globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.9.2015 v 04:15 | Nahoru | #52231
Vlastík-> ani sigma nepůjde jen tak z fleku připevnit, zítra můžu hodit fotku jak sem to přichytil já. A teď se mi povedlo nastavit s cca 2% přesností. 10 otáček kola ( např podle ventilku ) a změřit vzdálenost, kterou vydělíš 10

(reakce na) Jawablázni

20.9.2015 v 14:05 | Nahoru | #52232
Akamu> Ja to nastavoval podle gps a radaru, vyslo mi nakonec pro mitas h-03 = 1930mm

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.9.2015 v 19:20 | Nahoru | #52233
Dnešní mezigenerační sjezd..




(reakce na) Jawablázni

20.9.2015 v 20:15 | Nahoru | #52234
hrnous> Už to nepřečtu památník obětem které sv. války?

Jawablázni

20.9.2015 v 20:20 | Nahoru | #52235
1. i 2. záleží, kde čteš...

Jawablázni

21.9.2015 v 09:09 | Nahoru | #52236
Njn malý monitor.

Jawablázni

21.9.2015 v 22:17 | Nahoru | #52237
Tak jsem našel pěkný článek o letošním Melecháči. http://www.motorkar...ase-jinak-32238.html Hezký čtení

Jawablázni

21.9.2015 v 22:36 | Nahoru | #52238
No hledím na tom, pěkně napsané..dokonca je tam aj moje IMF království :)

Jawablázni

22.9.2015 v 09:17 | Nahoru | #52239
Vlasťák1973-> až teď sem si všim že sem ti zkomolil jméno, tak se omlouvám
chceš sem hodit tu fotku, jak mám uchycenej snímač?
E: ten příspěvek sem vlastně dával z mobilu, tak mi to opravil na jméno co zná

Naposledy editováno 22.09.2015 09:18:17

Jawablázni

22.9.2015 v 12:59 | Nahoru | #52240
Akamu- jméno v poho, sem říkal kurňa ten po mně jede.

jojo foto nahoď,ještě jsem teď koukal na toto

http://www.mototravn...a-4054783045730.html

http://www.digi-hity.cz/sigma-bc-18-12-moto

ta sigma mne docela láká.

Jawablázni

22.9.2015 v 15:13 | Nahoru | #52241
já teda newím, ale myslím, že běžný drátový cyklokompjůtr s rychlostí do 199 kmh ti snad stačí ...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.9.2015 v 15:59 | Nahoru | #52242
Vlasťák->
tady máš pár fotek, je to jenom kus plechu naohejbanej na správnou míru. Na straně u drátů, je to ohnutý pod úhlem, aby to kopírovalo úhel drátů. Mám to chycený bindrama, místo gumiček, místo pro ně na tom snímači je. Magnet sem protáh vrtáčkem o kousek menší než je průměr drátu. Na řídítkách to mam normálně gumičkama, je tam od výrobce kus lepenky, aby se to nehejbalo.

Jinak sem byl spokojenej i se sigmou starou skoro 20let. Ty nový maj spoustu zbytečnejch funkcí (třeba kolik sem uspořil paliva, když sem jel na kole ) ) já mam vyšší řadu jen že sem chtěl teploměr

Jawablázni

22.9.2015 v 16:00 | Nahoru | #52243
Tož já mám doma toto http://www.cykloman...GMA-5000-Speedmaster jen jsem to nedokázal zprovoznit,na obvodu kola to nebylo jak dostat k magnetu na tlumiči to bych musel snad podložit tři cm a dole u středu to jakžtakž bralo,ale tam to zas asi nepatří.

e-Akamu jo tak to by šlo,teď už to chápu,tak přes zimu namontím speeda co mám

Naposledy editováno 22.09.2015 16:04:14

Jawablázni

22.9.2015 v 16:33 | Nahoru | #52244
Ahoj budu mít pár dotazů tak pokud budete někdo vědět tak písněte díky.
Jaký svíčky do 650.
Pokud blokuje start některý z bezpečnostních okruhů co to dělá? Nepustí do svíček proud nebo CDI si haže jiskru kdy chce?
Je někde na netu karbec co je v 650?

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.9.2015 v 17:04 | Nahoru | #52245
Svíčky, zrovna včera sem jsem náhodou objevil neshodu v jawím manuálu plynoucí z historických zažitých postupů konstruktérů. Do 650 patří to jisté, co do BMW, tj D8EA od Densa. Jawa má psáno DR8EA. Problém je v tom, že jsou tu použité taktéž odrušené faje, při kombinaci odporu ve faji i ve svíčce se zvyšuje ionizační a tím i zápalné napětí a je obzvlášť namáhaný výstupní tranzistor v CDI, který je PROSTÝ jakýchkoli rozumných ochran. Mám doma už 5 těchto zapalování od lidí, kterým jsem sháněl alternativy po tom, co jim chcíply, originál si jawa cení doslova zlatem.

Blokovací okruhy fungují takto : Jednotka má vyvedený jeden drát, který se připojuje NA ZEM, bez něj jiskru nedá. Tento drát je jde na spínač bočního stojanu a ještě něco, musím si vzpomenout. U jiných aplikací tohoto motoru - čtyřkolky, to funguje tak, že je na řidítkách sluchátkový jack a jezdec má na ruce takový náramek s kusem krouceného drátu jako ke sluchátku telefonu. V momentě kdy z ní spadne, tak se toto vypojí a motor chcípne.

Karuburátor jest použitý Bing 94/40/146. Tato řada byla původně vymyšlena pro motory letadel. Jawa má mírně upravenou verzi, mám k tomu kompletní dokumentaci od Bingu, kterou jsem z nich pracně vytáhnul, ale tu jsem dal jenom na yammer, stálo to dost úsilá to z nich vytáhnout. Jinak obecně ke karbeci - dá se rozumně přetryskovat, pak to ani neškube a nedělá neplechu, nicméně sem s tím strávil nějaký čas na brzdě, a tak nechť si každý láme hlavu a peněženku sám :) Druhý problém je v praskající membráně podtlakového systému, která stojí 1000-1500,-. V každém přáípadě podtlakový karburátor pro tento motor není dobré řešení, u tak velkého difuzoru už jso problémy s linearitou zdvihu membrány a spol.. Existuje varianta, dát tam alternativně karburátor, který k takovému motoru "patří" tj plně mechanický karbec s akcelerační pumpičkou TM42-6 či jeho varianta pro harleje HSR42. Je to poněkud dražší,m ale pár lidí to provozuje a za cenu vyšší spotřeby z oho tahá i 60 koní :)

(reakce na) Jawablázni

22.9.2015 v 17:46 | Nahoru | #52246
hrnous> Dik jestli to teda chápu dobře tak bezpečnostní okruh nedovoluje jiskru na svíčce. Je jedno jestli to je stojánek neutrál nebo chcípák na řídítkach.
To jsem teda zvědavý co to je za pičovinu. Karbec jsem prošel jiskru to dává přitom to ani neprskne. Ještě zkusím nový svíčky.

Naposledy editováno 22.09.2015 17:47:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.9.2015 v 17:51 | Nahoru | #52247
hrnous> a co karbec co se dával do 650 GS?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.9.2015 v 18:18 | Nahoru | #52248
Akamu>
pěkný, ale zbytečně složitý. stačí snímač chytit páskama z vnitřní strany rovnou kolem levého kluzáku, netřeba vymejšlet držák.

vlasťák> a proč bys to chytal na obvodu, stačí to dole u náboje, kde je to přesně s vůlí několik mm
a magnet jsem vyměnil za jiný, se dá koupit za pár Kč šroubovací, co sedí i na tlustých drátech.

Naposledy editováno 22.09.2015 18:19:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.9.2015 v 18:26 | Nahoru | #52249
Ast-Štefan> Svíčky NGK se mi v 650 vůbec neosvědčily. Jezdil jsem se svíčkami BRISK silver 12 S. Sice jedna stojí kolem 180 korun, ale pro Jawu 650 ( tedy aspoň tu mojí) byly tím pravým.
Karburátor: BMW má tuším dva Webery. Už proto, že jsou dva, bys musel mít nejlépe i jiné potrubí na němž držejí, přičemž by tě čekalo dost ladění. Já bych to ani nezkoušel. Bing k motoru Rotax 650 sice není ideální, ale motorky na něj jezdí, tak bych ho nechal .

(reakce na) Jawablázni

22.9.2015 v 18:39 | Nahoru | #52250
milan1963> Milane mám tu před sebou Brisku silver B12S koupím to samé co tam bylo. Tek karbec mě tak napadl když jsem četl co Hrnous psal nic měnit nehodlám. To bych tomu musel prvně rozumět. Jen mě sere že to nejede.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.9.2015 v 19:51 | Nahoru | #52251
Karburátorový blok z originálního bmw f650st se tam ROZMĚROVĚ NEVLEZE. Navíc je to taktéž né uplně ideální cesta. CV karburátor je prostě pořád něco neochotného a líného.. :) Svíčky jakékoli..ale BEZ odporu, tj většinou bez R v názvu! Pokud ti to jiskru hodí, ať už jakoukoli, tak to stojánkové blokování a spol není v činnosti, takže tam chybu hledat nemusíš. Kdyby si byl blíž, tak už sme to rozjeli..bohužel.

(reakce na) Jawablázni

22.9.2015 v 20:24 | Nahoru | #52252
hrnous> S těmi svíčkami POZOR !! Užil jsem si s nimi dost, NGK se , pokud motor napoprvé nechytne, ihned uleje a motor nenastartuješ vůbec. Se svíčkami Bosch (ekvivalent NGK) motorka jede, ale občas zaškube a starty taky nic moc...jedině naše Brisky jsou bezproblémové. Taková je moje zkušenost.
Ještě ke karburátoru: ano, shodneme se, že nemá cenu zkoušet něco jiného. I já měl kdysi v úmyslu do Stylky naimplantovat něco jiného, ale ta pracnost a finanční náročnost mě odradily. O tom, že do 650 Weber nejde ani rozměrově, jsem nevěděl.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.9.2015 v 20:25 | Nahoru | #52253
No.. já jezdím NGK ve všech motorkách i autech co mi kdy prošly rukou a naprosto bezproblém..

(reakce na) Jawablázni

22.9.2015 v 20:29 | Nahoru | #52254

hrnous píše: No.. já jezdím NGK ve všech motorkách i autech co mi kdy prošly rukou a naprosto bezproblém..


máš pravdu předsedo

Jawablázni

22.9.2015 v 20:41 | Nahoru | #52255
Milane teda ještě jedna věc, dobré dvě třetiny NGK svíček na českém trhu jsou jejich FALZIFIKÁTY, i když vypadaji na 98% stejně tak se to dá poznat, na netu je kopa návodů.. Takže je otázkou na co si ve skutečnosti jezdil, i když to na sobě mělo napsáno NGK. Osobně znám případy, kdy tu obchoďák prodával prodejci zaručeně originální NGK a i tak to byly kopie..a dokonce byly za normální cenu..
http://www.ukantipiracy.co.uk/cars/ngk.html

Naposledy editováno 22.09.2015 20:44:33

(reakce na) Jawablázni

22.9.2015 v 20:46 | Nahoru | #52256

maabo píše: Akamu>
pěkný, ale zbytečně složitý. stačí snímač chytit páskama z vnitřní strany rovnou kolem levého kluzáku, netřeba vymejšlet držák.

vlasťák> a proč bys to chytal na obvodu, stačí to dole u náboje, kde je to přesně s vůlí několik mm
a magnet jsem vyměnil za jiný, se dá koupit za pár Kč šroubovací, co sedí i na tlustých drátech.



to jsem chtěl slyšet,že to mužu natáhnout až ke středu,jen až to budu dělat tak pak budu potřebovat poradit jak to seřídit aby to ukazovalo přesně,sic nejsem ouplně blbé,ale tohle mě dáva trochu zabrat.

Jawablázni

22.9.2015 v 21:20 | Nahoru | #52257
no pro hrubé nastavení změř obvod provázkem, nebo pomocí křídy odvalíš 1 otáčku po asfaltu.
Hodnotu zadáš do tý mašinky - bude to, jak psali výše, něco kolem 1850-1950 mm podle rozměrů pneu.

a pak pro doladění použiješ třeba integrační metodu za pomocí mapy.cz a dlouhého rovného úseku
Z map zjistíš, kolik km si přesně ujel (neřezat zatáčky) a podle toho ten údaj koriguješ.
Dostaneš se k číslu o něco nižšímu než je ta první hodnota, páč se guma deformuje zatížením a zmenšuje se tak vlastně poloměr.
Teoretická hodnota dynamického poloměru kola 2.75x18 je 290mm*, tomu odpovídá obvod 1822mm

*zdroj: Husák:Motocykly s dvoudobým motorem str. 259

e:odkaz

Naposledy editováno 22.09.2015 21:27:42

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.9.2015 v 22:25 | Nahoru | #52258
K těm svíčkám - takže je rozumnější, pokud stopro nevím, jestli mám odrušené fajky, používat svíčky bez odporu? (u bezkontaktního zapalování?)
Kvalita - nejlíp jela motorka na ty čínské hromničky, keré tam namontovali v Orientu. Je na nich napsané NGK .
Brisky vydržely neco přes tisíc km, kdy jedné upadla střední elektroda. Eště že ju podržela boční, ináč by to v motoru nadělalo neplechu.
O údajném "uchlastávání" svíc NGK sem slyšel, tak sem kůpil DENSO.
Po ujetí pár set kilometrů, při studeném startu na sytič motor po ujetí asi sta metrů chcípl a byl nenastartovatelný. Nebylo to takové pozvolné umírání, tarokování nebo neco podobného. Udělalo to bléééééé a konec. Jiskra nepřeskočila...páč se ulily svíce.
Zmenšil sem elektrodovou vzdálenost o 0,1mm oproti doporučení výrobce motoru a motorka jela.
Nicméně sem se pokorně vrátil ku svícím NGK (a fungují, i kdyby byly falešné)...a fčíl si vyberte...

Jawablázni

22.9.2015 v 22:42 | Nahoru | #52259
Posíláme s Akamu pozdrav z žapon(jawa) klubu

Jawablázni

22.9.2015 v 22:43 | Nahoru | #52260
Hele a je tu hezky, Akamu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist