AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
https://www.mdcr.cz/...ery.pdf.aspx [/quote] Tohle se dá poměrně snadno vyřešit tichým výfukem na STK. Jako opravdu zásadní bych viděl měření výkonu, kdy spousta motorek má papírově výkon nižší. Tam to jen tak lehce přehazovat nejde ...
Naposledy editováno 10.09.2021 15:33:57
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Já měl mezitypa z března 1993, tzn. všechno modernizované, ale motor klasická stará 135. Takže ideální kombinace, kdy byla výbava normální (mělo to centrál, paměťovej cyklovač, pylovej filtr, a takové ty příjemné základní prvky výbavy). Za celá ta léta byly s karburátorem jen dva problémy... ten první byl když jsem to koupil. Někdo se snažil namontovat deaktivátor sytiče a zkurvil ozubenou vačku. tak jsem jí porovnal, sytič jsem správně seřídil a auto chodilo několik let bez zásahu. Je píčovina snažit se sytič vypnout brzy. Kdžy se to správně seřídilo, chodilo to zcela spolehlivě a smysluplně... Chytlo to okamžitě a po nastartování drželo 1500 ot. po několika vteřinách to spadlo tak na 1200 a postupně se to v několika krocích snižovalo, jak se motor ohříval... Druhý problém byla prasklá jedna z několika membránek za tři stovky a netěsnosti v podtlacích. Vyřešeno, seřízeno a zase toněkolik let chodilo jak mělo...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Specialisti jsou na to zmrzlináři a čopristi.
Já si velice cením toho, že moje motorka je schopna jezdit dynamicky a tiše... Takže tichý výfuk není překážkou výkonu.
Navíc je povoleno nějakých 85Db, pokud si to dobře pamatuju, to není vůbec málo na to, aby někteří pomatenci tvrdili že výfuk o hlučnosti startujícího Migu je bezpečnostní prvek... Těch 85Db je dost slyšet na to, aby se o něm vědělo i bez přímého očního kontaktu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Jako já jsem člověk, co nemá rád represe, ale to že někdo řeší výfuky natolik hlasité, že když tě mine, tak se lekneš až se zesereš a pomalu bys spadnul, to mi přijde správné... Takové výfuky patří na okruh, nikoli do provozu...
Specialisti jsou na to zmrzlináři a čopristi.
Já si velice cením toho, že moje motorka je schopna jezdit dynamicky a tiše... Takže tichý výfuk není překážkou výkonu.
Navíc je povoleno nějakých 85Db, pokud si to dobře pamatuju, to není vůbec málo na to, aby někteří pomatenci tvrdili že výfuk o hlučnosti startujícího Migu je bezpečnostní prvek... Těch 85Db je dost slyšet na to, aby se o něm vědělo i bez přímého očního kontaktu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jak prošel STK, to nechápu. Legálně s tímto určitě ne.
Naposledy editováno 10.09.2021 19:55:45
Milan1963 píše: kafeacigaro> Dnes jsem seděl na náměstí v zahrádce u restaurace , dali jsme si s ženskou kafe. Najednou ohlušující rána - až mi kafe vycáklo , když jsem se chtěl napít - a ona to motorka. Borec ji nastartoval. Opravdu jsem se lekl. Tomu soudruhovi , mlad'as asi 25 let, bych nejen vzal papíry od motorky, ale i řidičák. A to jako motorkář jsem zvyklý na hodně a taky hodně odpustím. Ale tohle... 100 Db bylo málo.
Jak prošel STK, to nechápu. Legálně s tímto určitě ne.
Jo, to je přesně ono...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 11.09.2021 09:03:37
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Brácha má Felicii Sport Line 1,6 a nevím, že by byla jízdně lepší než jiná Felicia. V motoru to rachotí jak ve starých pendlovkách, moje 120 je proti tomu tichošlápek. Prý ale ještě 100 tisíc i víc vydrží ...to bych chtěl vidět. Je červená, prý speciální barva a má nápisy na sloupcích vzadu.
Pro mladé, kteří Felicii , stejně jako Fav. / For. jako youngtimera budou chtít, to může být zajímavé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 11.09.2021 10:20:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
V kempu, kde se sraz konal, se projevil větší zájem o mého Populara, než o Jawy . Moc to nechápu...Popular je obyčejný lidový vůz pozdějšího stylu Trabant, Jawa 650 / 660 by měla zaujmout každého Čechoslováka. Asi lidi o motorky tolik zájem nemají.
Skončilo to pořádnou bouřkou...
Žlut'ásek z Brněnska
Aarho přijel s Jawou 650 a side z Finska.
Část účastníků
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: Kam až ty ceny za jawky polezou?
Tyhle inzeráty je třeba brát s rezervou. Cena prodejní bude někde jinde pokud chce prodejce prodat a ne jen prodavat. Kdo sleduje inzerci dlouhodobě, tak vidí, ze se teď spíše více nabízí. Je dobra šance to prodat teď na vrcholu cen. Vzhledem k ekonomice která nevypadá dobre můžou být za rok jiné priority a staré vergly nebudou tak v oblasti zájmu.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Tak ecotronic je vyhlášenej... Ale tímhle vyjebaným systémem Pierburg bylo postiženo mnoho vozidel západu, protože se to montovalo do kde čeho... Do Golfů, Passatů, Kadettů... Takže oni si s tím věděli rady, byla to pro ně sine nepovedená, ale známá věc...
Já měl mezitypa z března 1993, tzn. všechno modernizované, ale motor klasická stará 135. Takže ideální kombinace, kdy byla výbava normální (mělo to centrál, paměťovej cyklovač,
Paměťovej cyklovač dobrá věc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 12.09.2021 11:01:16
Jo a obvykle byva na stitku motorek spis neco jako 95dB
Milan: zrovna ten vystrel pri startovani slycham nejcasteji u starejch krapu ktere mas tak rad… nedavno jsem na stk potkal ford t a nejak to majiteli nechtelo chytit a pak to prasklo do vejfuku. Kdyby se za tohle lamaly ruce a braly technicaky tak v sadre a bez papiru budou nejcasteji veteranisti
Naposledy editováno 12.09.2021 11:32:29
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Borntobewild> Normální SPZ auto má, ale jezdím bez ní. Mám namontovanou prvorepublikovou, původní. Zatím nikdo nic neříkal, ani policie, když mně zastavili. Dokonce se divili, že mám původní značku. Vzadu je dnešní SPZ, kvůli známkám. Na STK dávám i dopředu běžnou značku, kvůli focení.
Pokud budeš někdy kvůli tomu popotahován, snad víš, jak vypovídat. Za to můžeš přijít o papíry. Nebyl bys první.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |