globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zvýšit životnost u 2T?
 
15.1.2011 v 18:21
Ahoj,
Je možné nějak zvýšit životnost u 2T? Třeba aby nezdechla někde u té hranice 20 000 km ?
Jde to?
Předchozí
1 2
Následující

Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 18:22 | Nahoru | #1
Třeba to pravidelně a dle manuálu servisovat. Taky nebrzdit motorem myslim

Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 18:28 | Nahoru | #2
Zkráceně: Nešetřit na oleji, na údržbě, zbytečně a dlouho to nervat na plnej knedlik, nervat to za studena hned jak zběsilej a je toho ještě víc a víc ...

2 reakcí na tento příspěvek Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 18:38 | Nahoru | #3
Nechávám motor pořádně ohřát, třeba se oblíkám a semtam ji vrknu at není pořád na volnoběhu (lehce), neliju tam M2T, nejezdím dlouhodobě na maximální rychlost (neříkám, že nejezdím na max, ale ne celou rovinku, popř. ji nervu do kopce celou dobu na plný plyn - nechám se klidně předjet, prostě je to slabé no a hlavně nebrzdi motorem, protože ja to mam mazané myslím podle otočení rukojeti (kdyby to mazalo podle otáček teoreticky můžeš i brzdit motorem, tak dalece do toho nevidím) a dál už musíš asi jen doufat

PS: co máš za moto / co vybíráš?

Naposledy editováno 15.01.2011 18:39:21

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 18:44 | Nahoru | #4

jetofuk píše: Nechávám motor pořádně ohřát, třeba se oblíkám a semtam ji vrknu at není pořád na volnoběhu (lehce)



Tohle je u 2T taky věc k diskuzi, někdo řiká že je to správný ale jinej zase že by se motor měl zahřejvat spíš pomalou a plynulou jízdou (je to tak psaný i v manuálech)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 18:50 | Nahoru | #5
jetofuk> Mám víc tipů..nejžhavější jsou asi tyhle : KTM EXC 125, Yamaha DT 125 R, Kawasaki KMX 125
Neznáš náhodou nějakej 4T krosku? ..mohla by být i homologovaná

(reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 18:51 | Nahoru | #6

moucan píše: Tohle je u 2T taky věc k diskuzi, někdo řiká že je to správný ale jinej zase že by se motor měl zahřejvat spíš pomalou a plynulou jízdou (je to tak psaný i v manuálech)



no já ji vždy nechávám ohřát na volnoběh, ale přidávám jí plynu, aby stoupaly otáčky, protože na volnoběh má já teď nevím jestli 1500ot? Tak by se sice ohřála, ale za jak dlouho...tak ji občas přidám třeba na 4tis Ohřívám ji dejme tomu 5 minut a když vyjedu stejně ji nevytočím nad 7-8tis kde je ten "kopanec", takže i po vyjetí jedu ještě tak 2-3km klidnou jízdou...Bylo to ale v listopadu kdy byla zima, tak jí to trvalo déle se ohřát...

(reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 18:53 | Nahoru | #7
moucan> obecne plati, ze vodnik se zahriva na miste na volnobeh a vzduchac prave tou pomalou plynulou jizdou...

(reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 18:53 | Nahoru | #8

Durafok píše: jetofuk> Mám víc tipů..nejžhavější jsou asi tyhle : KTM EXC 125, Yamaha DT 125 R, Kawasaki KMX 125
Neznáš náhodou nějakej 4T krosku? ..mohla by být i homologovaná



no já nevím, jestli chceš ale enduro (do terénu, ale můžeš i na cesty - má spz) nebo krosku čistě do terénu...protože tvůj výběr zahrnuje i DT 125R, což je enduro...Tak ve 4T znám asi jen Suzu DR 125 a Yama WR 125, blata 125 víc asi nevím..terén mě moc nebere

1 reakcí na tento příspěvek Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 18:58 | Nahoru | #9
Jak zvyšit životnost 2T? Koupit si 4T

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 19:05 | Nahoru | #10

moucan píše: Tohle je u 2T taky věc k diskuzi, někdo řiká že je to správný ale jinej zase že by se motor měl zahřejvat spíš pomalou a plynulou jízdou (je to tak psaný i v manuálech)



někdo říká to a druhej tohle. Podle mě kdyby do manuálů(auto,moto,tir,bus atd)napsali nechat motor před jízdou ohřát na provozní teplotu s pak ject tak se všichni zelený,greenpeace,děti země atd poserou a poblejou. Prej studenej motor na volnoběh chrchlá nejvíc škodlivin tak musíš hned pomalu jet v nižších točkách,ale podle mě je to to samý nebo hodně podobný(jinak to nejde). Nevěřil bych všemu co čtu.

Motor by měl mít optimální bohatost směsi,poměr oleje(dávám trošek víc) a chlazení,nepodtáčet/nepřetáčet. Někde bylo,že čím větší hic tak víc mazat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 19:09 | Nahoru | #11

Rostišrot píše: Jak zvyšit životnost 2T? Koupit si 4T



to je diskutabilní, protože pak tady bude téma jak zvýšit výkon u 4T a já mu napíšu koupit si 2T

2 reakcí na tento příspěvek Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 19:11 | Nahoru | #12
a prevodovku zahrejes taky na miste?

(reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 19:13 | Nahoru | #13

jetofuk píše: to je diskutabilní, protože pak tady bude téma jak zvýšit výkon u 4T a já mu napíšu koupit si 2T



To je pravda, ale u 4T bych ho zvyšil samolepkama a blikajicíma ventilkama

Naposledy editováno 15.01.2011 19:14:03

Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 19:14 | Nahoru | #14
KTM EXC 125 a Kawa KMX 125 jsou krosky na papírech,takže nějaké daleké vyjížďky bych s nima neriskoval,max okolo komína a občas přejet legálně po silnici... To si potom kup to DT

EDIT: S tou kawou jsem se splet, kroska s SPZ je jen ta ktm...

Naposledy editováno 15.01.2011 20:59:54

Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 19:18 | Nahoru | #15
A má vůbec cenu kupovat KTM LC2 125 která má nejeto přes 18000 km ?

(reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 19:18 | Nahoru | #16
Mandela> na zelenoprdelníky s*re bílej tesák, ano samozřejmě se člověk nemůže řídit pouze podle papírů, ale za 1) taky to neni psaný pro srandu králikům a za 2) řikaj to i lidi co maj s 2T dost zkušeností ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 19:18 | Nahoru | #17

Poly píše: a prevodovku zahrejes taky na miste?

jo vod motoru přeciš a chodem spojkového koše.Pokud tedy není suchej.

(reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 19:18 | Nahoru | #18

Poly píše: a prevodovku zahrejes taky na miste?



na to jsem čekal, to moc nevím, asi tou klidnou 3km jízdou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 19:24 | Nahoru | #19
xtezeto>
na miste se ohreje jenom trochu, nejlepsi ohrati je klidnou jizdou a pak postupne pridavat na razantnosti, na volnobeh se neprohreje celej motor rovnomerne!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 19:44 | Nahoru | #20
Poly> souhlasim a někde v článku tady na m.cz psali že motorka se má pomalu zahřejvat pomalou klidnou jízdou... a pro zajmavost když to chceš chcípnout tak je lepší nedělat kravinky stim že protočíš heftema hned chcípneš že by se něco pak mohlo posrat ve válci

(reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 20:23 | Nahoru | #21

tvaroháček píše: Poly> souhlasim a někde v článku tady na m.cz psali že motorka se má pomalu zahřejvat pomalou klidnou jízdou... a pro zajmavost když to chceš chcípnout tak je lepší nedělat kravinky stim že protočíš heftema hned chcípneš že by se něco pak mohlo posrat ve válci

nebo třeba turbo.

1 reakcí na tento příspěvek Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 20:37 | Nahoru | #22
To člověk jen žasne co místní "odborníci" dovedou vyplodit za fantasie
a)je teoreticky jedno, jestli ohříváte na místě, nebo jízdou(a už je tuplem jedno, jestli je to vzducháč, nebo vodník) - spíš je to Vaše vlastní blbost, že si chrchláním na volnoběh zbytečně plýtváte benzín, protože k optimálnímu prohřátí dojde na místě nejdřív po těch 5-10 minutách.Plynulou jízdou bez vytáčení a plnýho plynu je to nejrozumnější.Navíc 2T bez zahřátí stejně většinou nejde vytočit.
b)životnost jd u 2T prodloužit vhodnou volbou oleje, pečlivým prováděním doporučených servisních úkonů, opatrným zahříváním.Lze ale pouze prodloužit.Nelze čekat, že vysokootáčkovej dvoutakt nakroutí na jeden nikasil 100tisíc km.
c)srovnávat DT, nebo KMX s EXC a mluvit o nich jako o kroskách se světlem už je i na mě trošku moc hustá káva...

Naposledy editováno 15.01.2011 20:38:02

Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 21:37 | Nahoru | #23
Jak zvýšit životnost? Nejezdit na tom, jen se chodit dívat do garáže.

(reakce na) Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 21:55 | Nahoru | #24

BagoBorec píše: protože k optimálnímu prohřátí dojde na místě nejdřív po těch 5-10 minutách.
b)životnost jd u 2T prodloužit vhodnou volbou oleje, pečlivým prováděním doporučených servisních úkonů, opatrným zahříváním.



psal jsem, že ohřívám 5minut a to, že se 2T zahřívá před jízdou se určitě neříká nadarmo...A hlavně né nadarmo 99% lidí neohřívá před jízdou motorku jen tak S tim vynecháváním v jízdě souhlasím

Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 22:04 | Nahoru | #25
další filozoficky nesmyslná debata. Jsou motory, které mají dlouhou životnost a jsou motory, které mají vysoký měrný výkon. Ale chtít po motoru, který má vysoký měrný výkon aby měl i velkou životnost je od základu nesmysl. Svým chováním a používáním kvalitních maziv dokážu zajisté životnost ovlivnit, ale principiálně změnit délku života ne!!!!. Takže je třeba přes zimu pravidelně udělat základní kontrolu pohonné jednotky a zajistit korekce všech abnormalit v opotřebení a bude vše v nejlepším pořádku.
Nebo tady chcete řešit nesmrtelnost chrousta?

Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 22:39 | Nahoru | #26
Po projížďce jí předčti pohádku na dobrou noc, pohlaď kola,pusu na nádrž a zatop ji!

Jak zvýšit životnost u 2T?

15.1.2011 v 22:55 | Nahoru | #27
No nvm co myslis tim nezdechla, ale pokud bude pravidelne menit pisty, ojky, loziska, atd., za tech 20,000, to mas u EXC tak cca. 7 pistu, ojka kazdej druhej az treti pist a nicasil by mel prezit tak cca. 5 pistu, ale stejnak se pri kazdy vymene valec premeruje. Jinak do takovejchlech stroju kazdopadne lejt plne syntetickej a co nejkvalitnejsi olej a dodrozovat intervaly a proste se o to trosku starat a klidne tech 600 mth najedes (jo a nejezdit po silnici )

Jak zvýšit životnost u 2T?

16.1.2011 v 09:58 | Nahoru | #28
Já myslim, jak už tady dost lidí psalo, že srovnáváš nesrovnatelný...U DTčka, KMX nebo CRM bych těm 15 až 20 tisícům na jeden píst možná věřil, ale když to nebudeš trápit...Kámošoj najela Aprilka RX 125 na jeden píst tuším 18 tisíc, ale netuším jak to provedla. Uvědom si, že to EXC o kterým tu píšeš je motorově de facto uškrcená KTM 125 SX (nechci kecat ale u SX 42 koní a u EXC 37(?) koní), u který se životnost motoru nepočítá na desetitisíce kilometrů...Pokud chceš něco, s čím bys alespoň teoreticky mohl najíždět tisíce kilometrů bez údržby, mrkni na Suzuki DR 125 nebo Hondu XLR 125 ale v terénu to nebude ani u jedný žádná sláva...4T 125ccm krosku neznám, vlastně jednu jo, Yamahu TT-R 125 ale to je spíš taková hodně hobby a vyjížďková záležitost s 10 koníkama ....Pokud chceš vážně kvalitní 4T 125 ccm enduro a máš dost peněz, mrkni na Fantic Caballero 125, Derbi DRD 125, Beta RR 125 to si myslím že jsou velmi zajímavý možnosti. Mrkni taky na Blatu BXE 125 a MZ SX 125

Jak zvýšit životnost u 2T?

16.1.2011 v 10:14 | Nahoru | #29
Snížit výkon

Jak zvýšit životnost u 2T?

16.1.2011 v 10:30 | Nahoru | #30
při nižších teplotách zahřeješ vzducháč dřív na místě
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist