AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
edit: v servisních ukonech co sem našel u čmouda je, že se mají mazat..takže to odkrytuju, plácnu tam vazelínu a zakrytuji...nebo prostě vyměnit komplet?
Naposledy editováno 28.01.2015 13:21:10
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Do kol, pokud si nejsi jistý stavem ložisek, stačí zakryté plechem, ale taky doporučuju "dobavit smaru".
Ve fabrikách se šetří.
Časem získáž zkušenosti a stačí ti pak enom kolem zatočit, abys věděl, že je to v cajku a nebo né.
Pokud má kolo stranové vůle, je to špatné, ložiska vyměnit.
Vždy dávám ložiska s krytem enom zvenku, dovnitř, jak sů ložiska v náboji k sobě, krytku nedávám.
Před sezónů lágry v kolech kontroluju a domazávám - vyměňuju tuk.
Neprožívám to nijak extra, starý orýpnu dřevkem a dám nový.
Ložiska v kolech sů totiž poměrně důležitá věc...
MartinED250 píše: Dej tam rovnou zakryté ložisko když to bude dole. Tyhle ložiska v rozetě bývají často hin, protože se díky měkkému tlumiči záběru na uložení naklání za tahem řetězu..
Kdyby chtěl byt nekdo cimprlich, tak se to nekdy (podle unašeče) dá předělat na dvouřádkové ložisko s kosoúhlým stykem a je klid.
No ale aj když rozeta šmatle, néni to žádná katastrofa. Nesmí byt to ložisko po smrti - nesmí v něm cokoliv cvakat a nebo měr radiální vůli...a nebo glajdat moc.
To se pozná "cvičeným okem" a to se získá - časem...
Naposledy editováno 28.01.2015 14:21:44
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Taky budu dávat ty doutníkové výfuky
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1.) kdo je připraven neni zaskočen
2.) chci jet i jinam než do ciziny a chci mít klid
3.) na motorku od Krafta nemám ŘP a nevím zda se mi chce dodělávat
4.) Motorka od Krafta má přes 100tis nalítáno a při poruše na tom nic neudělám
5.) přemýšlím, že pojedu na své motorce
Můj soupis co udělat za údržbu před delší cestou:
-Výměna tlumičového oleje
-Dotažení šroubů, matek
-Výměna ložisek kol a rozety
-Vyčištění zoxidovaných kontaktů
-Výměna výfuků a těsnění v nich
-Vyčištění výfuků
-Výměna vzduchového filtru
-Vyčištění karburace (již děláno v létě)
Chybí mi něco? :) Nepočítám kontrolu, že to brzdí...destičky mám v polovině, zadní je ok, gumy sou nové a nahustit je je samozřejmost, kontrola žárovek, že to svítí je taky samozřejmost
Kafi píše: bimbo>
1.) kdo je připraven neni zaskočen
2.) chci jet i jinam než do ciziny a chci mít klid
3.) na motorku od Krafta nemám ŘP a nevím zda se mi chce dodělávat
4.) Motorka od Krafta má přes 100tis nalítáno a při poruše na tom nic neudělám
5.) přemýšlím, že pojedu na své motorce
Můj soupis co udělat za údržbu před delší cestou:
-Výměna tlumičového oleje
-Dotažení šroubů, matek
-Výměna ložisek kol a rozety
-Vyčištění zoxidovaných kontaktů
-Výměna výfuků a těsnění v nich
-Vyčištění výfuků
-Výměna vzduchového filtru
-Vyčištění karburace (již děláno v létě)
Chybí mi něco? :) Nepočítám kontrolu, že to brzdí...destičky mám v polovině, zadní je ok, gumy sou nové a nahustit je je samozřejmost, kontrola žárovek, že to svítí je taky samozřejmost
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
i když v rámci velkého předsezónního servisu bys moh ještě kouknout jak moc je vytahanej primár, páč když je moc volnej tak omílá hliník zevnitř z víka a ty špony jdou do oleje...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: Další dotaz, tentokrát si to dám už do poznámky...co vše doporučujete před delší cestou tj 1000km+ měnit/kontrolovat u Jawy?
Je potřeba preventivně měnit ložiska v kolech a rozetě? Přemýšlím zda na své J640 tyto ložiska teďka preventivně vyměnit, budu měnit olej v tlumičích, doleji olej v motoru, vyměním řetěz, překontorluji dotažení šroufků, vyměním vzduchový filtr.
Svíčky mám nové a vozím náhradní, krk řízení dotáhnu - vůli nemá, primární řetěz je měněný, lanka nové + vozím náhradní. Co dále? Motor jste slyšeli a divný zvuk nevydává, elektriku překontorluji pač musím najít problém s tím, proč mi svítí ta kontrolka na dálky při tlumených....
Co ještě z vašich zkušeností před delší cestou udělat?:) Díky..tentokrat si to dam jako poznamku ;)
Tohle vyhrálo soutěž vtip dne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
rancher píše: Tohle vyhrálo soutěž vtip dne...
Ty si zase zlííííííííííííííí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: elevator> a neni příjemnější ten čas, který by si trávil hledáním dílů v místě věnovat pohledu do hor?
a nemáš při hledání dílů v horách nejvíc času na pohledy do údolí?
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Páč takto odděláš dekl (RS nebo Z) ložiska, zeškrábneš vazelín, dáš nový a ten bordýlek ti druhů stranů može vyletět ven - teda do prostoru, kde dostat se zpátky na funkční dráhy kroužků je pro něj víceméně složité.
Když máš dekl aj zevnitřku, tak si v řiti a nečistoty se ti možů s novým omastkem lépe podílet na opotřebení ložiska.
Rozeta má ložisko přístupné z obou stran.
Zdenalbenal píše: Do teho kola kryt z jedné strany mimo jiné taky proto, že se to dá smysluplně domazat.
Páč takto odděláš dekl (RS nebo Z) ložiska, zeškrábneš vazelín, dáš nový a ten bordýlek ti druhů stranů može vyletět ven - teda do prostoru, kde dostat se zpátky na funkční dráhy kroužků je pro něj víceméně složité.
Když máš dekl aj zevnitřku, tak si v řiti a nečistoty se ti možů s novým omastkem lépe podílet na opotřebení ložiska.
Rozeta má ložisko přístupné z obou stran.
jo taaak :) dobře, z jedne strany se pokusím ten dekl sundat :) díky moc...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zdenalbenal píše: Do teho kola kryt z jedné strany mimo jiné taky proto, že se to dá smysluplně domazat.
Páč takto odděláš dekl (RS nebo Z) ložiska, zeškrábneš vazelín, dáš nový a ten bordýlek ti druhů stranů može vyletět ven - teda do prostoru, kde dostat se zpátky na funkční dráhy kroužků je pro něj víceméně složité.
Když máš dekl aj zevnitřku, tak si v řiti a nečistoty se ti možů s novým omastkem lépe podílet na opotřebení ložiska.
Rozeta má ložisko přístupné z obou stran.
Ahoj, já tohle otevírání nikdy neřešil. Na panelce jsem dal před 10 lety všechny krytá ložiska do kol a jsou tam už 36000Km a OK. Měnilo se jen v rozetě.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |