AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Pepo, ty samolepky na levém kufru lepím tehdy, když danou zemi na Jawě projedu. Kde jsem nebyl, tak samozřejmě nelepím nic.
Tak to je v pořádku, já to dělám také tak, mám jich vylepeno 27. Ale znám hodně motorkářů, kteří si takto polepí motorku a nejdál byli na Šumavě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Skoro celý život závidím těm, kdo mají 5 týdnů dovolené...anebo, poslední dobou - mladým důchodcům
Naposledy editováno 18.03.2023 10:24:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše:
Skoro celý život závidím těm, kdo mají 5 týdnů dovolené...anebo, poslední dobou - mladým důchodcům
My máme teď 26 dní dovolené a pokud během roku nebudu nemocný, můžu dostat až 4 další dny volna navíc.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kde děláš ? ˇŽe bych přešel ?
Je mi šedesát, mám odpracováno 45 let včetně 2 leté ZVS a pět týdnů jsem měl jediný rok. Při nástupu do současného zaměstnání.Potom přišel covid, výroba aut se dostala do problémů , naše firma se taktak drží nad vodou a snížili nám dovolenou na 20 dnů. Takže pro mně celoživotní obvyklý stav. Bojuju s tím každý rok, vzít si 2 týdny vcelku - nereálné. Je málo požadavků na autosvětla, takže málo práce. Proto jsou nízké mzdy a kdo mohl z automotive odešel, takže máme málo lidí i pro výrobu toho mála. Lidi raději dojíždějí za vyššími výdělky do měst - Jihlava, Pelhřimov, ČB...Typický začarovaný kruh.
Proto každoročně plánuju dovolenou na motorce na týden plus víkendy. Co je navíc, je dost tvrdě vybojováno. Anebo napracováno...s tím už nic neudělám. Důchod za 4 roky, to vydržíme. A potom se bude jezdit jak je libo. Tedy - pokud na to budeme mít, předpokládám, že ze samotného důchodu určitě ne. Dají-li mi 14 tisíc jako otci, nevím...
Naposledy editováno 18.03.2023 18:16:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 18.03.2023 18:35:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Většinou se dětem říká, uč se, ať si můžeš vybírat dobré práce. Někdo poslechne, někdo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
V předchozí fabrice - masně - to šlo. I když tam hlavní směnou je noční, denní je spíš doplňková.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Krátce nato se objevily v ČR, moje je z roku 2002.
Ano, byly třipade, motory jsou podobné, ale jen podobné. Technika je ale jiná.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Když skončil sklad pro pekárny hledal jsem něco kde přežiju. Automotive-otrocké práce za minimální mzdu to jsem bral jen než se rozhlídnu. DHL potřeboval jsem na rozvoz paletovek profesák-mzda o 6 tisíc měsíčně nahoru+denně info o firmách a lidech v okolí. Bohužel majitel dopravy pro DHL ve sr. . Má nepořádek v tachografech i tech. stavu aut. Jinak trasa pro mně luxusní.
No a stavebnictví, momentálně TOP, mzda o 11 tisíc víc než v automotive +volnost +prémie. Když není co vozit jsem v zaměstnání na skladu a vyřizuju věci po okolí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Odpovědˇ -No nějak to do toho důchodu musím vydržet. .
Dneska už je z tenkrát supermoderní haly plné moderních NC strojů ovládaných děrnou páskou sklad hutních materiálů a borec někde jinde.
Jde ale opravdu o to jednoduché uvažování. Já jsem líný na to chodit někam se udřít a docela pracovitý když někdo platí.
V r.96 jsem měl v německu stejné peníze v Kč jako dnes u stavební firmy. Být mladý tak dělám venku.
Za mně je to jistě i podař ale kdo je ochotný změnit profesi nějakou korunu to hodí.
2.7.2022 jsem končil na pekárnách v únoru nástup u fimy budující solární elektrárny.
No a ještě k těm důchodům co na nás čekají kdo se dožije.
Momentálně se důchodci mají lépe než rodiny s děckama a to vidím jako člověk který má odpracováno 34 let.
Je tam hezky jdu vytáhnout motorku .
Naposledy editováno 19.03.2023 10:17:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 19.03.2023 11:50:39
Zdenalbenal píše: Jenom pro pořádek - vzducháče XR v Hondě vznikly nekdy kolem osmdesátek, ale čtyřstovka poměrně pozdě, až koncem devadesátek, skoro na přelomu tisíciletí.
Krátce nato se objevily v ČR, moje je z roku 2002.
Ano, byly třipade, motory jsou podobné, ale jen podobné. Technika je ale jiná.
Vzhledem k tomu, že od těch devadesátek už uběhlo také zhruba 30 let, nic to nemění na tom, že ten motor, který byl už tenkrát jen levná a mírně zastaralá alternativa, jen tento vzduchový jednobuch, dnes zastaralý přímo ohavně a jeho silně omezené výkony tomu přesně odpovídají.... Takže pořádek nepořádek, je to prostě ostuda, zoufalství, trapnost a zmar, ať je to koncepce stará 30 nebo 40 let...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dan250 píše: Koudy01> a je to jen o tom jít za lepším. Ne si jen tak pro sebe nadávat a stejně tam vydržet do důchodu. Ale na tyhle konzervy aspoň u nás firmy celkem sázej a i jim to i vychází.
Pokud jim stačí ta minimální mzda, tak budiž... Pokud jsi ale nic nezdědil, tak se za to úplně žít nedá....
Milan1963 píše: oldajawa500> Jen k té 650: Classica jsem neměl, tak nevím, ale Stylka 650 byla poměrně mrštná, do zatáček šla lehce, ani šotolinky jí nevadily.
Jawa 660 - to je jiná. Asi má jinou geometrii, ale krátké utažené vracečky, serpentiny - to opravdu nemá ráda. Musím ji nutit, to co pérák projede s prstem v nose, 660 trpí, a já taky. Jawa 350 čína je v zatáčkách skvělá, motoricky suprová, vyzkoušeno, i ve dvou. Zdálo se mi, a to jsem jel na všech modelech, že je ještě o něco lepší než Stylka 650. Tedy kromě kapotované sportky, ta je vhodná tak na nedělní jízdu do cukrárny a zpět.
Takže se ti vlastně Oldo nedivím.
Pepo, ty samolepky na levém kufru lepím tehdy, když danou zemi na Jawě projedu. Kde jsem nebyl, tak samozřejmě nelepím nic.
No a k Bulharsku: Ghrohe a já jsme domluveni, čekáme ještě, zda se přidá Jirka_S. Anebo někdo další ? Letní termín je daný, dovolenou přesunout nemohu. Cesta TAM bude pouhým transitem. Vyloženě průjezd SK, H, RO a do BG. Trasa taková, jakou jsem jezdil - a nejen já - v 70. letech s rodiči autem. Chci vidět - po 45 letech - Černé moře. Varnu, Burgas, Nesebar...a něco z vnitrozemí. Podle situace na hranicích chceme nakouknout do Turecka. Kdyby nebylo příznivo, náhradní variantou je Řecko. Tam prý je taky hezky. Nevím, v GR ani TR jsem nebyl. Proto to chce vyzkoušet. Cesta ZPĚT bude zase spíše transitem - nejbližší trasou do Čech. Se zastávkami dle času.
Edit: Kafi, Kubo, porad'te co v Bulharsku navštívit. Hlavně ve východní části, na hory asi čas nezbyde.
My sme se ve velkých městech vůbec nezastavovali, architektura a chození po městech nás absolutně nebere. Podél pobřeží vede jedna hlavní silnice, místama dálnice, která je absolutně o ničem, jen o provozu a zácpách. Cesty ve vnitrozemí a přes pohoří Pirin, Rila, Rodopy a celá Stará Planina, to je o něčem jinym Navíc jet na 12 dní a hnát se do Turecka nebo Řecka, jenom prostě pro pocit a samolepku na kufr mi přijde nesmysl, to bych radši oželil a víc si projel vnitrozemí, ale každýmu podle jeho gusta.... Někomu jet tam a zpět rovně asi stačí Kdybyste se pro vnitrozemí rozhodli, nějaký místa mám vypsaný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kuba : díky za reakci. Na 12 dnů, maximálně 14 jezdím každý rok. Takové Finsko není nejblíž, tři týdny by byly lepší, ale když není dovolená...jsem ale rád, že jsme tam byli. Dánsko a Švédsko jsem projel sám, bez kolegů, za - tuším - 11 dnů. Francii taky. Jezdíme stylem neflákat se, jet co nejrychleji, ideálně po dálnicích do nejvzdálenějšího místa, tam si to užít a potom rychle, zase po dálnicích domů. Po dálnici jezdíme stovkou, ne víc a za den se dá ujet slušná porce kilometrů. Vloni v Holandsku jsme byli za den a půl a to jsme jeli normálně. Chlapi co jeli mimo dálnice, to jeli 3dny. Každý vyznává jiný styl.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mě vždycky strašně baví příspěvky v diskuzi na novinkách k článkům ohledně průměrné mzdy. Samej uplakánek.
Naposledy editováno 19.03.2023 15:28:55
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |