globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vstřikování a rezerva
Zdravím, mám na zkušenější dotaz.

U kamarádovy motorky (xt660r) jsem narazil na problém - rozsvítí se hladové oko rezervy a po pár kilometrech začíná motorka cukat jako by docházel benzín.

Problém je v tom, že nádrž má 15 litrů a rezerva má být 2,5 litru - dotankování do plné je ale jen kolem 12 litrů - tj. jakoby to nevyjelo rezervu a to je mi divné - u kohoutů (norm/pri) a karburátorů bych věděl, ale u vstřikování kdy je čerpadlo uvnitř nádrže a sací filtr je u dna a tedy tam není nic jako rezerva - jen čidlo výšky hladiny.

Nesetkal se s tím někdo a kde by mohl bát problém? saje to jinudy? někde netěsnost co se projeví až není zalitá benzínem?

Díky za rady či nasměrování

2 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva

Skvělá odpověď, děkuji! 29.4.2021 v 17:19 | Nahoru | #1
Jestli je tam stejné čerpadlo jako u Tenerky, tak bych věděl čím to je, je tam velice fikané kurvítko. Plastové těleso čerpadla je ze dvou částí, pokud si to dobře pamatuji, tak v té horní části je jemný filtr a propojení průtoku paliva od čerpadla ve spodní části je utěsněno "O" kroužkem, který se tváří, dokud se kurvítko neaktivuje, že je normálně v drážce, ale ta jakoby drážka je tvořena tím, že je do výstupního otvoru od čerpadla zasunutá osazená trubička z toho samého plastu, jako je všude okolo. Kdyby byla ta trubička přitlačená osazením v otvoru té horní části, tak to bude fungovat stále, ale ta díra žádné osazení nemá a když ta trubička povyjede, tak "O" kroužek přestane plnit svoji funkci a palivo začne škvírou mezi vývodem od čerpadla a otvorem v horní části stříkat pod tlakem asi 325 kPa směrem dolů k sacímu koši (hrubému filtru), pokud je hladina v nádrži dost vysoko, nic se neděje, motorka jede, protože čerpadlo je dost předimenzované a udrží tlak i při tom větším průtoku, ale jak je hladina v nádrži níž, tak se kolem sacího koše vytvoří působením silného proudu paliva, dopadajícího na hladinu směs benzínu s bublinkama a s touto směsí už čerpadlo požadovaného tlaku nedosáhne a motor chcípá.
Přišel jsem na to až po druhém vymontování čerpadla z nádrže a opravil kouskem nerezového drátu, který jsem protavil v místě pod "O" kroužkem se zasunutou osazenou trubičkou skrz a zajistil ji tak před vysunutím. Dělal jsem to asi před pěti lety a od té doby můžu vyjet nádrž pokaždé až dosucha a k žádnému vynechávání chodu motoru nedochází.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X sniper931 5 13.5.2024 v 09:08 svobodik
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X johan6 0 20.12.2023 v 09:21 johan6
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Ventilek u duše, aneb kam s maticí [1, 2] Yamaha XT 660 R, Jawa 650 Classic Sofía 51 6.4.2022 v 14:33 Kalasnikov


TOPlist