globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

18.1.2015 v 22:01 | Nahoru | #45961
Zdravím, rád bych se zeptal na Vaše postřehy a zkušenosti s osvětlením Vašich miláčků. Řeším problém nízké svítivosti na svém stroji, který mám osazený VAPEm 6V a žárovkou 40/45W. Jsem si vědom toho, že zvýšení voltáže je řešení, avšak již před asi třemi lety jsem koupil 6V VAPE, tak jej nechci měnit. Spíše bych uvítal rady, co všechno jde do těchto parabol použít místo standartní wolframové žárovky (halogen, LED,...). Kde sehnat, příp jak co upravit? Díky

Jawablázni

18.1.2015 v 22:33 | Nahoru | #45962
nepůjde do toho sehnat halogenova parabola? jinak asi jediné přídavný světlo, např halogenovou mlhovku v ose vozidla.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.1.2015 v 22:53 | Nahoru | #45963
Zdravím pánové. Tak jsem dneska z čízy sundal přední kolo + vidlice(bylo potřeba vyměnit pryžové kroužky na nosičích světla. Kroužky už mám (Moto-Ústí), ale zjistil jsem, že je potřeba vyměnit brzdové obložení - na náběžných hranách paken je k hlavičce nýtu max 0,4mm, tloušťka obložení je v rozmezí cca 3,5-4mm. Chci se zeptat jestli máte zkušenosti s maďarskými paknami co se prodávají (cena cca 100,-/ks) a nebo cz repas výměnou (lepené 125,-/set). Příp. jestli se dají objednat přímo v Jawě - ale zřejmě to už asi sami taky nebudou vyrábět, nebo je dělají?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.1.2015 v 23:20 | Nahoru | #45964
Jirka_S> Maďarské mám na Trabantu a není s nimi žádný problém, po třech letech provozu sjeté minimálně. Na motorky to bude teoreticky to samé.
Lepené mám na motorkách, nejvíc záleží na tom, kdo Ti to dělá. U nás je jen jeden takový umělec a ten mi to vždycky nalepí vysoký, že se to nevleze do bubnu, takže šmirgl a půl hodiny drhnout na požadovanou výšku. Z hlediska montáže jsou tedy lepší originál vyrobený, než přelepovaný. V Jawě určitě budou mít celé nové čelisti ...

Jawablázni

19.1.2015 v 00:07 | Nahoru | #45965
Jirka-S .Když donesu do krámu starý pakny dá mě za ně kamoš nový a platím jen obložení.
Zatím žádný problém s lepeným jsem neměl. Dnešní lepidla udrží i slepované brusné kameny ve velkých otáčkách.
Prodejce v okolí Poděbrad bohužel neznám i když jsem tam měl jistý čas byt. Motorka to bude pěkná .

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.1.2015 v 09:24 | Nahoru | #45966
LukasKoudelík-jaké máš světlo hranaté nebo kulaté,pokud hranaté tak se dá koupit parabola Saturnus pro H4 a žárovka je 6V pod názvem HS1.Parabola se používala na 350/640 a občas se dá sehnat na aukru za rozumnej peníz nová je dost drahá,já to tak na mot.mám svítí to o něco líp než klasika a kupodivu halogenka už drží dva roky.U kulatejch je schánění jednodužší a prodávaj se i čiré,tuším,že Sema na džavě má.Taky se dá koupit halogenová žárovka 6V s paticí(tuším p45) jako asym.žárovka,ale v mém okolí se mi nepodařilo sehnat.

Pakny budu do jara též řešit,ale mám tu kameňák tak se pujdu zeptat tam.

Naposledy editováno 19.01.2015 09:32:15

(reakce na) Jawablázni

19.1.2015 v 10:11 | Nahoru | #45967
Vlasťák1973> Mám tam kulatou parabolu o průměru 130 mm. Rozměrově by odpovídala ze žigula a užovky, která se dnes vyrábí přímo jako H4, jenže je asi o 1 - 2 mm větší, takže se nevleze do rámečku. Musela by se tam vlepit akvaristickým lepidlem, silikonem,...
Ta asymetrická patice P45 (dejme tomu z Trabanta) pasuje i do originál paraboly? Jak se to tam uchytí?

Naposledy editováno 19.01.2015 10:15:47

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.1.2015 v 12:21 | Nahoru | #45968
Lukas-ta patice je stejná jako na asym.žárovce má stejné osazení,nevím jakou koncovku máš na žárovce,ale třeba na sportce máme žárovku bez patice a dává se do lisovaného plechu co se vsadí do paraboly,a když se tam ten plíšek nedá tak tam pasuje asymetryka jenom zasadit,blbě se to vysvětluje,jak to má tráboš to už si nepametám,šel bych cestou koupit přesně 130parabolu pro H4,

(reakce na) Jawablázni

19.1.2015 v 12:47 | Nahoru | #45969
Vlasťák1973> Teď tam mám tuto kombinaci:














Jawablázni

19.1.2015 v 13:27 | Nahoru | #45970
Měla by existovat halogenka se "starou paticí" čili P45T, ale nevím jestli je i šestivoltová. Používal jsem je ve starý Volze 24, protože s asymetrickýma 12V žárovkama jsem viděl jak od petrolejek. Normálně to pasovalo do toho zelenýho co máš na obrázku i do paraboly. Samozřejmě bez toho mezikusu, kterej je určenej na bajonetový žárovky.

Jawablázni

19.1.2015 v 13:37 | Nahoru | #45971
Jirka Sadská - zajeď s paknama k bábě Černý k Poděbradům, vezmeš tam s sebou starý a na fleku ti vydá renovovaný za lacinej peníz.Má je tam na bočním pultu a vybereš si aby byly stejný jako ty co přineseš. Třeba na třindy se dělaly troje různý pakny, takže ona tam má povícero druhů. A repasovaný od ní fungují dobře. Nevím kam to posílá ale má to výměnným způsobem a že jsem tam byl i s paknama na starou kulatou jawu-čz i s paknama na Smolíka i s paknama na třindu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.1.2015 v 13:46 | Nahoru | #45972
Lukas-místo toho okroužku se dá asymetrika která ten okroužek má na sobě a utáhne tím zeleným jediné co je potřeba tak kablíky se dávaj přímo na žárovku,ještě by měla jít koupit přechodka aby ta HS1 šla dát do obyč paraboly,někde na netu jsem to viděl a nebo udělat,já si ten okroužek udělal z prasklé asym.žárovky vypiloval uchyty na halogenku,ale pak díky Astovi to nebylo potřeba,daroval mi Saturnuse.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2015 v 14:02 | Nahoru | #45973
Vlasťák1973> Jo, nespíš půjdu tedy tou cestou, že zkusím sehnat H4 s asymetrickou paticí. HS1 není vhodná pro starší motocykly (dle známého, který pracuje v Helle), jelikož je strašně citlivá na otřesy, což vzhledem k vibracím a našim silnicím .... Prý má ta žárovka šanci přežít nanejvýš tak čtvrt až půl roku.
Bimbam> Dále jsem ještě našel názor, že i když člověk dá H4 žárovku do staré paraboly, tak že to nebude svítit jak má, jelikož je tam uložení vlákna v jiné pozici a světlo se odráží jinak, než by mělo. Vliv na to prý má nejvíce struktura skla. Pak bych to tedy musel řešit lepením té žigulácké paraboly do rámečku (prý je asi o 1 - 2 mm větší)

(reakce na) Jawablázni

19.1.2015 v 14:29 | Nahoru | #45974

LukasKoudelik píše: Vlasťák1973> Jo, nespíš půjdu tedy tou cestou, že zkusím sehnat H4 s asymetrickou paticí. HS1 není vhodná pro starší motocykly (dle známého, který pracuje v Helle), jelikož je strašně citlivá na otřesy, což vzhledem k vibracím a našim silnicím .... Prý má ta žárovka šanci přežít nanejvýš tak čtvrt až půl roku.
Bimbam> Dále jsem ještě našel názor, že i když člověk dá H4 žárovku do staré paraboly, tak že to nebude svítit jak má, jelikož je tam uložení vlákna v jiné pozici a světlo se odráží jinak, než by mělo. Vliv na to prý má nejvíce struktura skla. Pak bych to tedy musel řešit lepením té žigulácké paraboly do rámečku (prý je asi o 1 - 2 mm větší)



Do jedné kulaté Jawy jsem koupil přímo H4 světlo k traktoru.
Je to komplet parabola i se světlem.
Nevím, zda je to přímo tohle , ale je mu podobný. Je to přímo na H4, ale mám na všem 12Voltů. Parabola jde v pohodě ven. Má to i patici a do světla stačilo vyříznout takové mezikruží.

Naposledy editováno 19.01.2015 14:30:02

Jawablázni

19.1.2015 v 14:42 | Nahoru | #45975
Jo, byly to H4, ty halogenky a bylo s tím vidět dobře a šlo to i dobře seštelovat. Na Volze byly skla podobně "štráfkovaný" jako na většině starejch motorek zetora 477 nevyjímaje.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.1.2015 v 14:57 | Nahoru | #45976
Ještě jsem našel toto:
http://www.autolamp....-halogen-Spahn596803
to by mělo pasovat úplně bez předělávek. Odrazující je to, že se to musí koupit přes net a za poštovné dám pomalu víc jak za žárovku. Navíc je to pořád 35W, i když halogen. Bude to svítit víc nebo to vyjde ne stejno, nemáte někdo zkušenost?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2015 v 15:02 | Nahoru | #45977

LukasKoudelik píše: Ještě jsem našel toto:
http://www.autolamp....-halogen-Spahn596803
to by mělo pasovat úplně bez předělávek. Odrazující je to, že se to musí koupit přes net a za poštovné dám pomalu víc jak za žárovku. Navíc je to pořád 35W, i když halogen. Bude to svítit víc nebo to vyjde ne stejno, nemáte někdo zkušenost?



Kolik toho v noci najezdíte,soudruzy???????

Jawablázni

19.1.2015 v 15:16 | Nahoru | #45978
Bimbo> aby ses neidvil, až si na tebe soudruh posvítí

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.1.2015 v 15:18 | Nahoru | #45979
Víc než třetina a možná až polovina mejch cest do práce či z práce anebo úplně jinam je v šeru nebo potmě, tak taky občas brblám že houby vidím ( teda ne jako kdybych jinak viděl líp že) a když jedu potmě a v dešti třeba na Tasmánci, což je 6V 634 tak musím jet na trojku tam kde bych jel ve dne ještě na čtyřku, aby se dynamko vrtělo a járovka svítila a ne bludičkovala. Ale 6V Vapeto si kvůli tomu kupovat nebudu, to raději když vím že pojedu potmě nastartuju 638 která je altíková 12V Stejně je to divný že z mejch šestivoltů nejlíp svítí Hafice (jawa-čz 175), která je nejstarší, zatímco 477 nebo i Smolík svítěj o něco hůř. Možná je to tím srandovním originál reflektorem na nich. Ale jinej tam nechcu. Originál je originál.

(reakce na) Jawablázni

19.1.2015 v 15:38 | Nahoru | #45980

bimbo750 píše: Kolik toho v noci najezdíte,soudruzy???????


No já toho teda za noci taky najezdím dost. Přes sezonu používám motorku jako standardní dopravní prostředek, z auta vytáhnu baterku a odstavím jej až do podzimu.
Proč tohle řeším - minulý rok na podzim sem takhle jel od známého okolo půlnoci a na silnici mezi vesnicemi se váleli opilci, kteří se právě vraceli ze zábavy. Nepříjemný to pocit, když jej zahlédneš 4m před sebou a teď je možnost, že jej přejedeš ... Kdo by čistil blatníky od krve

Naposledy editováno 19.01.2015 15:38:55

Jawablázni

19.1.2015 v 16:22 | Nahoru | #45981
číza je lehoučká, skoukni kluky na trialu a příště je jednoduše přeskoč ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2015 v 18:38 | Nahoru | #45982

Bimbam píše: když jedu potmě a v dešti třeba na Tasmánci, což je 6V 634 tak musím jet na trojku tam kde bych jel ve dne ještě na čtyřku, aby se dynamko vrtělo a járovka svítila a ne bludičkovala. Ale 6V Vapeto si kvůli tomu kupovat nebudu, to raději když vím že pojedu potmě nastartuju 638 která je altíková 12V



Stejně by sis měl koupit Vape, pak to nemusíš řešit a jede to i líp

(reakce na) Jawablázni

19.1.2015 v 19:02 | Nahoru | #45983

Kafi píše: Stejně by sis měl koupit Vape, pak to nemusíš řešit a jede to i líp


Opatrně s tím "jede líp"! Ono je to dosti závislé na tom, jestli to má člověk dobře seřízené. No a to záleží na tom, jestli má origo nebo správně zrepasovanou klikovku. Já jsem předělal Vape, jelikož jsem svoji milou 477 nemohl za boha seřídit, tak jsem to nasadil, jak bylo psáno v návodu a nic víc jsem neřešil, jelikož to jelo dobře. Avšak při delší jízdě okolo 80 - 90 km/hod se začalo stále více projevovat časté přehřívání. Do kopců se tomu taky moc nechtělo. Stále jsem se utěšoval tím, že je to "nízká kubatura", ale pak mi to nedalo a změřil jsem předstih: kupodivu 7,5 mm - a jsme doma. Přede mnou někdo dal nejspíš na repas klikovku a ten kolíček byl vzhledem k ojnici poposazení trochu jinak a už celý princip Vape nefungoval. Tak jsem musel shodit rotor, kolíček vyndat a nasadit to jenom na kužel. To je ale drbárna - jenom co to chceš dotáhnout, tak se ti to celé rozhodí. Nepřeji nikomu. Na desátý pokus se mi to povedlo - předstih 3 mm
Píši to kvůli tomu, kdyby někdo nandával Vape, tak ať si to pro jistotu přeměří a vyhne se tím problémům jaké jsem měl já

Jawablázni

19.1.2015 v 19:26 | Nahoru | #45984
Lukas-já mám HS1(H1S teď fakt nevím)třetím rokem něco přes 8tis a stále derží.Zkusil bych sehnat čirou parabolu a dát HS1,docela mne též láká dát kulaté světlo a plexi givi jako má třeba Sema na třinďe jen si to neumím na 180tce představit na druhou stranu 487měli kulaté světlo normálně.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.1.2015 v 19:39 | Nahoru | #45985
Lukas> ja dal Vape, Bimbo dal Vape a žádný problém..ale na J350 :)

Jawablázni

19.1.2015 v 20:01 | Nahoru | #45986
Kafi, jenže u těch hranatokulatejch origo reflektorů u prvních hranatých zetek ti vapeto k lepšímu svícení moc nepomůže, proto taky Lukáš dumá jak to předělat. On je tam ten hrnec docela malej. Vlasťák už má jiný světlomet a modernějšího zetora než byly 477 nebo 471. Je možný že Tasmánci by pomohlo elektronický dobíjecí relé, který zase nestojí naštěstí ranec. Ale na Vape prostě není a dlouho nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2015 v 20:08 | Nahoru | #45987

Kafi píše: Lukas> ja dal Vape, Bimbo dal Vape a žádný problém..ale na J350 :)


Šak jsem psal, že pokud je všechno jak má, tak v poho. Teď jsem dělal motor na 487 - prakticky stejný, akorát jinak kvalty a pár drobností. Klikovku jsem dal na repas Padalíkovi a po namontování Vape předstih úplně přesně podle příručky. Také by mě nenapadlo, že ten kolíček může být i v jiné poloze než má být. Proto jsem se o tuto zkušenost podělil, kdyby někdo řešil podobný problém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2015 v 20:18 | Nahoru | #45988

LukasKoudelik píše: Šak jsem psal, že pokud je všechno jak má, tak v poho. Teď jsem dělal motor na 487 - prakticky stejný, akorát jinak kvalty a pár drobností. Klikovku jsem dal na repas Padalíkovi a po namontování Vape předstih úplně přesně podle příručky. Také by mě nenapadlo, že ten kolíček může být i v jiné poloze než má být. Proto jsem se o tuto zkušenost podělil, kdyby někdo řešil podobný problém



U vape vždy brusnou pastou zabrousím vzájemně kužele, aby to na sobě naprosto sedělo. Očistím a nasadím kolíček a hodinkama změřím po nasazení rotoru předstih. Pokud je mimo toleranci, kolíček vytáhnu a zahodím a našteluju předstih bez něj a dotáhnu. Vesměs to jde napoprvé. Po dotažení se to díky samosvornosti a zabroušení ani nehne.

(reakce na) Jawablázni

19.1.2015 v 20:24 | Nahoru | #45989

Verdom píše: U vape vždy brusnou pastou zabrousím vzájemně kužele, aby to na sobě naprosto sedělo. Očistím a nasadím kolíček a hodinkama změřím po nasazení rotoru předstih. Pokud je mimo toleranci, kolíček vytáhnu a zahodím a našteluju předstih bez něj a dotáhnu. Vesměs to jde napoprvé. Po dotažení se to díky samosvornosti a zabroušení ani nehne.


Po namontování už je to v pohodě, ale jak jsem to vždycky dotahoval, tak to mělo tendence utíkat. Jinak když to seřizuješ, tak který bod bereš jako místo zážehu?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.1.2015 v 20:39 | Nahoru | #45990
lukaskoudelik-> spousta lidí to má rozhozený, bejvá to okolo 5mm a jezdí všichni. Já sem s tim taky laboroval a pak sem to nechal bejt. Při utahování sem s pootočením motýlka problém neměl. Bod zážehu je nakreslenej v dokumentaci, záleží od typu motorky. Moje 639 se nejvíc pohybuje okolo 4000ot, proto sem dle dokumentace nastavoval 2.5 mm když je hrana uprostřed snímače.

edit: 2.5 už sem na to dlouho nesahal :))

Naposledy editováno 19.01.2015 20:40:59
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist