chápu že tady bylo hromada dotazů ohledně tlumičů a olejů a vlastně zakládám další dotaz . Nechci se ani ptát co a jak se opravuje, nebo jaké náplně do motorky patří, to vše snad vím. Na letošní sezónu jsem se rozhodl provést větší údržbu své Hondy XL650V Transalp, hlavně předku.
Takže jsem dal:
- Nové kotouče a destičky, repasoval zatuhlé pístky v třmenech, nové všechny gumové díly a těsnění, repasoval i brzdovou pumpičku atd. Brzdí to o mnoho lépe (pořád je to spíš bláto, ale citelně se to zlepšilo)!
- Nová ložiska kol.
- Dále údržba tlumičů. Nemám jedinou informaci jak byla údržba tlumičů prováděna předchozím majitelem. Takže tam byl tmavý zakalený olej neznámé viskozity a spousta bordelu. Tlumiče jsem rozložil a i když ani jeden tlumič netekl, vyměnil jsem gufera a prachovky. Podle servisního manuálu nalil olej do tlumičů SAE 5W a také požadované množství (pumpování, dolévání, kontrola hladiny, opakování...). Pružiny se zdají být už lehce unavené, ale nechal jsem je.
Výsledek: Pocitově motorka lépe sedí, v zatáčkách a náklonu je jistější, neodskakuje a v terénu krásně drží stopu. Brzda je sice pořád tupá, ale cítím v ní jistotu a jak moc brzdí.
Problém: Jenže je tu jeden problém. Objevily se vibrace, respektive takové houpání jako kdyby bylo velmi nevyvážené kolo. A jen v rychlostech mezi 50-60 km/h. Je to velmi nepříjemné, protože tahle rychlost je běžná v obcích i mimo obec. Nahoru a dolů poskakuje celý předek, v zrcátkách není nic vidět. Připomíná mi to dětství a sezení na pračce při ždímání aby nikam neutekla .
Nemám tušení co by to mohlo dělat.
- Ložiska – nová, kontrola - OK
- Ráfek – opakovaná kontrola - OK
- Guma – nová, opakovaná kontrola - OK
- Vyvážení kola - několikrát kontrolováno – OK
- Kotouče – nezvlněné - OK
- Brzdy – volné, nepřibržďují, třmeny ve vodících čepech volné – OK
- Zadní kolo – kontrola, nová guma, vyvážení, ložiska – OK
- Houpe i když držím spojku a vypnu motor – není od motoru – OK
- Ložiska krku řízení – 15000km, kontrola – OK
- Náhon tachometru (od kola) – lehký odpor, pravidelný při otáčení ozubeného kola v převodovce náhodu tachometru, promazané – za studena, nevím jestli ok nebo ko
Můj dotaz je, zda se s tím někdo nesetkal, nebo nemá tip co. Budu rád za cokoliv, už si skoro nevím rady.
- Jiný olej do tlumičů než 5W co říká manuál? Třeba 7,5W nebo 10W?
- Jiná hladina oleje v tlumičích než 141mm od vrchu stlačeného tlumiče bez pružiny?
- Přidírající se ozubené kolečko, převodovky náhonu tachometru?
Díky za každý nápad
Naposledy editováno 04.08.2021 09:49:14
1 reakcí na tento příspěvek Honda XL650V - vybrace/houpání
Pokud ti předek odskakuje, možná máš špatným způsobem utažené vidle, nejsou úplně paralelně, koukni do manuálu na přesný postup montáže.
Já problémy přímo neměl, ale aby se při brždění tolik nepotápěl předek, dal jsem progresivní pružiny a samozřejmě 5W olej. A nakonec jsem dal zadní tlumič od YSS, ale prostě jen kvůli většímu pohodlí, přímo problém nebyl.
1 reakcí na tento příspěvek Honda XL650V - vybrace/houpání
výsledek byl tuším něco mezi 10-15W
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 0 | 16.2.2024 v 18:21 Kongošt |
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 9 | 26.1.2024 v 23:46 HANZTE |
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp | Glaucous | 3 | 18.1.2024 v 16:24 kokoška. |
Laďený výfuk SBK Leo Vince (transal... Honda XL 650V Transalp | Punisher | 13 | 7.1.2024 v 21:15 Pepino-1981 |