Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Olej
8.1.2011 v 20:36
Ahoj lidi.
Chci se zeptat jakej mám použít olej do VTX1800.Někdo doporučuje polosintetiku někdo plnou.
Tak nevím co je lepší.Manuál nemám.
Dík za případné odpovědi.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Olej

8.1.2011 v 20:50 | Nahoru | #1
manual pro VTX

jinak tu někde kdosi psal že do těhle velkých 2 válců lije něco co by mělo být jakoby pro ně, tuším že motul 300V.. ?

musel bych pohledat..
dva_hrnce> nee to si se spletl...pouzivaji 7100 plna syntetika...ten bych tam dal ja...300v je na zavodaky...davam ho do krosky a zx10r

(reakce na) Olej

8.1.2011 v 21:26 | Nahoru | #3
z-x-r> pravdu máš

3 reakcí na tento příspěvek Olej

8.1.2011 v 21:49 | Nahoru | #4
Pro VTX je plná syntetika úplně zbytečná, v jiných motorech o podobným obsahu a krouťáku dokonce dělá neplechu, začne klouzat spojka. Je to traktor a plná syn je spíš vhodná pro motory co hodně točí. Motul 5100 je úplně dostačující, má specifikaci API SG/SH/SJ/SL a VTX vyžaduje SF,SG v tom případě se tam může nalít snad i minerál. Plnou syntetiku určitě ne.

Naposledy editováno 08.01.2011 22:02:58

(reakce na) Olej

8.1.2011 v 22:02 | Nahoru | #5
Katana> To jsem právě slyšel taky.Ale motul zas doporučuje plnou sintetiku,tak jsem z toho jelen http://ew5.earlweb....r=&vehicle=20513
Ale dík za odpovědi.

Olej

8.1.2011 v 22:10 | Nahoru | #6
Přímo v tom manuálu se píše o viskozitě 10W40 a oleji Honda GN4 nebo HP4 wingstuff.com/pgroup_detail/3485_Honda_GN4_Pro_Honda_Oil wingstuff.com/pgroup_detail/3484_Honda_HP4_Pro_Honda_Oil takže podle toho GN4 se dá vypozorovat co vlastně potřebuje.

Olej

8.1.2011 v 22:22 | Nahoru | #7
tak jsem našel, kopíruji výňatek z diskuze, autor má VN 1500

"...myslím, že ten Motul 3000 by byl dobrej a pokud bys chtěl něco "víc" tak 7100 nebo 5100.
Ty dva co jsem vzpoměl, dávám hlavně do V-twinů, ala H-D a do H-D. Jinak příkladně ve svým mám 5100 Ester. S tím jsem fakt spokojenej na max... "

takže to byl motul 3000 a ne 300 V co jsem měl na mysli...

Olej

9.1.2011 v 08:05 | Nahoru | #8
Motul 5100 Ester bez problému. U plné syntetiky by se ti mohlo stát, že ti klouzne spojka a je to zbytečné

Olej

9.1.2011 v 09:47 | Nahoru | #9
Dávám Castrol Power1 GPS, je to polosyntetika, SAE 10W40, API SJ, JASO T 903:2006 - MA-2.
Doporučili mi to v HONDĚ, tak sem nic jinýho neřešil a vše v pohodě, spojka neklouže.
Ten Motul 5100 nebo 7100 10w40 to jsou teda polo nebo plný syntetiky?.Podle čeho to mám teda poznat,u tady těch uvádějí syntetický,tak jsem předpokládal,že jsou plně.
Mějte se mnou ztrpení jaksi vtom tápu.

(reakce na) Olej

9.1.2011 v 11:13 | Nahoru | #11
noronen> v tom musí tápat každej protože výrobci si na flašky píšou co chtěj. Dokud někdo neudělá rozbor tak dohady polo/plno jsou zbytečný Jediný o čem se dá bavit je jestli to funguje hůž nebo líp - zvuk, převodovka, spojka, a to je taky dost subjektivní

(reakce na) Olej

9.1.2011 v 11:37 | Nahoru | #12
noronen> Asi nejlepší je dát tam něco, s čím má už někdo zkušenost a když to funguje, tak už to pak moc neřešit a držet se toho. Motorka není auto, málokdo jezdí když je pod nulou, takže nějaký extra studený starty při -20 nehrozí a motor u VTX-ky točí jen do nějakých 5k, takže to taky není jak u nějakýho SS 15k v červeným. Jediný, na co si někteří u určitých olejů stěžujou je opravdu jen to klouznutí spojky a to se vyřešilo změnou oleje. Ten krouťák, co musí spojka přenést je opravdu řádnej.
ed.: Navíc je VTXka vodník a ještě má hodně žebrovaný válce, takže chladí parádně - ten olej je míň namáhanej, než u vzducháčů jako HD-čka atd.

Naposledy editováno 09.01.2011 11:40:50

Katana píše: Pro VTX je plná syntetika úplně zbytečná, v jiných motorech o podobným obsahu a krouťáku dokonce dělá neplechu, začne klouzat spojka. Je to traktor a plná syn je spíš vhodná pro motory co hodně točí. Motul 5100 je úplně dostačující, má specifikaci API SG/SH/SJ/SL a VTX vyžaduje SF,SG v tom případě se tam může nalít snad i minerál. Plnou syntetiku určitě ne.



Nezlob se sefiku ale JEdinej Olej na kterej klouze spojka je CASTROL a je jedno jestli je to stara sragora GPS nebo plna syntetika R4 a jine jejich odnoze.
A jinak klouzala i me a to je na castrooly na Motul jakejkoliv nikdy nic.
Tedy jak sam vidis ze je olej plne synteticky na to nema vliv.

PS:Specifikace API jsou pro motorky od SG uplne k nicemu nepouzitelny

noronen - Kdyby sis otevrel motul.cz mas tam vse NAPSANE! 5100 polo 7100 plna a 300v dvojita plna (precedena)

Naposledy editováno 09.01.2011 12:18:31

2 reakcí na tento příspěvek Olej

9.1.2011 v 12:41 | Nahoru | #14
Dej tam Motul 5100. Dávám to kamošům do VTX, jáý ho mám ve VN a naprosto v pohodě. A proboha, už jednou všichni zapomeňte na rozdělování polo a plná syntetika. Od roku 2000 je to bezpředmětný, protože tuto nálepku může výrobce dát na cokoli co má v sobě minimální objem aditiva, který je vyrobený synteticky, Je fakt, že na to lidi slyší a proto to výrobci na ty flašky dávají.... 1000 a 1 krát probíráno tady a na dalších fórech.
Díky všem za hodnotné odpovědi,začíná se mi v tom trochu rozjasňovat,mrsknu tam teda ten Motul 5100.

(reakce na) Olej

9.1.2011 v 17:53 | Nahoru | #16
Jednoduché řešení: Motorový olej pro spojky v olejové lázni 10W40, API min.SG a více,JASO MA-MB(pro"mokré" spojky nepostradatelné!!! http://www.oleje.cz...ain&page=moto_4t
z-x-r> Hele nevím jestli klouže jen Castrol nebo ne ale v době kdy u nás začaly jezdit VN1500 a VS1400 tak do nich nesměla plná syntetika přijít protože pak spojka začala klouzat, ale stačí se podívat do manuálu VTX a podle toho že tomu stačí GN4 se do VTX může nalít prakticky jakejkoliv olej kterej je určenej pro 4T moto a má uvedenou viskozitu.
Ohledně té polo a plné syntetiky opět ocituji text z tohohle článku - třeba se časem většině rozsvítí v hlavě:

"Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?

Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha"

(reakce na) Olej

10.1.2011 v 08:40 | Nahoru | #19
1100Virago> jak jsem napsal výše

1 reakcí na tento příspěvek Olej

10.1.2011 v 09:51 | Nahoru | #20
Co treba repsol? Za dobry penize kvalitni olej.
buryGSXR> a v cem je tak kvalitni? je esterovy? stena cena jak 5100 a ten je esterovej.

(reakce na) Olej

10.1.2011 v 12:56 | Nahoru | #22
z-x-r> A jsi si tak jistej že jedině ester je to pravý? Já na tohle téma četl jeden jedinej článek na oleje.cz kterej navíc psal očividně nějakej dealer Fuchsu.
Oleje s esterem co znám vyrábí Motul, Fuchs, Igol. Myslím že je to běžná přísada i v jinejch olejích, ale asi v malym množství. To jsou všechny ostatní oleje špatný?
Dřík>
Svatá pravda Templáři

(reakce na) Olej

10.1.2011 v 18:20 | Nahoru | #24
Křesťan>

Olej

19.6.2012 v 15:08 | Nahoru | #25
Ahoj zdravim vsechny je nekdo prosim vas ochotnej napsat co za olej nalejt do vtx 1800 tapu v tom a dost hodne.Mam hondu mnesic a chci ji pripravit na sezonu ale ani skusenosti ani manual nemam diky moc

Olej

5.1.2019 v 08:48 | Nahoru | #26
Zdarec, trošku skúsim oživit téma a mám taky dilemu co nalít do mé vtx1800? jestli 5100 nebo 7100? Díky za rady

Olej

31.1.2019 v 02:44 | Nahoru | #27
Ahoj, já do ní už 7 let leju 5100 a žádný problém...

1 reakcí na tento příspěvek Olej

31.1.2019 v 05:36 | Nahoru | #28
Upřímně - za ty léta jsem to různě prostřídal (viz mý příspěvky z r. 2011)a ono je to asi vcelku jedno, každej olej značkovýho výrobce s odpovídající specifikací - tu najdeš v manuálu, je tu i ke stažení v PDFku (asi 400 stránek) - vyhoví. Jen jsem zjistil, že někdy, při přechodu na jinou značku oleje, dojde k mírnýmu prokluzování spojky. Ne vždy, ale některý kombinace si asi mírně nesednou, jen už nevím kdy a co. Má tedy už ta spojka nyní k 90 tkm... Ale fakt se mi zdálo, že k tomu dojde když se změní značka a po pár stovkách km se to zas upravilo.

Takže ono jde spíš o pocitu důvěry k určitý značce, než vyhodnotit, že něco je to pravý best... Ale, vzhledem k tomu, že mám na mašině namontovanej měřák teploty oleje a sleduju, v jaký teplotě se olej pohybuje a jak dlouho trvá, než se ohřeje - tak jsem nakonec skončil u SUNOCO, který jako jeden z mála má specifikaci 5W40. Většina výrobců má specifikaci 10W40 a to tam lidi i lejou. Tomu motoru trvá klidně 10-15 km jízdy , než se ohřeje na provozní teplotu a za chladnýho počasí, nebo za deště se na ní neohřeje vůbec - ve vaně má klidně pořád jen 30-40 st. C. Proto, čistě pocitově, jsem usoudil, že "řidčí" olej = 5W bude pro tenhle motor lepší. Takže - jsem s tímhle olejem spokojenej, můžu ho doporučit, spojka momentálně neklouže a dle měření teploty a specifikace si myslím, že 5W40 je lepší volba než 10W40.

Ovšem - je to jen můj dojem a úvaha, žádný dogma, kvůli kterýmu bych se chtěl hádat...

(reakce na) Olej

11.1.2020 v 09:18 | Nahoru | #29
charlie.vtx1800> Ahoj, chtěl bych si pořídit na VTX 1800, 2005, měřák s měrkou oleje, tady ho nemohu sehnat . Je možné poradit ?

Olej

13.1.2020 v 09:44 | Nahoru | #30
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr chopper [1, 2, 3, 4] Honda VTX 1300, Honda VTX 1800, Kawasaki VN 2000, Su... sobilac 108 20.11.2020 v 09:58 biker.ch
Progresivní pružiny Honda VTX 1800 Honda VTX 1800 1Bandit 6 2.11.2020 v 21:09 1Bandit
Seřízení podtlaků Honda VTX1800 Honda VTX 1800 Milan-VTX1800 16 3.8.2020 v 22:42 karel28
Vtx 1800 na kratke cesty Honda VTX 1800 rcmak 8 3.8.2020 v 00:55 karel28
Pohodlny cruiser na dlhsie cesty Yamaha XV 1600 WildStar, Honda VTX 1800, Suzuki C180... Babrak77 6 17.6.2020 v 20:42 Babrak77

TOPlist