globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

21.11.2016 v 22:35 | Nahoru | #59971
milan1963>
Zachovej nám Hospodine Císaře a naši zem!

Dnešní den nám krom nostalgie nad již zaniklou epochou dějin rovněž připomíná, že historie se nám opakuje v cyklech.
Nelze nevidět paralely mezi c.k. monarchií a současnou Evropou trpící vnitřními rozpory, slabou až směšnou zahraniční politkou, a také přebujelou byrokracií, která dusí celou ekonomiku, přesně jak tomu bylo před 100 lety v našich zemích.
Na toto jednou celá slavná EU zajde a můžeme jen doufat, že to bude poněkud méně drastickým způsobem než před 100 lety

Jawablázni

21.11.2016 v 22:40 | Nahoru | #59972
2000 stránek

Jawablázni

21.11.2016 v 22:41 | Nahoru | #59973
a přitom taková blbost

Jawablázni

21.11.2016 v 22:48 | Nahoru | #59974
... ale abychom dnes nekončili pesimistickou notou, přidám zprávu, že Ježíšek přeci jen existuje a už začíná pomalu makat na Vánocích:





Jawablázni

21.11.2016 v 23:10 | Nahoru | #59975
Včera dvě mouchy jednou ranou - manželka potřebovala dojet do krámu, takže otázka od ní zněla - nechceš se projet na kole? (jen tak mi o jsem hrabal listí, obrýval stromky atd ....), jenže silnice byla docela oschlá a tak jsem neváhal, rychle se hodil z monterek do "gala" a vytlačil naleštěného Síma. Šel jako vždy na první šlápnutí i přes třítýdení pauzu. Do města 2km, nadrženost veliká, takže zpátky hurá na Zvěřínek tam otočka a domů celkem "krásných 8km", Sím jel jak o život a já měl pusu od ucha k uchu. Manželka byla spokojená že má moučkový cukr a já pěkný orgasmus z jízdy na Símovi

(reakce na) Jawablázni

22.11.2016 v 03:43 | Nahoru | #59976

Béďa17 píše: Kafi> Ahoj.Tak držím palce ať Vám to vydrží.Ta kvalita ložisek už se tu párkrát řešila a ty jsi asi chtěl být vlastenec viď. Hodně štěstí.



Ahoj nene, nechal jsem to na Jawě.

(reakce na) Jawablázni

22.11.2016 v 03:45 | Nahoru | #59977

Verdom píše: Kafi> Česká ložiska nejsou. Leda česká distribuce z čínských komponentů.
Tak snad to dochrastíte.
Máš v plánu dovézt motku zpátky a nebo jí tam necháš?



To záleží víc na penězích než na mě. Jsou dvě varianty: A.) zbydou prašule nebo se zázrakem podaří prodat trička a mašina se doveze zpět B.)prašule nebudou, motorka tam zůstane, prodlouží se carnet a já se do dvou let vrátím a budu pokračovat dál

(reakce na) Jawablázni

22.11.2016 v 03:48 | Nahoru | #59978

Vlasťák1973 píše: Bimbam--myslím,že to nehraje roli,z fotky je vidět,motor asi z 450,nádrž 477,dělaná kyvka,stupačky z crosky takže to bude jen něco pro řádění,z dílů co zbyly jak píše.

Kafi-- tak hlavně ať to vydrží,na druhou stranu kuva,víš,že jedeš do tramtárie s nájezdem několika tisíc km a nepohlídáš si kvalitu,proč tam ty japonský ložiska nedals,když si budu skládat motor i na to prd co najezdím tak tam dám ložiska klidně za litr jedno,už jen proto,že to nemíním dělat zas po 3tis km. zas tolik těch ložisek v těch našich motorech nejni,tak holt bude GO motoru dražší,ale svezu se,protože jestli Ti klika odejde někde v poušti jak píšeš tak tam Doris zapíchni do duny a vyražte na nejbližší spoj domů.

e-- než jsem to nalouskal do notebjůku tak Malešice byl rychlejší



Tak ještě jednou :) Motor jsem dal na předělávku do Jawy, zvládli to za týden s tím, že věděli kam, proč a jak jedu...nekecal jsem jim do toho v domění, že to bude ok. No nebylo. Kdyby někdo chtěl navrhnout, že sem nemazal nebo jel jak debil....mažu 1:33 a jedeme v economic zóně, přes nejdeme. Dal bych klidně 15tis za dobrý motor, jen aby vydržel...nešetřil jsem a všude říkal, že chci aby to hlavně vydrželo

(reakce na) Jawablázni

22.11.2016 v 03:49 | Nahoru | #59979

Franky píše: Kafi-- tak hlavně ať to vydrží,na druhou stranu kuva,víš,že jedeš do tramtárie s nájezdem několika tisíc km a nepohlídáš si kvalitu,proč tam ty japonský ložiska nedals,když si budu skládat motor i na to prd co najezdím tak tam dám ložiska klidně za litr jedno,už jen proto,že to nemíním dělat zas po 3tis km. zas tolik těch ložisek v těch našich motorech nejni,tak holt bude GO motoru dražší,ale svezu se,protože jestli Ti klika odejde někde v poušti jak píšeš tak tam Doris zapíchni do duny a vyražte na nejbližší spoj domů.

Úplně mi je za Tebe Kafi šoufl, ale nenaděláš nic . Tak Ti budeme držet alespoň palec, aby se to nepodělalo někde v pustině.



To vydrží! Musí!

Jawablázni

22.11.2016 v 08:27 | Nahoru | #59980
Kafi: Tak to se chlapci v jawě moc nevyznamenali

Jawablázni

22.11.2016 v 09:07 | Nahoru | #59981
Nevěřím tomu, že by se po tak mrzké nadílce kilometrů ozývaly ložiska. Buď tam rachotí něco jiného, nebo byla chyba v montáži ložisek...

Jawablázni

22.11.2016 v 09:16 | Nahoru | #59982
90% jawistů jezdí na normální obyčejný ložiska ZKL a všem to funguje. Dobře, středový 638 je náchylnější na mazání, ale tuhle sem se na to ptal mýho klikaře a ten dává všude český, když zákazník vyloženě nechce jiný a klika už se mu leta nevrátila.....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.11.2016 v 09:54 | Nahoru | #59983
Kuba350-- třeba proto,že příště už šli jinam (to je samozdřejmně humor )

Nevím co tam teď měl Kehaj za značku,ale moc na ně nenajel,nebo tuším Honza Hus koupil funglovku Jawu a nenajel na kliku defacto vubec nic a to je možná odpověď pro Kafiho v Jawě nechat dělat GO motoru no nevím,to,že to má na učtence Jawa není zárukou kvality,ono pokud se to dělá tak jak to dělali před 30lety a ty problémy jsou furt tak je něco špatně a když nic jiného tak už motor 638 měl mít dávno nějakou modifikici aby to ložisko bylo lépe mazané atd.,ale proč to dělat,když už to tak děláme 40let.To,že je ten motor koncepčně zastaralej je zase jen lemplovitosti vývojářů a výrobce a je uplně jedno jestli je to dvoutakt,jasně ve světě se na něj vykašlali už dávno,ale na druhou stranu proč ne dvoutakt,ale když ho už vyrábím tak bych ho měl dotáhnout k dokonalosti,ono když má někdo Jawu jen na neděli a za 10let co ji má najede pár tisíc tak si řekne kurva klika,ale co vydržela 10let,ale ten kdo chce s Jawou jezdit jako s motorkou tak dělat obrok kliku to nasere.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.11.2016 v 10:28 | Nahoru | #59984
Vlasťák1973> Co vím, tak Kafi si nechával dělat GO u někoho v Neveklově. Ale práve při zajíždění mu to začalo klepat. Tak začal rychle shánět, kdo by mu to ještě před odjezdem rychle udělal a proto volil Jawu.

Jawablázni

22.11.2016 v 10:33 | Nahoru | #59985
Vlasťáku Kehaj jezdil na ZVL. Teď je tam má taky. Ostatní ložiska v motoru jsou od stejné značky - všechny ZVL a těm nic nebylo. Po smrti bylo jedno středové a druhé středové bylo načaté. To o něčem svědčí nééé

Jawablázni

22.11.2016 v 10:39 | Nahoru | #59986
Do ložisek člověk holt nevidí. Deset jich šlape jak má a jedno odejde po pár stovkách motohodin. Hlavně jak napsal Verdom, už ty bejvalý český zetkáel nejsou český ale čínský a čína byť se časem lepší kvalitou výrobků tak v ložiskách asi zatím moc nee. Mám v třindě osmičce český, po generálce najeto asi 25 000 a zdá se že je to v pořádku. Podzimní odvrčela bez problémů i s pár kilákama po dálnici. Fakt je že nejezdím takový porce kiláků jako Kafi v současnosti. Nejvíc jsem najel po generálce asi 300 kiláků za jeden den.

Jawablázni

22.11.2016 v 10:57 | Nahoru | #59987
Kehaj měl taky něco přes dvacet, když mu zakukaly ložiska na středu.

Jawablázni

22.11.2016 v 11:07 | Nahoru | #59988
Martine a jakej byl důvod zakukání - málo omastku na ložiskách díky tomu poddimenzovanýmu kanálku nebo jinej?

Naposledy editováno 22.11.2016 11:08:57

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.11.2016 v 12:28 | Nahoru | #59989
Dával jsem sem foto ložiska. Bylo namodralé, rozemlela se klec a kouslo se - jedno se protočilo na čepu. Druhé bylo celé, ale mělo zvětšené vůle a chrastilo. To, že bylo suché přisuzuji vysoké teplotě při zadírání. Já myslím, že se špatně mažou... Jenže když zvětšíš mazací kanálky, tak se okrádáš o těsnost labyrintu. Je to tam dost slabé. Šetřilo se místem. 638 byl první motor, kde byly ložiska 2. Danteho, Endyho, Kehajovo motor. všechny se zastavily díky středovému ložisku. Tohle už není náhoda..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.11.2016 v 13:45 | Nahoru | #59990
Teď teda jak to řešit - zvětšit kanálky moc nejde, protože není moc v čem vrtat. Dávat víc oleje do benálu aby se ho o něco víc dostalo na ty nešťastný ložiska? Nebo tam udělat "mazničku" jako to měly první motory do čtyřek ? Po té co tu mazničku při nějaké modernizaci těch ještě festovných motorů zrušili, prý už taky středová ložiska nemívaly tu výdrž. Jenže tam kde u motoru 632 je ještě relativně dost materiálu, osmičkovej má šlupku místo masa.... Kudy teda vede cesta? Když se tam nedostane dostatek omastku je docela fuk jestli se tam dá obyčejný za kilo nebo speciální ložisko za litr - jakmile není mazáno odejde jedno jako druhý. Používat jinej "smáčivější" olej? Kehaj myslím na M2T nejezdil, snad na Lavio - motosynt. Což je myslím olej slušnej ale zřejmě ne pro jawí kliku. Jaký je vhodný možný řešení?

(reakce na) Jawablázni

22.11.2016 v 14:42 | Nahoru | #59991
MartinED250> No, zdechliny z mého okolí taky vždy středová ložiska na klice (až na jeden propálený píst). V Litvě jsme to tenkrát půlili a podařilo se nouzově zprovoznit. Ale za rok a půl na stejném motoru stejný problém.

(reakce na) Jawablázni

22.11.2016 v 15:44 | Nahoru | #59992

Kire640 píše: Vlasťák1973> Co vím, tak Kafi si nechával dělat GO u někoho v Neveklově. Ale práve při zajíždění mu to začalo klepat. Tak začal rychle shánět, kdo by mu to ještě před odjezdem rychle udělal a proto volil Jawu.



Přesně.

Hele nevim, ale že sou to ložiska na klice potvrdil i místní fachman a navíc ten zvuk je stejný jako když se mi odporoučel motor prvně..

(reakce na) Jawablázni

22.11.2016 v 16:00 | Nahoru | #59993
MartinED250> Dobrá zpráva 4 se asi usadila už asi 300km nevypadla, dnes jsem dal novou matici místo tý ohlodaný. Kontrolka na místě svítí jen když má ale za jízdy občas problikává, třeba si to taky sedne.
Co se týče oleje tak klika byla dělaná poprvé po min. 45tis. spíše víc, z toho já natočíl 33tis. a do tý doby byl motor mazanej jenom M2T. Po repasi mazáno z 90% Laviem a najel jsem cca 20tis. Teď mi Lavio došlo tak mám dilema čím mazat. Mažu 1:40 - 1:35 tedy spíš víc než míň.

(reakce na) Jawablázni

22.11.2016 v 16:02 | Nahoru | #59994
Bimbam> já jsem si ty mazací kanálky radši preventivně protáh 6 nebo 7 vrtákem ... moc masa v tom čpuntu shora sice nezbylo, ale ničemu to zásadně snad nevadí...
lepší mít přefuky, než zadřeno
e: kehaj byl rychlejší

Naposledy editováno 22.11.2016 16:02:52

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.11.2016 v 16:57 | Nahoru | #59995
Kanálky protáhnout můžeš, ale nakonec průtok stejně dole škrtí ty malé štěrbiny v předělu co je mezi ložisky. Tam už skoro zvětšovat není co. Třeba Yamaha měla kdysi oilmaster, kde byl rozdělen plej vedením do sání i ložisek motoru.

Jawablázni

22.11.2016 v 16:58 | Nahoru | #59996
Kehaj

Jawablázni

22.11.2016 v 17:38 | Nahoru | #59997
Kehaj--mazat je asi jedno čím pokud dodržíš poměr, já teď kupuju tohle v zzn(Ferrum dříve proagro) https://www.market-...en-oil-2t-1l-sheron/ má to API TC Jaso teď nevím,ale co jsem koukal tak je to stejné jako Mogul TS a když nemám tak na u pumpy co zrovna maj,je škoda,že motor kterej je nenáročnej,jednoduchej doma rozebíratelnej a nejen doma,že odchází na takovou pikačovinu.Poměr držím něco mezi 1:50 -1:40 takže 1:45 navíc co si pamatuju tak jsi měl vždy dostatečně namazáno,že jsi kolikrát nebyl předemnou vidět takže množstvím olejem to nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.11.2016 v 18:30 | Nahoru | #59998
MartinED250> a měl tam Jarda středový labyrint plný,nebo ten vybraný?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.11.2016 v 19:06 | Nahoru | #59999
Čmoud> teď plnej, před první repasí vybranej.

Naposledy editováno 22.11.2016 19:08:16

(reakce na) Jawablázni

22.11.2016 v 19:51 | Nahoru | #60000
kehaj> ok,díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist