AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Enom nevím, esli by mě teho Zetora mladý poščal .
Jo k tvému "problému" s parostrojem - já bych se obrátil na čtyři instituce, kde by mohli o tem neco vědět - ČKD, Škoda Plzeň , NTM a ČVUT.
No a v záloze bych měl kontakt na profesora techniky v St. Poeltenu v Rakousku - akorát on umí toliko dojč a to by nám bylo platný jak komunista na Velehradě.
A na sůseda, kerý jezdil tuším se 433?
Temu by se zaséj, než by dojel do Kolína na kriplkáře, tutově vybily baterky .
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Akamu - no vida, další "žlutá zimnice" Já teda vlastním ten starší typ , první hranatý zetor, co je ještě 175ccm - 477 a tyhle 180-ky jedou pocitově o něco líp. Ale pořizovat nic dalšího už nebudu, mně ta stará pětasedma co se jí u nás v práci říká Vrtulník tak akorát stačí Hele, to je dobrý, už je vás pět z týhle bandy co máte stoosmdesátky - tož to by chtělo udělat vejlet do Kouřimi před barák, kterej byl v seriálu s Rampepurdou ( Bylo nás pět) Bajzovic koloniálem a tam udělat společnou fotografii . Ten barák je hned na náměstí a vidět je i od toho šutráku co ho tam mají jako střed čehosi ( Evropy? republiky? kraje?) když si člověk stoupne zády k tomu "středu" tak je to šikmo vlevo jakoby číslice deset na ciferníku
mě zase připadá trošku lepší ta 477. mašinky provozuje pán kousek od rakovníka,třeba by měl radu.lužná u rakovníkaNaposledy editováno 20.04.2016 12:16:35
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 20.04.2016 13:35:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K těm čezetám: Je to o trpělivosti člověk tomu musí věnovat dost času a prostě to vychytat a díky objemu motoru hodně lidí zrovna uteče k většímu a proč si to nepřiznat i na cestování perspektivnějšímu objemu.
Osobně přiznám že už jsem loni taky málem házel flintu do žita jak to furt po 20ti km zdechalo a nejelo. Mám ale štěstí že ve vedlejší vesnici bydlí kamoš který dělá roky mechanika závodních mašin. Většinou dvoutaktních (doma má úplné poklady) a s posledním problémem poradil.
Čezeta sice není tak dobrá na větší cesty ale jak se jedná o náročnější terén je to ta pravá motorka do deště.
Z čehož je patrné že majitel nemusí být jen statečný ale hlavně trpělivý a není na škodu když je i pečlivý mechanik.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Hold děrné pásky a tlačítkové programování už je někde jinde.
Jo a 300km za den na čezetě tos pak mohl klidně jako profík do pekárny cukrovat buchty.
Naposledy editováno 20.04.2016 14:02:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 20.04.2016 14:11:05
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Už dlouho mi ve stodole stála Octavia. Vyvařená, v podstatě pojízdná, potřebovala dodělat část laku a drobnosti. Než jsem šel do nemocnice, tak jsem se jí trochu věnoval. Mám sice břicho samý steh, ale dnes mě sluníčko vytáhlo a taky je mi lépe. Od rána jsem tedy na Octavii lehce dělal - nandat lišty, poklice kol, baterii, karburátor...ted' mám hotovo. Tak jsem ji kousek projel, no a vyfotil. Snad to za tu snahu stálo.
Dodnes vidím ty květované potahy, přední sedačku v celku, řazení pod volantem a deštník jako ruční brzdu...... Taková malá Amerika.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak Octávie je nádherná a krásná... Moje první auto, Š 445, r. v. 1958 - mezityp mezi Spartakem a Octávií.´. Ještě rád bych se jednou svezl...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milane přeju hodně zdraví jak to vypadá tak tě brzo ve špitále vystřídám a půjdu taky pod kudlu ale s rukou.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
"Malý" motor měl 1089 ccm a oněch 40 koní (4 válce a 40 koní = Škoda 440).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Fidlimydli: řazení pod volantem mám také, ruční brzda je jakýsi deštník, sedačka vcelku, tedy tzv. "lavice". Jen ty květované podlahy ne. Hlavně ale žádné pásy, žádné érbegy, žádné posilovače. Kvůli svému zdravotnímu omezení je pro mě Š 120 moc tvrdá, tak mě to donutilo doladit Octavii. Sedačka je opravdu o dost měkčí, pohodlnější, prostě krásné křeslo, ale listové pero je tvrdé, takže jsem si moc nepomohl. Octavia nicméně jede velmi hezky, sedmdesátkou uhání, jen se za ní práší. Mám z ní pocit, jako když přesednu z Adenia na péráka - pohoda, klid, žádný spěch, návrat do minulosti.
Pokud budu dodržovat přestávky dle hygieniku tak v pondělí vyjedu ve středu dáme sraz a v pátek jsem doma a pokud pojedu tak jako vždy jsem večer doma,no ještě uvidím pro jakou variantu se rozhodnu
Naposledy editováno 20.04.2016 22:48:19
milan1963 píše: Zdenalbenal> Přesně tak, je vidět, že to znáš.
Fidlimydli: řazení pod volantem mám také, ruční brzda je jakýsi deštník, sedačka vcelku, tedy tzv. "lavice". Jen ty květované podlahy ne. Hlavně ale žádné pásy, žádné érbegy, žádné posilovače. Kvůli svému zdravotnímu omezení je pro mě Š 120 moc tvrdá, tak mě to donutilo doladit Octavii. Sedačka je opravdu o dost měkčí, pohodlnější, prostě krásné křeslo, ale listové pero je tvrdé, takže jsem si moc nepomohl. Octavia nicméně jede velmi hezky, sedmdesátkou uhání, jen se za ní práší. Mám z ní pocit, jako když přesednu z Adenia na péráka - pohoda, klid, žádný spěch, návrat do minulosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
ale pravda, osobní zkušenosti s tím nemám, jen jsem to očumoval jako kluk na vesnici, jak jim to tam hnilo pod okapem, když zanevřeli na tyhle škodovky a koupili si všichni hromadně š120
MartinED250 píše: ...... Táta vzpomínal jak opravovali v Rumunsku vyhořelé dynamo. .....
můj kolega zas vzpomínal, jak trávil kdysi dovolenou - cestou do Bulharska Oktávkou se mu v Rumunsku kouslo něco v převodovce.
Tak posadil rodinu na vlak, aby dojeli k moři, sám druhý den na ulici auto rozebral, vadnou převodovku si vzal do kufru a odjel vlakem zpět do Čssr. Doma si to v práci nechal repasovat , bo Mototechna nestíhala (dělal myslím tehdy v čkd smíchov naftové motory nebo nějakém podobném hi-tech n.p. - to už si přesně nepamatuju), za pár dní zas sedl na vlak, dojel do Rumunska, namontoval zpátky do auta, dojel do Bulharska.
Moře ale už nestihl, jen rodinu fofrem naložil a odvezl domů, neboť dovolená jim už končila -- no prostě ideálně strávený týden
e: překlepy
Naposledy editováno 20.04.2016 23:24:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |