globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

31.1.2023 v 20:10 | Nahoru | #102571
JJ slavnou značku dnes ovládají šmejdi a mafiáni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2023 v 21:23 | Nahoru | #102572
Milan1963> Sada předních teleskopů 660 - tedy dvou tlumičů vyšla "před krizí" na 35 tisíc..
Ještě že sem pořídil dvě :)

Naposledy editováno 31.01.2023 21:29:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2023 v 21:33 | Nahoru | #102573

Milan1963 píše: kehaj> Stačil. Cokoliv.
Volali mi ze servisu, že mám opravené tlumiče Adenia. Dnes jsem je přivezl.
Měl jsem k tomu od servisáků dvacetiminutovou přednášku i s videem, jak rozebírali ty moje tlumiče a co v nich bylo. Pokud v Týnci věděli, co mi do motorky namontovali, měli by se hooodně stydět.
Věci moc nerozumím, ale v tlumiči je nějaké pouzdro, pod ním menší pouzdro, něco jako seigrovka, gufero a další díly...nic z toho nebylo v pořádku. To vnější pouzdro bylo do trubky namlácené kladivem přes šroubovák, nebo něčím podobným. Nakřivo. Přitom existuje naražeč, ukázali mi ho. Menší pouzdro do většího naráželo, vysouvalo ho výš a ničilo i gufero. Přitom se vydírala trubka...Jednoznačně mi v Týnci po havárii namontovali tlumiče, které byly nejspíš taky havarované, amatérsky opravené a to tak, že naprosto špatně. Ty vyndané díly mi ukázali a i já, amatér jsem poznal, že jsou zrezlé, mají záseky asi od šroubováku a normálně do trubky ( vidlice ) jít nemohly, takže je tam kdosi narval silou.
Servisák mi říkal, že trubky musel nahřívat, protože z nich nic nemohl dostat ven.
Závěr : přední tlumiče mám v pořádku. Rovné, tlumící. Jen bez 100% záruky. Poškození ( vydření ) jedné samotné trubky je prý takové, že se může stát, že časem začne olej prosakovat.
Neřeklimi, co vlastně za tlumiče mám. Žádná jiná motorka prý stejné nemá ( podle katalogu) . Koupil bych si rovnou jiné, úplně nové, ale když neznám výrobce, typ a nic, tak se těžko něco shání...
Pokud týnečtí nevěděli, co mi montují, budiž - a rád bych tomu věřil. Pokud to ale věděli - a něco mi říká že věděli - neměli by už opravovat ani trakař...
No a tahle "sranda" mně stála dost tisíc korun... možná kvůli nějakému lemplovi zbytečně.



Vidíš, podle dobové recenze měla motorka mít značkové tlumiče:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2023 v 21:45 | Nahoru | #102574
dave-lister> Vzhledově to Paioli jsou. Skutečně - nejsou. Věděl to Hrnous, ted' mi to potvrdil i servis. Je to nějaká nejspíš čínská náhražka, neboli kopie Paioli.
Moje úvaha : nová Jawa 660 v základu stála cca 160 tisíc. Když vezmu kolik stojí motor, kolik "originál" tlumiče přední i zadní, kola atd. nějak mi to nevychází. To by ta motorka musela stát aspoň 200. Asi vím, kde ušetřili...
Tak - mám dva opravené tlumiče a dva na díly. Taky vyrezlé, vnitřky nepoužitelné. Doufám, že je nikdy nebudu potřebovat.
Tohle je podruhé, co mně týnečtí zklamali. Poprvé, když mně 660 nechala na silnici kvůli elektrice. Podruhé ted'...

Naposledy editováno 31.01.2023 21:52:49

(reakce na) Jawablázni

31.1.2023 v 22:06 | Nahoru | #102575
Milan1963> Samozřejmě že do toho museli dát ty největší jebky co našli. Ale tehdy konkurenční Yamaha XT660R stála tuším 165 000Kč, proto si Jawa o víc než 160 000Kč říct nemohla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2023 v 22:07 | Nahoru | #102576

hrnous píše: Milan1963> Sada předních teleskopů 660 - tedy dvou tlumičů vyšla "před krizí" na 35 tisíc..
Ještě že sem pořídil dvě :)



Stačilo by pořídit normální stroj a stačila by ti ta originální sada na několik desítek let a několik set tisíc kilometrů...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2023 v 22:09 | Nahoru | #102577
Milan1963> A co se týká ceny motoru, v roce 2005 mi říkal pan Rainer, že motor Rotax 650 kupuje Jawa za 80 000Kč kus. Motor Minarelli 660 byl určitě ještě dražší

Naposledy editováno 31.01.2023 22:11:33

(reakce na) Jawablázni

31.1.2023 v 22:10 | Nahoru | #102578

pech. píše: Stačilo by pořídit normální stroj a stačila by ti ta originální sada na několik desítek let a několik set tisíc kilometrů...


To by bylo moc jednoduché a nebyla by to taková zábava.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2023 v 22:16 | Nahoru | #102579
dave-lister> O třetinu levnější. Rotax ze 650 je oproti Minarelli 660 pan motor... Ten ze 660 je vycostovaná spotřebka "za pár korun" Rotax papírově vydrží čtyřnásobek a zatím se to potvrzuje i v praxi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2023 v 22:22 | Nahoru | #102580
hrnous> To je možné, ale v XT660R mi ten motor Minarelli nevadil.

(reakce na) Jawablázni

31.1.2023 v 22:42 | Nahoru | #102581
dave-lister> Jistěže, on i ten v 660 jede pěkně, o tom žádná.. bavím se o konstrukčním provedení těch dvou motorů..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 07:01 | Nahoru | #102582

hrnous píše: dave-lister> O třetinu levnější. Rotax ze 650 je oproti Minarelli 660 pan motor... Ten ze 660 je vycostovaná spotřebka "za pár korun" Rotax papírově vydrží čtyřnásobek a zatím se to potvrzuje i v praxi.



No jako na jednu stranu je konstrukčně takovej víc renesanční, ale že by byl bez problémů, to taky ne... Umí se tam pojebat ten systém čerpadýlek oleje a čerpadlo vodní, které když bude jezdec méně všímavý, umí ten motor rychle zabít... Nicméně se bavíem o motorech, které jsou v provozu 20-30 let...

Nicméně vzhledově je motor Rotax zcela mimořádně divnej a ještě jsem neviděl, že yb se Minarelli motor podělal...

Naposledy editováno 01.02.2023 07:02:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 09:00 | Nahoru | #102583

pech. píše:

Nicméně vzhledově je motor Rotax zcela mimořádně divnej a ještě jsem neviděl, že yb se Minarelli motor podělal...



Takže ideální pro Jawa 650.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 10:02 | Nahoru | #102584

dave-lister píše: Takže ideální pro Jawa 650.



Tak to byl takovej výtvor nepříliš zručného kutila... S tím když se chlubili, tak to jsem nevěděl, jestli to myslí vážně, nebo je to vtip.... Style byl už o fous lepší, ale pořád velmi divná věc s kolama z třiapůle... Líbil se mi dakar... Ten byl sice ještě divnější, ale svůj... Chtěl jsem si ho koupit, ale čím blíž jsem přišel, tím víc jsem ho nakonec nechtěl a dobře jsem udělal, když jsem si místo Dakara koupil Hondu... Opravdu pěkná je 660 Vintage... Ale co s tím, když je to strašnej sráč, kvůli dementům z Týnce...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 10:15 | Nahoru | #102585
pech.> Radeji jen koukat a nejezdit na tom.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 10:44 | Nahoru | #102586
dave-lister> 99,9% majitelů 650/660 už na ně jenom kouká a bojí se vyjet - dneska už je to investiční záležitost s neexistujícími náhradními díly.. ne, že by se až tak extrémně kazily, ale někde s tím vybrat příkopu, tak je to konečná..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 11:39 | Nahoru | #102587
hrnous> Takže Milan1963 patří do skupiny 0.01% majitelů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 12:25 | Nahoru | #102588
dave-lister> Takový blázen je jenom jeden.. obzvláště po jeho pozitivních zkušenostech s 650 Na druhou stranu když si vzpomenu já, jak sem k 660 přišel..

(reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 12:37 | Nahoru | #102589

dave-lister píše: pech.> Radeji jen koukat a nejezdit na tom.



To si radši koupím stejně pěknou, ale funkční W650/800, Z900, nebo cokoli jiného.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 12:38 | Nahoru | #102590

hrnous píše: dave-lister> O třetinu levnější. Rotax ze 650 je oproti Minarelli 660 pan motor... Ten ze 660 je vycostovaná spotřebka "za pár korun" Rotax papírově vydrží čtyřnásobek a zatím se to potvrzuje i v praxi.



Taky bych řekl, že je Rotax ještě takovej poctivej kus železa. Teda hliníku. A už tehdy přemýšleli nad tím, že svíčka byla pěkně zprava z boku přístupná. Šup šup šup a je to.

(reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 12:45 | Nahoru | #102591
laďa-prášil> Co si pamatuju u XT660R, svíčka šla vyměnit i venku na ulici během výletu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 14:18 | Nahoru | #102592

hrnous píše: dave-lister> 99,9% majitelů 650/660 už na ně jenom kouká a bojí se vyjet - dneska už je to investiční záležitost s neexistujícími náhradními díly.. ne, že by se až tak extrémně kazily, ale někde s tím vybrat příkopu, tak je to konečná..



Investiční záležitost? To by mělo být něco vzácného a cenného....

Tohle je sice vzácné, ale jenom proto, že pomatenců, kteří by vysolili za už z pohledu parametrů objektivně horší stroj plnou cenu moc nebylo a ta banda by je stejně nedodala z žádného jiného důvod, než je jejich vlastní neschopnost a navíc se časem projevilo, že je to není horší jen parametrově, ale zcela nejhhorší jak zpracováním, tak přístupem výrobce. Prostě nefunkční krám, poukázka na problémy...

Takovému zgarbu přisuzovat investiční hodnotu je prostě k zblití....

Ono tu Suzuki RE5 a její rotační souputníky také nikdo nechce... V muzeu už je mají a k ježdění to není.....

Takže oni se bojí vyjet, ale to hlavně proto, že bez souboru dodatečných úprav, to prostě jezdí se spolehlivostí počasí na hřebech hor v Listopadu, tj. většinou to dopadne špatně.....

Milan, jakožto člověk, který se pokouší to normálně intezivně používat, je toho živoucím důkazem a nebýt jeho bezbřehé servility ke "značce" tak by to bylo buď vyhozeno v hutích nebo protestně zapáleno na plácku před tím hnusným červeným barákem v Týnci....

Protože je naprosto neskutečné, vyrábět záměrně krám a pak se k tomu ještě stavět prdelí....

Ano mohli udělat v konstrukci chybu, mohli se splést.... Komu se to nestalo, nechť hodí kamenem... Ale když už se to stane, měli by tu chybu odstranit a kompenzovat, aby když už vyrobili krám, to nakonec krámem nezůstalo a zákazník měl alespoň referenci, že chyba byla vyřešena....

Jenže oni ne... Oni věděli, že elektrika je nefukční hrst špaget k hovnu, oni věděli, že ty vidlice jsou zgarb, oni věděli, že na těch jejich zpackaných nábojích nemůže sedět souosost, oni věděli, že když dají na těžkou motorku stojánek v dimenzi pro moped, nebude to fungovat a ještě tak blbě, že to na něj musí dávat dva chlapi, protože jeden by se u toho strhnul....

Investiční je ten krumplsráč leda pro někoho, kdo se na tom nikdy jezdit nepokusil, protože by zjistil, kde má kanec díru a slezly by mu z toho vlasy....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 14:52 | Nahoru | #102593
pech.> Investiční je v dnešní době sebevětší nesmysl, kterého je na světě málo a je uplně nepodstatné jestli je to k něčemu dobré, nebo ne.. natožtak funkční, pohodlné, nebo konkurenčněschopné.
Taktéž nehledě na cenu, kterou to původně stálo. Jeden to hodí na inzerci, vymyslí tomu příběh, přidá pár jmen uklizeček, které se zrovna ve fabrice mihnuly když se daná věc vyráběla a po nichž to začne nazývat a je z toho dokonalý artikl. Tak to dneska chodí.. Asi něco jak ty podivné dřevěné obyvákové stěny z ohýbaných desek, které většina dávno prohnala kamny a přesto se s nima šmelí za 20 tisíc kus a dělá se z toho umělecké dílo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 14:57 | Nahoru | #102594

laďa-prášil píše: Taky bych řekl, že je Rotax ještě takovej poctivej kus železa. Teda hliníku. A už tehdy přemýšleli nad tím, že svíčka byla pěkně zprava z boku přístupná. Šup šup šup a je to.



Když k těm svíčkám lezu jednou za 20-50000km, je ta přístupnost celkem fuk, zda tam lezeš vrchem pod nádrží, nebo z boku...

Svíčka z boku má jinej důvod a to ten, že ušetří prostup přes víko ventilů, což je pár těsnících ploch... Usnadní si tak výrobu na úkor toho, že svíčka je postavená ve spalovacím prostoru tak trochu blbě....

(reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 14:59 | Nahoru | #102595

hrnous píše: pech.> Investiční je v dnešní době sebevětší nesmysl, kterého je na světě málo a je uplně nepodstatné jestli je to k něčemu dobré, nebo ne.. natožtak funkční, pohodlné, nebo konkurenčněschopné.
Taktéž nehledě na cenu, kterou to původně stálo. Jeden to hodí na inzerci, vymyslí tomu příběh, přidá pár jmen uklizeček, které se zrovna ve fabrice mihnuly když se daná věc vyráběla a po nichž to začne nazývat a je z toho dokonalý artikl. Tak to dneska chodí.. Asi něco jak ty podivné dřevěné obyvákové stěny z ohýbaných desek, které většina dávno prohnala kamny a přesto se s nima šmelí za 20 tisíc kus a dělá se z toho umělecké dílo.



Myslíš ty dementní s kulatejma rohama, z 50. let, které jsou natolik praktické, že když dáš ty skříně hned vedle sebe, tak ty dveře prostě nejdou naplno otevřít?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 15:26 | Nahoru | #102596

dave-lister píše: hrnous> Takže Milan1963 patří do skupiny 0.01% majitelů.


Procentuálně nevím. Ale sám nejsem. Jsme minimálně dva v republice. Kolega od Jihlavy má modré Adenium, vůbec první vyrobené. Najeto má snad 70 tisíc a jezdí a jezdí. Sluší se ale dodat, že elektriku má z Yamahy, takže funguje stále a na 100 %. A myslím, že ještě pár dalších dílů z Yamahy na motorce má. Tak jezdí a jezdí a jezdí a vlastně nic neopravuje. Někdy si říkám, že když už Týnečtí vyráběli první 660 Adenium, tak si na něm dali záležet a díly, o nichž nebyli přesvědčeni že budou stoprocentní, namontovali radši yamahácké.
Problémy jaké mám já - tak to jsem asi jediný Protože motorku normálně používám. Faktem jest, co píše Hrnous - 99 % majitelů Jawy 660 na ní nejezdí, anebo jen málo.
V podstatě Jawě 660 vytýkám špatnou elektriku a ty teleskopy. To beru jako vady. Opravu , tedy spíš úpravu stojánku, ložiska kol, nefunkční palubku a pár drobností - to jsou opravdu jen drobnosti, neberu je jako vady, spíš jako zpestření života s Jawou 660.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 16:18 | Nahoru | #102597
Milan1963> Co přesně umírá v elektrice? Já myslel, že se to týká jen 650 a u 660 už to napravili. Lámou se kabely? Taví se izolace?

Naposledy editováno 01.02.2023 16:18:26

(reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 17:43 | Nahoru | #102598
dave-lister> U Jawy 650 toho bylo špatně víc. Tam se jednalo o výrobní vady. Proti J 650 je J 660 bezproblémová motorka.
Elektroneduhy jako má 650 se sice 660 vyhnuly, kabely mají správný průřez, nic nehoří, ale ledabylé zpracování elektroinstalace způsobuje takové ztráty, že motorka v chladnějším počasí nenastartuje. Prý - údajně - pomůže plně nabitá baterie, ale to není pravda. Nezalisované fastony, volné konektory, šest drátů v jednom, když kolem je 5 volných míst atd. Před časem to tady dobře shrnul Hrnous. Která Jawa 660 projde Hrnousovýma rukama, tak ta má vyhráno. Která neprojde, tak má zaděláno na problémy. U mojí motorky elektriku vytrhal, natáhl novou Made in Hrnous - a startuju i v 20 stupňovém mrazu, kdekoliv, kdykoliv. Motorka dobíjí,i když pustím naplno třeba vyhřívání rukou. Z elektriky opravdu strach nemám, tu mám důkladnou.
Sama Jawa kupce nových motocyklů rovnou odkazovala na Hrnouse, protože v Týnci nebyli schopni vadu odstranit...
Ale - budiž jim odpuštěno...

Jawablázni

1.2.2023 v 18:31 | Nahoru | #102599
Asi bych vyměnil přední teleskopy z něčeho podobného co funguje a upravil na použití Jawáckého kola nebo použil jiné.
Přední teleskopy jsem dělal asi pro 7 majitelů endur, většinou Hondy a nikdy nebyl problém. Svoje motorky nepočítám.

Naposledy editováno 01.02.2023 18:33:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2023 v 18:48 | Nahoru | #102600

pech. píše: Když k těm svíčkám lezu jednou za 20-50000km, je ta přístupnost celkem fuk, zda tam lezeš vrchem pod nádrží, nebo z boku...

Svíčka z boku má jinej důvod a to ten, že ušetří prostup přes víko ventilů, což je pár těsnících ploch... Usnadní si tak výrobu na úkor toho, že svíčka je postavená ve spalovacím prostoru tak trochu blbě....



To sice nechápu jak to myslíš, ale věřím tomu, že to bylo z praktických důvodů. Při případném zalití svíčky nemusels nic demontovat. Jen fajku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist