globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.2.2023 v 20:14 | Nahoru | #103321
hrnous> Aha, takhle to ojebali.

(reakce na) Jawablázni

22.2.2023 v 20:29 | Nahoru | #103322
Bimbam> Myslím že je tam výfuk co se dával na Jawu Trampa.
Ty loukotě u normálních motorek nepraskají. U Jawy to praskalo snad jen cestovatelům co jezdí s plnou bagáží.
Dneska jsem dostal seznam elektráren které budem dělat, něco je i v Šluknovském výběžku Vilémov (zítra budu M. Budějice) Uhlířské Janovice, Žatec, Želetava, Cheb,Most. Myslím že na dovolenou budu mít docela inspiraci.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.2.2023 v 20:53 | Nahoru | #103323
dave-lister> Ale aspoň se my majitelé nenudíme. Jawu 650 jsem kupoval v roce 2008. Takže - už 15 let jezdím a pořád mám co dělat. Předělávat, dodělávat a hlavně už neustále jezdím s trochou adrenalinu...Nastartuju? Dojedu ? Nedojedu ? Bez toho už bych asi ani nechtěl být. Za těch 15 let jsem si zvykl, že Jawa není a nebude dokonalá. A jsem rád, že to tak je. I když 660 je o generaci lepší než 650, tak souhlasím s hrnousem - k dokonalosti má daleko.
No, dnes jsem hodinu odvzušňoval brzdy.
Zadní - bez problému. Nová kapalina, brzdí jak má. Ne ostře,trochu gumově, ale brzdí.
Přední - problém.Do nádobky jsem nalil kapalinu. Začal odvzušňovat - a ono nic. Po 15 minutách snahy jsem zjistil, že v nádobce brzdovka neubyla a do hadic nic neteče. Tak mám zase o čem přemýšlet.

(reakce na) Jawablázni

22.2.2023 v 21:03 | Nahoru | #103324
Milan1963> Ta prázdná nádobka na brzdovou kapalinu je něco jako černá díra. Doplňuješ, doplňuješ a pořád to mizí v černý díře. Možná je to znamení.

(reakce na) Jawablázni

23.2.2023 v 06:18 | Nahoru | #103325

Kalasnikov píše: Stejný příběh jako 1,2 TSI u VW. Motor prošel zátěžovými testy a pak našli nějaký levnější řetěz na aliexpressu tak ho křápli rovnou do výroby



Tam je to trochu o něčem jiném.... O provozních režimech... 1,2 TSi jako problémový motor z první generace downsizingů hynul na podtáčeče a pošusty, kde se jeho vrozené konstrukční vady rychle projevily.

Onoto titž když budeš ten přímovstřik honit na plný plyn trvale, tak je to pro něj vlastně dobře, protože povrchová teplota dílů je vyšší, karbon se skoro netvoří a když motor jede ve velkejch točkách a v zátěži, tak jde plynule a tolik se neprojevují dopady snižování tření a setrvačných hmot... Potom motor zátěžovými testy projde vlastně v pohodě...

Pokud s tím bude jezdit nějaký prcal stylem "Na Milana" prd prd cililink, tak ten motor zabije rychleji, než přijde druhá garančka.... Protože když to dusí pod otáčkama, k čemuž ho svádí jednak to, že ten motor se nemusí až tak honit aby bral a druhak dementní rádce řazení. V tomhle režimu jde lehký motor trhaně, setrvačník je příliš malý na to, aby to naředil, vznikají torzní kmity a tětivové pnutí v rozvodech, což ten řetízek, který má sám o sobě poloviční dimenzi proti starým řešením, velmi rychle zničí...

Oni jsou ale u VW celkově kreténi.... první TSi byla už třetí řada motorů s problémovými rozvody, než je napočtvrté napadlo dát tam zpátky řemen, protože ten kus hadru zalitého v gumě s tím tětivovým pnutím právě problém nemá, protože je sám o sobě pružnější než řetěz, takže ve stylu zpátky na stromy, návrat ke starému řešení.....

Takže kdo tenhle motůrek honil jak nadmutou kozu po dálnicích, ten sice trochu brblal, že ta nižší spotřeba se neukázala a je to spíše naopak, protože první TSi má zanedbaný termomanagement, který potom v průběhu času, částečně dořešili topnou spirálou, ale najezdil spoustu kilometrů vlastně bez problémů... Mrdalové co s tím jezdili mamataxi, ti obvykle měnili rozvody už po roce, nebo dvou.....

Jawablázni

23.2.2023 v 06:44 | Nahoru | #103326
Pech a spol. Žádné výprodeje se nekonají a nejspíš ani nebudou. Kdybych nebyl kokot a penize od začátku místo do jawa a čezet cpal do nějaký nemovitosti, tak jsem mohl být dnes multimilionář .
https://www.seznamzp...en-kosmeticky-226252

(reakce na) Jawablázni

23.2.2023 v 07:05 | Nahoru | #103327

Milan1963 píše:
sharp ........


Náčelníku beru to jako závazek a podřídíme tomu vše
Na podzim tedy na budíku 14000km

(reakce na) Jawablázni

23.2.2023 v 07:06 | Nahoru | #103328

Koudy01 píše: hrnous> Tak ověřili, že Yamaha komponenty, origo vidle a brzdy od Bremba fungují. To se jim ale nehodilo k zachování charakteru Jawy jako takové. A tak to potunili k "lepšímu". A povedlo se to



Lépe by to nenapsal ani Milan
Bohužel je to pravda

(reakce na) Jawablázni

23.2.2023 v 07:14 | Nahoru | #103329

Milan1963 píše: dave-lister> Ale aspoň se my majitelé nenudíme. Jawu 650 jsem kupoval v roce 2008. Takže - už 15 let jezdím a pořád mám co dělat. Předělávat, dodělávat a hlavně už neustále jezdím s trochou adrenalinu...Nastartuju? Dojedu ? Nedojedu ? Bez toho už bych asi ani nechtěl být. Za těch 15 let jsem si zvykl, že Jawa není a nebude dokonalá. A jsem rád, že to tak je. I když 660 je o generaci lepší než 650, tak souhlasím s hrnousem - k dokonalosti má daleko.
No, dnes jsem hodinu odvzušňoval brzdy.
Zadní - bez problému. Nová kapalina, brzdí jak má. Ne ostře,trochu gumově, ale brzdí.
Přední - problém.Do nádobky jsem nalil kapalinu. Začal odvzušňovat - a ono nic. Po 15 minutách snahy jsem zjistil, že v nádobce brzdovka neubyla a do hadic nic neteče. Tak mám zase o čem přemýšlet.



Myslím si, že JAWA na tomto prodejním sloganu

Nastartuju? Dojedu ? Nedojedu ?

Má postavenou celou obchodní strategii už od 70 let

Jawablázni

23.2.2023 v 07:36 | Nahoru | #103330

Přední - problém.Do nádobky jsem nalil kapalinu. Začal odvzušňovat - a ono nic. Po 15 minutách snahy jsem zjistil, že v nádobce brzdovka neubyla a do hadic nic neteče. Tak mám zase o čem přemýšlet


To se mi taky jednou stalo. Doteď nevím proč. Ale bylo to na Jawě Tak asi dobrý
Musel jsem to naplnit spodem přes odvzdušňovák.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.2.2023 v 10:32 | Nahoru | #103331
Milane, ona Ti ale ta přední nádobka blbla stejným způsobem i loni a předloni. Tak si vzpomeň jak jsi to tenkrát vyřešil a udělej to stejně. Já si to řešení už nepamatuju tak přesně, jen že jsi s tou kapalinou na předku měl podobný problém. Já mám ve svý stáji jen jednoho kapalináče a měním kapalinu tak, že odšroubuju vršek nádobky, nasadím hadičku na odvzdušňovák, dám pod ni plechovku, povolím ho a vrchem liju novou. Ono to samospádem odtejká a někdy tomu pomůžu pomalým zmačknutím páčky přední brzdy. Jo, není to jawa, je to nějakej námaha čopr. Stejně to ale jenom stojí, mě z toho bolej záda. Mně vyhovuje třinda

(reakce na) Jawablázni

23.2.2023 v 10:47 | Nahoru | #103332
Bimbam> menim kapalinu stejne, jen to rovnou mackam packou a necekam na samospad

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.2.2023 v 10:54 | Nahoru | #103333
Milan1963> a kdypak jsi naposled měl celou přední brzdu rozebranou, propláchnutí, kontrola gumiček, namazání?

Jawablázni

23.2.2023 v 11:21 | Nahoru | #103334
Je škoda, že si při tom tunění Yamahy v Jawu, nedali v Jawě ještě víc záležet a nenakoupili nějaký činský sady pro konverzi lankové spojky na kapalinu. Aby bylo ještě víc zábavy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.2.2023 v 15:12 | Nahoru | #103335
Akamu> Minulý týden.
Spíš si myslím, že je něco ucpaného v té nádržce na brzd. kapalinu umístěné na řídítkách. Ani samospádem ani mačkáním páky brzdy z ní nic neteče. Ani žádné bublinky neunikají.
Bimbame, ono už vloni i dřív to šlo špatně, ale nakonec mačkáním páky brzdy jsem to po asi hodině intenzivního mačkání odvzdušnil. Ale ruka bolela...
Ted' už to nejde vůbec. No,uvidím co s tím.
Dnes v práci jsem se ptal kolegy motorkáře, co by s tím dělal. Poradil - servis. Má BMW 1250 GS a říkal mi, že odvzušnit zadní brzdu nejde. Prý mu to dělali v servisu nějakým tlakem, strojně. Naštěstí nemám BMW...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.2.2023 v 16:12 | Nahoru | #103336
Milan1963> a není problém v pístku brzdové pumpy. Ten pístek by se měl při povolení páčky brzdy vrátit a tím uvolní jak tlak destiček na kotouče, tak umožní kapalině "natéct" před pístek a potažmo zaplavit hadice. Ten pístek bude nejspíš v té komoře a nedovolí tam kapalině vtéct. Odšrouboval bych hadici od brzdové pumpy a pohledem zkontroloval jestli se ten pístek hejbe a uvolní místo. Myslím podle Tvých několikaletých zkušeností že to bude další past. Vyhodit to a dát tam brzdovou pumpu z XT.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.2.2023 v 16:40 | Nahoru | #103337
Vladimir> Díky za tip, podívám se na to.

(reakce na) Jawablázni

23.2.2023 v 17:14 | Nahoru | #103338
Milan1963> máš ještě původní hadice? Jestli ano a nejsou to "pancéřové", tak někdy se může odchlípnout kus gumy uvnitř a funguje jako ventil.

Jawablázni

23.2.2023 v 18:17 | Nahoru | #103339
Pumpu z XT bych tam nedával. R-ko mělo vepredu dvoupistek a Jawa má dva dvoupistky, to by mohla chodit packa až k riditku
Nevím, jestli X-ko mělo ctyrpistek, ale třeba ze Zetka (Tenere) by to poměrem objemu pistku mohlo sedět.
Samozřejmě není třeba se omezovat na Yamahu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.2.2023 v 19:33 | Nahoru | #103340
Já bych tam rozhodně nic z Yamahy nedával. Bylo to tam a dali to pryč. Asi věděli proč!

Jawablázni

23.2.2023 v 19:41 | Nahoru | #103341
Natlač tam kapalinu spodem přes odvzdusnovak , zjistíš jestli je celá cesta průchozí

Jawablázni

23.2.2023 v 20:43 | Nahoru | #103342
Taky to může bejt ten planežeto ve ventilek za pístkem v pumpě....

Měl to minule shnilý brzdy uvnitř, shnilý tlumiče uvnitř, pumpa stejnej trash, a když shnije ta favoritka planžeta v tom ventilku, tak se to sroste dohromady a nevyteče z toho ani hovno...

Jawablázni

23.2.2023 v 21:14 | Nahoru | #103343
Zítra to rozeberu, uvidím. Kdyžtak učiním dotaz v Týnci, mají-li skladem nové brzdové pumpy. Stejně si myslím, že to není výrobek Jawy, ale že to někde koupili. Tak by se to mohlo dát koupit i jinak.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.2.2023 v 21:17 | Nahoru | #103344
Myslim, ze kdyz jsme tu na chlup stejny problem resili loni, tak hrnous psal, ze to kupovali jako sadu z Ciny - pumpa, hadice, brzdice.

(reakce na) Jawablázni

23.2.2023 v 21:24 | Nahoru | #103345

Koudy01 píše: Já bych tam rozhodně nic z Yamahy nedával. Bylo to tam a dali to pryč. Asi věděli proč!



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.2.2023 v 21:48 | Nahoru | #103346
Koudy01> Tak to bude. Brzdiče jsou bez nápisu, bez znaku, neznačkové. Takže čína jak vyšitá. Hadice jsou potažené jakýmsi plastem, v jednom místě popraskal, ale dosud to brzdilo. Snad to nemá vliv na funkci. Jsem zvědavý, jestli čínští soudruzi někde neudělali chybu.
Asi překvapím, ale radši bych na motorce měl opravdu tu nádobku ( pumpu ) z Yamahy. Ta by mohla být kvalitnější....snad.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.2.2023 v 22:28 | Nahoru | #103347
Milan1963: i BMW půjde odvzdušnit, ale už to má ABS+ a pod sedlem rozvaděcí kostku. Je možné, že se to musí v řídící jednotce přepnout na odvzdušňovaní zadní brzdy. Nebo odvzdušnit nejdřív brzdu, pak vedení pak kostku. Strojek je jen pro rychlost.

(reakce na) Jawablázni

23.2.2023 v 22:55 | Nahoru | #103348

Milan1963 píše: Koudy01> Tak to bude. Brzdiče jsou bez nápisu, bez znaku, neznačkové. Takže čína jak vyšitá. Hadice jsou potažené jakýmsi plastem, v jednom místě popraskal, ale dosud to brzdilo. Snad to nemá vliv na funkci. Jsem zvědavý, jestli čínští soudruzi někde neudělali chybu.
Asi překvapím, ale radši bych na motorce měl opravdu tu nádobku ( pumpu ) z Yamahy. Ta by mohla být kvalitnější....snad.



jenže Yamaha je jednokotouč... Ty potřebuješ pumpu z dvoukotouče... Kvůli objemu zdvihu pístku... Takže ti vahoví pumpa třeba z Cb750, nebo se supersportů, co maj dva dvoupístky... Tam je dvoukotouč vždy...

(reakce na) Jawablázni

23.2.2023 v 22:58 | Nahoru | #103349

Grošák píše: Milan1963: i BMW půjde odvzdušnit, ale už to má ABS+ a pod sedlem rozvaděcí kostku. Je možné, že se to musí v řídící jednotce přepnout na odvzdušňovaní zadní brzdy. Nebo odvzdušnit nejdřív brzdu, pak vedení pak kostku. Strojek je jen pro rychlost.



Hele kostka je v základním stavu zpravidla pasivně průchozí a pokud není, umožňuje si zapumpovat v diagnostice.. Já tedy ještě v základu neprůchozí rozvaděč ABS neviděl.... Já to odvzdušňuju koňskou stříkačkou.. Připojí hadičku, trochu povolím odvzdušňovák, stříkačkouudělám značný podtlak a kapalina vyleze, pak už to na 2-3x ověřím tlakem a je hotovo... Jsem schopen odvzdušňovat auta sám.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.2.2023 v 02:06 | Nahoru | #103350
Stará pumpa z 639 je za mě skvělá. Po repasu, kdy původní pumpa byla úplně KO se mi na jawce brzdí nejlépe. Cit, zpětná vazba apod. je fakt excelentní. Opravdu jde cítit, jak se destičky zakusují do kotouče. Jak se sjede obložení, tak to poznám dle citu. Jawka ale nebrzdí tak dobře jako Yamaha, to je ale dáno těžištěm a pneu. I samotný třmen je za mě povedený (lze rozebrat bez kompresoru na sídlišti). Nikdy jsem neměl problém s přehříváním, zatuhnutím apod. Výměna brzdovky do 15 min bez problémů . Yamahu mám po repasu a nic moc, měkké, bez zpětného citu, ale taky mnohem agresivnější a lze brzdit prstem. Budu dávat nové desky, asi goldfren S3 (jsou tam ještě origo), mám je na jawce a jsem s nimi spokojený. Tento rok budu taky dávat pancéřovky, tak snad to pomůže.
Super je, že jsem se naučil třmeny/brzdy rozebírat a teď to příležitostně dělám i na autech a jiných motorkách. Šetří to strašně moc peněz (i s barvou a kompletním těsněním na všechny 4 třmeny a repasí hlavního válce to je asi 2500,- bez kotoučů, desek a hadic) a je to taková pěkná práce, která mě baví, co se týče oprav asi nejvíce. Bohužel strašně podceňovaná, málokdo má brzdy na autě v pořádku a nikdo to nechce dělat.
Jinak jsem si ze staré duše a objímky vyrobil přípravek na ovzdušnění brzd na autě. Stačí vyřezat duši s ventilkem (mám starou od jawky) dát na expanzku, stáhnout objímkou (ne vždy jde, začne foukat) a připojit kompresor (kolem 1 baru bohatě stačí). Pak jen stačí povolit ovzdusnovak a za 15 min je to celé hotové. Jen se musí kontrolovat hladina, protože to mizí fakt hned.

Naposledy editováno 24.02.2023 02:08:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist