globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

23.5.2017 v 20:16 | Nahoru | #62551
Tak mě čeká první zahraniční cesta s Hondou. Trochu jsem jí vylepšil aby bylo vidět čeho jsem příznivec. Buď mě budou lidi mávat nebo si budou ťukat na čelo Ale dělal jsem to hlavně abych při mokru neměl naházenej sajrajt na kufru.








Jawablázni

23.5.2017 v 21:14 | Nahoru | #62552
Většina z vás hodnotí motorku z pohledu patrně jenom Milanových patálií, a to je špatně. I když 660 má svoje problémy, a že jich vzhledem ke kusové výrobě, absenci nějaké tísíckusové ověřovací série není tak moc. Tak je to bytelný a třeba oproti tomu XTčku o dost festovnější a jistě i výdržnější strojek. Prostě kus železa. Zkuste se nad tím zamyslet a né bezhlavě tvrdit, že je to největší vergl na světě. Cena bohužel odpovídá kusové výrobě a doslova kusovým objednávkám od subdodavatelům Jawy, s tím nikdo nic nenadělá. O to víc je to ve své podstatě vzácnější kousek a už jako nová takříkajíc veterán - počtem kusů. Snad jediný větší problém je elektroinstalace - tady se tuším za celou éru dvakrát měnili dodavatelé, až to dopadlo tak, že aktuálně dělá svazky přímo fabrika - a pravdou je, že alespoň na první pohled a měření o kus lepší. Výrobce se k tomu zezačátku nestavil moc adekvátně, to nepopírám. Ale na druhou stranu je třeba říct, že prvních pár prototypů a také celkově první série strojů měla elektroinstalaci "kočkopsa", tj. polovinu originál Yamaha - právě tu pro chod důležitou, a zbytek Jawí. Tam se problémy logicky objevit nemohly. To začalo až s komplet svazky a také po nějakých stovkách, tisících kilometrů - obzvlášť co se týče různých přechodových odporů, tak je to u materiálů, které mají držet pružnost a přítlak problém - trvá nějaký čas, než se "vyhřejí" a začnou dělat problémy. Bohužel většina majitelů 660 má stroj doslova pro rekreační provoz a většina z nich má s komplet Jawí elektroinstalací většinou 10 - 20 tisíc max. Nebavím se o Richardovi s Yamaha elektrikou s najetýma 50ti ticícema :)
Výrobce aktuálně nestrká hlavu do písku, existuje nový svazek, který se zdá být dobrý, bude existovat pravděpodobně moje třetí varianta. A i kdyby na chleba nebylo, tak vždycky existuje definitivní řešení v podobě úpravy ode mne, nebo kohokoli s patřičnýma vědomostma. Elektroinstalace pak problémem nebude. Nedá se opravdu srovnávat ani cena, ani odladěnost něčeho, čeho bylo na světě vyrobeno s hrůzou sto kusů včetně prototypů.

Jawablázni

23.5.2017 v 22:13 | Nahoru | #62553
Oprotí XTčku výdržnější v jakém smyslu?

Jawablázni

23.5.2017 v 23:38 | Nahoru | #62554
Nedá mi to nereagovat - nevím, že by někdo z majitelů Yamahy 660XTZ Tenere měl nějaké závažnější problémy, podle mě se jedná o velmi povedený motocykl se slušnou průchodností i v terénu - stačí se podívat na některé absolvované cesty majitelů. Ten "festovní" strojek od Jawy být majitelem bych já nenazval jinak než sráč a ještě s přístupem výrobce už by ho měli zpátky.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.5.2017 v 01:42 | Nahoru | #62555
Hrnous: ano, ty jsi schopen vyřešit elektriku, ale to víme my tady, možná pár dalších, ale neví to zákazníci.... Ti si kupují tu věc s tím, že je nová, trochu divná, ale protože je nová, tak by měla minimálně několik let a několik desítek tisíc Km fungovat bez sebemenších problémů jen se základní údržbou, jako je výměna náplní, pneumatik nebo brzdových destiček. To ale nefunguje a je to smutné.... Když už z nějakých důvodů nejsou schopni udělat to dobře sami, můžou si najmout nějakého elektromechanika, který navrhne, vytvoří, ověří funkčnost a spolehlivost elektroinstalace, za což oni jednorázově zaplatí nějakou tu kačku a pak už to budou jen reprodukovat..... Běžná praxe v menších firmách, kdy se najímají jednorázově odborníci na kontruktérské, technologické nebo i manažerské úkoly, co se neřeší často.

Takže ačkoliv tyto jsi schopen vyřešit a pak by to fungovat mělo, je to prostě jen a pouze bezcenný sráč a zároveň je to důkaz, jak lze ze slušných komponent, vytvořit nefunkčního zmrda....

Jezdí po světě spousta různě starých motorek podobné složitosti a fungují... Naše i cizí....

Že je to malosériové a proto poněkud dražší, proti tomu nic nenamítám, že je to trochu divné, to je záměr, kdyby to bylo příliš obyčejné, nebudilo by to rozruch a ten je u malosériovky zapotřebí, aby si to lidi zapamatovali... Že nakupují motor od minarelli, toi je taky běžná praxe, stejně ho kupuje Yamaha, aprilia, cizí motory si kupovali různí menší výrobci do různých motorek od počátku věků, to taky není problém, jednak proto, že si po 20 let stejně jawa většinu motorů, potažmo všechny seriové stejně kupovalal od ČZ, takže proto to je stejně jawí jawa jako ta z roku 75-95, protože i ta měla nakupovaný motor, problém je jen jeden.... Že ta věc, která se lidem docela líbí, která je nezvyklá a má jinak slušné vlastnosti, těm lidem coi jsou ochotni za to pustit ty peníze, prostě věčně nejezdí a fabrika to ani ve druhé lize - tj. pomocí záruky a kulance, není schopna trvale vyřešit.....

A ti příliš obyčejní konkurenti ano.....

Ono se stane, že se věc nepovede, když majitel dostane v záruce rychlé a trvalé řešení nápravou do bezvadného stavu, je ochoten se vrátit, protože sice měl problém, ale fabrická podpora mu jej odstranila a věc mu od té doby a bez dalších nákladů bude dobře sloužit...

Když si koupíš věc, ona je věčně rozbitá, fabrika to neřeší a když už řeší tak nedostatečně, veř tomu, že si to podruhé koupí jinde..... Byť jeden důvěřivý masochista zde na fóru je.... Má doma novou motorku a věčně jezdí na slovenském mopedu starém 40 let a nebo na prapradědečkovi o dalších 20 let starším, protože fungují a ten nový krumplsráč stojí doma, protože nefunguje nevykazuje sebemenší spolehlivost....

Věř tomu, že mně jako člověku, který má ty české wergly docela rád, je z toho hodně smutno, když musel utéct ke konkurenci, protože jawa není schopna nabídnout uspokojivě výkonný a alespoň průměrně spolehlivý stroj, který se vyrovná alespoň té 15-25let staré cizí ojetině, na kteoré i místní kvůli spolhelivosti, postupně přechází přinejmenším na pozici všednědenního stroje, který funguje a je na něj absolutní spolehnutí, že každý den nastartuje, pojede a dojede tam i zpátky.......

Sám jsem se tomu mnoho let bránil a po přechodu nakonec vrním blahem, jak to pěkně jezdí a říkám si, že jsem to měl udělat už dřív, protože jsem se s českou motorkou na pozici všednedenního stroje dost natrápil, než jsem to vzdal, když potřebuji každý den jet za radostmi a povinnostmi, jenže u té čízy, která byla pomalu 50 let stará a objela v součtu 4x zeměkouli se dá pochopit, že se z ní stal za to půlstoletí problémový wergl, u nové motorky se to pochopit ani tolerovat nedá....

Naposledy editováno 24.05.2017 01:43:31

(reakce na) Jawablázni

24.5.2017 v 05:58 | Nahoru | #62556
pech.> Asi bych to líp nenapsal.
A k té festovnosti. Jel jsem jak na Jawě, tak na XTčku. Každá ta motorka je jiná, ale nedovolil bych si říct, že je XTčko v něčem horší.
Je prostě jiný.
Edit: A pokud Jawa ví, že stvořila krumpl a strká jako pštros hlavu do písku a ani nesezve k opravě grátis ty co jim za něj zaplatili, nezasloží si nic jinýho, než to co jí neodvratně čeká.

Naposledy editováno 24.05.2017 06:00:08

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.5.2017 v 06:45 | Nahoru | #62557
Plně souhlasím s Pech.em. Jen mám asi jawu víc rád a hrdě jí nosím na zádech. Jinak pěkně srdnatě napsáno a to mám rád.

(reakce na) Jawablázni

24.5.2017 v 07:27 | Nahoru | #62558
Varaník> Taky mám Jawu rád. Ale spíše tu co byla, než tu co tu je.
Vemte si, kolik lidí živí repliky na ty starý paštiky.
Proč to neprodává případně nevyrábí Jawa sama?
Proč dělá litr, když není schopná udělat pořádně ani 650 či 660 a to mají funkční motor od jiných?
Proč nemá svou či pronajatou servisní síť, aby zákazník měl v případě poruchy zastání?
Proč když ví, že dělá zmetky, to řeší půl hodiny po dvanácté.
Těch proč je spousta.
A odpověď? Nejspíše taková: Protože je motorky vyrábět nebaví, neumějí to a nechtějí to umět a chtějí se živit něčím jiným.
Nejspíše po vzoru ČZ být nájemní nástrojárnou pro západní klientelu.
Ale to se tu omílá pořád dokola.
Jsem zvědav, co předvede za Jawu Mahindra .

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.5.2017 v 09:16 | Nahoru | #62559
Verdome, to, že v Týnci motorky vlastně ani dělat nechtějí a kšeft se SSSR jim spíš vadil, se ví tak od roku 1982 .
No a letos to konečně dotáhli do konce.
Jawu 350 OHC jim dělají číňani a oni jen kasírují prachy...
No, zaplaťpámbu za to, že se současní odborníci na stavbu, vývoj a výrobu motocyklů se do tohoto "weltmoto", kromě nádrže a kastlíků (a aj ty zmastili) moc neserou a že to snad bude i fungovat.
To, že se na "čínské sráče" nadává, přesně tak se v šedesátých letech nadávalo na "japonské sráče".
Jen si vzpomeňte, pamětníci, jak Joel Robert vztekle zahodil svoji Suzuki se zlomeným rámem...
V Jawě si snad pořád myslí, že jsou nejlepší na světě...už dáávno nejsou.
Trocha pokory by jim neuškodila.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.5.2017 v 10:48 | Nahoru | #62560
Zdenalbenal> Zas úplně špatné to není. Já hned ráno napoprvé nastartoval. Hurá, mám radost !!

Jawablázni

24.5.2017 v 11:26 | Nahoru | #62561
Zcela výjimečně....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.5.2017 v 11:26 | Nahoru | #62562
milan1963> Tak to ti k radosti stačí málo. No a před zaměstnáním to raději nechcípej.
Toho štěstí už bylo na jeden den až až.

(reakce na) Jawablázni

24.5.2017 v 11:34 | Nahoru | #62563

Verdom píše: milan1963> Tak to ti k radosti stačí málo. No a před zaměstnáním to raději nechcípej.
Toho štěstí už bylo na jeden den až až.

Mírně parafrázuju hlášku z filmu Jáchyme, hoď ho do stroje: "jak říkáme my, fandové motocyklů Jawa, nemusí pršet, stačí když kape."

Jawablázni

24.5.2017 v 11:37 | Nahoru | #62564
Nemaluj čerty na zeď, Verdome, mějme radost s Milanem že to dneska startuje To mně sice startuje Smolík , třindy , dváca sportka i pětasedma jawa-čz, sifony jakbysmet ale zaboha se nechce mustangovi. Až nám skončí štěňátkování a štěníky si odvezou noví páníčkové a paničky, snad se k tomu dostanu aspoň na půl dne a přijdu na to kde je krpa

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.5.2017 v 11:39 | Nahoru | #62565
Sema - já jsem si zase vzpomenul na nesmrtelnou hlášku ...Máňa jede !!, kterou hulákal taky pan Sobota z nějaký starý hasičský stříkačky nebo čeho jen už nevím jestli to bylo v tom samým filmu.

(reakce na) Jawablázni

24.5.2017 v 11:54 | Nahoru | #62566
Bimbam> To bylo myslím Jak dostat tatínka do polepšovny

(reakce na) Jawablázni

24.5.2017 v 12:44 | Nahoru | #62567
Bimbam> Asi bylo. Bud'me optimisty. Je pravda, že občas mám chut' tu mojí dvojkolovou "Máňu " hodit do rybníka , ten mám hned u chalupy, ale potom si řeknu - nenastartovala ted', třeba nastartuje příště. A ono se to celkem daří. Jak psal hrnous - je to pokaždé loterie. Taky - hod'te 192 tisíc do rybníka...
No a aspoň nezahálejí moje další motorky. I ten malý, mnohými nenáviděný pionýr chytá pokaždé. Aspoň se vracím do mládí. Prostě - optimismus se čtyřtaktní Jawou .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.5.2017 v 14:31 | Nahoru | #62568

pech. píše: cizí motory si kupovali různí menší výrobci do různých motorek od počátku věků, to taky není problém, jednak proto, že si po 20 let stejně jawa většinu motorů, potažmo všechny seriové stejně kupovalal od ČZ, takže proto to je stejně jawí jawa jako ta z roku 75-95, protože i ta měla nakupovaný motor



Tady to bylo trochu jinak.Tohle je práce soudruhů a Jawa k tomu byla donucená.V Jawě se pak dělali šasí a v ČZ dělali motory (a byly s tím docela velké problémy.Co týden se jezdilo do ČZ řešit nějaké technické problémy) Takže Jawa neměla potřebu to tehdá někde nakupovat.V ČZ se dělali do 175 ccm a 250 a 350 si dělal Jawa sama do roku 1964, takže Kejvačky a část Panelek.

Naposledy editováno 25.05.2017 11:11:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.5.2017 v 16:17 | Nahoru | #62569
v roce 80 jsem byl včíze na brigádě a dělaly se tam všechny motory jawa. i 350. mám pocit,že jawa nikdy motorárnu neměla.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.5.2017 v 18:45 | Nahoru | #62570
Já někde v pojednávání o týnecké fabrice četl že právě po nějakých desetiletích nařízené kooperace se strakonickou čízou v Jawě postavili a zprovoznili jejich vlastní motorárnu, kde se potom seriově vyráběly motory. Ovšem můžu si to plést třeba s Divišovem. Nebo dělali kdysi motory ve staré "janečkárně" v Praze? Zkusím napsat dotaz kamarádovi, kterej ve slévárně čezety dodnes dělá a už mu taky táhne šestej křížek, tak by si to mohl pamatovat, dělá tam od školy.

Naposledy editováno 24.05.2017 18:48:06

(reakce na) Jawablázni

24.5.2017 v 21:49 | Nahoru | #62571
Bimbam> taky mám dojem že to tak bylo. Dokonce jsem někde četl že zavřením motorárny Jawy vlastně značku pohřbili.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.5.2017 v 21:50 | Nahoru | #62572
Bimbam> taky mám dojem že to tak bylo. Dokonce jsem někde četl že zavřením motorárny Jawy vlastně značku pohřbili.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.5.2017 v 22:02 | Nahoru | #62573
1998 - JAWA po více jak 33 letech zahajuje výrobu motorů. Z ČZ Strakonice byla zakoupena technologie na výrobu motoru 350 ccm a výroba tohoto motoru byla převedena do závodu v Týnci nad Sázavou. Citace z Historických mezníků na www.jawa.eu

(reakce na) Jawablázni

24.5.2017 v 22:48 | Nahoru | #62574
elevator> Samý lži a zkurvenej socialismus s dotacema. Jak říká Kubera, všecko peklo je z dotací...
28 let po revoluci....

Naposledy editováno 24.05.2017 22:48:44

Jawablázni

24.5.2017 v 22:58 | Nahoru | #62575
Tak se šikmá Jawa Kennymu v terénu nerozpadla. Zatím to chválí, tak uvidíme.

Jawablázni

24.5.2017 v 23:24 | Nahoru | #62576
Na tu si půjčil na zonky?

Edit: ta páka zadní brzdy jak od traktoru, to je masakr.

Naposledy editováno 24.05.2017 23:27:22

(reakce na) Jawablázni

25.5.2017 v 01:09 | Nahoru | #62577
Jirka4137>
Já myslím, že Jawa si budovala vlastní motorárnu, ale pak se to zamotalo a z připravované motorárny Jawy se stala divize Technometry /výrobce především polovodičů. Později si Jawa u svojí/cizí Technometry objednala motory 250ccm 681enduro/respektive 593 vodník.

Stejně tak se ve světě (Francii) "proslavila" Tatra s Tatraplanem. Bylo totiž rozhodnuto, že značný zájem ze zahraničí o Tatraplán, pokryje výroba Škody MB.
Škodováci výrobu Tatry sabotovali a z výborného strojku se stal podřadný nekvalitní a poruchový klump.






A jen na kuk - coupé s hliníkovou karoserií:









Jawablázni

25.5.2017 v 09:31 | Nahoru | #62578
Zdar Borci,

Nedá mi to, abych se nepodělil o pár informací z dnešního rána.
Za chvíli už nebude důležitý, jestli ty naše Vergly nastartujeme, protože stejně nebudou moct jezdit.
Byl jsem s J650 na technický. Už od začátku bylo vidět, že technik nebude asi motorkář (možná nemá rád Jawu – to nevím), ale bral to opravdu důkladně. Když vše nafotil a prošel, nastal problém.

Nemáte homologovaný výfuk !!!
Motorka vyleštěná jak psí koule – povídám – všechno je originál, vidíte je tam vyraženo Jawa a nějaké číslo.
To není homologace !
A už to sypal z rukávu: podle zákona toho a toho a paragrafu – musí mít výfuk značku E (už nevím kolik) .
Povídám – pane to je Jawa, bylo jich vyrobeno málo, takhle to tam zbouchali a takhle to prodávali…..
To mě nezajímá, musí tam být Ečko, třaba jako tady na zrcátku, tam ho máte !
Ano – tam Ečko mám, ale to je proto, že tohle Jawa nedělala, to někde i s Ečkem koupila……
Nastartujte to! No to by šlo, ale ta homologace tam musí být !!!

Byl jsem hotovej, oblejzal jsem s jeho baterkou výfuk a nic nenašel. Nakonec mi tedy samolepku dal,
ještě v kanceláři jsem se musel podívat, že je opravdu vše v pohodě a odjel domů.
V garáži jsem se koukal na 350/640 – na výfuku žádné Ečko, jen katalogové číslo. Vedle stojící Honda r.v. 2006 Ečko má.

Je mi jasný, že někdo řekne, abych jezdil na STK někam jinam, ale ve finále to není řešení – četl jsem tu brožuru pro PČR kde je samostatná kapitola o výfucích – je tam napsáno, že vyrobené do 1.7.2001 žádné označení nemají, vše co je po tomto datu označení mít musí (spousty Eček a čísel).
Tak ať se daří ……….

Jawablázni

25.5.2017 v 09:40 | Nahoru | #62579
Výfuk na 650 opravdu nemá homologační značky, pouze katalogové číslo. Já na to upozorňoval už před lety, že s tím bude průser.

Naposledy editováno 25.05.2017 11:29:19

Jawablázni

25.5.2017 v 10:01 | Nahoru | #62580
éčka řeším pálením na laserové gravírce.
Mám je i na zrcátkách z Chiny. Na STK mají ečko, tak jsou v klidu. ;)
U výfuku to kluci vypálili na koncovku.
Nosič se do gravírky nevejde, tak se to řešilo nanýtováním nerezplíšku s éčkama.
Na blbý nápady blbý řešení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist