Předem bych chtěl uvést svoje preference: Nepotřebuji nikam dojíždět, takže hledám něco spíše pro zábavu, ale zároveň plánuji jezdit hodně. Předpokládám, že servis budu dělat sám, sice nemám žádné extra zkušenosti, ale považuji se za mechanicky zručného. Ideálně hledám něco, co mi vydrží 2 roky do osmnácti. Spotřebu neřeším. Mám k dispozici garáž. Můj rozpočet je maximálně 100 000kč včetně výbavy (helma, boty, rukavice).
Vidím to tak, že mám 3 možnosti:
1. Silniční motorka
Buď 4-takt, sice nižší výkon, ale ne tak častý servis. Konkrétně se mi líbí např. Honda CB125R. Něco ve stylu naháče. Nechci nic moc ve stylu supersport, aby mě bolely záda.
Anebo 2-takt, větší výkon, ale častější servis. Nabízí se koupit enduro a pokusit se o přestavbu na motarda, což je dost drahé a náročné, jak jsem pochopil. Např. Ktm sx 125.
2. Enduro motorka
V této kategorii se moc nevyznám, radši bych silniční, ale chci zvážit všechny možnosti třeba jako Yamaha dt 125 a podobné.
3. Aixam
Ten má v podstatě samé nevýhody. Extrémně přepálená cena, nekvalitní zpracování, max. rychlost 45 km/h (papírově) a je to nafta :) Jediné výhody jsou jízda ve dvou, kufr a provoz v zimě.
Děkuji za Vaše rady a komentáře.
Michal
1 reakcí na tento příspěvek Vozidlo v 16letech s řidičákem A1
Anebo 2-takt, větší výkon, ale častější servis. Nabízí se koupit enduro a pokusit se o přestavbu na motarda, což je dost drahé a náročné, jak jsem pochopil. Např. Ktm sx 125.
Co Yamaha DT125X? To by byl můj favorit
(reakce na) Vozidlo v 16letech s řidičákem A1
Ale eRko ma sirsi vyuziti. Po silnici to jezdi taky dobre a krome toho se da i v terenu. Jen nevypada tak huste.
Naposledy editováno 27.10.2021 11:00:57
1 reakcí na tento příspěvek Vozidlo v 16letech s řidičákem A1
Kohlstein, budeš okrem môjho pneuporadcu aj motoporadca .