Téma: Aerodynamika- cestovní moto
28.12.2023 v 10:54
Chci kupovat cestovní moto na příští sezónu (mám i naháče a enduro)a očekávám dobrou ochranu proti počasí.Hlavně bez nějakých protivných turbulencí, hukotu a tak.
Něco jsem vyzkoušel a překvapilo mě negativně, že to moc nefunguje. Například adv 890-Starší i ta nová,Strom 800,gs 750/800, tuareg 660, TA 750.
Všechny mi dělaly turbulence do přilby, Nebo takový nepříjemný hukot.
Přilby mám 3 a kvalitní(Schubert C3 pro apod. v podobné ceně), Takže tím to nebude. Výška 175 cm, z motorky nějak nevyčnívám.
Chci zkusit NT 1100, o které všude píšou že má skvělou aerodynamiku.
Kdysi jsem měl VFR 800 a tam to bylo dobrý. Ale už se bohužel nemůžu a ani nechci moc hrbit.
Pište prosím vaše zkušenosti. Díky moc.
Naposledy editováno 16.12.2024 11:07:43
Něco jsem vyzkoušel a překvapilo mě negativně, že to moc nefunguje. Například adv 890-Starší i ta nová,Strom 800,gs 750/800, tuareg 660, TA 750.
Všechny mi dělaly turbulence do přilby, Nebo takový nepříjemný hukot.
Přilby mám 3 a kvalitní(Schubert C3 pro apod. v podobné ceně), Takže tím to nebude. Výška 175 cm, z motorky nějak nevyčnívám.
Chci zkusit NT 1100, o které všude píšou že má skvělou aerodynamiku.
Kdysi jsem měl VFR 800 a tam to bylo dobrý. Ale už se bohužel nemůžu a ani nechci moc hrbit.
Pište prosím vaše zkušenosti. Díky moc.
Naposledy editováno 16.12.2024 11:07:43
Ono často stačí na tej motorke vymeniť plexi a hneď je z nej iný pocit, pretože sa oblasť toho turbulentného prúdenia presunie nad alebo pod hlavu a už nevadí. A nemusíš to nutne meniť za vyššie, niekedy pomôže aj nižšie - síce máš hlavu v prúde vzduchu, ale už v tej oblasti, kde prúdi laminárne, takže to nevadí. Chcel by som ešte vyzdvihnúť plexi Airflow (neviem, či niečo podobné robí ešte niekto iný než Givi), ktoré sa skladá z dvoch častí, medzi ktorými prefukuje vzduch, takže budeš mať hlavu v laminárnom prúde.
Na KTM 790 používam toto, podvihne to plexi do viac zvislej polohy, čím sa tá bublina zvýši a už mi to tak nevadí. S S-kovým plexi mi šli turbulencie na hlavu, bohužiaľ musím mať to najvyššie sedlo, lebo som dosť vysoký a pri takej malej motorke ako je 790 Adv. je treba každý cm. Navyše mi v rejde narážali zrkadlá do plexi, S má iné zrkadlá, takže tak asi problém nie je, ale ja mám R.
Charakteristika motoru u Tigra 800 a 900 je iná, tak si ho asi vyskúšaj. Teda ak nemáš dlhé nohy - je tam trochu menej priestoru.
Na KTM 790 používam toto, podvihne to plexi do viac zvislej polohy, čím sa tá bublina zvýši a už mi to tak nevadí. S S-kovým plexi mi šli turbulencie na hlavu, bohužiaľ musím mať to najvyššie sedlo, lebo som dosť vysoký a pri takej malej motorke ako je 790 Adv. je treba každý cm. Navyše mi v rejde narážali zrkadlá do plexi, S má iné zrkadlá, takže tak asi problém nie je, ale ja mám R.
Charakteristika motoru u Tigra 800 a 900 je iná, tak si ho asi vyskúšaj. Teda ak nemáš dlhé nohy - je tam trochu menej priestoru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
TransAlp 750 ročník 2025 - jaký je Honda XL750 Transalp | Roman2bk | 1 | 25.4.2025 v 22:13 Toecutter |
Nová motorka pro mírně pokročilého ... [1, 2] Norton Comando 750, Ducati Scrambler Cafe Racer, Mot... | Dobromil | 37 | 18.4.2025 v 17:46 Eco1 |
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp | Roman2bk | 13 | 6.4.2025 v 21:59 Slávek-TDM |
KTM 890 adventure/r Vadné vačky [1, 2] KTM 890 Adventure R, KTM 890 Adventure | konva158 | 45 | 27.3.2025 v 11:10 Picasso |
Celkova vyska Transalpu XL 750 Honda XL750 Transalp | Valpen | 0 | 5.3.2025 v 18:07 Valpen |