bmw_r1300gs_cartec





Téma: KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.
 
18.1.2011 v 18:18
Jelikož jsem si nedávno pořídil KTM 450 EXC, dovolím si založit toto vlákno o různých radách, tipech a prostě cokoli koho napadne kolem KTM 450 EXC asi hlavně starší modely kolem roku 04. Něco podobného jsmě měli s kamarádama co vlstní KLX 650 a docela se to osvědčilo.Toto by mělo by sloužit majitelům KTM a těm, co se chtějí něco konkrétního o této motce dozvědět,...samozřejmě ani nějaký ten off-topic není problém.Vím, že se tu toho o Kátě probíralo dost,....ale hledat v tom množstí různých vláken teď něco konkrétního, je docela peklo. Tak jsem si říkal, že tady by to bylo všechno pěkně na jednom místě. Je jasný, že je tu na fóru ke stažení manuál, ale někdy je potřeba probrat konkrétní rady a zkušenosti.

Měl bych hned dotaz,....kdyby někdo poradil, budu rád. A to,...teď jsem po koupi poprvé měnil olej-používám na doporučení kamaráda, který ho má vyzkoušený pár let ve svém Husabergovi přesně TENTO s TOUTO ....přísadou a jde mi o to.

Z manuálu samozřejmě vím, že jsou vypoušťáky v podstatě tři-zezadu motoru šroub s magnetem-ten jsem vyšrouboval v pohodě-na magnetku žádnej bordel.Pak ze strany u řadičky-šroub se sítkem-s tím jsem trochu zápasil-nešel povolit.Po vyšroubování bylo sítko čisté, ale ten zespoda co je na imbus-kde by mělo být také sítko jsem ani za boha nepovolil. Když ale nebyl bordel ani na magnetu vypošťáku, ani v sítku ze strany, tak jsem se na ten uplně spodní vybodnul s tím, že ho zkusím až při další výměně.
A proto se chci zeptat,...při výměně oleje (vím že v manuálu je to jasné ale-po kolika kdo?)....když měníte, tak vždy vyšroubujete všechny ty vypoušťáky?.....a oba filtry dáváte nové při každé výměně?

Pak mám dotaz,...kamarád mi dal-že ho má navíc, TENTO ..kryt hydrauliky spojky proti rozmydlení, při prasknutí řetězu.Používáte to?....máte někdo zkušenost s převaným řetězem, který by rozmlátil tu pumpu té spojky?

A ještě na závěr přiložím foto té mojí Káti.Byla v pěkném stavu, když jsem jí kupoval a ještě jsem na ní nic moc nenalítal. Vypadá jak funglovka, motor šlape nádherně,...počítám, že na podzim už bude dost "obojovaná". Doufám, že mě tento rok povozí bez problémů.



Naposledy editováno 18.01.2011 18:41:23
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 17
Následující

2 reakcí na tento příspěvek KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 18:28 | Nahoru | #1

E: Vespa tady má někde vlákno "pokec o KTM 450 2007" a ma tam hodne stranek a uzitecných rad!

Naposledy editováno 18.01.2011 18:28:32

(reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 18:32 | Nahoru | #2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 18:40 | Nahoru | #3

roberto.cz píše:
E: Vespa tady má někde vlákno "pokec o KTM 450 2007" a ma tam hodne stranek a uzitecných rad!



...aha,...tak já doplním do roku 07.

1 reakcí na tento příspěvek KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 18:43 | Nahoru | #4
No každopádně počítej stím že ti ju testnu at se děje co se děje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 18:45 | Nahoru | #5

roberto.cz píše: No každopádně počítej stím že ti ju testnu at se děje co se děje


...to můžeš. Jsem jí byl povrkat trochu,...po tý výměně oleje a kurva to jede jak kráva.

1 reakcí na tento příspěvek KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 18:48 | Nahoru | #6
Vespa: Poraď mi s tím imbusem-šroub+sejtko ze spoda?....jak se tu ptám.

Naposledy editováno 18.01.2011 18:50:00

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:00 | Nahoru | #7

Matess727x píše: Vespa: Poraď mi s tím imbusem-šroub+sejtko ze spoda?....jak se tu ptám.


Já jsem to tuším normálně povolil, mám gola sadu s imbusama takže jsem mohl zabrat. Ale pokud ju nemáš novou tak tam asi nic nebude, piliny jsou na sítkách jen po zajetí.. a pak už nic, a nebo tam najdeš ložiska, ojnici a celej píst :))

Jo a výpušťák je jen to vlevo vzadu na motoru
olejový filtry se mění tak že položíš motorku nabok, vytáhneš je (kleštěma na segrovky nebo nějakým háčkem) a stříkačkou vysaješ starej olej z komůrek. Stačí to dělat ob tři výměny oleje

Na Mikibergův olej jsem taky jel a přišlo mě že to lehčeji řadí, než s Motulem 300V, takže špatnej nebude

Naposledy editováno 18.01.2011 19:02:57

1 reakcí na tento příspěvek KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:00 | Nahoru | #8
Matess727x> Zkus to zahřát na provozní teplotu ,pak golu s těmi kalenými bity ,našponovat a...trhnout ,nemůže to nejít,ono to povolí .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:05 | Nahoru | #9

tatar píše: Matess727x> Zkus to zahřát na provozní teplotu ,pak golu s těmi kalenými bity ,našponovat a...trhnout ,nemůže to nejít,ono to povolí .


...zahřát jsem zkoušel, ale i tak to nešlo.

KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:05 | Nahoru | #10
Každopádně kdyby to jó nešlo tak bych to nechal bejt.. zas tak kritický to není, motor KTM má snad nejvíc všemožnej sítek a filtrů ze všech, a riskovat kvůli tomu strženou hlavu šroubu..

(reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:07 | Nahoru | #11

Vespa píše: Já jsem to tuším normálně povolil, mám gola sadu s imbusama takže jsem mohl zabrat. Ale pokud ju nemáš novou tak tam asi nic nebude, piliny jsou na sítkách jen po zajetí.. a pak už nic, a nebo tam najdeš ložiska, ojnici a celej píst :))

Jo a výpušťák je jen to vlevo vzadu na motoru
olejový filtry se mění tak že položíš motorku nabok, vytáhneš je (kleštěma na segrovky nebo nějakým háčkem) a stříkačkou vysaješ starej olej z komůrek. Stačí to dělat ob tři výměny oleje


....já chtěl vědět hlavně ten interval, jestli po každé výměně, nebo o jednu atd.Jinak vyměnit ty filtry asi dokáže u téhle motka každej. Dík.

Naposledy editováno 18.01.2011 19:07:57

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:08 | Nahoru | #12
Matess727x> Sefe vysvetli mi jednu vec....kupujes levnej olej a seres do toho nejakou jkousi prisadu? co to ma za smysl? Tak si koupim lepsi olej a nemusim delat tento tuning ne?
to je chlor (jak militec,metaltec)nebo co je v te prisade?

To ze na 300Vcko jde o chlup tuhsi razeni je tim ze pak zase neexistuje aby klouzla spojka...Kdyz jsem dal castrol radit slo o neco lehceji ale zase mi pri plnem plynu klouzala spojka na silnicni jebce.

Naposledy editováno 18.01.2011 19:13:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:09 | Nahoru | #13

Vespa píše: Na Mikibergův olej jsem taky jel a přišlo mě že to lehčeji řadí, než s Motulem 300V, takže špatnej nebude


..jj,...vzal jsem si ho od něj přes 20 litříků když jsem u něj byl. Tys tam dával také i ten... TOTOK?

KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:11 | Nahoru | #14
Ahoj.Doufám že ti nevádí že se cpu do tvého vlákna s mojí jenom 400EXC
Olej dělám po 15mth,filtry každou druhou výměnu.
S těma šroubama je to neštastně vyřešeno. Po puvodních majitelích už jsou šrouby na sítku a zespod motoru tak zprasený že už nejdou povolit. Vypouštím šroubem zezadu (s magnetem) a aby vytekl všechen olej(bordel) tak s motorkou najíždím předním kolem na takovej špalek takže je motorka prědním kolen vejš a vše se snad dostane ven.
Znal jsem kamaráda kderej vypouštěl olej odšroubováním celého víka

(reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:14 | Nahoru | #15

z-x-r píše: Matess727x> Sefe vysvetli mi jednu vec....kupujes levnej olej a seres do toho nejakou jkousi prisadu? co to ma za smysl? Tak si koupim lepsi olej a nemusim delat tento tuning ne?
to je chlor (jak militec,metaltec)nebo co je v te prisade?


Byl jsem línej studovat, jaký kdo přesně preferuje olej a tak jsem vložil důvěru kamarádovi, co ten olej jezdí uz několik let (mám ho od něj) na svém Husarovi a dalších motkách,....a jelikož ho znám dobře a vím, že je machr v oboru, tak mu prostě věřím a víc jsem nezkoumal. U něj si jsem jistej, že ví co dělá a když mi říkal, že testoval a zkoušel různé oleje několik let, tak to prostě beru.

KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:15 | Nahoru | #16
HOLIŠ: Jasně že můžeš i s 400 EXC.

1 reakcí na tento příspěvek KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:19 | Nahoru | #17
tááákže....:
co se týká oleje,jak používám motorex,ale myslím,že prakticky všechny oleje pokud splňujou předepsané specifikace budou fungovat,spíše bych měl v jistých případech obavy z toho,jestli kupuješ opravdu to,co platíš...

na přípravky do oleje nevěřím,takže nepoužívám.možná před 10 lety jsem něco nalil do XR a zkončilo to výměnou lamel,mazivost se zřejmě zlepšila,ale začala klouzat spojka.

měním poctivě co 15 hodin+ oba filtry.ze začátku jsem koukal i na sítka,ale po dvou výměnách jsem usoudil,že zbytečně,tak vypouštím jen vypušťák,časem na ty sítka zase kouknu,ale vidím to tak na 1-2x ročně.

ten kryt pumpy spojky tam mám,ale slyšel jsem na něj i záporné názory-někdy sice zachrání pumpu,když se řetěz utrhne,ale jindy se prý zase může stát,že se řetěz namotá tak kvalitně,že to vytrhne celé i s blokem-a kdyby tam nebyl,tak to odsere jen ta pumpa.no nevím....
osobně bych za něj 3 tis nedal(tolik má stát nový),raději jednou ročně koupit pořádný řetěz a je klid..

PS: vlákno značkuju ,může se hodit,jen v tomto případě(jindy mi to celkem vadí) bych možná zvážil občasné promazání kokotin,které se opravdu ničeho netýkají,ať tady nehledáme rady mezi stranami popsanými kecy o ničem....

(reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:20 | Nahoru | #18

z-x-r píše: Matess727x>to je chlor (jak militec,metaltec)nebo co je v te prisade?


....TOTO ...jsem se dočetl.

(reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:23 | Nahoru | #19
Matess727x> jo, to je ono, i tu přísadu jsem použil. Dlouhodobě jsem to sice netestoval ale Mikimu věřím, když mu to šlape těch 800 mth :)
Bylo by super vidět nějakou nezávioslou studii a dlouhodobej test, už sem pár nocí kvůli volbě oleje probděl a nemám doteď jasno :)

Jinak ti silně doporučuju provést ladění akcelerační pumpičky a směsi (pokud to už před tebou někdo neudělal). Jako test můžeš zkusit jet na trojku na nízký otáčky (trochu výš jak volnoběh) a rychle jak jen umíš přidat plnej. Jestli to bez sebemenšího váhání a cuknutí vyrazí a zvedne se na zadní tak to máš dobrý, pokud ale zaváhá nebo dokonce chcípne tak to musíš pořešit, jinak se připravuješ o plnej potenciál tohodle svělýho motoru.
Většina 450 je bohužel v sérii nastavená úplně blbě.

Dobře odladěnou 450 je naprostá radost řídit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:24 | Nahoru | #20

Dolph-cz píše:
ten kryt pumpy spojky tam mám,ale slyšel jsem na něj i záporné názory-někdy sice zachrání pumpu,když se řetěz utrhne,ale jindy se prý zase může stát,že se řetěz namotá tak kvalitně,že to vytrhne celé i s blokem-a kdyby tam nebyl,tak to odsere jen ta pumpa.no nevím....
osobně bych za něj 3 tis nedal(tolik má stát nový),raději jednou ročně koupit pořádný řetěz a je klid.....


....tý vole?Ten kosek vyfrézovanýho něčeho, stojí 3 kolíky?No to mě poser. Já ho dostal od kamaráda, netušíc co to stojí.No tak to bych mu měl koupit alespoň nějakýho panáčka. ....vlastně on moc nepije....a já taky ne.

(reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:27 | Nahoru | #21

Matess727x píše: ....tý vole?Ten kosek vyfrézovanýho něčeho, stojí 3 kolíky?No to mě poser. Já ho dostal od kamaráda, netušíc co to stojí.No tak to bych mu měl koupit alespoň nějakýho panáčka. ....vlastně on moc nepije....a já taky ne.



no ruku do ohně za to nedám,ale někde jsem to zaslechl...

1 reakcí na tento příspěvek KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:28 | Nahoru | #22
Vespa: Díky za rady. Já už dost věcí probíral s Mikim,...už mi i o tomto něco říkal a tak jak popisuješ už jsem to zkoušel a jde hned,.....tak jak popisuješ, že by mělo.Tak snad to bude ok.Na pár ostrých už jsem jel-spíše tedy na jiných než KTM,...ale tak nějak už srovnat můžu.Třeba WR-ko znám dobře,...páč ho má brácha a tak když srovnávám, tak mám z té mé co se týče výkonu a průběhu dobrý pocit. Ještě to ale protestuju podle tvé rady pořádně.

1 reakcí na tento příspěvek KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:29 | Nahoru | #23
Lidi neblbněte !!! ten kryt spojky stojí 8 stovek.Aj tak je to pálka ale já už to tam měl ,tož to tam nechám.

Naposledy editováno 18.01.2011 19:32:34

(reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:32 | Nahoru | #24

tatar píše: Lidi neblbněte !!! ten kryt spojky stojí 8 stovek.


...tak to je v poho. Už jsem začal mít komplex, že jsem si to od kamaráda vzal jen tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:36 | Nahoru | #25
Matess727x> Jasně, některý jsou nastavený líp, některý hůř a bez vyzkoušení jiný to člověk nepozná. Jestli se někdy uvidíme a půjčíš na svezení tak řeknu.. mám vyzkoušený oba extrémy, dobrej i špatnej
(rád bych se někdy přidal na Májoff, když už se teď počítá i s lehkejma :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:48 | Nahoru | #26

Vespa píše: Matess727x> Jasně, některý jsou nastavený líp, některý hůř a bez vyzkoušení jiný to člověk nepozná. Jestli se někdy uvidíme a půjčíš na svezení tak řeknu.. mám vyzkoušený oba extrémy, dobrej i špatnej
(rád bych se někdy přidal na Májoff, když už se teď počítá i s lehkejma :)


...já teď z jara povyzkouším motky kluků-tady parta ostrých lehkých mají hlavně KTM, tak taky snad porovnám. Jinak jarní MaJOFF bude jen pro lehký, tak s tebou počítám.Informace ale už jen privátně.Bohužel jsem měl nějaké problémy s udáním-někým tady z motorkářů. Jinak myslím ale, že s klukama jako MikiberG, Kubajs, Endurista74 si dobře pojezdíš.

Naposledy editováno 18.01.2011 19:49:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:56 | Nahoru | #27
Matess727x> paráda, moc se těším. Dva ze jmenovaných už znám. Udání z motorkářů je škoda, ale nepřekvapuje mě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 19:59 | Nahoru | #28

Vespa píše: Matess727x> paráda, moc se těším. Dva ze jmenovaných už znám. Udání z motorkářů je škoda, ale nepřekvapuje mě.


....znáš asi Mikiho a Kubajze že?....Endurista74 je podobná sorta. Kluci už tu u mě byli a co připravím na jaro se jim asi bude hodně a více líbit. Budu to dělat s Pavlem P-bývalým řiditelem Enduro Opařany. .....jinak E.Opařany asi letos nebudou.

Edit: ...sám se na to moc těším.

Naposledy editováno 18.01.2011 20:03:09

2 reakcí na tento příspěvek KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 20:07 | Nahoru | #29
Já mám na mé kačeně zase problem odtáhnout ten šroub ze sítkem zboku.ten imbus ze spod povoluju imbusákem a metrovou trubkou Ten kryt spojky mi připadá jako věc na okrasu-stačí prostě mít v cajku řetaz a je.Olej měnim po 10 hodinách pravidelně a měnim taky pravidelně oba filtry a všechny čistim-teda krom toho bočního sítka..Olej používám motul10w40 5100.
Jinak tvá ktm vypadá hezky-ale má je hezčí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.

18.1.2011 v 20:08 | Nahoru | #30
Matess727x> jj.
Jinak mě marko povídal že Opařany budou, ale jen jako samostatnej podnik mimo oficiální seriál endura..?
Každopádně to zní fakt pěkně, musím na sobě zamakat ať neudělám ostudu :)

Ať jen nespamuju, tak mě po mojí 450 zbyla větší 11-litrová nádrž, nafotím a nabídnu k prodeji.
Taky mám jednoduchou lyžinu na spodek motoru, je to jen ohlej 5mm dural, ale neprůstřelnej a bez úprav namontovatelnej. CRD to není, ale lepší jak holej motor
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 17
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist