globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

6.9.2016 v 17:18 | Nahoru | #59071

Verdom píše: elevator> Teď už jen čekat na novelu emisních limitů pro vozidla v běžném provozu, na zelené zóny ve městech a na úsvit ne dinosaurů, ale 2T motorů.
Snad to nepřijde, ale v tomhle státě je možné všechno. Ekovýpalné se minulo účinkem a ba naopak, dojíždějí se staroby do mrtě a průměrné stáří vozoparku šlo zase dál. Nějak vládní garnitůře nedochází, že těmahle opičárnama a buzeracema na vejplatě obyčejným lidem dvacijáš litrů nenaskočí, aby měli na novější pixlu. Spousta lidí auta nepřepisuje, aby se vyhlo ekovýpalnému, tak je provozovatel a majitel a je v tom jen bordel. Spousta lidí jezdí bez STK, bo by jí vůbec neprošli a nebo jim to je prostě jedno. Abbsurdistán hadr. A co se týče hnědočechů, tak tam to je to vše ještě na druhou.

Lobby automobilek zatím potřeba není, prodává se dost, ale až se přestane, oni na nás zase něco vymyslí.



AMEN

(reakce na) Jawablázni

6.9.2016 v 18:02 | Nahoru | #59072

elevator píše: Ty nové STK zahýbaly pěkně cenama přestaveb. Ještě nedávno chtěl majitel 80t a dneska ani za 40t horko těžko prodejné.
aukro.cz/jawa-350-634-chopper-i6347500989.html



To není tím, že by se zpřísnily STK, ale tím, že majitel je magor. Udělané to má sice hezky, ale takovou reálnou hodnotu to zdaleka nemá. Přestavbáři si myslí, že když do toho vrazí 30 000 + spoustu práce, navýší hodnotu motorky o 50 000.

(reakce na) Jawablázni

6.9.2016 v 18:09 | Nahoru | #59073

Verdom píše: elevator> Teď už jen čekat na novelu emisních limitů pro vozidla v běžném provozu, na zelené zóny ve městech a na úsvit ne dinosaurů, ale 2T motorů.
Snad to nepřijde, ale v tomhle státě je možné všechno. Ekovýpalné se minulo účinkem a ba naopak, dojíždějí se staroby do mrtě a průměrné stáří vozoparku šlo zase dál. Nějak vládní garnitůře nedochází, že těmahle opičárnama a buzeracema na vejplatě obyčejným lidem dvacijáš litrů nenaskočí, aby měli na novější pixlu. Spousta lidí auta nepřepisuje, aby se vyhlo ekovýpalnému, tak je provozovatel a majitel a je v tom jen bordel. Spousta lidí jezdí bez STK, bo by jí vůbec neprošli a nebo jim to je prostě jedno. Abbsurdistán hadr. A co se týče hnědočechů, tak tam to je to vše ještě na druhou.

Lobby automobilek zatím potřeba není, prodává se dost, ale až se přestane, oni na nás zase něco vymyslí.



Když to úředníkúm tak leží na srdci, ať to udělají jako v Norsku. Hybridy a elektromobily jsou tam štědře dotovány a elektrika u veřejných nabíjecích stanic zdarma. Téměř všechny fungl auta jsou hybridy a za den tam na hlavních tazích potkáš tak 8 Tesel.

A konkrétní zkušenost: Kamarádka jezdí s fungl novým hybridním Yarisem po městě s reálnou spotřebou 5L........... Náramná pomoc životnímu prostředí.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.9.2016 v 18:32 | Nahoru | #59074
Šak ona sranda ještě bude. S Euro 4 začíná povinnost OBD1, posléze Readiness systém a v podstatě příprava motorek na MĚŘENÍ EMISÍ, s tím spojené hlídání funkce katalyzátorů, odvzdušnění nádrže a další všechno v autotestech jednotky, tj když technik blikne diagnostikou a jednotce se nelíbí třeba odvzdušnení nádrže způsobené cáknutím benzínu do výstupu pro flašku s aktivním uhlím a emise už se ani neměří, jede se domů na vozíku..

(reakce na) Jawablázni

6.9.2016 v 18:47 | Nahoru | #59075
hrnous> Mám to štěstí, že se mne to netýká. Než pro mne budou cenově zajímavé jeté motorky s euro4, na motorku už snad ani nevylezu.
Hlavně aby mi nezatrhli Kývačku. To bych se snad ku ..va nas.al, vletěl bych na ně ... a požádal jestli by nešla vyřídit nějaká vyjímka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.9.2016 v 21:15 | Nahoru | #59076

Verdom píše: elevator> Teď už jen čekat na novelu emisních limitů pro vozidla v běžném provozu, na zelené zóny ve městech a na úsvit ne dinosaurů, ale 2T motorů.
Snad to nepřijde, ale v tomhle státě je možné všechno. Ekovýpalné se minulo účinkem a ba naopak, dojíždějí se staroby do mrtě a průměrné stáří vozoparku šlo zase dál. Nějak vládní garnitůře nedochází, že těmahle opičárnama a buzeracema na vejplatě obyčejným lidem dvacijáš litrů nenaskočí, aby měli na novější pixlu. Spousta lidí auta nepřepisuje, aby se vyhlo ekovýpalnému, tak je provozovatel a majitel a je v tom jen bordel. Spousta lidí jezdí bez STK, bo by jí vůbec neprošli a nebo jim to je prostě jedno. Abbsurdistán hadr. A co se týče hnědočechů, tak tam to je to vše ještě na druhou.

Lobby automobilek zatím potřeba není, prodává se dost, ale až se přestane, oni na nás zase něco vymyslí.


Lépe bych to asi nenapsal. S těmi STK - ano, např. můj pérák viděl STK zevnitř někdy v roce... dávno...ale pojistku platím, motorka jezdí stejně dobře i bez platné známky. To je konkrétní příklad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.9.2016 v 21:24 | Nahoru | #59077
milan1963> Jezdíš bez STK, nebo tam máš Včko ? Na Slovensku na to mají pěkný zákon.. když nedáš vozidlo do depozitu a máš ho třeba doma v obýváku, ale bez STK, i pár dní, dojde ti automaticky tabulkový flastr 330 Euro což je v podstatě 9000 a nikdo se tě neptá, že to byl třeba zrezlý fechtl ve stodole, který nemá cenu ani 100 korun

Jawablázni

7.9.2016 v 06:36 | Nahoru | #59078
Slováci to mají vše přísnější, o postizích a pokutách ani nemluvě.. Ale je to nelogické. proč mám utrácet za STK, když nejezdím. Pojistka se platí tak co. Jinak díky za osvětu kolem čísel pincků. na slovensku se musí razit rámy..

Jawablázni

7.9.2016 v 07:42 | Nahoru | #59079
Slováci maj taky pěknej vomrd. Byl sem na Maluch srazu na Balatonu a jeden mi tam povídal, že se starejma autama musej na emise KAŽDEJ rok

Jawablázni

7.9.2016 v 08:08 | Nahoru | #59080
Jasný. Lobing na omlazení vozového parku...

Jawablázni

7.9.2016 v 08:36 | Nahoru | #59081
Překvapilo mě třeba v Rakousku, kolik tam jezdí starých aut, ale i motorek. Jsou udržované a od pohledu v pěkném stavu, ale přišlo mi to, že u nás je mnohem více nových aut a motorek.

Jawablázni

7.9.2016 v 09:36 | Nahoru | #59082
Přesně tak. V Rakousku je vidět Felicia v běžném provozu na každém rohu. Taky mne to zaujalo. Jinak k tomu Slovensku - to přiostření je až poslední dobou. Ještě nedávno auta s řízenými systémy a třícestným G-katem na emise nemusely vůbec. Měřila se jen karburátorová auta.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.9.2016 v 12:50 | Nahoru | #59083
hrnous> hmm je to tak, ale zajímalo by mně spíš, jak řeší situace, když má majitel třeba neschopenku, nebo ztratí brýle.... aby nedostal pokutu tak pojede radši na STK se sádrou na noze nebo pod práškama?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.9.2016 v 12:52 | Nahoru | #59084
maabo> To tam nikoho nezajmá, STK neni vázaná na někoho, kdo to tam přistaví a zaplatí poplatek.. takže si může říct komukoli, ať tam s tím zajede

(reakce na) Jawablázni

7.9.2016 v 12:59 | Nahoru | #59085

hrnous píše: maabo> To tam nikoho nezajmá, ....


no právě.... ty bys půjčil sousedovi svou J660 aby ti s ní dojel na STK, kdybys nemohl?

nic se nemá přehánět, slovenští soudruzi maj vždycky nějakej extrém, jako třeba bodový systém a pokuty, dřív na to všichni dlabali a teď mají skoro nejpřísnější ze všech. a STK zrovna tak.... chtěj asi všem ukázat co dovedou

Jawablázni

7.9.2016 v 14:13 | Nahoru | #59086
Já jezdím na STK někdy i o měsíc dřív, podle toho jak mám čas.. takže je dost času na nějaké extrémy..

Jawablázni

7.9.2016 v 14:40 | Nahoru | #59087
Jinak dneska první díl seríálu o trabantech a Jawě po Austrálii. ;)
Film celkem ušel, tak uvidíme co bude navíc v seriálu.

Jawablázni

7.9.2016 v 15:07 | Nahoru | #59088
no vida: tak ten ecall funguje a jen tak mezi řádky píšou, že bude povinný.
A další generace by mohla třeba automaticky hlásit překročení dovolené rychlosti nebo rovnou zastaví a počká na pčr.
Takovýhle kraviny někdo dřív nebo pozdějc zneužije a bude sranda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.9.2016 v 19:17 | Nahoru | #59089
hrnous> Slováky mám rád, ale taky jsem rád, že na Slovensku nemusím- právě kvůli těmto represím- žít. Můj pérák má normální SPZ, jak jsem psal - pojede stejně bez známky jako s ní. Kvůli těm 30 km, které jsem na něm letos najezdil, ho na technickou brát nebudu.
Mám ale jiný poznatek a celkem lituju, že jsem místo Opela Astra nekoupil raději pěkného Rapida 136, který by mi odvedl stejnou službu. Po dovozu Opela z Rakouska jsem zjistil, že přihlášení není jen tak. Dnes jsem jel na DI a vyhodili mě. Prý kde mám dovozovou TK, nějaký technický protokol, evidenci, vzorový podpis, rakouský TP....vůbec jsem nevěděl, že se něco takového musí dělat. Jsme v EU, tak bych čekal, že když má auto rakouské platné doklady a jejich TK, platí to i u nás. Opela jsem dal do stodoly a budu dál jezdit stodvacítkou. Snad mě časem zlost přejde a auto někdy dostanu na naše SPZ...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.9.2016 v 19:49 | Nahoru | #59090
No potřebuješ hlavně rakouský velký TP, bez toho se nepohneš, pak s tím zajdeš na STK a budeš po nich chtít dovozovou STK / +- 2000 / s tím pak zajdeš na úřad, pojistíš a přihlásíš.. to pujde nebo se nic. Odhlášku v zahraničí nepotřebuješ, ale zabaví ti jejich TP / a vystaví náš český aby si nejezdil se dvěma :) /

Jawablázni

7.9.2016 v 21:56 | Nahoru | #59091

(reakce na) Jawablázni

8.9.2016 v 06:32 | Nahoru | #59092

hrnous píše: No potřebuješ hlavně rakouský velký TP, bez toho se nepohneš, pak s tím zajdeš na STK a budeš po nich chtít dovozovou STK / +- 2000 / s tím pak zajdeš na úřad, pojistíš a přihlásíš.. to pujde nebo se nic. Odhlášku v zahraničí nepotřebuješ, ale zabaví ti jejich TP / a vystaví náš český aby si nejezdil se dvěma :) /

A nakonec budeš rád, že se vejdeš do 5000Kč za legalizaci u nás..

(reakce na) Jawablázni

8.9.2016 v 09:22 | Nahoru | #59093
milan1963> Taky jsem si dovezl z Německa novou pixlu a jak píšou kluci. Dvoulitr za STK. Ty ceny jsou vesměs stejný všude. Montoval jsem před STK i tažný, aby to bylo v jednom a nemusel na evidenčku při zápisu tažného. Pak to chce tuším do dvou týdnů přepsat, jinak budeš muset mít evidenčku. Ale předtím pojistit (povinné ručení) je jedno, že nemáš SPZ, stačí jim VIN karoserie a SPZ ti dopíšou až jí dostaneš. No a až měsíc mají na to, aby ti dali cedule. Ale do dvou týdnů jsem je měl. Inu není to úplně jednoduché, ale ty auta (pokud nenarazíš na turky nebo Vějška s Gřeškem a auto svařený ze tří půlek) vypadají líp, jak z těch našich rozbitých silnic.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.9.2016 v 14:48 | Nahoru | #59094
Požádám o radu zkušené Jawaře:
Má Kývačka 250 model 353 mi hrozně špatně startuje. Musím tak 20x kopnout, než chytne a při tom několikrát pšoukne do výfuku a až pak chytne. Připadá mi to čím dál horší. Jehla dle továrny druhý zářez, šroubek bohatosti jsem dával taky podle manuálu. Předstih 4mm, zkoušel jsem bez plynu, s plynem a nepomáhá ani jedno. Výměna svíčky nemá vliv. Nejhorší mi to připadá, když motor trošku zchládne, ale ještě to není na zatáhnutí sytiče. Před GO to bylo relativně v pohodě, po GO najeto 4000 a nějak se s tím nemůžu domluvit. JInak motor krásně táhne a jede jako nikdy. Při delší jízdě má pak nepravidelný volnoběh ala Wartburg a po chvíli chcípne. Prvních tak 10 km drží krásně.
Co mám teda zkontrolovat, případně poštelovat? Na parkáči je to vždy na ostudu. Kolik by měl být vyšroubovaný šroub bohatosti? V některých tabulkách se údaje liší.

(reakce na) Jawablázni

8.9.2016 v 16:14 | Nahoru | #59095

fidlimydli píše: .... Nejhorší mi to připadá, když motor trošku zchládne, ale ještě to není na zatáhnutí sytiče....


ano, to je asi obecně nejhorší stav pro startování jawy. I s "novým" karbecem typu 638 nejde jednoduše nakopnout, musím jen 1x se sytičem, ne víc, pak podruhý bez sytiče (nechytí ) a napotřetí bez sytiče a s otevřeným plynem se většinou chytí.

jinak ale když to střílí, tak je problém se zapalováním, tedy většinou slabá jiskra nebo špatný předstih. Lépe ti neporadím, snad budou vědět ostřílení 250níci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.9.2016 v 20:05 | Nahoru | #59096
fidlimydli> Střílení do výfuku je většinou zapálením směsi v nesprávný okamžik. Máš vape a nebo kladívka? U kladívek jsem měl jednou na štelování motor a repliková vačka sice dovolila naštelovat správně předstih, ale odtrh nebylo možné doladit. Nicméně pokud píšeš, že to jede jak nikdy, asi ani tohle nebude problém. Píšeš po GO, cos dával za gufera? Doufám, že ne silikonový červený? Nesnáší se s benzínem, jdou do háje hrozně rychle a saje to pak falešný vzduch. Svíčka N15C? Jakou má barvu? 353 má drátěnku v sání, co máš za typ karburátoru a jaká je hlavní tryska? Jehlu máš origo JAWA a nebo to replikový kopyto? Má jiný kužel a karb je s ním špatně seřiditelný. Karb Jikov a nebo Pacco? Jinak jak píše maabo. Jawí půlhodinka po příjezdu je pověstná a chce to najít ten správný startovací rituál. Někdo cupuje, někdo nesmí, neboť se to uleje jen při pohledu na cupák.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.9.2016 v 21:17 | Nahoru | #59097
Verdom> Jsou to kladívka. Ještě jednou zkusím překontrolovat předstih, ale moc šancí mu nedávám Kontroloval jsem jej nedávno a po několika tisících se ani nehnul.
Jinak motorka je komplet v naprosto origo stavu, není na ní jediný replikový díl. Jen jsem udělal výbrus a ložiska. Karbec Jikov, číslo teď nevím. Gufera jsou samozřejmě černá, ale možná to u dynama zkusím vyměnit. Dal jsem tam totiž válečkové ložisko, které nemá boční vedení, vnitřní kroužek se vysunul a vydřel gufero. To se ale v první řadě projevilo přehříváním díky chudé směsi. Už by to ale udělat nemělo. Škrábnul jsem za něj COčkem malinkou pecku, aby se nehlo.

Jinak dnes jsem ještě k startovacímu divadlu motorku před obecenstvem zahodil. Všem doporučuji si před rozjezdem odemknout řízení. Zatáčí to pak mnohem lépe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.9.2016 v 22:48 | Nahoru | #59098
fidlimydli> A co baterka? Jedna z nejčastějších příčin špatného startování kejvaček je slabá baterka. A projevuje se to střílením do výfuku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.9.2016 v 23:45 | Nahoru | #59099
Kynklačka> Baterie je fungl nová, akorát je jen 6Ah. Prý by to neměl být problém. Dobíjení je elektronické AEV a Ampérmetr za jízdy ukazuje jen mírně do plusu, což prý znamená, že je baterie plně nabitá a bere si jen trochu, ale zkusím to proměřit kolik V jde na baterii při zapnutých světlech.

Čistě teoreticky by to mohlo ale být ono. Doma odpočinutá baterie nastartuje OK, pak se jízdou se světly vybije a když na chvíli zastavím, nemůžu nastartovat. Tomu by odpovídalo i to divné kolísání volnoběhu, které se projeví až po ujetí odhadem 30km. Zkusím po jízdě doma dobít baterii, než to tak napůl schládne a uvidím, jak to pak bude chytat. Když jsem měl starou, slabou baterii před smrtí, chovalo se to podobně, ale to kontrolka neutrálu jen mžourala. Teď svítí silně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.9.2016 v 05:50 | Nahoru | #59100
fidlimydli> No 6Ah na denní svícení a klasické zapalování není mnoho. Nicméně pokud bys dle této teorie zhasnul, mělo by to stíhat a nebo přepnu na jízdu bez akumulátoru, což u 353 byla druhá poloha vlevo pokud máš ampérmetr v nádrži. No a nebo Vape no. To pak lezeš pod dekl, jen když napínáš řetěz a nebo jen tak ze zvědavosti jak říká Bimbo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist