globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.3.2021 v 12:16 | Nahoru | #89251
Skoty - no tak to máš dobrý, že máš v kyvce už z fabriky nebo od bývalého majitele udělanou mazničku. Já ji na osmičce neměl a dodělával jsem si ji tam. Normálně to jednou za půl roku třeba pár šťouchama maznicí domázneš - natlačíš tam prostě trochu čerstvé vazelíny.Ona se uvnitř rozleze a nic nerezne a nezarezne. Ta maznička zarezla, protože se nepoužívala - netlačila se do ní sem tam vazelína. Jak píše PetrL - skládáš to už trochu opatlané ať už vazelínou nebo třeba převoďákem, jak to poskládáš, pár šťouchama pro sichr ještě vazelínou domázneš. Prostě na mazničku nasadíš konec maznice ( ať už klasickou "píchačku" nebo správnou koncovku na hadici dekalamitky ) a parkrát šťouchneš nebo jednou či dvakrát pumpneš pákou. Jsou to tlakový mazničky, mají v té ďovírce kuličku na pérku, která brání vytékání vazelíny zpátky ven po oddělání mazacího vercajku. Hmmm, přemejšlím jestli si nepletu pojmy s dojmy, třeba je to názvosloví které používám obrácené ( říkám maznička tomu, co je na motorce a maznice tomu, čím se tam aplikuje vazelína - mám to tak něak blbě zažité ale nejsu vzděláním strojař, tak je možné že správné názvosloví je přímo obráceně ).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.3.2021 v 12:35 | Nahoru | #89252
Bimbam> Už to chápu. Dobře, koupím tu maznici a jednou za čas pořádně namazat. Sakra, už se mi to taky začíná plést.

Jinak, jak dlouho vám vydržela rozeta? Co jsem jawu koupil tak jsem najel jen 8k km. Po koupi jsem kontroloval rozetu a ta vypadala na 70%. Teď je KO. Řetěz koupím ČZ cross, ale rozetu ještě nevím. Je polská, TWN, turecká a česká. Nejlevnější tureckou za 600 škrtám hned, tomu nevěřím. Polskou nevím, TWN je dle Sesy za 1. Rozhoduji se mezi tou TWN a CZ, jestli stojí si připlatit těch 500kč za CZ.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.3.2021 v 13:00 | Nahoru | #89253
základ je tu rozetu upnout do soustruhu, roztočit a změřit házivost... Ono co je český neznamená bohužel vždy kvalitní. Já mám nasyslený čssr originály, ale když bych to řešil, asi bych šel do jawatechu Ale je fakt, že já toho na jawkách najezdim poměrně dost. Když bych to měl na stroj na kterym najedu 1000 km ročně, tak dám tu co nejmíň hází

(reakce na) Jawablázni

16.3.2021 v 13:23 | Nahoru | #89254
kuba350> Tak ten jawatech vypadá suprově. Vypadá to, že máme vítěze. Ještě to bude levnější, než replika.

(reakce na) Jawablázni

16.3.2021 v 14:43 | Nahoru | #89255
SkotyCZ> Ptáš se asi na malé Jawy, ale u 660 mám originální rozetu už 33 000 km. Je opotřebovaná tak ze 70 %. Už vloni jsem chtěl dát novou, ale protože se nikam nejelo, nechal jsem ji být. Jezdím opatrně, pomalu se rozjíždím, brzdím taky spíš motorem, brzdy používám jen v případě nutnosti, takže řetězová sada moc netrpí. A letos vůbec nevím co bude, takže zatím ji nechávám. Ten jawatech k Jawě 660 stejně nemá vůbec nic...

Naposledy editováno 16.03.2021 14:46:09

Jawablázni

16.3.2021 v 14:46 | Nahoru | #89256
Ke kyvce na třindě - sů tam rozpěrné futra (ty stískne čep kývačky), na nich síťka z "metaloplastu" a tá se točí přímo v díře kyvky.
Žádné futro tam néni.
Takže když to poskládáš dohromady, dotahneš a kyvka nebude moc vanglovat (zkůšá se to suché a bez těsnění), tak to namasti a jezdi.
Když to budeš pravidelně mazat výše uvedenou nulkou, tak životnost uložení je skoro nafurt.
Jó, kdybys to chtěl abgrejdovat na bronzové futra, tak se to dělá obráceně - udělajů se futra do kyvky a patřičná vůle (tak pět stovek) se vyrobí připasováním průměru rozpěrek.
Nic se nestruží, páč to za a) nikdo pořádně neudělá (doskáče futro) a za bé) je to daleko přesnější a lacinější.
Rozeta - pokud dělá Jawatech unašeč, do kerého vleze dvouřádkové ložisko s kosoúhlým stykem (tak to měla soutěžní Jawa), tak si pořiď tuto, ne tu s jednořádkem tuším 6205. A s výměnným věncem ozubení...a máš to navěky.

Naposledy editováno 16.03.2021 14:56:55

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.3.2021 v 14:57 | Nahoru | #89257
Taxem se kukl na Jawatech - a oni unašeče nedodávajů...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.3.2021 v 15:02 | Nahoru | #89258
V tom případě vzhledem k tomu co napsal Zdenalbenal jak to má hranatá jawa, beru zpět všechny rady, protože pro tento systém jsou irelevantí . Teda doufejme, to se ukáže po složení, snad to bude bez nutnosti dalších zásahů.

Naposledy editováno 16.03.2021 15:03:54

(reakce na) Jawablázni

16.3.2021 v 15:07 | Nahoru | #89259
Zdenalbenal> Dneska do jawatechu napíšu, kdyžtak bych jim poslal moji starou rozetu ještě Made in Czechoslovakia.
Ty bronzové futra mě napadly, problém je ten, že si je nedokážu vyrobit a neznám přesné rozměry. To samozřejmě můžu šuplerou změřit, ale muselo by se to udělat pořádně. Hlavně, kdo by to vyrobil, cena? S tímto ještě nemám zkušenosti. V nejhorším tam hodím ty metaloplasty a dobré

Jawablázni

16.3.2021 v 15:17 | Nahoru | #89260
U mojí první 638 v r.1991 po nějakém ježdění bylo pouzdro v takovém stavu že motorka nešla udržet v pruhu při 60 km/h. Měnilo se tenkrát to pouzdro vevnitř bez čehokoliv dalšího. Pak zas nějaký rok fungovala. Další kyvné vidlice jsem montil až na Hondě a Yamaze. Rady od mazáků z fabriky ale byly dát to do bronzu kvůli přesnosti a trvanlivosti.
Jsem rád že tady někdo popsal A00. Jsem to chtěl vyhodit že je po ní, páč se táhne jak sopel. Jako strojař pro jsem měl vždycky hříbek na trubce za mazničku a bazmek na pumpování za maznici. Jestli se nepletu. Je ale fakt že jsem se často ulejval a nedával pozor.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.3.2021 v 16:30 | Nahoru | #89261
Jirko, to, že třinda 634 až 640 nejede v rychlostech 50-60 km/h rovně je způsobené geometrií řízení, teda velikostí stopy.
Ta motorka je udělaná tak, že má stopu poměrně dlouhou, což ji činí stabilnější při rychlé jízdě rovně a do prudkých zatáček se jí moc nechce a taky je tím pádem při nižších rychlostech míň stabilní.
Sklon přední vidlice je asi dědictví po soutěžních motorkách...
Když teda na třindě jedeš takovouhle rychlostí jak had a při vyšších rychlostech neé, je to normální...
To, že si někteří jezdci stěžují, že má třinda málo tuhý rám (deltabox to néni, žejo), tak to bývá způsobené aj tým, že je v příkrém rozporu ne-tuhost předku (je měkký) a tužšího zadního pérování, neb stroj je navržen a postaven pro jízdu ve dvou.
Stačí jen přitvrdit předek a povolit zadek...a zázrak se (v rámci možností) dostaví .

Jawablázni

16.3.2021 v 16:56 | Nahoru | #89262
Skoty, eště pár přípodotků:
1) rozeta či sekundár - když to poskládáš dohromady, do krytu (odchlípneš horní nohavicu u rozety) vpravíš pomalým otáčením kola alespoň 200-300g vazelíny A00,
2) březnické zadky s progresivníma pérama - včera sem "doopravil" tytéž zadky na Zetoru - ČZ 180.
Tý voe, asi už nekdo vstoupil do problému...
Takže sem udělal následující - že abych zvýšil útlum, tedy expanzní zdvih (aby motorka nekopala do prdele) :
a) zabrůsil na skle horní aj dolní čelo pístku,
b) planžety na expanzní straně poskládal tak, jak by měly byt, to znamená první na píst největší a pak podle velikosti další - nejmenší jako poslední,
c) jednu díru pro expanzi sem v pístku zacpal červíkem M3x6,
d) nalél 75 cm3 obyč tlumičáku.
Útlum se sice zlepšil (je asi na úrovni čínské provenience), ale asi budu pokračovat dál v tuningu, páč vevnitř doráží pístek nákružkem pružiny kompresní planžety.
Zkusím vodicí pouzdro pístnice upravit tak, aby dosedal na venkovní průměr pístu (dělali sme to u "embéček", z kerých sme vyráběli tlumiče na závodní motorky). Ten kovový zvuk mě totiž docela sere.
Původně sem si myslel, že budu muset zmenšit vůli pístu ve válci, ale asi ty nejaké dvě desetiny by mohly byt vyhovující.
Aj tak eště mám rezervu v útlumu možným použitím "opičích kapek" - mix olejů různé viskozity a v možné redukci poslední ďůrky v pístu .

Naposledy editováno 16.03.2021 16:59:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.3.2021 v 16:57 | Nahoru | #89263
Zdenalbenal> Vysvětlení o dlouhé stopě platí i pro Jawu 660. Rám je tuhý dost, ale s tou dlouhou stopou... na dálnici jede perfektně, do utažených zatáček se jí vůbec nechce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.3.2021 v 17:01 | Nahoru | #89264
Milan1963> to je blbý u motoru, kterej je určenej pro přesnej opak

Naposledy editováno 16.03.2021 17:01:56

Jawablázni

16.3.2021 v 17:05 | Nahoru | #89265
Milane, myslím si, že je to pro "normální" motorku lepší, než se honit za ovladatelností volbou krátké stopy.
Při rychlé jízdě je delší motorka stabilní a nemá sklon (né příliš vhodnou kombinací pneumatik, tlakem v nich atd.) k "shimmy".
Kdysi sme si dělali srandu, když začali jezdit kucí na japonských motorkách, že tlumič řízení je obrazem nemohoucnosti rámu .

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.3.2021 v 17:15 | Nahoru | #89266
Petře, vše je o kompromisu.
Když sme stavěli motorku pro závody, záměrně sme volili rám ze staršího modelu, právě pro tu délku stopy.
Páč právě v té době se na krosových motorkách, vlivem narůstající převahy charakteristiky tratí směrem ke stadionkrosu, začala výrazně měnit i geometrie podvozku...
Tu délku stopy (a jízdní projev stroje) můžeš v malé míře ovlivnit třeba jinou tuhostí zadního pérování a nebo posunutím šavlí v brýlích...
Je to poznat. Když je teda jezdec schopný neco poznat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.3.2021 v 18:21 | Nahoru | #89267
Zdenalbenal> To jsou ale obecné vlastnosti. Já popisuju něco jiné. Po několika letech ježdění začala plavat. V malé rychlosti to šlo ukočírovat nad 60 už ne. Po výměně uložení už to zase šlo. Nevím jak by se chovala s bronzovým pouzdrem. Jisté ale je že tuhost zadního kola vedeného v rozplácnuté trubce byla tragická celkově. Ani rámy tehdejších motocyklů vyrobených na západ nebo v Japonsku nebyly zázračně tuhé. Nevím jakou měrou se na nestabilitě podílel zbytek rámu a sklon přední telesk. vidlice.
Čezeta přes stejné anebo horší podmínky se ale konstrukčně s tímto problémem vyrovnala lépe.

Jawablázni

16.3.2021 v 20:29 | Nahoru | #89268
Test SM 1974

Ten SM jsem četl ještě to vyšlo znovu po letech. Video jsem viděl až dnes.

Naposledy editováno 16.03.2021 20:30:54

(reakce na) Jawablázni

16.3.2021 v 23:42 | Nahoru | #89269
Zdenalbenal> S tím rámem něco na tom bude. I když mám vymletou kyvku, tak se to nekroutilo nějak moc, dalo se to. Do předku leju celkem hustý M6AD (sae30) a k mým 90kg se to hodí velmi dobře. Právě přední vidlici musím pochválit, protože neodskakuje (jsem na to hodně háklivý) a k výkonu 17kw bohatě stačí. S těmi zadními tlumiči takhle laborovat nebudu- na to nemám zkušenosti ani znalosti. Jen vyměním olej, těsnění a přestříkám. Momentálně bojuji s vyrezlou kyvkou, která se s rzí loučí velmi obtížně. Dám tam ty metaloplasty a vše nové, nic zachránit nešlo. To pak bude radost na tom jezdit.

Naposledy editováno 16.03.2021 23:53:29

Jawablázni

17.3.2021 v 09:41 | Nahoru | #89270
Tož Verdome , esli seš Vlastimil , tak máš dneska svátek . Tak vše nej . Pokavád to držíš na Vlastu , tak někdy příště .

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.3.2021 v 09:46 | Nahoru | #89271
Skoty, esli máš březnické předky s hliněnýma kluzákama, tak tak omastek takové viskozity skoro patří. Oni píšou, že 10W-40 či co, musel bych se podívat do Chytré knížky.
Pokud mě má chabá paměť neklame, tak do původních archaických železných předků byl předepsaný tlumičák.
Ale protože to vyrábělo hrbaté gumy, tak sme tam míšali kde co.
Pomohlo to trochu.
Když dáš do březnických zadků enom tlumičák, tak to tlumilo na můj vkus málo. Takže si zkus neco "uvařit" sám a uvidíš.
Na kontrolu změny útlumu stačí svěrák a táhnout rukou...

Jawablázni

17.3.2021 v 09:48 | Nahoru | #89272
Oldo, ty v této době korunovanýho vejra neděláš nic inšího, než že čučíš do kalendáře .
Nicméně, aj když su druhý, taky mu teda popřeju . Hlavně to zdraví.

Jawablázni

17.3.2021 v 09:52 | Nahoru | #89273
A já teda jako třetí černý tam vzadu vystrkuju na Verdoma bradu a taky mu vinšuju ať už přinde jaro, zmizí bílej hnus a ať je zdravej na těle i na duši. A na dušách v motorkách taky

Jawablázni

17.3.2021 v 10:03 | Nahoru | #89274
Vlastimilům vše nej

Vlasťáku1973 jsi Vlastimil nebo Vlasta?

Aha Vlasta bude asi holka což teda Vlasťák1973 není

Naposledy editováno 17.03.2021 11:07:27

Jawablázni

17.3.2021 v 10:11 | Nahoru | #89275
Ty nejsi Vlasta? Ty jsi Vlasta?

Jawablázni

17.3.2021 v 10:22 | Nahoru | #89276
Zdenalbenál > Oko není kosočtverec oko vidí . Když ráno zapnu noteboak - Seznam ,tak na horní liště je dnešní oslavenec . A co je na tom zvláštní , že každej den je tam jiný jméno .

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.3.2021 v 11:08 | Nahoru | #89277
Díkes jojo Vlasťák je Vlastimil(Vlasta byla babička,ale švára z druhého kolene mi přeje zásadně na Vlastu)

(reakce na) Jawablázni

17.3.2021 v 11:21 | Nahoru | #89278
Vlasťák1973> Tak tedy "Vše nejlepší k svátku z flašky vyndej zátku".

Jawablázni

17.3.2021 v 11:36 | Nahoru | #89279
Všem Vlastům a jim podobným přeji hodně zdravíčka.

(reakce na) Jawablázni

17.3.2021 v 11:49 | Nahoru | #89280
Vlasťák1973> tak vše nej
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist