globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

16.8.2017 v 13:26 | Nahoru | #63781


Naposledy editováno 17.08.2017 21:04:27

Jawablázni

16.8.2017 v 13:30 | Nahoru | #63782
Bude to asi výstřel do vzduchu,ale kdyby někdo měl a nebo o někom věděl, že má díly na Jawa 175 speciál 1933 - 34 tak honim karbec nejlépe Wiliers,přední světlo bosch,usměrňovač,zadní kolo (možná by stačil malý buben s paknama a rozeta 48 z),podrámovou nádrž bez uchycení řadičky na nádrži,páčky brzdy a spojky.Můžu nabídnout nádrž s řadičkou,zadní kolo s velkým bubnem a rozetou 44zubů 19ka,karburátor 2432 - pěkný funkční a přední světlo z bůhví čeho.

Jawablázni

16.8.2017 v 13:30 | Nahoru | #63783
Jirka - no vida, člověk se furt musí něco učit co nevěděl.

(reakce na) Jawablázni

16.8.2017 v 13:34 | Nahoru | #63784

pech. píše: tisícihran je stejný na všech, jen je většinou už stažený podle toho jak zrovna vyrobili hřídel s tisícihranem a musí se tam do spáry vrazit klínek, aby šla nasadit....

že by měl enfield stejnej tisícihran jako číza? je tak o 5mm silnější ta hřídel. mám nakopávaček z českých motorek asi tak kýbl a nepasuje žádná.

(reakce na) Jawablázni

16.8.2017 v 13:58 | Nahoru | #63785
Jirka4137> Ten hrad se mi tedy líbí. Jen je to tuším pod Znojmem ? Já pozítří pojedu na druhou stranu.
Stodvacítku mám vcelku v pořádku, vyleštěnou, koupena rakouská dálniční známka a v pátek ráno hurá do země jižních sousedů. hlavní cíl ? Podalpí nebo Alpy a hrady, zříceniny.

Jawablázni

16.8.2017 v 14:10 | Nahoru | #63786
O té třindě jsem četl článek tak pět let zpátky. Milane přeju štˇastnou cestu já jsem s rapidem pojezdil v rakousku po revoluci kde co. Ten hrad je kouek od Šatova pod Znojmem.

Naposledy editováno 16.08.2017 17:08:48

Jawablázni

16.8.2017 v 14:33 | Nahoru | #63787
Pech- já myslel že 477 sou mazaný převoďákem všechny podtypy? Každopádně je z počátku výroby, tak by měla.
A smolíka sehnat za ucházející peníze už je asi jenom teorie ne?
Ještě pak 125, ale to je krok z5. Zůstanu u 175, základní modely

E: sakra ještě traila, to bude drahý

Naposledy editováno 16.08.2017 14:37:31

Jawablázni

16.8.2017 v 19:24 | Nahoru | #63788
Akamu, nejde ani tak o podtypy, ale z počátku výroby by to mít mazané z převodovky skutečně měla.... ofiko by tohle lepší provedení měly mít všechny... ale už jsem narazil i na nové kartery značené 477 bez vývrtů kanálů na mazání atp.... Je možné že to byl jen ND, který někdo potřeboval použít na 477,ale od té doby to beru tak, ež se nedá spolehnout na to, ež to mají všechny 477, protože je možné že ke konci výroby už možná ne, ačkoli to byl stále podvozek 477....

Smolíka sehnat za slušný peníze moc nejde... to je tak 25 minimálně za perspektivní kus s živejma papírama, za vyloženě pěkný trochu víc... Levněji vychází "rusopoláci" TJ. 472 v posledním provedení s hliníkovou kyvkou, modernizovaným rámem a velkou nádrží - to je asi tak funkčně nejlepší zástupce smolíčí řady, protože ten podvozek je citelně lepší, ale už je moc mladej na to, aby byl v oku veteránistů.

(reakce na) Jawablázni

16.8.2017 v 21:48 | Nahoru | #63789

pech. píše: Písty na hranaté čízy měly ve slitině velký podíl hořčíku, kvůli tepelné roztažnosti, dnešní písty stojí bezvýhradně všechny na za vyližprdel a denodenní provoz a plný výkon / otáčky neunesou.... Když se to vybrousí volné jak mrkev v kýbli, udělají se vůle na kroužkách pomalu jak pro opotřebenej motor a pak je to schopné s citem táák nějak pár tisíc najet, ale to už je nahovno...



Berta je i dnes opravdu dobrá. Mám ji vyzkoušenou a všechny mi držely. Žádný náznaky přidírání. I v závodním Stadionu mi drží. Letos těsně před Ukrajinou a Rumunskem jsem dělal GO 638 a montoval Berty a ta celou štreku dala nezajetá včetně Transfagarašanu a horkého Maďarska. Pomalu jsme nejeli a byla slušně naložená. Almet mi už do domu nesmí. Jedině Berta - PS: ta dělá písty do celého VW groupu.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.8.2017 v 10:29 | Nahoru | #63790
v bahenních pumpách jako jsou ubručené třipade, kulaté kejchačky a panelky nebo i v pionýrech to jáákš tááákš funguje, ale nezapomínej na to, že prašivka má o nějakých 2000 otáček víc, které točí trvale při stokilometrové rychlosti na převod 15/52.

Je pravda že almet stojí za vyližprdel už dlouho, ale to jsou stejně vějškrabky ze skladů, už to nedělají, ale v prašivkách nefunguje bez chyby ani berta, protože materiál je nevhodný, jiná slitina, prašivka má totiž cennou devizu, a to vzhledem k objemu a jednoduchosti konstrukce hodně vysoký výkon, za cenu toho že se to musí točit jak turbína, což není problém, pokud je tam píst, který materiálově odpovídá původní výrobě.... Berta ale taky není žádný zázrak, koupíš píst, který má ražený průměr xx,xx a není dodržen, písty jsou vždy o nějaké tři stovky těsnější, takže se musí vybírat záměrně volnější, nebo brousit na průměr vyšší, aby byla dodržena potřebná vůle... pokud ji chceš použít na originální válec, který není zapotřebí vybrousit, musí se píst stáhnout o nějaké alespoň 3, ale často až o 5 setin, aby to chodilo.... Sice jsou lepší než Ambika, která má vůle velké, tudíž u něj záděry nehrozí, ale nedají se požít jejich kroužky, takže jakmile se buzuluk vysere na to aby dělal kroužky na staré vergly (stejně jako se almet vysral dělat pro ně písty) bude ambika provozuschopná jen s tím, že se smíříš s vyšší hlučností.... Takže berta je sice trochu lepší než ti ostatní, ale tyhle písty pro staré motorky nejsou nic moc, pro prašivky použitelné jen za podmínky, že se to vybrousí volné jak mrkev v kýbli, udělají se spáry na kroužkách pomalu jak bna opotřebený motor a teprv potom je to schopno, za zvýšené hlučnosti (asi jako vyhoněná prašivka) najet nějaké ty tisíce Km, ale životností se původním pístům zdaleka nevyrovná, protože jak má ten píst větší roztažnost kvůli nevhodnému materiálu a vysokým nárokům, které na ně prašivkový motor klade, tak kroužky nemají úplně dobré podmínky k pohybu a časem se prostě vytelí do velkého výfukového kanálu, kde vyhlodají lavor postupně tak velký, až to ty kroužky nastřihá jak konfety do vejfuku...... Rozdíl je v tom, že almet toto potká po 2-3000km, Bertu tak po 10000...... což je ostuda, když původní písty byly schopny nachodit při slušném zacházení hodně přes 50000km, při tom nejhorším alespoň 30000.....

(reakce na) Jawablázni

17.8.2017 v 13:42 | Nahoru | #63791
Vím, že je to spíš inzerce , ale ptám se nejdřív tady : sháním slušnou startovací páku k pionýru. I bez té gumy. Ulomil se mi ten čep a než to dát svařovat, je lepší nová, tedy jiná.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.8.2017 v 17:32 | Nahoru | #63792
www.bazos.cz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.8.2017 v 09:59 | Nahoru | #63793
pech.> Vím, tam jsem se díval a inzeruju. Pán chce za slušnou 1000 korun, což se mi zdá moc.
Za chvíli odjíždím na dovolenou do toho podhůří Alp, tedy kraje Podalpou, jak říkal Karel Kryl, tak startpáku budu dál řešit po návratu. Pionýr chytá na roztlačení na 2 metrech.
Do auta jsem dal nový polský termostat, tak doufám, že škodovka kopce zvládne na jedničku. Starý byl sice původní, československý, ale starý. Tak preventivně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.8.2017 v 10:28 | Nahoru | #63794
milan1963> Ten původní si vem radši sebou. Polskej??????????

Jawablázni

18.8.2017 v 10:37 | Nahoru | #63795
Vyklepávam kývačkový blatník do původního tvaru. Nevíte někdo, jak široké to má být v té spodní rozšířené části?

Edit: velká kýva.

Naposledy editováno 18.08.2017 13:19:26

(reakce na) Jawablázni

18.8.2017 v 11:46 | Nahoru | #63796

kehaj píše: milan1963> Ten původní si vem radši sebou. Polskej??????????


1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.8.2017 v 12:43 | Nahoru | #63797
Zdravím. Tak těm kteří jedou za Vlasťákem přeji ať se ji vyhne déšť a opravy (já nejedu,tak by to mohlo být bez těch oprav ) a já budu trousit semeno po poli. Dobře dojeďte.

Jawablázni

18.8.2017 v 20:35 | Nahoru | #63798
S kým se zitra uvidím na Melecháči ?

S nikým.. radar ti vidí dost bídně na to, abych se tam točil 2x 250km :(

Naposledy editováno 19.08.2017 06:03:23

Jawablázni

19.8.2017 v 00:25 | Nahoru | #63799
Pak že nerostou.https://www.motoinzerce.cz/motorky/cz/977734-180-487.html https://www.motoinz.../975400-180-487.html

Jawablázni

19.8.2017 v 11:57 | Nahoru | #63800
čus, sice sem chtěl dát do pucu tu prašivku, ale v pondělí zas odjíždim, takže neni čas vůůůůbec na nic. Aspoň jí zkusim dát vape a projet, jenže narychlo sem tady v plzni nesehnal skladem 12v baterku, jde to zapojit, aniž bych jí měl? zároveň bez kondíku, bez spotřebičů, čistě jenom zapalko. Jenže samozřejmě nainstaluju vape celý, nespálim nic při takovym provozu? ( jenom pár kiláků na zkoušku)

E: Jirka4137- hezký já jí naštěstí sehnal ještě za 19kkč

Naposledy editováno 19.08.2017 11:59:18

Jawablázni

19.8.2017 v 13:33 | Nahoru | #63801
Proč se jí vlastně říká prašivka?

(reakce na) Jawablázni

19.8.2017 v 15:32 | Nahoru | #63802

Béďa17 píše: Zdravím. Tak těm kteří jedou za Vlasťákem přeji ať se ji vyhne déšť a opravy (já nejedu,tak by to mohlo být bez těch oprav ) a já budu trousit semeno po poli. Dobře dojeďte.

Tak musím říct Ti kteří kuli počasí nejeli tak prohloupili. Počasí jsme měli nádherný jak v pátek tak v sobotu jen kolem půlnoci začlo pršet ale ráno už zase když jsme vstávali tak už bylo sucho. Foto dodám pozdějš

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.8.2017 v 19:53 | Nahoru | #63803
Výlet na Šumavu se vydařil, jak počasím tak osazenstvem. ] Orlík a Vlasťákův byvak. Víc fotek a podrobností mam v deníku.

Naposledy editováno 19.08.2017 19:54:26

(reakce na) Jawablázni

19.8.2017 v 20:08 | Nahoru | #63804
I já zdravím z cesty do kraje pod Alpami. Polský termostat se neosvědčil, auto vařilo po 50 km. S naším starým a vodou dolitou z rakouského potoka zdoláváme kopce v poklidu. Pár fotek z cesty a jede se dál.
A jsem rád, že jedu autem. Včera nádherné počasí, dnes déšt'...
Hranice CZ / A

Na prámu přes jezero

Poutač na jedno rakouské motostředisko

Naposledy editováno 19.08.2017 20:09:22

(reakce na) Jawablázni

20.8.2017 v 08:13 | Nahoru | #63805

pech. píše: v bahenních pumpách jako jsou ubručené třipade, kulaté kejchačky a panelky nebo i v pionýrech to jáákš tááákš funguje, ale nezapomínej na to, že prašivka má o nějakých 2000 otáček víc, které točí trvale při stokilometrové rychlosti na převod 15/52.

Je pravda že almet stojí za vyližprdel už dlouho, ale to jsou stejně vějškrabky ze skladů, už to nedělají, ale v prašivkách nefunguje bez chyby ani berta, protože materiál je nevhodný, jiná slitina, prašivka má totiž cennou devizu, a to vzhledem k objemu a jednoduchosti konstrukce hodně vysoký výkon, za cenu toho že se to musí točit jak turbína, což není problém, pokud je tam píst, který materiálově odpovídá původní výrobě.... Berta ale taky není žádný zázrak, koupíš píst, který má ražený průměr xx,xx a není dodržen, písty jsou vždy o nějaké tři stovky těsnější, takže se musí vybírat záměrně volnější, nebo brousit na průměr vyšší, aby byla dodržena potřebná vůle... pokud ji chceš použít na originální válec, který není zapotřebí vybrousit, musí se píst stáhnout o nějaké alespoň 3, ale často až o 5 setin, aby to chodilo.... Sice jsou lepší než Ambika, která má vůle velké, tudíž u něj záděry nehrozí, ale nedají se požít jejich kroužky, takže jakmile se buzuluk vysere na to aby dělal kroužky na staré vergly (stejně jako se almet vysral dělat pro ně písty) bude ambika provozuschopná jen s tím, že se smíříš s vyšší hlučností.... Takže berta je sice trochu lepší než ti ostatní, ale tyhle písty pro staré motorky nejsou nic moc, pro prašivky použitelné jen za podmínky, že se to vybrousí volné jak mrkev v kýbli, udělají se spáry na kroužkách pomalu jak bna opotřebený motor a teprv potom je to schopno, za zvýšené hlučnosti (asi jako vyhoněná prašivka) najet nějaké ty tisíce Km, ale životností se původním pístům zdaleka nevyrovná, protože jak má ten píst větší roztažnost kvůli nevhodnému materiálu a vysokým nárokům, které na ně prašivkový motor klade, tak kroužky nemají úplně dobré podmínky k pohybu a časem se prostě vytelí do velkého výfukového kanálu, kde vyhlodají lavor postupně tak velký, až to ty kroužky nastřihá jak konfety do vejfuku...... Rozdíl je v tom, že almet toto potká po 2-3000km, Bertu tak po 10000...... což je ostuda, když původní písty byly schopny nachodit při slušném zacházení hodně přes 50000km, při tom nejhorším alespoň 30000.....



Psal jsem o mopedu. Můj upravený S11 má více jak jednou takový výkon a točí kolem 8000ot. Sériový píst to zvládá úplně v pohodě...

Jawablázni

20.8.2017 v 14:19 | Nahoru | #63806

A zas montění bude o trošku víc na úrovni

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.8.2017 v 16:21 | Nahoru | #63807
V Kutné Hoře proběhla Veterán Rallye, něco pro Milana lahodící oku.

5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.8.2017 v 18:35 | Nahoru | #63808
Miraz250> Jojo, krásné fotky, krásná - a hlavně předválečná - auta, to je moje !
Moderní Škoda 120 na předválečnou techniku nemá ani náhodou. Zklamala...jsem doma z Rakouska... ráno při startování se roztočil startér, ale motor nenaskočil. Z motoru se vyvalil dým, ani po vypnutí klíčku se startér nepřestal točit. Rychle jsem odházel věci ze sedaček, dostal se k baterii a odpojil ji. Už hořela kabeláž v motoru, bužírky...důvod nevím. Auto naštěstí z kopce chytlo a jelo. Takže - raději na jeden zátah domů. Je za mnou 320 kilometrů.
To, že mně zklamala elektrika u Jawy 650, je normální. Že u Jawy 660 - to mně naštvalo. Ale že už i u auta ...přitom elektrice nerozumím, takže budu volat servis a auto tam po dlouhých letech letech dám.
Mám celý týden dovolené, uvažuju, že někam vyrazím na pionýru. Ten snad neshoří.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.8.2017 v 18:47 | Nahoru | #63809
milan1963> Tebe opravdu ta elektrika nemá ráda.

A nebo na UKRAJINĚ ta nemá elektriku.

Naposledy editováno 20.08.2017 20:08:07

(reakce na) Jawablázni

20.8.2017 v 19:00 | Nahoru | #63810
milan1963> No nevím, být tebou, tak radši jdu pěšky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist