globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

4.11.2017 v 22:04 | Nahoru | #64981
Mno uěvřím leccos, ale bez koroze... to asi ne... může bejt s korozí minimální, ale na to aby byla bez, to by byla jednorožec..... pokud ses rozhodl pro tohle auto, tak po koupi hned napajcovat podbehy, dutiny, podlahu a zadní dveře, ať je od toho pokoj a kovomorka nehlodá moc rychle....

(reakce na) Jawablázni

4.11.2017 v 22:05 | Nahoru | #64982
Jirka_S> feldu můžu jedině doporučit na běžný ježdění není lepšího vozu. Já už s tou mojí feldou jezdím přes tři roky a naprostá spokojenost

Naposledy editováno 04.11.2017 22:06:23

Jawablázni

4.11.2017 v 22:41 | Nahoru | #64983
Já měl Feldu kombíka, kupoval jsem nové v r.95 a prodával po 15 letech s cca 150tis na tachometru. Měl jsem ji předělanou na plyn, za celou dobu bez problémů. Každý rok jsem měnil olej, seřídil ventily. Jen jednou mě trošku pozlobila - když jsme se s rodinou vraceli z dovolené v Řecku, tak na dálnici v Srbsku odešel regulátor na alternátoru. Po bezesné noci a sobotním schánění v Novém Sadu mi jej místní autoelektrikář za 20 Eur vyměnil a jelo se dál. Od té doby jsem ho vozil sebou. Když jsem ji v r. 2010 prodával měla pouze cca 2cm koroze na LP spoji blatníku s podběhem. Kluk co ji koupil když ji viděl, tak jen nevěřícně koukal a pořád říkal - to není možný, to není možný ....... .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.11.2017 v 00:09 | Nahoru | #64984

Jirka_S píše: Fichtlrider and Pech - díky pánové, to mě docela mile překvapilo, po víkendu se možná půjdu podívat na jednu, kterou prodává starší pán, cca 65tis najeto, údajně bez koroze, garážovaná, v zimě nejetá, tak uvidím jestli se ozve.


Na co potřebuješ Feldu? Pro mladýho?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.11.2017 v 01:47 | Nahoru | #64985
Geodet> jo přesně tak, ale ještě nejsem rozhodnutý. Další variata je koupit něco novějšího manželce za Clio, kterému bude příští rok 20let a to nechat klukovi. Kolega v práci má cca 8let Fusiona, má na něm najeto cca do max 50tis km a uvažuje o koupi něčeho novýho, to by taky byla dobrá koupě, má to garážovaný a jezdím s tím každý den do práce z jednoho konce Boleslavi k fabrice, aby to trošku zahřál tak jede oklikou po dálnici kolem Bolky, nevím co by za to chtěl a kdy se rozhoupe.

Jawablázni

5.11.2017 v 08:04 | Nahoru | #64986
Ta moje taky jezdí na plyn od novoty. Prvních 100t km dokonce na CNG, jenže u nás na západě nebyly čerpačky, tak do ní šlo LPG. Mám 210 000Km a pořád na plyn krásně tiká. Tady jsou opravdu už tvrdá ventilové sedla. Údržbu dělám poctivě. Tajemství podržení koroze je řepkový olej a každé 3 roky do dutin.

(reakce na) Jawablázni

5.11.2017 v 17:48 | Nahoru | #64988
elevator> to je ale překvapení

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.11.2017 v 17:52 | Nahoru | #64989
elevator> Je-li to pravda, tak škoda. Vím o minimálně dvou lidech, kteří mají připravených 350 tisíc na Jawu 1000... čekají jen, kdy bude. Pro ty to bude zklamání.

Já plánuju nechat si 660 ještě tak 5 let, žádnou motorku, kterou jsem koupil novou, nemám víc než 8 let - a jít kousek výš. I když se řadím mezi nejskalnější zastánce JAWY, tak pokud to bude aktuální, budu mít ulehčené rozhodnutí. Jawy 1000 existuje 9 prototypů, některé jsem opravdu viděl, no a pokud by neměly dětské nemoce jako nepovedená elektrika, praskající dráty v zadním kole, nefunkční přístroje - tak to mohly být dobré motorky.

(reakce na) Jawablázni

5.11.2017 v 18:37 | Nahoru | #64990

Jirka_S píše: Geodet> jo přesně tak, ale ještě nejsem rozhodnutý. Další variata je koupit něco novějšího manželce za Clio, kterému bude příští rok 20let a to nechat klukovi. Kolega v práci má cca 8let Fusiona, má na něm najeto cca do max 50tis km a uvažuje o koupi něčeho novýho, to by taky byla dobrá koupě, má to garážovaný a jezdím s tím každý den do práce z jednoho konce Boleslavi k fabrice, aby to trošku zahřál tak jede oklikou po dálnici kolem Bolky, nevím co by za to chtěl a kdy se rozhoupe.



Hele Fusion je tak dobrej, jestli je benzínovej tak ho ber, je to šikovný menší auto, prostor docela OK, na ty rozměry, do kufru rovná podlaha, trochu vyšší světlá vejška se taky šikne.... Fusion je taky dobrá volba protože stránce bezpečnosti je na tom líp než druhý facelift favorita zvaný felicie, přes všechny její dobré vlastnosti, v tomhle směru na novější auta prostě ztrácí, protože zlom v bezpečnosti přišel právě koncem devadesátek, kdy auta z přelomu milénia už jsou na tom s bezpečností podstatně líp než jejich přímí předchůdci.

(reakce na) Jawablázni

5.11.2017 v 18:38 | Nahoru | #64991
milan1963> prototypy byly stejný sráče jako většina toho co z tý jedový chýše vzejde (ted je možná ta 350 výjimka). Od kluka co se ve fabrice kolem 1000 motal vim, že na tom nikdo nechtěl jezdit, protože tam zničehonic třeba padnul ventil, nebo jiná dětská nemoc... Já to dokonce viděl i v provozu a motor šel snad eště hůř, než to celý vypadalo

(reakce na) Jawablázni

5.11.2017 v 18:40 | Nahoru | #64992

milan1963 píše: elevator> Je-li to pravda, tak škoda. Vím o minimálně dvou lidech, kteří mají připravených 350 tisíc na Jawu 1000... čekají jen, kdy bude. Pro ty to bude zklamání.

Já plánuju nechat si 660 ještě tak 5 let, žádnou motorku, kterou jsem koupil novou, nemám víc než 8 let - a jít kousek výš. I když se řadím mezi nejskalnější zastánce JAWY, tak pokud to bude aktuální, budu mít ulehčené rozhodnutí. Jawy 1000 existuje 9 prototypů, některé jsem opravdu viděl, no a pokud by neměly dětské nemoce jako nepovedená elektrika, praskající dráty v zadním kole, nefunkční přístroje - tak to mohly být dobré motorky.



Tak si holt za těch 5 let koupíš něco normálního, co funguje a je na to spolehnutí.... a ten ufo-design kterým se jawa už s dakarem odlišila už ostatní celkem dohnali, tak ani v tomhle směru nebudeš mít ztrátu

Jawa 1000 by nebyla dobrá motorka, protože když jsouschopni pustit do prodeje natolik nedotažené a proto nespolehlivé typy jako 650/660, tak si už asi ani nedovedu představit, jaké problémy musečli mít s hektolitrem, když se na to radši vysrali

Za 350kkč jde koupit tolik pěkných motorek, až přechází zrak

Naposledy editováno 05.11.2017 18:43:13

Jawablázni

5.11.2017 v 18:57 | Nahoru | #64993
Fusiona v benzínu 1.4 mohu též doporučit,náš firemni měl za sebou pár bouraček,z toho jednou přes střechu,střídalo se na něm defacto 15řidičů a najel chlapec 470tis.km a až při těch km došla komprese,kdy sice startoval,ale sežral litr oleje co by dup,podvozkově to vše vydržel při běžné udržbě,to znamená až když se to posralo tak se měnilo,taky bych raději koupil Fusiona než Feldu a to právě hlavně kvuli bezpečnosti a prostornosti auta.Abych nezapoměl,byl odkoupen kolegou dal jinej motor z vrakáče a Fusion jezdí dál.

Měl jsem Formana i Felicii,naprosto spolehlivé a bezproblémové auta,jen Forman musel dostat léčbu vyvařením Felda to ustála co jsem ji měl docela dobře,dokonce jezdí oba dodnes,ale Fusion dá za cenu nesežrané Felicie trochu víc do vínku.

Naposledy editováno 05.11.2017 19:05:36

Jawablázni

5.11.2017 v 19:44 | Nahoru | #64994
víc než Jawy 1000 mě mrzí osud těch MZ, který darovaly motor - ty motorky to dotáhly až do série, kde ve svý době byly dost zajímavý

Jawablázni

5.11.2017 v 20:29 | Nahoru | #64995
to už je jiná kultura. Jawa 1000 podle fotek je vyloženě nežid, prostě hnus nad hnus, všechno bachraté a od sekyry, za každou cenu divné... to je fakt noční můra a denní běs.

Jawablázni

5.11.2017 v 20:30 | Nahoru | #64996
Pech, Vlasťák1973 - ještě je ve hře Fabie I s 1,4MPi, příp. 1,2, celopozink a z doby kdy se ještě nešetřilo, pardon neoptimalizovalo ........

Jawablázni

5.11.2017 v 20:33 | Nahoru | #64997
Jawa 1000 - to teď asi budou vracet dotace, když to nebudou vyrábět ..........

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.11.2017 v 21:02 | Nahoru | #64998
Tak fábie s 1,4Mpi - to budiž, v té bachraté kastli je to líné jak veš, ale budiž, funguje to, ale ten Fusion je lepší auto, prostornější, živější, praktičtější..... Motor 1,2 nebrat, je dost problémový.

Ohledně pozinku - vím jak se pozink kastle dělají, jeho přínos není nijak zásadní, větší vliv má příprava pod lak a kvalita laku a ochranných nástřiků. Pokud bude zájem můžu zde detailněji rozvést proč.

Jawablázni

5.11.2017 v 22:19 | Nahoru | #64999
Fabia 1.4 je kupodivu snad ten nej motor po všech těch letech,nenáročnej jen trochu línější a žravější,kastle něco vydrží,ale (po 12ti letech stání venku) oba zadní lemy,jsem měl už napadené rezem a opravoval jsem to ob zimu a na 1.2 HTP nemůžu říct ani slovo proti najel jsem na tom 160tis a měnil jsem jen cívky a olej poctivě po 10tis,jinak jen provozní věci,ale motoru jsem si nemusel všimnout a jelikož Fabka zustala jen o dva baráky dál tak mohu potvrdit,že jezdí furt.

Tátova 1.2 má už taky kolem 160tis a co se týče motoru tak jen ty cívky,to byla bolest,ale měnily jsme je jen jednou vždy tak kolem 100tis.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.11.2017 v 01:09 | Nahoru | #65000
teď jsem přilez z garáže... koukám, že se to nějak protáhlo :)

nicméně dílo se podařilo, fichtl fichtlí, má novej válec i rozetu.... jsem připraven na husu.

e: 65000 !!!! jupííí - důvod k oslavě!!!

Naposledy editováno 06.11.2017 01:32:35

Jawablázni

6.11.2017 v 01:13 | Nahoru | #65001
bimbam> nezapomněl jsem, jenom nestíhám. zde to je nafocené, rozvin je 92 mm (foceno pod úhlem tak to foto trochu kecá).
Ale myslím, že ty nové, co jsem dával byly ještě o ten cca 1 mm delší, takže šly přesně na dotyk bez spáry.

(reakce na) Jawablázni

6.11.2017 v 06:26 | Nahoru | #65002
pech.> to mě zajímá, můžeš prosím rozvést

(reakce na) Jawablázni

6.11.2017 v 06:49 | Nahoru | #65003

maabo píše: teď jsem přilez z garáže... koukám, že se to nějak protáhlo :)

nicméně dílo se podařilo, fichtl fichtlí, má novej válec i rozetu.... jsem připraven na husu.

e: 65000 !!!! jupííí - důvod k oslavě!!!



Co bylo se starým? 65 tis je cena?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.11.2017 v 07:25 | Nahoru | #65004
starej válec trpěl ovalitózou, spraví to asi tak 2-3 výbrusy. A nechám s tim pak rovnou udělat i kliku, hučí ložiska, takže musí ven... ale to až po huse. A
65000 příspěvků v tomto vláknu máme právě dnes!

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.11.2017 v 08:43 | Nahoru | #65005
Maabo - jo, díky, už je to namontovaný minulej tejden o víkendu, vyšlo to nakonec bez spáry - když jsem to zkoušel jen rukou venku, spára byla asi jako máš na fotce, ale když jsem to nacpal na futra smontovával kyvku tak to bylo přesně. Momentálně se peru s rozebíráním řízení - prostě čumáku konopnice. Potřebuju vyměnit ty gumový harmoniky páč jsou už potrhaný - tož to musej celý šavle ven z brejlí jestli se nepletu že? Celej čumák musím přehodit na druhej rám, kuličky do misek ložisek mám, ale to až vytahám celej svazek elektriky v celku a komplet s řídítkama, páč bych zcela jistě nevěděl kam kterej drát potom zapojit. Ne že by to bylo jednobarevný, ale barvičky jsou jiný (asi je to předělávaný před pár roky, dráty jsou docela dost nový) než ve schématu který je v Dočkalovi. Píšu si na papír co a kam vede za barvičky a svazek

(reakce na) Jawablázni

6.11.2017 v 08:53 | Nahoru | #65006
Bimbam> Papír si píš, ale není špatný si to i nějakým cajkem (foťák či mobil) fotit.
U věcí, které jsou jinak než si zvyklej je to pak při opětovném skládání mnohdy k nezaplacení. ;)
A jak říká kamarád, fotka bývá lepší, jak tisíc slov.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.11.2017 v 08:57 | Nahoru | #65007
maabo> jak jsi to zjistil tu ovalitózu?

Jawablázni

6.11.2017 v 09:31 | Nahoru | #65008
Jirka-S: je to jednoduché, ty kastle se dělají z tabulí práškově pozinkovaného (horší odolnost oproti chemickému i žárovému zinkování), tu tabuli nastřihají, takže ve střiženém místě zinek není, pak vylisují, kde se přes hranu také svalí a nakonec to celé svaří, kdy ve svaru se zinek spálí.... a teď si vezmi třeba ten zadní lem . kde máš dvě vrstvy plechu - podběh a blatník, které jsou střižené, ohnuté a svařené.... a v tuto chvíli je to skoro jedno, protože tyto tři nutné technologie v jednom z nejnamáhánějších míst zinek odstraní... jsou sice i karoserie kde se lem s podběhem nevaří, ale jen lepí tmelem, ovšem ten střih a ohyb stále zůstává... takže ten lem ti po 15 letech intenzivního provozu stejně shnije... Přínos zinkovaných kastlí tedy končí v té míře, řže když máš předek nebo i boky v případě absence zástěrek olepaný od štěrku a barva se odtřelí, nebo odřený od běžných provozních šrámů, tak to pod tím nezačne hned dělat puklice..... ale klasická místa kde je několik ohnutých plechů svařených přes sebe to pomůže jen nepatrně.... větší vliv na těchto místech jako jsou konce prahů,. zadní lemy, spodky prahů má to, že jsou kvalitnější tmely a protiabrazivní nástřiky spodku, lepší konzervační přípravky na dutiny (syntetický vosk), které se používají v prvovýrobě... Jsou i velmi stará auta, která vzorně desítky let odolávají korozi a o zinku ani neslyšely, stejně jako novější zinkovaná, která jsou ne zmíněných místech shnilá na tabák....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.11.2017 v 09:31 | Nahoru | #65009
čmoud: ovalita se zjistí měřením šupitem na kříž....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.11.2017 v 09:47 | Nahoru | #65010
pech.> já vim jenom mně zaráží těch 1/2 - 3/4 mm

Naposledy editováno 06.11.2017 10:23:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist