globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: řidičák A1 a ČZ 180/487
 
6.2.2011 v 20:49
Chci se zeptat na pár věcí, shrnu to do jednoho tématu. Chci si dělat řidičák skup. A1, a v garáži mi stojí ČZ 180/487, rád bych jezdil na ní když už tu je ale jak to je se zákonem, sice má 11 kW v TP ale 125ca to neni, takže pokud chápu dobře nelze. Jak by se PČR tvářily kdyby mně zastavily na tý 180, v podobě jak to je (papírově), dalo by se to nějak ukecat nebo je v zákoně nějaká díra? Jak je to s přepsáním na 125? Děkuju za všechny rady a tipy :)

Uzavřeno 08.02.2011 v 17:44 uživatelem tomas.s
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 20:54 | Nahoru | #1
Na 180ce jezdit nemůžeš, nikdo na to že to má 11kW a je to starý nehledí. Přepsání na 125 ccm je v dnešní době nemožný, jedině sehnat papíry a rám ze 125ky.

Edit: Jinak já jsem měl přepsanou 175 na 125 ccm, dělalo se to jako přestavba s žádostí na magistrátě a muselo to být odborně předěláno a přezkoušeno ve zkušebně.

Naposledy editováno 06.02.2011 20:56:18

1 reakcí na tento příspěvek řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 20:57 | Nahoru | #2
i rám? nestačil by štítek?

řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 20:57 | Nahoru | #3
nesmíš. Při jakékoliv nehodě, bude všechno na tebe, protože řídíš vozidlo, na které nemáš příslušné oprávnění.
Nedělej to

Překecat to půjde těžko, je to česká motorka a většina lidí jí zná :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 21:07 | Nahoru | #4

Sojky píše:

Edit: Jinak já jsem měl přepsanou 175 na 125 ccm, dělalo se to jako přestavba s žádostí na magistrátě a muselo to být odborně předěláno a přezkoušeno ve zkušebně.



ta přestavba mně taky napadla, jak přesně to funguje? bylo mi doporučeno kontaktovat nějakýho pana Slepičku, ten prej vydá nějaký vyjádření a s tim pak na magistrát a přepsat TP

řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 21:14 | Nahoru | #5
Dnes už je to s výměnou motrů a podobně tak složitý, že bych raději poslal 180ku do světa a koupil 125 ccm... To bude finančně i časově nejmíň náročné...

řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 21:15 | Nahoru | #6
Nemůžeš na tom jezdit...Jeden můj známý má taky jen A1 a jezdil 2ROKY na MZ-150 vykládal že je to OK že má jen 9kw,Ale věřím tomu že se mu otevřela zadnice vždycky,když zahlídnul POLICAJTY a doma se pak musel přebalit.Máš 4 možnosti ze kterých si třeba vybereš.
1--Jezdit na tom s velkým strachem
2--Nejezdit a počkat na AO
3--Koupit doklady na 125ccm
4--Prodat a koupit nějakou dvácu s 11kw a 125ccm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 21:16 | Nahoru | #7

tomas.s píše: ta přestavba mně taky napadla, jak přesně to funguje? bylo mi doporučeno kontaktovat nějakýho pana Slepičku, ten prej vydá nějaký vyjádření a s tim pak na magistrát a přepsat TP

Především bys ale musel vyměnit motor 180 ccm za 125 ccm a pak řešit administrativu na magistrátě!

(reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 21:18 | Nahoru | #8
Sema> jo, to je mi jasný, spíš mi šlo o tu administrativní část

(reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 21:23 | Nahoru | #9

tomas.s píše: ta přestavba mně taky napadla, jak přesně to funguje? bylo mi doporučeno kontaktovat nějakýho pana Slepičku, ten prej vydá nějaký vyjádření a s tim pak na magistrát a přepsat TP


Bohužel Slepička ti nic nedá, táta se s ním zná moc dobře a říkal že to prostě nejde. Napřed musíš zajít na magistrát a podat žádost o přestavbu na 125 ccm. Pokud ti jí schválí tak to upravit a přinést potvrzení ze státní zkušebny že vše souhlasí. Pak to teprve přepíšou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 21:23 | Nahoru | #10

tomas.s píše: i rám? nestačil by štítek?


Ne, číslo rámu předěláš jak?

(reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 21:27 | Nahoru | #11

Sojky píše: Ne, číslo rámu předěláš jak?



máš pravdu, to mně nenapadlo

řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 21:34 | Nahoru | #12
Hele a má to vůbec smysl? Ať to uděláš legálně nebo ne, má to ještě jednu stránku. Není to zadarmo. Pokud tě to chytne, tak stejně přejdeš na něco silnějšího. Takže čízu bych buď prodal (nebo jestli k ní máš citovej vztah tak ne) a koupil dvácu. Máš to legální a peníze do toho sypeš stejně.

1 reakcí na tento příspěvek řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 21:58 | Nahoru | #13
Mě ještě v životě benga na motorce nestavěli, asi by čuměli co by zjistili

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 22:07 | Nahoru | #14

Bufik píše: Mě ještě v životě benga na motorce nestavěli, asi by čuměli co by zjistili



mne stavi kazdou sezonu tak 3-4x.. vzdycky jen na beznou kontrolu, po prohlidnuti dokladu a fouknuti do pristroje jsem si s nima jeste dobre pokecal a zase odjel.. a to nevozim prakticky zadnou povinnou vybavu, a jednou jsem mel zadni gumu sjetou az na platno a jednou na mne jeden tak pomrkaval, culil se a rikal neco "a fakt jako ma ta CBR600 jen 25kW?? fakt joo?? mne kecat nemusis, ja v 18 taky takhle jezdil na papirove zavrene sestce.. tak jed, mej se a nezabij se"
takze ja si na nase "příslušníky" nemuzu vubec stezovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 22:20 | Nahoru | #15
Cosmogagy> akorat buzerujou co? bezduvodne zastavujou a kontrolujou. akorat zdrzovani a buzerace

1 reakcí na tento příspěvek řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 22:21 | Nahoru | #16
kdy už ti lidi konečně pochopí že ani 180, ani 175, dokonce ani 150 opravdu neni 125 a žádná "díra v zákoně" neexistuje protože je to daný dvouma jasnejma kritériama.
co se týká změn, leda úředně zajistit zapsání výměny motoru ale to bude stejně složitý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 22:27 | Nahoru | #17
WHTRDR> Co blbneš? Jako řádný občan platím řádně daně. A za svý daně mám nárok na řádnou silniční kontrolu. Když se mi toho dostává, jsem spokojený, protože na vlastní oči vidím, že se mi za mý daně jen tak neválejí po služebně Ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 22:38 | Nahoru | #18
Brown> staveni lidi naprosto bezduvodne ma podle tebe smysl? ja nevim jak ty ale me to proste zdrzuje, omezuje a povazuju to za buzeraci. kdyz se jim neco bude zdat podezrele at jdou a okouknou to ale tyhle nahodny kontroly sou uplne zcestny. penize z dani bych radsi videl utraceny jinak nez za darmozrouty co vysedavaj v autach a kontrolujou lekarnicky a nahradni zarovky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 22:40 | Nahoru | #19
WHTRDR> No nemá. To byl jenom pouho pouhý vtip.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 22:44 | Nahoru | #20
Brown>tak to se omlouvam ze sem se tak unahlil. ze zacatku sem trochu vahal

(reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 22:46 | Nahoru | #21
WHTRDR> Ale nas..e, že jo?

řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 23:10 | Nahoru | #22
najezdil jsem za těch pět sezon (co jezdim legálně a netrápim pincka po lese) okolo 35 tis, projel jsem Slovensko, loni Rakousko, a benga mě nikdy nestavěli. V autě za tři roky jednou. Musíte vypadat nenápadně a chovat se slušně.
Jinak jezdil jsem dva roky na dvacce co měla v TP 17,5 kW a měl jsem sevřenou řiť pokaždý, když jsem je viděl

Naposledy editováno 06.02.2011 23:11:15

řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 23:13 | Nahoru | #23
Ja pro tyhle nahodny kontroly mam pochopeni o vikendech v noci, kdyz merej chlast, ale votravovat v tejdnu v poledne s beznou silnicni kontrolou, kde kouknou na papiry a reknou jedte mi opravdu prijde jen jako zdrzovani a snaha vykazovat nejakou cinnost, aby se nereklo ze nic nedelaj.

řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 23:30 | Nahoru | #24
Já vlastně taky žádný negativní zkušenosti nemám. Jo před revolucí, to bych mohl povídat, ale teď to je fakt nějak lepší. Stejně mi vadí třeba zrovna ty lékárničky. Pravidelně chodím v práci na jednodenní školení včetně praxe na modelech a několikrát jsem již první pomoc u nehody poskytoval, ale jsem přesvědčený, že normální borec s utrženým rukávem a ulomeným klackem nadělá víc parády než pitomec se třemi předpisovými lékárničkami. Vozit lékárnu, to jo, ale pokud je v ní nějakej rozumnej zdravotnickej materiál, tak o co jde. Nicméně v rámci tématu. I když jsem kdysi jezdil dva roky bez papírů a prošlo mi to, dneska se držím toho, že nejlepší je mít alespoň to základní v cajku.

(reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

6.2.2011 v 23:31 | Nahoru | #25

memphis.unv píše: kdy už ti lidi konečně pochopí že ani 180, ani 175, dokonce ani 150 opravdu neni 125 a žádná "díra v zákoně" neexistuje protože je to daný dvouma jasnejma kritériama.

Nepochopí to nikdy... tohle téma je věčné. Akorát ty spekulace přiživují radílkové s mnohokrát opakovaným nesmyslem typu "to je jenom o trochu víc, policajti to nepoznají, klidně tak jezdi"... To je fajn rada jen do prvního maléru...

1 reakcí na tento příspěvek řidičák A1 a ČZ 180/487

7.2.2011 v 06:54 | Nahoru | #26
Já se taky přidám, když jsem kupoval svojí 180ku, tak jsem měl tak trochu štěstí. Předchozí majitel si na cagivě zažádal o vyjádření k možnosti přestavby na 125ku a tam nu napsaly, že je to možné pro ten a ten typ motoru s tím a tím výrobním číslem, že stačí jen vyměnit válec, pist a hlavu. S tím si věřil a jezdil jen s tímhle vyjádřením v kapse a nic neřešil, motor měl stále původní. Já, když jsem jí kupoval, tak byl již plný techničák, takže mi museli vystavit nový. No, tak jsem úřednici ještě předložil to zmiňované vyjádření k přestavbě a začal na ní mluvit trošku technicky, co jsem s tím musel dělat a tak a ona se ptá:a to tam máte tedy motor o obsahu 125ccm? A já říkám:ano mam. Ona udělala ťuk na počítači, no a já mam v techničáku typ motocyklu ČZ 180/487.4, obsah motoru:125ccm a v poznámkach:přestavba motoru:D. No a teď jsem vysmátej a motor je stále původní:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

7.2.2011 v 13:57 | Nahoru | #27
MiGeL249> pozoruhodne... pripomnelo mi to situaci, kdy dosly mista v TP u moji CZ 180/487.5, ktera mela v TP nespravne napsanej vykon 6.8 kW (to je hodnota prave pro 125ccm, misto 9.6 pro 175ccm) a kdyz jsem to ty urednici vysvetloval (v domneni, ze to opravime, kdyz uz se vydava novej TP) ukazujic orig. manual, tak ji to celkem nezajimalo a do novyho tiskopisu okopirovala stavajici chybnou hodnotu. Tenkrat bych kvuli tomu (dle jejich slov) musel absolvovat vselijaky prostocviky u nekolika instituci, na coz jsem se samozrejme vykaslal.

1 reakcí na tento příspěvek řidičák A1 a ČZ 180/487

7.2.2011 v 14:25 | Nahoru | #28
Jezdit na ní s A1 sice nemůžeš, ale já bych ji neprodával, pomalu dával do cajku nebo nechal třeba i v tom původním laku z historických důvodů a počkal si na A18. Tyhle čízy jsou nesmrtelný stroje a strašně vděčný. Za málo starostí hodně ježdění a náhradní díly vcelku rozumně sehnatelný za malou cenu. Mám o něco starší čízu 477 a nedal bych ji nikdy z ruky. A není problém na ní jet 200 km daleko.

(reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

7.2.2011 v 19:04 | Nahoru | #29
Bimbam> já jí dávat pryč nebudu tak jako tak, jezdí na ní i táta občas, lak právě neni původní na tý mý, nějakej vošoust to přetřel z červený metalízy na to co tam je a to je hnus

Bufik> na to se sázet ale nedá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák A1 a ČZ 180/487

7.2.2011 v 20:10 | Nahoru | #30
Skalda> no ty u ktery sem byl ja, tak ta mi nejdriv rekla, at jdu za technikem, co dela a tom urade(bylo to v praze) no a ten mi rekl, ze typ moto zustane i po prestavbe 180/487.4,ale obsahoveto bude 125ccm, no a rikal, ze tomu papiru neveri a tak a at jdu radsi pryc...:D tak jsem sel zpatky za tou urednici a dal ji ten papir, no a ona to sepsala a me se tak nehorazne ulevilo, ze sem chtel skakat radosti...:D no a pak, kdyz sem s ni poprve vyjel legalne na silnici, tak me asi po 5km drapli benga a vsechno si proklepli, no a nic mi nerekli, takze jsem si to hned ozkousel na ostro, ze je to v pohode
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto


TOPlist