globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
 
17.1.2011 v 12:38
EDIT:

Kdo má zájem tady Holmis zahájil výrobu, tak pokud máte zájem o hotovej kousek pište jemu!!!
http://www.motorkari.cz/motobazar/doplnky/ukazatele-zarazene-rychlosti/ukazatel-zarazene-rychlosti-330984.html

Pro nováčky v tématu ve zkratce: Našel jsem návod na http://www.electronics-lab.com/projects/automotive/006/index.html, ten jsme upravili a ukazatel jsem si udělal (ještě ho nemám na motorce). Uživatel Holmis ho ale udělal a má ho velice dobře udělaný a namontovaný na motorce, vše funguje jak má. Návod na mých stránkách zde: http://www.rc28.wz.cz/. Video ze zkoušky mimo motorku zde:


Zdravím, určitě nás je víc, co tuhle serepetičku nechtějí kupovat za strašný prachy a tak jsem na netu hledal nějaký návod. Tady na fóru je celkem prd, jen pár lidí co ho zkoušelo dělat, ale žádné informace. Na nějakém zakopaném polském fóru jsem vyhrabal toto:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1112616.html

Chtěl jsem to s kámošem realizovat, jenže není čas a tak jsem se rozhodl vyvěsit to tady na fóru s tím, že to třeba někdo zkusí, nebo sem hodí nějakej jinej vyzkoušenej návod. Jelikož v polštině moc nevynikám, tak jen vím, že to je dělaný na motorku s mechanickým tachometrem a je programovatelný (klasicky počítá poměr otáček motoru a tachometru). Já osobně mám elektronickej tachometr, takže by to bylo jednoduší. Přidávám samotný soubory abyste se nemuseli registrovat, jedná se o program v Céčku a schéma v Eaglu 4.11. Samotný návod k použití je v první příspěvku.

http://www.ulozto.cz/7443974/wskaznik-biegu-rar

Takhle nějak to vypadá:



Byl bych rád, kdyby ti co s něčím takovým mají zkušenosti napsali, jestli je to vůbec realizovatelné, kde by byly problémy a podobně. Je to věc která se hodí skoro každýmu, a bylo by super dát to tady nějak dohromady.

Naposledy editováno 26.12.2011 19:18:23

1 reakcí na tento příspěvek Návod na ukazatel zařazeného kvaltu

17.1.2011 v 21:32 | Nahoru | #1
Takže to můžem rozdělit a to na Suzuki (má senzor kvaltu zabudovanej) a ostaní (standartně přepočítávání otáček tacháču a motoru). To první pořeší asi dohoja, protože plánuje SRADA. Ale mě zajímá ta možnost druhá a to přepočítávání. Nevím jakej je rozdíl mezi signálem z tacháču a otáčkoměru mezi různejma značkama, neví někdo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu

17.1.2011 v 21:42 | Nahoru | #2
rc28> Tezko rict, ale rozhodne nejsou tyto signaly unifikovane. Dokonce ani co do voltaze!
Z ECU jde obvykle otevreny kolektor s proudy do max 20mA.

U stareho SRADa je rpm signal 12V symetricky obdelnik s frekvenci cca 2.5 x otacky motoru, volnobeh nejakych 45Hz, maximum kolem 500Hz. Na svorkovnici je to treti pin zprava ve spodni rade, pri pohledu na samici dovnitr, pricemz zamek je nahore (zluty vodic). U novejsich Suzuki nevim, nemel jsem potrebu zatim zkoumat.

Showgear a Shiftlight jsem taky delal, ale na jednocipu. Good luck

Naposledy editováno 17.01.2011 21:44:00
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist