globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 10:26 | Nahoru | #92521
Bimbam>

Milan - jestli to je geomagnetické místo nevim já nic necítil i když já jsem na tyhle věci mezi nebem a zemí imuní. Ale poprvé jsem viděl takhle pobořenej kostel a upřímě mi bylo líto těch dělňasů co ho stavěli. My páni tvorstva dokážem zničit všechno i sami sebe. Ale to jsem drobet odbočil, motorka jede jako z praku už mám 140 000 km.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.9.2021 v 11:03 | Nahoru | #92522
Podle toho co čtu, tak bych to taky viděl na sobotní příjezd. Asi jsem jediný, kdo by jel z jihu, tak si myslím, že bych jel rovnou až na Vysokou, mám to při cestě, tam bychom se spojili. Upřesníme, zatím je dost času. Ted' se chystám na pátek a 4denní setkání MotoRoute. Jawa šlape na jedničku, doufám, že tak budu šlapat i já, začalo mně mírně pobolívat v krku.
Ráno jsem byl ve městě, jel jsem raději autem. Jet 50 km na motorce v dešti a 7 stupních se mi fakt nechtělo. Po delší době jsem vyjel Astrou - nic neklepe, nevrže, dokonce brzdí a nepřibržd'uje, takže asi malý zázrak.
Kehaji, 140 tisíc je paráda, jen tak dál. Moje Jawa 660 se toho nedočká, v Týnci mi řekli, že životnost motoru do GO je asi 100 tisíc.

Jawablázni

22.9.2021 v 11:26 | Nahoru | #92523
Milane, zajímavé místo to je. https://ed250.rajce...z/Svaty_Jan_Krtitel/

Naposledy editováno 22.09.2021 11:26:38

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.9.2021 v 12:02 | Nahoru | #92524
Eště k té přední brzdě - sem nikdy neměl problémy s pevným kotoučem, ať byl na jakémkoliv stroji. A nemusel mět ani plovoucí třmen.
Základem je seštelovaný kotouč přesně v ose třmenu, páč když je mimo, může se stát, že jedna z opotřebovaných paken vletí mezi...a tlamovka hotová.
Další věc je dírka v pumpě, kerá musí byt průchozí při odbrzdění.
Nekdy ju zneprůchodní rosolovitá usazenina z kvalitní brzdovky a nebo blbě seřízený spínač brzdového světla.
Brzda musí jednak spolehlivě brzdit a taky tak održďovat, žádné přílišné šudlení kotouče. Trochu jo, to je normální, páč odbržďení se koná jen a pouze tím, že přestane tlačit kapalina. Žádná předem stanovená vůle mezi paknama a kotoučem tam néni (jako u bubnu).

Jawablázni

22.9.2021 v 12:18 | Nahoru | #92525
K té plavbě ČZ hranatice - je potřeba (asi) na tenhle stroj použít rozměry gum, jaké tam mají být.
Netuším, čím se P.T. majitel živí, jen lehce připomínám, že je dobré mít tohle na paměti.
Jen tak pro zajímavost - pokud bychom měli dva identické stroje, ale s různými pneumatikami - užovkama a nebo se širokýma gumama - ve stejné zatáčce a projížděli ji stejnou rychlostí - u motorky s užšíma pneumatikama bude potřebný náklon stroje menší...
Takže když obujeme přední a zadní pneumatiku rozdílné šířky...
Já mám třebas na Zetoru tak vyšlahaný čep kyvky, že už bych měl provést opravu...ale furt nejsů lidi...
Ale na to, jaký to má vakl, jsou jízdní vlastnosti dobré.
Vpředu je ten směrový dezén á la Baťa vyrobený eště v Rudé říji a vzadu tuším proklínaná H03...a fčíl mudruj .

(reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 12:20 | Nahoru | #92526
Zdenalbenal> Nedávno jsem tu na motorkářích někde pochytil že to, že tam není vůle a trošku desky o kotouč šoupou je snad i schválně. Kvůli brzdění v dešti. Kdyby to o sebe nešoupalo, bude chvílu trvat, než se komponenty odvodní a začnou brzdit.

Jawablázni

22.9.2021 v 14:24 | Nahoru | #92527
U aut už se delší dobu používá signál ze senzoru deště a na základě této informace ESP pravidelně v intervalech přibrzdí a vysuší kotouče a destičky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.9.2021 v 15:48 | Nahoru | #92528
Senzor deště...řídicí jednotka tažného zařízení...
Dvě zařízení, kvůli nimž přestalo (nejenom naše) auto jet.
Miluju vynálezy, keré sů k užitku, třeba v Boeingu Dreamline, nebo jak se ten žgarb menuje.
Digitalizací k světlým zítřkům!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 16:05 | Nahoru | #92529

Zdenalbenal píše: Senzor deště...řídicí jednotka tažného zařízení...
Dvě zařízení, kvůli nimž přestalo (nejenom naše) auto jet.
Miluju vynálezy, keré sů k užitku, třeba v Boeingu Dreamline, nebo jak se ten žgarb menuje.
Digitalizací k světlým zítřkům!



To ale není vina těch zařízení, že jsou součástí výbavy.To je vina toho, kdo to naprogramoval tak, aby to nejelo v případě poruchy toho zařízení.
Většina aut nepřestane jet kvůli kdejakýmu porouchanýmu modulu.

To bys mohl napsat, že je lepší nemít auto. takový se nikdy neporouchá, neopotřebuje a nic nestojí.
(Já třeba tu elektroniku v podobě výhřevů sedáků, klimatizcí atd chci.)

Naposledy editováno 22.09.2021 16:06:43

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.9.2021 v 16:44 | Nahoru | #92530

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 18:07 | Nahoru | #92531
PetrL3> Neřekl bych, že zrovna vyhřívané sedačky a klimatizace je vrchol elektroniky. Obojí jsem měl i ve Felicii v r. 1998 a mimo to i ABS - to už mělo k elektronice blíž.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 18:37 | Nahoru | #92532
PetrL3> taky souhlasím, zrovna ohřívání zadku, klimatronik, senzor deště a světa s tím nemám problém. To startstop, rádoby inteligentní dobíjení, hlídání jízního pruhu atd. jsou teprve pikačoviny k posrání

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 19:09 | Nahoru | #92533
kehaj> Celkem to de ale ten zadek se mě vůbec nelíbí. Jako by to někdo ustřelil a hlavně, když tam bude spolujezdec, tak na hrbolech nebo při nečekaný akceleraci skočí do zadního kola.

(reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 19:19 | Nahoru | #92534

mito7 píše: PetrL3> Neřekl bych, že zrovna vyhřívané sedačky a klimatizace je vrchol elektroniky. Obojí jsem měl i ve Felicii v r. 1998 a mimo to i ABS - to už mělo k elektronice blíž.



O vrcholu nic nepíšu. Jen říkám, že není špatné mít různé doplňky. Vždycky je něco novinka, kterou 90 % lidí nevyžaduje a za 20 let nechtějí auto, které to nemá.

Elektrický okna taky byly dráhý kurvítko, dnes bys auto bez toho nekoupil. To je tak se vším.

Naposledy editováno 22.09.2021 19:20:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 19:19 | Nahoru | #92535
Miraz250> Vona tahle sedačka asi nebude pro dva. Ale jinač máš pravdu je to takový prázdný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 19:22 | Nahoru | #92536

cmiral píše: PetrL3> taky souhlasím, zrovna ohřívání zadku, klimatronik, senzor deště a světa s tím nemám problém. To startstop, rádoby inteligentní dobíjení, hlídání jízního pruhu atd. jsou teprve pikačoviny k posrání



Na startstop nemám názor, ale třeba ty asistenti jízdy v pruzích, to se snad dá vypnout u všech aut... Teda alespoň u našeho jednoho, které to má sme to po koupi vypnuli a hotovo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 19:34 | Nahoru | #92537

kehaj píše: Miraz250> Vona tahle sedačka asi nebude pro dva. Ale jinač máš pravdu je to takový prázdný.

To je dvoumístné sedadlo, i se na tom bude dobře sedět ale těsně za prdelí máš propast, takže neni rezerva na chyby. To ta Jawa RVM Scrambler je to samé, ale má tam aspoň malej blatníček.

Naposledy editováno 22.09.2021 19:40:38

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.9.2021 v 19:41 | Nahoru | #92538
Zítra má být v brně až 21 stupňů, tak neví někdo o nějakých pěkných silničkách v okolí?
Co by stálo za projetí, vidění a tak

(reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 20:35 | Nahoru | #92539
Miraz250> Tak to bych tam dřepět nechtěl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 21:41 | Nahoru | #92540
mito7> Zajedˇ do Olmiku a ve veteran areně je přenosná telka do auta z r. 1936 . Kdy že vůbec začala u nás vysílat TV . Klimu měl Cadilac někdy z padesátých let co jsem s ním jel jako mitfára historiky.
V roce 1940 začala společnost Packard nabízet do svých automobilů klimatizaci.

Naposledy editováno 22.09.2021 21:49:59

(reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 21:51 | Nahoru | #92541

Milan1963 píše: Podle toho co čtu, tak bych to taky viděl na sobotní příjezd. Asi jsem jediný, kdo by jel z jihu, tak si myslím, že bych jel rovnou až na Vysokou, mám to při cestě, tam bychom se spojili. Upřesníme, zatím je dost času. Ted' se chystám na pátek a 4denní setkání MotoRoute. Jawa šlape na jedničku, doufám, že tak budu šlapat i já, začalo mně mírně pobolívat v krku.
Ráno jsem byl ve městě, jel jsem raději autem. Jet 50 km na motorce v dešti a 7 stupních se mi fakt nechtělo. Po delší době jsem vyjel Astrou - nic neklepe, nevrže, dokonce brzdí a nepřibržd'uje, takže asi malý zázrak.
Kehaji, 140 tisíc je paráda, jen tak dál. Moje Jawa 660 se toho nedočká, v Týnci mi řekli, že životnost motoru do GO je asi 100 tisíc.



Já už mám na Hondě 184 000 a motor je původní. No ale Honda je Honda a ty jednoválce byly vždycky na životnost obecně slabší, oproti víceválcům. Ale ty 4 obvody zeměkoule jsem na tom nenajezdil všechny, jen jeden... Předtím cca 100 000km na 477 (na kýbl pístů a karpály nenávratně zničené) 10 000km Roadster, a nějaké nižší desítky odhadem na Smolíku, ale tam to nevím jistě, protože kilometry počítá až poslední dva roky, protože to že to řeší na STk mne donutilo opravit krom tachometrů cizích, i ten vlastní... Odjezdil jsem na něm jednu životnost motoru... Už jsem si přivezl výbrusy, ještě udělat kliku a opravit hlavy atd....

Naposledy editováno 22.09.2021 21:52:10

(reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 21:53 | Nahoru | #92542

Jirka4137 píše: mito7> Zajedˇ do Olmiku a ve veteran areně je přenosná telka do auta z r. 1936 . Kdy že vůbec začala u nás vysílat TV . Klimu měl Cadilac někdy z padesátých let co jsem s ním jel jako mitfára historiky.
V roce 1940 začala společnost Packard nabízet do svých automobilů klimatizaci.



No a koncem padesátek a v průběhu šedesátek se klima stala naprosto běžným prvkem jako dnes... Nejlevnější verze ji nemívaly úplně samozřejmě, ale ty běžné ano... Takže stav asi jako dnes v evropě..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 21:55 | Nahoru | #92543

PetrL3 píše: Na startstop nemám názor, ale třeba ty asistenti jízdy v pruzích, to se snad dá vypnout u všech aut... Teda alespoň u našeho jednoho, které to má sme to po koupi vypnuli a hotovo.



U startstopu jde o to, jakým způsobem je to řešeno... Někde to vadí, někde ne... Inteligentní dobíjení je zlo a týrá baterii...

(reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 22:25 | Nahoru | #92544

SkotyCZ píše: Zítra má být v brně až 21 stupňů, tak neví někdo o nějakých pěkných silničkách v okolí?
Co by stálo za projetí, vidění a tak


Cokoliv kolem Krtin, Adamova, Sloupu, Jedovnic, Blanska.
Treba toto

V patek od cca 11 do 13 cas nemas? Chystam se vytahnout Suzuku. Tak bych te mohl nekde potahat. Pro zmenu na jih od Brna. Kdyztak napis PM, kdyby si mel volno a zajem.

Naposledy editováno 22.09.2021 22:39:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.9.2021 v 23:07 | Nahoru | #92545

cmiral píše: PetrL3> taky souhlasím, zrovna ohřívání zadku, klimatronik, senzor deště a světa s tím nemám problém. To startstop, rádoby inteligentní dobíjení, hlídání jízního pruhu atd. jsou teprve pikačoviny k posrání


Ono pořád platí: auto ( motorku ) ano. Ale co nemá, to se nepokazí. Zní to zpátečnicky, ale podařilo se mi přepolovat péráka. Výsledek ? Prasklá pojistka. Škoda za možná 2 koruny české. Přepoloval jsem Adenium. Výsledek ? Shořelý regulátor, baterka v háji. Za bratru 5000 korun českých.
Tak jsem si říkal, proč Jawa 660 nemá elektriku jako Jawa 250. Starter ? Není nutný. Palivoměr ? Taky tak. A tak dále. Nevadí mi slušná výbava, ale zrovna elektroniku bych vyměnil za normální elektriku.

Naposledy editováno 22.09.2021 23:09:31

Jawablázni

22.9.2021 v 23:41 | Nahoru | #92546
No zrovna ohledně starteru chyb chtěl vidět, jak bude hubený chroust nahazovat 660ccm jednoválec nohou.... To chce techniku i sílu, aby byl start úspěšný.

Mám karáda s endurem bez starteru a když jezdíme pojížďky, tak je vidět, že když to startuje do hodiny po čtvrté, už toho má za vandr.... Čudlík a starter je skvělá věc. Ono nahodit velký jednoválcový čtyřtakt, je něco jiného než maloobjemovou bahenní pumpu jako je kejchačka...

Naposledy editováno 22.09.2021 23:43:01

(reakce na) Jawablázni

23.9.2021 v 02:52 | Nahoru | #92547

Miraz250 píše: kehaj> Celkem to de ale ten zadek se mě vůbec nelíbí. Jako by to někdo ustřelil a hlavně, když tam bude spolujezdec, tak na hrbolech nebo při nečekaný akceleraci skočí do zadního kola.

Divim se, že takovouhle 3,14čovinu někdo schválí do provozu, hlavně v dnešní době, kdy se řeší kdejaká blbost. Je to nebezpečný jak svině, navíc hnusný a když projedeš kolem výjezdu z pole, budeš mít vošlehlou prdel, jako kdyby si sežral zkažený jelito

Jawablázni

23.9.2021 v 05:10 | Nahoru | #92548
Pro lidi z okolí- Vstup zdarma . https://koprivnickednytechniky.webnode.cz/ Na testovacím polygonu jsme jednou zařádili pěkně. ( Oct.4x4.)

(reakce na) Jawablázni

23.9.2021 v 08:06 | Nahoru | #92549

pech. píše: U startstopu jde o to, jakým způsobem je to řešeno... Někde to vadí, někde ne... Inteligentní dobíjení je zlo a týrá baterii...

Tak horký to nebude. Mám v autě s rekuperačním dobíjením originální baterii od nova 6 let a nikdy nebyl problém...

(reakce na) Jawablázni

23.9.2021 v 09:47 | Nahoru | #92550

Milan1963 píše: Ono pořád platí: auto ( motorku ) ano. Ale co nemá, to se nepokazí. Zní to zpátečnicky, ale podařilo se mi přepolovat péráka. Výsledek ? Prasklá pojistka. Škoda za možná 2 koruny české. Přepoloval jsem Adenium. Výsledek ? Shořelý regulátor, baterka v háji. Za bratru 5000 korun českých.
Tak jsem si říkal, proč Jawa 660 nemá elektriku jako Jawa 250. Starter ? Není nutný. Palivoměr ? Taky tak. A tak dále. Nevadí mi slušná výbava, ale zrovna elektroniku bych vyměnil za normální elektriku.



Pochpíš, až ti ta 660ccm chcípne v bahně s blátem na botách.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist