globalmoto_kveten





Téma: Mototransport - podnikatelský nápad
17.11.2021 v 09:45
Ahoj,

Chtěl bych se s Vámi podělit o svůj podnikatelský záměr a zajímal by mě feedback širší veřejnosti, ne jen kamarádů a známých.

Vždycky jsem na motorce chtěl cestovat poměrně daleko a vzhledem k tomu, že mám po Česku a okolí naježděných 40 000 km, neznám už moc hezkých míst, kde bych nebyl a hledám změnu. Ocenil bych, kdybych si mohl na týden zajet do Norska nebo Španělska bez nějakých dlouhých dálničních přejezdů, které jsou nudné, otravné a navíc tvoří plošky na gumách

Napadlo mě vytvořit službu, která toto zákazníkům poskytne. V Praze se na sběrném místě naloží několik motorek do auta nebo na vlek a poté se zavezou do cílové destinace. Co se týče dopravy zákazníků, nabízí se dvě možnosti:

1) Pojede se dodávkou - lidi vevnitř, motky na vleku. Doprava bude trvat několik dní a bude pravděpodobně únavná.
2) Motky se naloží do náklaďáku, pojedou bez majitelů do cílové destinace a zákaznici přiletí letadlem, taxík je vyzvedne na letišti a zaveze před zaplacený hotel na jednu noc a kde jim přivezeme a předáme motorky na hotelovém parkovišti. Zde vidím jako výhodu pohodlnost přesunu. Nevýhoda je platba za letenku a hotel a toto nemusí vyhovovat každému. U této možnosti jsem poptal několik mezinárodních přepravních firem, abych si udělal cenovou představu
3) Přejezd na vlastním stroji - otravné dálniční přejezdy, veme spoustu času a platí se navíc za noclehy (buď kemp a nebo hotely)
4) Doletět do nějaké zajímavé destinace letadlem a tam si motku včetně veškere výbavy půjčit. Toto je pravděpodobně nejjednodušší, ale také poměrně drahé, pokud chcete zůstat déle než týden.


Nad lokacemi jsem přemýšlel takto:
• Musí být dostatečně daleko, aby tam bylo poměrně časově náročné a nekomfortní tam dojet na vlastním stroji. Tady jsem počítal I s cenou vlastního přejezdu včetně dálničních poplatků a opotřebení stroje (gumy a servis)
• Nesmí to být tak daleko, aby se vyplatilo si na tom místě motorku půjčit (počítáno na týden půjčovného, BMW F 800 GS či ekvivalent)

Z tohoto mě vyšly tyto lokace:
1) Španělsko - Bilbao, Barcelona, Malaga
2) Norsko - Trondheim, Tromso
3) Skotsko - Glasgow
4) Albánie - Tirana

Když udělám rozpad cen, tak to vypadá následovně (vše bylo počítáno na 4 motorky/4 zákazníky):


Zajímal by mě Váš názor, jak nad tím problémem přemýšlíte vy a případně, jestli by Vás tento nápad zaujal a za transport jste si zaplatili. Případně znáte v Česku takovou specializovanou službu? Díky, Martin

Mototransport - podnikatelský nápad

Skvělá odpověď, děkuji! 19.1.2022 v 00:14 | Nahoru | #1
Zdravím pánové, dovoluji si vstoupit za MOTOBOX a zároveň pozdravit a poděkovat Mr.Dreamerovi za zmínku.

Podělím se s vámi o svůj příběh. Cítím se více cestovatelem na motorce, než motorkářem a zmíněný podnikatelský záměr jsem o kousek posunul. Pětiletým pobytem ve Španělsku jsem nabyl znalost prostředí, jazyka a zamiloval si místní mentalitu. Po návratu do České republiky bylo jasné, že budu pokračovat v jakékoliv činnosti spojené se Španělskem. Zaměřil jsem se na přepravu zboží a postupně začal snít o návratu do Španělska s motorkou. Vzhledem k tomu, že máme vlastní kamiony, otevíral se velký prostor pro improvizaci. U prvního pokusu jsem naložil motorku do kamionu na zbylé místo a vyrazil s řidičem směr Madrid. Následující dny mě začalo docházet, že tudy cesta nevede. Ještě během cesty jsem kontaktoval konstruktérskou kancelář s žádostí o vytvoření ideálního přepravního rámu s jasnými požadavky na manipulovatelnost, odolnost a bezpečnost přepravovaného motocyklu. Rám MOTOBOX zároveň dal jméno celé službě. Dalším úkolem na mé zážitkové cestě bylo odprezentovat službu budoucím partnerům.
Fakta byla jasná: Praha - Malaga 2700km, při spotřebě 6l (má motorka při dálniční rychlosti nejezdí za míň) 162L - 235€, 2x nocleh 60€ a nějaká dálnice - podcením 60€. Při cestě tam a zpět 710€, cca 17500,-. Náklady na cestu jsou vyšší než přepravné a dalším nákladem při 5400 kilometrech je 50% servisního intervalu a stejně ojetých pneumatik. Za 4-6 dní ušetřené dovolené je reálné vydělat na letenku. Nasednutí na motocykl ve vysněné destinaci po 3,5 hodinovém letu se jevilo jako poslední vítězný argument.
Přesto cesta nebyla snadná a setkával jsem se snad se všemi názory, jaké čtu zde na fóru. Nakonec se mi podařilo obklopit lidmi sdílející mé nadšení. Jednou z osob, které si od začátku vážím, a od které jsem čerpal cenné informace a zkušenosti je Hanka Ptáčková. Oficiální BMW tour guide, provozovatel mototuristické agentury motoadventours.com a motopůjčovny.

Vím, že se dá polemizovat o způsobech sdílení přepravního vozíku taženého osobním autem. Ano a může to být nakonec i levnější varianta. Našim primárním cílem je časová úspora s eliminací rizik.

MOTOBOX dnes: Služba díky koronaviru utržila značnou jizvu. Našim hlavním oborem je transport zboží, díky jěmuž jsme ustáli nejtěžší chvíle pandemie. Na druhou stranu má služba svou stálou klientelu a postupně se začíná opět hýbat. Od samého začátku jsme k nabízené službě přistupovali jako ke koníčku a i nadále bychom byli rádi, aby naše služba spojovala hlavně lidi a zážitky. Všichni se musíme dostat ke svému cíli a nezáleží, zda jedeme po ose na vleku nebo na pronajaté motorce.

Všem přeji vysněný rok 2022

Vláďa
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist