nahoru | #65159
Lada , Dacie...zatím to je fázi úvah, uvidíme.

Jawablázni

13.11.2017 v 22:18 | Nahoru | #65160
Milan - Logan je docela dobrý a prostorný auto, až mě ten prostor na vlastní oči překvapil (minulej tejden si to koupila Kačka - dostala nějakou spořící pojistku co se vyplácela po 18. roce tak byla v balíku) asi deset roků starý auto, vypadá to jako nový, nikde rez, podběhy, prahy, spodek - všecko v cajku a jezdilo to u nějakýho podniku, stálo to kolem 50 000. Má teda nafťáka.

e- jo a bacha na jednu drobnost - ten logan, byť pětimístnej, je otypovanej jako nákladní automobil - jsme to zjistili dodatečně z velkýho techničáku, byť to má jen nějakejch 1800 kg celkovou hmotnost.

Naposledy editováno 13.11.2017 22:27:06
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist