globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

14.9.2022 v 19:45 | Nahoru | #100051

Bimbam píše: Existují taky samodomotopírensko vyráběná přibližovadla na bázi jawa 250 či jawa 350 - takový pididrezínky pro jednoho až dva.

Zde malá ukázka

(reakce na) Jawablázni

14.9.2022 v 20:14 | Nahoru | #100052
cmiral> Njn. Nemají to jednoduché. Třeba takový jeho spolustraník pan Straka za Zlín. Ale to je na jiné forum.

(reakce na) Jawablázni

15.9.2022 v 06:02 | Nahoru | #100053

Bimbam píše: Falco - ahá, kavárenská mašinka. Ona je podobně stará jako Princ Erich. Největší "sranda" u téhle mašinky je ta, že bylo opravena panem Machem do provozního stavu ale nikdo z těch co jezděj párou po tratích a tahají vagonky s lidma si ji od něj nechtěl koupit - nedá se totiž na nic víc než lehký posun používat a ještě má na dnešní předpisy velký problém s brzděním - nemá tlakovzdušnou brzdu. Myslím že snad nemá ani parní brzdu. Tak si ji od pana Macha nakonec koupili ti kavárníci.

Kehaju, jména lokomotivám dávali sem tam za dávných časů jejich objednavatelé a při dodání mašiny od výrobce už se nápis ( vyvedený samozřejmě plasticky na mosazné platně ) skvěl na stroji - to je třeba případ Toma Pouce, Julinky, Amalie z vyškovského cukrovaru, Prince Ericha či Arcivévody Karla a spousty dalších nejen normálněrozchodných strojů. Většina názvů a jmen lokomotiv však vznikla časem od lidí, kteří na nich sloužili, od lokomotivních čet, opravářů a prostě lidí od dráhy. Třeba Matyldu pamatuju ještě v dobách kdy sloužila v Ostravě na posunu a už tehdy jí nikdo neřekl jinak než Matylda.Prostě jí tak začal někdo říkat a ono se to ujalo. Stejně tak přišel k pojmenování třeba Kocůr co je v Olomouci - malá stará posunovací mašinka. Heligón - podle baňatého velkého komína, Papoušek - podle barevnosti - z fabriky vyjížděly tyhle stroje v modro-šedo-červené kombinaci. Podobně rosnička - ta je zelená. Kremák - podle velké pece jako v kremačce, která dala zabrat i zkušenému topičovi. Zelený Anton - podle barvy a neoblíbenosti u topičů. Velkej bejček a Malej bejček - podle provozních výkonů, silné dobré malé lokomotivy.Těch jmen je strašně moc - štokr, pětasedma, Mikádo, Ušatá ( čili Bulík ), Kafemlejnek, Rebeka, Cifra, Skaličák, Ventilovka, Dvojka, Čtyřkolák, Mazutka ( topí se mazutem) , Torpédo, Krasin , Unrra .....



Po Bardotce Brejlovec, Kocour, Hektor, Lego, Laminátka, Bobina, Pielstick, žehlička, Eso, Čmelák, Serghej, Žabotlam, Kraken, Orchestrion-Šukafon, Helenka-Regína, Hydra, Kvatro...

(reakce na) Jawablázni

15.9.2022 v 06:04 | Nahoru | #100054

Milan1963 píše: Bimbam> Je vidět, že jsi odborník.
Já poznám Papouška a Albatrose. Nic víc. Prostě amatér.
A co třeba Hurvínek, taky z 1. republiky ? Ví někdo ?



Krom auta to byl ještě starej motorák...

(reakce na) Jawablázni

15.9.2022 v 06:11 | Nahoru | #100055

Bimbam píše: PetrL - No, on Hurvajz není úplně lokomotiva, on je to prostě jenom motorový vůz ( i když je schopnej utáhnout jeden nebo dva přívěšáky - podle sklonové náročnosti tratě ). Prostě něco jako modernější M 152, čili Orchestrión, Čugála, motorák či jak říkají v pšonsku - šinobus. Těm ještě modernějším motorákům u nás přestavovanejm či vyráběnejm se říká prostě Vondráčková - stará pixla s novým xichtem - to jsou ty Regiojety či jak se to oficiálně jmenuje. Stejně jako kousek od Milana jezdí po jindřichohradeckejch úzkejch překopanej rumunskej motorák, v Polsku označenej MBX2, kterýmu oni oficiálně říkají Nautilus ( má to KULATÝ vokýnka !!! ) ale běžnej nádražák nebo šotouš tomu neřekne jinak než HAŠIŠBEDNA to jsem se zase drážně zakecal dáááleko od jawušek. Existují taky samodomotopírensko vyráběná přibližovadla na bázi jawa 250 či jawa 350 - takový pididrezínky pro jednoho až dva.



Helenka Vondráčková je ofiko Regionova, hrozný krám.... Jízdní vlastnosti běs, Šukafon neměl výkon, ale ani trakci, žene jednu nápravu a to je když k němu dáš vlečňák, tady v kopcích, potom takovej kvalt, že bys to u Lenory předešel....

Hašišbedna je sice designově zajímavá, ale hodně nepovedená přestavba, kdy je to jediná věc, která se na trati chová hůř, než šukafon.... To tě v zatáčce, když se dobře nedržíš, vyhodí z toho sedátka, co tam jsou... Otázkou je, nakolik to má na svědomí Hašišbedna a nakolik totálně zanedbaná trať.... Ono spolek kolem úzkokolejek v Hradci, to je celkem přehlídka zoufaství, neschopnosti a naivity... Konkurenceschopné to není protože to není ani levné ani pohodlné ani rychlé....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.9.2022 v 08:51 | Nahoru | #100056
Ty rumunské motoráky jsou prý úplné zoufalství. Nemám to osobně vyzkoušené, ale vím to od lidí, kteří s nimi jezdí. JHMD bylo v pořádku, ale co tu trat' koupili současní majitelé, jde to z kopce. Staré historické vagony odstavili, protože chtěly opravy a koupili z Rumunska levné motoráky. Ty údajně kolikrát ani nedojedou, nechají stát lidi někde v polích, prostě porucha...a to s nimi lidi jezdili do práce. Radši jezdí auty.
Faktem je, že pověst zdejší úzkokolejky je tady dost mizerná a moc nechápu, jak ještě můžou existovat.

(reakce na) Jawablázni

15.9.2022 v 08:59 | Nahoru | #100057
cmiral> To není moc k chlubení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.9.2022 v 09:02 | Nahoru | #100058
Milan1963> Milane ona asi moc ta úzkokolejka nefunguje insolvence

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.9.2022 v 20:04 | Nahoru | #100059
Jo, Jindřichohradecké úzké, to je zajímavá pokeckapitola jenže poslední roky čím dál smutnější. Když vzal úzké od ČSD Honza Šatava, přejmenoval je časem na JHMD, dal do pořádku trať co se dalo, postupně opravil a rekonstruoval "túčka" - motorové lokomotivy , opravili ve svých dílnách v Kamenici a v Jindřichohradci balmáky ( osobní vagony) a jezdilo se čím dál víc. Co vydělali vrazili zpátky do provozu a do mašin a vozů. Opravili starou původní páru - Malletku, co tam kdysi ježďala a měli ji půjčenou od NTM. Další původní typ "účko" poskládali ze dvou dochovaných lokomotiv a jezdili. Časem přitáhli zakoupenou Resitu z rumový země ( Rumunsko ) , opravili a měli tři provozní čoudy. A protože Honza Šatava věděl, že když jezdí po trati stará pára a z ní koukají dva učernění dědkové či polodědkové, že to přitáhne lidi, sehnal ještě z Polska Péixu - parní mašinu typu Las ( vozí si za sebou tendr s uhlím a vodou, jezdily ty mašiny na polských úzkých lesních železnicích a velmi spolehlivě. Tož jednu v Pšonsku splašil ( s velkými problémy ) a tady ji opravili. A úzké byly furt výdělečné - protože je šéfoval člověk, kterej dráze rozuměl a taky uměl jednat s lidma co byli vejš i s těma co byli pod ním. Na párách mu jezdil starej Joe co tam pamatoval jako fíra parní provoz a dost mladejch fírů tam naučil parní řemeslo. Do toho se nebál vozit na podvalníkách normálněrozchodný nákladní vagony což mu přinášelo kromě práce navíc taky nějakej zisk do pokladničky. Jenže někteří akcionáři začali pištět že chcou vyplácet dividendy a ne že se zase vydělané prachy strčí do provozu ( nejvíc tam pištěl myslím si současnej náčelník té dráhy, nějakej Boris Čajánek - udělali valnou hromadu, Honzu Šatavu přehlasovali a bylo to v kopru. Ty rumunský motoráky se pokoušel dát do provozního stavu a používat je v traťové službě už Honza Šatava, když měly úzké kulaté výročí tak od nás z úzké tam dva kluci motoráři byli , jeden zprovoznili a jezdilo se s ním. Chodové vlastnosti ještě byly ucházející ale potřebovalo to komplet generálku. Než se to stačilo dělat, přišel Čajánek, generálku motoráků zadal jakémusi studiu architektů Mjolk , kteří do té doby navrhli tak nanejvejš sedačky do tramvaje a co z toho vzešlo je ta Hašišbedna. Čejen do ničeho moc na údržbu kačky nedával, postupně pro poruchy odstavil tři páry a když slavně "opravili " malletku tak jí během dvou jízd zničili pojezd. A nebyli schopni to opravit. Takže si NTM vzalo mašinu po nějakejch tahanicích zpátky. Účko, Rešica a Péixa ( tam jí říkají Polka ) stály na závady vzniklé jednak z neodborné obsluhy jednak z nedostatku údržby, vlastně skoro žádné údržby. Nedal prachy a nebyli ani lidi kteří by páru uměli - byli už v penzi. Péixu jim pak opravili kluci z Empéžetů ( muzeum průmyslových železnic ) co jsou dneska v Babicích a jezdí, na opravu Účka nějak splašili dodavatele poté co se jim podařilo svépomocně vyrazit víko levého stroje. Takže jim tam teď po velkých problémech ( kdy nejezdila ani jedna pára ) dvě páry občas s poruchama jezdí, Rešica která je víceméně blbuvzdorná stojí na kotel a rozbitej kompresor. Tož asi tak...... Do páry nakonec něco nacpat Čejen musel, i když se mu sakra nechtělo, protože to je jediná věc co mu dokáže něco vydělat - víkendové parní vlaky jezdí narvané.

Naposledy editováno 15.09.2022 20:09:01

(reakce na) Jawablázni

15.9.2022 v 21:37 | Nahoru | #100060
Bimbam> ten Čajánek je asi šikovný podnikavý pán, sedí v docela dosti firmách. To jsem si našel ve veřejném rejstříku .

(reakce na) Jawablázni

15.9.2022 v 21:50 | Nahoru | #100061
Bimbam> No, pamatuju ty nadšenecké začátky JMHD, bohužel v současnosti je to smutný příběh

Jawablázni

15.9.2022 v 21:58 | Nahoru | #100062
Čajánek je idiot...

Kdyby ty Rumunské, přes polsko procezené motráky prostě opravili do původního stavu, protože to po destíkách elt provozu prostě potřebovali, byl by to proti původní osazení Tůčky pořád poměrně solidní stroj a smysluplné řešení náhrady Túček, co už dodejchávaly, pro běžný provoz...

Ale místo toho, protože by to bylo málo COOL, z toho udělali ten pahnus, ale to jak to vypadá, je ten nejmenší problém..
Problém je především ten, že ta přestavba je na palici postavená, kastle navzdory tomu, že řádně ztěžkla, přišla o deset míst k sezení, není z otho vidět, sítíš se v tom jak ve sklepě...

Kvůli přestavbě, kterou 4Rail totálně posral, to přetypovali na tramvaj a poslali do provozu, ale jednak pro tu zpackanou přestavbu a druhak pro jejich totálně do hoven neudržovanou trať, se tomu ničily podvozkové rámy, takže to vlastně nikdy plnohodnotně nejezdilo, protože je to prostě ohavný krám.......

Naposledy editováno 15.09.2022 21:58:47

(reakce na) Jawablázni

15.9.2022 v 22:37 | Nahoru | #100063
Bimbam> Přesně,výstižně. Na Šatavu se tady vzpomíná jen v dobrém. Kdyby takoví lidi byli všude, kde jsme mohli být... ale když "jsou odstaveni" jak on , tak to vypadá jako...
Ale to už je o úplně jiném , a s motorkami to nemá nic společného. I když - kdyby Šatava byl ředitelem Jawy ( Jihostroje ) , mohl jsem třeba jezdit na Jawě 1200....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.9.2022 v 06:13 | Nahoru | #100064
Koukám, že přijdeme o velký techničáky úplně
To zase bude mrdnik než si to sedne.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.9.2022 v 07:26 | Nahoru | #100065
Verdom> To bude. Jen by mě zajímalo, když to všechno chtějí řešit počítačem, jak mi dají třeba novou značku. Předpokládám, že ji pošlou poštou. Anebo přiletí vrtulníkem ? Osobně si radši dál všude dojedu, než něco vyřizovat přes počítač.
Ale na jedno se těším : až začnou technické kontroly stejným způsobem, tedy pouze digitálně a auto(moto) vůbec nebude muset na STK fyzicky jet.

Naposledy editováno 16.09.2022 07:26:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.9.2022 v 07:32 | Nahoru | #100066

kuba350 píše: Milan1963> Milane ona asi moc ta úzkokolejka nefunguje insolvence

Jo, nám dluží taky.. Navařovali a obráběli jsme jim soukolí..

(reakce na) Jawablázni

16.9.2022 v 07:40 | Nahoru | #100067
Milan1963> Ale díky elektronické evidenci bude erár možná pokukovat po principu slovenských bratří.
https://www.union.sk/viete-aka-vam-hrozi-pokuta-za-neplatnu-stk/
Protože najít auto s propadlou technickou bude automatizovatelný a budou se jim penízky jen sypat.
Na prostý lid musí být přísnost.
A na Slovensku pokud budu citovat:
Pokuta za neplatnú STK sa týka aj áut, na ktorých práve nejazdíte. Aj stará škodovka, ktorá vo dvore zaberá miesto, môže byť príčinou, pre ktorú vám príde drahá pokuta. Odporúčanie pre majiteľov podobných vozidiel je odhlásenia vozidla z evidencie. V tomto prípade navyše zaniká povinnosť platiť PZP, čo je tiež výhoda, ak sa auto práve nevyužíva.
Zase mají možná jednoduší dočasné vyřazení z evidence.

Jawablázni

16.9.2022 v 08:39 | Nahoru | #100068
Martine, taky sem měl zákazníka v insolvenci...né teda ty "ajznboňáky", ale tesařa za šrůfky.
Soudce odsoudil a stanovil penále - takové, aby si vydělal...on, né já...
Tož tak...

(reakce na) Jawablázni

16.9.2022 v 09:29 | Nahoru | #100069

Milan1963 píše: To bude. Jen by mě zajímalo, když to všechno chtějí řešit počítačem, jak mi dají třeba novou značku. Předpokládám, že ji pošlou poštou. Anebo přiletí vrtulníkem ?



Vrať se z minulýho století do současnosti.Značku Ti donese samozřejmě dron.

Milan1963 píše:
Ale na jedno se těším : až začnou technické kontroly stejným způsobem, tedy pouze digitálně a auto(moto) vůbec nebude muset na STK fyzicky jet.



Tady bych byl opatrnej. Někakej chytrej úředník rozhodne, že 6 let starý auto je nebezpečný a pošlapeš pro nový, nebo budeš chodit pěšky. Jediný pozitivum, že ty šmejdy z STK zrušej.

Jawablázni

16.9.2022 v 20:57 | Nahoru | #100070

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.9.2022 v 22:29 | Nahoru | #100071
Kdyby se někdo nudil, pořádáme.../612587_912eff7574a1324c2cce480d44922833.jpg[/img]
a tímto se budou vozit lidi

Naposledy editováno 16.09.2022 22:30:23

Jawablázni

16.9.2022 v 22:36 | Nahoru | #100072
Kehaj -- tak tohle se motorkářů netýká,jen další píčovina.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.9.2022 v 06:59 | Nahoru | #100073
Milan1963> To jsi sem mohl hodit dřív. Rozeslal bych to klukům ze Zlína.

Naposledy editováno 17.09.2022 06:59:52

(reakce na) Jawablázni

17.9.2022 v 08:00 | Nahoru | #100074

MartinED250 píše: Jo, nám dluží taky.. Navařovali a obráběli jsme jim soukolí..



Martine a uměli by jste soukolí na šestistovkovej rozchod? Dělávali nám to v Třebový ale tam šel soustružník co uměl manuály do penze a na automatech co mají se prej tak malý kolečka dělat nedaj. Tak to sem tam vozíme do Žamberka k Bednářovi, jenže ten je furt zahlcenej množstvím aktivit a na soukolí čekáme třeba půlrok.

Jawablázni

17.9.2022 v 12:13 | Nahoru | #100075
Žádnej rozchod není problém. Máme navařovací stroj kde navařujeme jízdní profily pod tavidlem. Umíme navařovat i ložiskové průměry os. Vše se pak obrábí na SRM 125 CNC. Měříme pavoukem. Děláme to pro Sokolovskou uhelnou. Už jsme dělali i historické osy..

https://svssro.cz/

Naposledy editováno 17.09.2022 12:15:08

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.9.2022 v 23:03 | Nahoru | #100076
Jirka4137> Nevím,zda by sem jeli až ze Zlína. Ale přijely 3 posádky z K. Varů, Prahy, Benešova, Jihlavy...celý den maximálně 8 stupňů, bez deště - skoro. Ale celkově spokojenost. Nejnovější Š 125 z roku 1989, tu jsme vzali. Favorita z roku 1993 ne. Motorky jen čtyři, v té zimě se ani nedivím. Vyhrál Indian Scout , předválečný, což mě potěšilo a druhá byla Škoda 422 z roku 1931. Pro mě jako pořadatele - radost dávat jim ceny.
Přijeli z Rakouska.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.9.2022 v 23:06 | Nahoru | #100077
Milan1963> Moskvič s plastovejma zrcátkama ze škodofky. to nevadí?

(reakce na) Jawablázni

18.9.2022 v 00:48 | Nahoru | #100078
Borntobewild> Dobová úprava?

(reakce na) Jawablázni

18.9.2022 v 10:53 | Nahoru | #100079
Milan1963> No mě Favorit nepřijde jako veterán ani ta 89 ale budiž. Jako návštěvník akce může člověk přijet čím chce ale samo mimo vystavené vozidla. Osobně jsem se jel na Historic rallye ve Zlíně podívat Formanem ale samo jsem pak s ním nejel. Nasedl jsem do Dácie 1300 jako spolujezdec. Příští rok už může startovat a určitě je v lepší kondici (-včera jsem s ním najel 300 km). Jestli ale na Rallye zajedu Formanem tak jenom projet se mimo soutěž a pozdravit známé. Určitě je to stylovější než to objíždět Fábií.
Dnes pro změnu vyjedu na motorce.

(reakce na) Jawablázni

18.9.2022 v 11:28 | Nahoru | #100080
Borntobewild> Nevadí. Při srazu HV tyto drobnosti nikdo nekontroluje, navíc děláme sraz pro lidi, je to spíš setkání stejně "postižených" lidí, takže o toto vůbec nejde. Testovat toho Moskviče - to by byla jiná.
....a já vyrážím pro nový stroj. Je 8 stupňů, ale neprší, tak snad první cesta nebude žádná tragédie. Jedu 140 km, zpět po ose, motorky na vozíku převážejí jen měkké povahy, ale to my Jawablázni nejsme.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist