Je možné nějak zvýšit životnost u 2T? Třeba aby nezdechla někde u té hranice 20 000 km ?
Jde to?
2 reakcí na tento příspěvek Jak zvýšit životnost u 2T?
VYVAROVAT SE ITALA! (RS 125, Mito 125 - na životnost horší stopětadvacítky nejsou!)
Na takový Hondě NSR 125 (při kvalitním oleji a dobrém zacházení) najedeš bez generálky klidně 40 000 km.
A 20 000 Km nejede kazdej, pokud se nejedna o neco hodne naslapaneho.
Moje udrzba spociva v tom, ze jednou za 5000 Km vymenim svicky a zkouknu privery. Pak nejake predepsane vymeny naplni v prevodovce (jednou za 24000Km a nebo za dva roky, jednou za dva roky chladici kapalinu a tot vse)
U oleje je dulezite, aby nekarbonoval (nezasiral priveru, spalak, svicky, pisty). Je uplne jedno,ci je mineralni a nebo synteticky.
Dvoutaktu jsem mel spoustu a zadrel jsem motor jenom jednou a to proto, protoze se rozpadl pohon olejoveho cerpadla.
1 reakcí na tento příspěvek Jak zvýšit životnost u 2T?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?
TomeKX2 píše: nikdo neví lepší neřešit a jezdita lit "kvalitní" dokud na to máme věk tak si užijvejme a dávejme tomu čočku !!!! kadla kadla můžu jezdit v důchodě když mě budou bolet záda a kolena. Stejně na každýho přijde GO
kvalitní názor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?
jetofuk píše: kvalitní názor
to jo , ještě by šlo snad dodat, že je zbytečné to zahřívat, stačí jen namotat a hned to hnát co to dá, ono se to alespoň rychleji ohřeje . Kua takové názory jsou nejlepší Frajer
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?
Nesmite byt vsichni tak precitliveli
Nikdy jsem nijak zvlast nezahrival a kupodivu jsem nejel tolik kilometru, o kterych by se tady kde komu mohlo jen zdat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?
spalovac píše: Vasik-R6> Proc by ne. Ono kdyz je to studene,tak to stejnak moc nejede.
Nesmite byt vsichni tak precitliveli
Nikdy jsem nijak zvlast nezahrival a kupodivu jsem nejel tolik kilometru, o kterych by se tady kde komu mohlo jen zdat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?
Stačí lejt pořádnej olej, kontrolovat přívěru a funkci olejovýho čerpadla. Když máš olejový čerpadlo odpojený a mixuješ to do nádrže tak nebrzdit dlouho motorem. Studený to nevytáčet a mít trochu cit. Např. lanko od plynu je rozdvojený a zároveň ovládá olejový čerpadlo. Myslim, že to bylo na volnoběh nějak hnaný od motoru a při přidání plynu, to přes lanko ještě přidávalo => chce to mít seřízený a to lanko občas kontrolovat. Stejně tak kontrolovat hadičky od nádobky do čerpadla a z čerpadla do karburátoru, jestli nejsou popraskaný, zavzdušněný apod. Pak pravidelně kontrolovat přívěru, lanko ovládání a vyčištění.
Pak si vyslechneš, jak je to opruz, na 4T se to dělat nemusí atd. Ale to je každýho věc. Když se tomu věnuješ, tak to bude spolehlivý stejně jako 4T a jízda bude někde jinde.
Polovina lidí na tom v životě nejela, ale zaručeně ví, jak se to šíleně sype, protože známej známýho to měl atd.
Edit - Pravopis
Naposledy editováno 16.01.2011 17:13:57
Na CRM 125 jsem najel taky pres 20 000 Km na mineralni olej a taktez bezproblemu.
Na YAMAZE mam ted 15000 km. Sice se to zadrelo z duvodu rozpadleho pohonu olejoveho cerpadla, pak probehla oprava (nove pisty+simerinky + pohon cerpadla) a zatim slape :) Budik ukazuje 56000 Km a myslim, ze najede jeste spoustu kilometru.
1 reakcí na tento příspěvek Jak zvýšit životnost u 2T?
1 reakcí na tento příspěvek Jak zvýšit životnost u 2T?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?
nigga píše: pokud chceš jezdit rychle jako na 2t ,ale mít jistotu,že se nic nevysere tak ber 3T je to takovej kompromis mezi spolehlivostí a rychlostí
rada nad zlato
WhiteS píše: KVALITNÍ!!! olej, řádně a pomalu zahřívat, nervat motor do červenýho. Pokud chceš fakt dost prodloužit životnost - nechat zavřený motor.
VYVAROVAT SE ITALA! (RS 125, Mito 125 - na životnost horší stopětadvacítky nejsou!)
Na takový Hondě NSR 125 (při kvalitním oleji a dobrém zacházení) najedeš bez generálky klidně 40 000 km.
a tu o cervene karkulce nam nereknes?
Hlavně když slyšíš ten 2T, jak se zasekne na otáčkách a je mu "zima" a oni ho pořád rvou, toho máme ve škole hodně...
Za mě: Kvalitní olej ve správném poměrů a dobře promíchat, pravidelná údržba, trošku ohřát před jízdou, hlídat teplotu motoru, nemordovat v červeným poli a netýrat zbytečně studenej motor, nebrzdit motorem z kopce případně občas provrknout přes spojku když už musí bejt, po dojetí nechat chvilku klapat na volnoběh a před chcípnutím u 2T doporučovaný lehký proturování (lehký, ne experti který daj plnej céres a po 5s to típnou )
Kolik km vydrží ti nikdo neřekne, nikdy ani pořádně nevíš co si koupil, jak se to zajelo, co v tom je za díly a je toho dost.
Hodně štěstí
1 reakcí na tento příspěvek Jak zvýšit životnost u 2T?
Naposledy editováno 18.01.2011 19:13:06
Zahřát a zahřát motorku: Když nakopneš jakoukoli kubaturu, máš na volnoběh vyšší otáčky
Když se začneš oblíkat, postupně se zahřívá a zřetelně uslyšíš, jak otáčky na volnoběh výrazně klesnou, to je moment, kdy je připravená vyrazit, ale není to zcela zahřátý.
Pak přijde na řadu poučka z manuálu, abys ji ZAHŘÁL pomalou jízdou. Minutku dvě nebo pět... to je na tom, jak moc tu motorku cítíš, jak jsi s ní propojenej.
Ale jinak můžeš jezdit jak chceš, jsou to tvoje prachy který pak budeš rvát do oprav (který by jinak nebyly třeba) a je jedno jestli máš 2T, 4T, pětadvácu nebo litra
Motorka je jak holka, bez předehry taky nebude mít ten správnej požitek-orgáč