Téma: Návrat po 20 rokoch
22.9.2021 v 09:23
Vraciam sa k moto po takmer 20 rokoch - za mlada klasika, bahno na 2 taktoch ale dnes mi už ťahá na 40tku, vypásol som sa na 110kg pri 180cm, bývam v centre hlavného mesta bez garáže (na zimu to ale mám kde zavrieť) a chcel by som niečo na behanie po meste, občas jazda vo 2 na kratšie výlety.

Toto leto som mal požičanú er6f, príjemné do mesta a na rozjazd po rokoch, ale je mi to malé a jazda vo dvoch je utrpenie, týždenne som ale natočil cca 1000km a starostlivosť o reťaz ma v mojich podmienkach teda riadne nasierala...

Na víkend som mal z požičovne Himalayan, ale to mi prišlo fakt slabé a dosť nuda po meste.. A zasa reťaz...

Z požičovne som tiež okúsil predošlú generáciu guzzi v8, to ma dosť bavilo, ale priateľka vzadu trpela a je to mimo rozpočet...

Poraďte prosím niečo spoľahlivé, s prevádzkovými nákladmi čo ma nezrujnuju, niečo čo počas leta môžem nechať vonku, má to remeň alebo kardan a je to tak do 3000e

Diky!

Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 09:54 | Nahoru | #1
Město a krátké výlety ve dvou... co nějakej maxiskútr? Kolega nedávno pořídil 650 Burgmana, a jen si vrní... máš to bez řetězu, s pohodlím pro oba, dostatečným výkonem, a úložnej prostor to má taky slušnej, pokud to hraje roli...

Burgman, Tmax, možná starší Integra (ta se mě osobně líbí hodně..ale má řetěz )

Z motorek za tu cenu třeba Yamaha Bulldog, Honda Deauville, BMW R1150 R by se taky mohlo vejít...a všechno jsou to relativně velké motorky.

Naposledy editováno 22.09.2021 10:07:40

Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 10:08 | Nahoru | #2
Jak uz bylo napsano vyse Burgman 650, protoze oproti tradicnim skutrum jina koncepce a nebudes tak vyklepany na nasich cestach (ale venku to asi bude lakat), servis bude ok pokud to nebude vrak.

Z motorek Honda NTV 650 Deauville (nebo mozna 700, ale ta bude asi pres limit) - kardan, levny servis, nelaka to, ve dvou se da, ale jasne stihacka to nebude

Yamaha BT 1100 Bulldog taky kardan

Kawasaki VN 1500 taky kardan, ale asi vetsina lehce nad limit financni

BMW K1200lt pohodli asi lepsi nenajdes, ale servis pokud nebudes delat sam muze byt palka kdyz se neco vysype

Ale vsechno to nevim nechavat venku by se mi moc nechtelo, jedine asi tu Deauville

Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 10:34 | Nahoru | #3
Pokud te bavila Guzzi V7 a problemem bylo pohodli a rozpocet, koukni na Moto Guzzi Breva 750. Je urcite pohodlnejsi pro batuzka a rozpoctem se vlezes v poho.

Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 10:52 | Nahoru | #4
A jeste k retezu - existuje Scottoiler, coz je zarizeni, ktery maze retez automaticky za jizdy. Pece o retez vesmes odpada. Jen jednou za x tisic km dolijes olej do nadobky Scottoileru a zkontrolujes napnuti retezu. Cisteni neni potreba, kdyz se maze olejem. Bordel odlita spolecne s olejem.

Naposledy editováno 22.09.2021 10:54:23

Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 13:08 | Nahoru | #5

Moto Guzzi Breva 750 - fuha, na toto moje srdco počúva! Údržba a servis sú finančne znesitelne? Ako sú na tom Talianky so spoľahlivosťou?


To se těžko hodnotí. Jezdí to a jezdí to dlouho. Některý modely MG mají takový nějaký nemoci, kterým jde ale předcházet, když o nich člověk ví. Jak je to konkrétně u Brevy 750 moc nevím. Zkus něco načíst. Nic moc bych tam ale nehledal. Jsou to jednoduchý primitivní stroje. Seřízení ventilů se sice dělá častěji jak u jiných motorek, ale je to prkotina na 30 minut - na rozdíl od jiných motorek. Já bych řekl, že Guzzi jsou jedny z nejmíň náročných motorek na servis.

Jeden Guzzař povídá, že MG to chce kupovat až se 40 tis. km a víc, protože pak je to už vychytaná bezproblémová motorka a všechny nemoci jsou odstraněný nebo vyléčený předchozími majiteli

Naposledy editováno 22.09.2021 13:12:11

Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 13:19 | Nahoru | #6
Breva 750 měla první rok, možná dva, problémy s hlučnou pětkou ale pokud vím tak to jezdilo dál, jenom trochu hučelo. Je potřeba hlídat olej protože ho při zátěži v horku docela žere a moc ho tam není. Je to až tak citelný že amící na to dělali nástavec který zvětšil vanu aby se do ní vešlo víc oleje.

Běžnej servis je prkotina. Nejhorší je asi výměna vzduchového filtru ke kterýmu je trochu horší přístup - je pod nádrží mezi válci. Jinak je všechno pohodová práce která by šla udělat i na parkovišti před hotelem s nářadím co se vejde pod sedlo. Pro servis bude největší problém najít správné oleje.

Jinak proti zbytku výběru je Breva malá, slabá a lehká.

(reakce na) Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 14:36 | Nahoru | #7
micindev> To tě nemělo odradit. Je to dobrá motorka jenom má pár mušek (jako asi každá motorka) a moc nezapadá mezi zbytek tvýho výběru.

Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 14:57 | Nahoru | #8
kawasaki versys 650 a scootoiler. a jestli ti přijde nudná, změň řetězovku

Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 17:19 | Nahoru | #9
Oba jste celkem velcí. Zkus kouknout i na Brevu 1100. Jde koupit kolem 100k. To je bezproblemova motorka. Ale uz je vetsi a trosku tezsi. Nicmene to vzhledem k vasi postavam mozna i ocenite Musis to vyzkouset no. Jen nevim, kde se tyhle starsi Guzny daji pujcit. Asi jet na inzerat a vyzkouset tam.

Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 17:21 | Nahoru | #10
Zkoušel jsi V-Stroma? Má tedy řetěz. Jen nechápu co tě tak děsí na řetězu. Jaká údržba? Po 500 km namažeš a po 3000 km trochu umyješ a namažeš. Nic více. Zjistil jsem, čím více do něho drbeš, tím hůře pro něj. A že ho po 24 000-30 000 km vyměníš, v tom také není problém. Jen starší modely mají krátkou servisku 6 000 km, to znamená jen výměnu oleje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 18:14 | Nahoru | #11
micindev> kdybys bydlel na Luníku, tak by na nějakej olej na chodníku nikdo nepičoval

1 reakcí na tento příspěvek Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 18:21 | Nahoru | #12
Triumph ST1050, VFR800Fi 01, …..tohle sezeneš za 3000e o s výbavou, pobere Vás to oba a ještě to na ten věk vypadá i dobře

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 18:28 | Nahoru | #13
micindev> Blbost to rozhodne neni. Ale pogugli si neco o motorech. Tusim, ze starsi rocniky meli nejakej problem s mazanim.

(reakce na) Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 19:02 | Nahoru | #14
micindev>
Bez centrálu se maže řetěz tak, že to dáš na bočák, nakloníš moto a podepřeš vzadu klackem.
Zvládne to každý sám. A vesele mažeš.

(reakce na) Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 19:24 | Nahoru | #15
micindev> No ale normalne se uz dnes nemaze olejem (dobre da se prevodovym ze ano), ale vetsina maze sprejem, po kterem ti fakt nezustane bordel nikde okolo, protoze se to sprejuje po jizde jak to je zahrate a ono to zustava na tom. Myslis, ze jsme v garazich zvedavi na to se brodit v nejakem oleji a bordelu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2021 v 19:53 | Nahoru | #16

micindev píše: Asi moc netúžim po cruiseroch, a boxeracke bawo bude mimo budget, ale taká F800S je úplná blbosť?



Blbost to není, akorát to vypadá jako trochu menší motorka, i když...R12S taky na fotkách vypadá malá, a když jsem si na ni sedl, je mi akorát. Jen manželka trochu držkuje, že to zadní sedlo není moc pohodlné. S tím eFkem to bude nejspíš podobné.... Jestli se pro něj rozhodneš, doporučuju i s origo kuframa, pokud je k tomu majitel nabízí, je to velice praktická záležitost.

EDIT: Tady máš odkaz na profil pána, co na tom cestuje se ženou, a píše, že je spokojenej. Má tam i fotku ve dvou, pro představu.... nevypadá zrovna na drobka Třeba ti to pomůže...tady další.

Naposledy editováno 22.09.2021 23:54:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 23.9.2021 v 06:53 | Nahoru | #17

micindev píše: Gahan37> vfr som tiež pozeral, ale zavrhol pre reťaz, o triumphoch neviem vôbec nič - čo sa týka spoľahlivosti a prevádzkových nákladov


Tak vfr rozvod ozubené kola, nesmrtelný, nízké provozní a hlavně servisní náklady , jako má to řetěz….ale když najedeš 25t za 3-5 let je starost o řetěz minimální záležitost, zvlášť když to má hlavní stojan, dopnutí a vyčištění otázka 15 minut. To samé Triumph, přečti si nějaké recenze majitelů obou značek.
Ale v zásadě mít 3000,- a chtít nízké servisní náklady a řemen nebo kardan moc možnosti nedává…..jsem zvědavý co vybereš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 23.9.2021 v 18:35 | Nahoru | #18
micindev> 800 je už stříkačka , 750 karbce…
Ročník 00-01 nejlepší. Měl jsem ji jako druhou motorku v životě, nalital na nich asi 150t km . Samozřejmě je trochu tezsi 235 kg ale nebál bych se po 20 letech. Názor která motorka je pro zkušené nebo začínající jezdce je vždy subjektivní. Samozřejmě jsou lepší, lehčí ale i dražší ….ale to Fi je hodně pohodlný , dobře jezdi, výborný zvuk . Minimálně jestli je někde v inzerci zkusil bych se svézt . Možná ještě TDM nebo silnější CBF

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 23.9.2021 v 20:29 | Nahoru | #19
micindev> Ve městě ti na velké motorce bude krouťák spíš přebývat než chybět.

(reakce na) Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 23.9.2021 v 22:09 | Nahoru | #20

micindev píše: Gahan37> takéto trtkanie sa v mestskej zápche je v poho na 4 valci, nechýba jej krúťák na spodku? Tie 2 valce sa mi páčia hlavne preto že ich netreba moc točiť aby vybehli na semafore


Tak motorka je většinou prostředek na prujezdy ucpanym městem , neměl jsem problém v nízkých otáčkách , to shiver jako 2val byl trochu ucukanějsi ,plus i ten obsah není na překážku, ještě pred par lety jsem jezdil na Fi město denně 2x25km do práce bez problému.
E: v podstatě kdo má 1 motorku je schopny ji použit na vše co potřebuje, kdo jich má víc vybírá si….a podle toho hodnotí

Naposledy editováno 23.09.2021 22:13:18

Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2021 v 13:08 | Nahoru | #21
ideální SPOLEČNÍK na údržbu řetězu pro motorky bez centralního stojanu

Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2021 v 14:47 | Nahoru | #22
Dal bych spis scottooiler….

1 reakcí na tento příspěvek Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2021 v 17:10 | Nahoru | #23
Čau, ja jazdím na Inazume , Suzuki GSX 750

Parkujem pred domom už tri roky. Stojí to okolo 2500 €, No do mestskej premávky by som radšej odporúčal skúter syn na tom jazdí ( PCX 150) v BA do práce a pohoda. Tiež ho parkuje na ulici. teraz pasie po NC 750 s automatom. do mesta je ten automat paráda, to radenie ma už serie . furt stláčaj spojku.
Keď máš prachy a nechceš mať problémy tak by som radšej doporučil vstrekovanie tá ina má karbec. Novší bandit už je striekačka. Podľa mňa pre dvoch , parkovanie vonku, jazdenie v meste a sem tam aj mimo mesta Burgman 400 .Alebo, nejaký väčší skúter striekačku , vonku to vydrží, odolné nenáročné v prípade problému to dáš do servisu. To NC je už drahšie.

1 reakcí na tento příspěvek Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 25.9.2021 v 14:18 | Nahoru | #24
Čau, veľká, veľká je 1200 kubíková, ja mám 750. Tá moja bola parkovaná vonku od nova, je to rok 1999, model 2000 , alebo tak nejako 6 - kvaltová. Robil som motorky pre jedného kšeftára z PL, vtedy som ešte býval na východe SK. On sa živí kšeftami z autami, ale motorky vozil tiež, lebo ho to bavilo. Dovoz z D. Tých inazúm doviezol pár jednu mi ponúkol tak som si ju nechal. Bola niekde od mora komplet celá hrdzavá, hliník železo chróm dokonca aj pasty boli hrdzavé, srandujem. Nádrž komplet deravá. Kúpil novú , som to očistil drôteným kartáčom , normálne výfuk zvody, pružiny , riadidlá zrkadlá, všetko bolo červené a plasty bodkované. Ošmirgľoval, obrúsil vykefoval, karbece som nemal ani demontované, a ani som nemenil olej v tlmičoch, tie som len dlllho čistil od oxidácie. Som lajdák, čo som robil pre zákazníkov tie som urobil ako sa patrí. to som mal aj zaplatené. Na moju som prdel, kto by mi to zaplatil. Pri dovoze mala 18 000 km teraz mám cca 26 000 km. Lejem benzín a mením olej, a vozím sa. Prestriekal som všetky spoje nejakým sprejom na kontakty, starám sa o prepady v nádrži, odvetrávanie to sa vie u týchto motoriek posrať, prehrdzavieť a potom musíš kúpiť novú nádrž. Ak nechceš skúter, neviem, inu kúpiš už minimálne s 50 000 km, a je to karbec. karbec je na hovno, keď sa to poserie , voľačo, natečie ti benzín do motoru a končíš, motor v riti. ak chceš mať pokoj tak si kúp, nejakú striekačku, ale pozor , ja by som doporučil v pôvodnom stave bez zásahu, žiadne laďáky pozeraj dovoz z D. Pozri napríklad Bandit striekačkový, Fazer, prípadne Suzuki GSR 600, 750. Doporučujem tie, najradšej GSR. Ja som ich nejazdil, ale kamoš z práce ich mal, a znovu by chcel to GSR. aj som to bol s ním kupovať. teraz som presťahovaný, už sa nezaoberám motorkami, nemám garáž. GSR má napríklad ukazovateľ zaradeného kvaltu v sérii. Ja som sa osobne zamiloval do Shivera , no vraj je na hovno ( jazdné vlastnosti) , neviem, čítal som to len tu na fóre. Pozor, ale motorka je pakáreň, keď riešiš posraté mazanie reťaze, tak neviem neviem. to mazanie reťaze je úbohý zlomok problémov čo ťa môžu postihnúť. Je to doslova píxxvina. Napríklad sranda, mne si urobili v prepade z nádrže hmyzáky hniezdo. Upchali to. sranda, blbosť, nie? Lenže následky tohto počinu pri neošetrení a nevyhnaní hmyzákov by boli takéto: upchatý prepad, natečenie vody do prepadu, voda by tam zostala. Po zime by tá voda zmrzla roztrhla prepad prípadne by po čase prehrdzavel. ( Prepad, sú oceľové trubky vedúce cez nádrž vnútrajškom k nim je pripojená gumená hadička končiaca pod motorkou.) Posraté karburátory, to zas natečenie benzínu do oleju =zadretý motor. Posratý prehrdrzavený prepad =kúpa novej nádrže, ak dovtedy nezničíš motor. A ty riešiš takú doslova pixxvinu ako mazanie reťaze, ak by som tú reťaz nemazal 20 000 km tak vydrží. Keď budeš kupovať motorku, tak ju choď kupovať s niekým, kto ti potom bude robiť servis. Gumy doštičky, prepákovanie , riadenie , ložiská v kolesách, výmenu reťazovky a filtrov+oleju, zatečená palubovka po búračke, prasknutý rám , posratá elektrika, a teba trápi mazanie reťaze. Pozor, môžeš kúpiť motorku už s prehrdzaveným prepadom, majiteľ prepadovú hadičku vytiahne hore , až pod sedlo. Pri kúpe je tam pol nádrže, nikto nič nezistí.natankuješ plnú a čo sa deje? Benzín vyteká prepadom. Pri daždi ti do benzínu tečie voda. A teba trápi mazanie reťaze. Držím palce pri kúpe.

PS: a ešte striekačka má menšiu spotrebu , ono kúpiš Buldoga má kardan, ale zas problém z voľnobežkou. minimálne sto x som ti vytkol to mazanie reťaze, prepáč.

Naposledy editováno 25.09.2021 14:24:42

1 reakcí na tento příspěvek Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 26.9.2021 v 11:59 | Nahoru | #25
Jéj, čau, tá siera je perfiš, veď tu už je veterán, nie? Nafoť to cupé, na kabriolety a kupé som zaťažený, teda hlavne na kabriolety to je paráda. Zatiaľ sa ale vozím na fóbii s olúpaným lakom a motorom Hattátitla power. A pozor , tá Honda z Vietnamu, mala nabehaných 80 000 km, a jazdila. , Hlavne do nej nepchal hnusné špinavé paprče nejaký ako hovoria bratia češi , nepchal do nej svoje hnusné špinavé paprče nejaký ČMOUD v Taliansku. Od tých sú horší len český kutily a vrchol sú na záver kutili v slovakistane. Kúpiš pozliepaný vrak na tacho to má obligátnych 30 000 km a to je vrchol , už tvrdia , že jazdenka po 70 ročnej babke, s prasknutým rámom krivými vidlami , A kúpiš aj 5 ročný vrak, tu toho je, ojojoj. Tu toho nájdeš pozliepaných čúd, budeš sa čudovať, tá hujda z vietnamu by tu bola fungľovka po babke môj cukríček. Tak si dávaj pozor a držím palce.

(reakce na) Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 26.9.2021 v 17:09 | Nahoru | #26
micindev> Modrá buchta je parádní

Naposledy editováno 26.09.2021 17:10:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 29.9.2021 v 20:45 | Nahoru | #27

micindev píše: Niečo na čo by som si mal dať extra bacha?


Dej si bacha, ať ti to neurve pracky a nevyskočí ti hercna z hrudníku. Bo já, když jel prvně na velké Guzně, tak se mi tak rozbušila, že málem vyskočila

Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 5.10.2021 v 13:03 | Nahoru | #28
tak at to jezdi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat po 20 rokoch

Skvělá odpověď, děkuji! 5.10.2021 v 15:51 | Nahoru | #29
micindev>čau, dobrá voľba, kamoš z práce to mal tiež takto. Potom jazdil na tej ženinej MT-čke do práce . Nech to jazdí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist