globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CB 500 F
Tak se postupně dopracovávám k tomu velkému předělu v životě - a sice že si koupím slušnou motorku. První krok byl pořízení skútru PCX v září, abych viděl, jestli mi fakt něco říká jízda na dvou kolech pomocí spalovacího motoru. Druhý krok bude řidičák na motorku na jaře. Bohužel, nebo bohudíky je PCX pro mě už droga - dokud bylo hezky, jezdil jsem každý víkend daleko za Prahu. Řídítka, dvě kola a motor pod zadkem - netušil jsem, že mě to tak dostane. Takže mi je jasný, že normální motorka mě o to víc bude bavit. Původně jsem chtěl spíš něco menšího, ale nechci další 125 cc, to bych se moc neposunul, takže volba padá na Honda CB 500 F. Nechci utrácet víc peněz, nepotřebuju větší výkon, baví mě jezdit na pohodu, ale zase nemám tolik peněz na nějaký silný cruiser. Takže chci něco spolehlivýho, levnýho na provoz a současně něco, co už váži dost, abych nemusel tolik bojovat s bočním větrem... PCX je jak z papíru, když trochu fouká. Hlavně se chci zeptat, jak dlouho se taková motorka v roce 2021 může udržet na skladech, jestli bude jen pár kusů a budou hned fuč - dá se to nějak odhadnout? Jinak vím, že CB 650 R by byla po všech stránkách lepší, to by byl sen, ale je to cca o 50 000 Kč dražší stroj a provoz bude taky dražší. A jak říkám, nechci na tom moc šílet, spíš jezdit v klidu. Jo a ten zvuk dvouválce je docela už fajn, o dost lepší než jednoválce, co jsem zatím slyšel.

Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2021 v 23:08 | Nahoru | #1
Předpokládám, že chceš novou....?
Jak dlouho se udrží na skladech...? To je otázka, jako za jak dlouho po zveřejnění inzerátu prodám? To Ti nikdo neřekne...
Ale ten pocit, když otočíš plynem nové, silnější motorky... to Ti dlouho zůstane v hlavě....

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2021 v 00:30 | Nahoru | #2
cbf500 nebo cb500f jsem jezdil v autoskole (starsi verze, kulaty svetlo ale s centralem, ne dualni pera bokem).. byl to hodnej stroj, do autoskoly idealni rekl bych.. ale jinak proste az moc "hodnej" ....kdbys netrval na novy rekl bych kup z bazaru horneta (sestku).. jdou relativne lacino, zas tolik se neserou, a oproti 500 ma i dostatecnou rezervu vykonu (nikdo prece nerika ze za ten plyn musis tahat jak smyslu zbavenej, ale obcas se to hodi, kdyz chces treba predjizdet)

Naposledy editováno 05.01.2021 00:30:31

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2021 v 10:32 | Nahoru | #3
Doporučuji napřed udělat autoškolu. Nikdo neví, jestli se zase neomezí výuka a jaké bude na jaře počasí a kolik bude zájemců. CB500F má výkon 35KW, tak by stačila sk. A2, ale lepší je udělat rovnou sk.A. Jinak je to dobrá volba pro začátek, jezdí pěkně bez poruch, spotřeba okolo 3,5 l. Máme jí v autoškole najeto 38 tisíc km. Tady v bazaru máš i málo jeté. Další varianta je CB500X nebo kapotovaná CBR500R.

2 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2021 v 10:37 | Nahoru | #4
Výška , váha? Leckdo si kupuje motorku jen podle oka a nevezme v potaz žádný další argument, že je to špatně.
Cb500f 2015 máme doma, jezdí žena. Sam jsem na tom dal tak 3-4t v nějakých servisních pauzách svých motorek.
Mám 187/85kg. Je to už ergonomicky horší, trpí kolena pri trase nad 150km, potřebuješ vyšší plexi aby to s Tebou neházelo ve vyšších rychlostech, nebo jezdit bez plexi. Předek ABS a jeden kotouč, žádná hitparáda. Zadní brzda také nic ostrého. Při svižnější jízdě nestíhá podvozek. Posez celkem příjemný , pozice rukou na riditkach ok, chce si to akorát poštelovat ovladače. Svítí to slušně . Okresky ok, nutné přesuny dálnice tragédie na předjíždění. Když mas vzadu kufr je to jak kormidlo, je to za jízdy lehce cítit. Chce to vzadu blatnik aby jsi neměl permanentně ohozený zada za špatného počasí.
Spolu s vyhřívanými rukojeťmi a SWmotech blastry je to celkem slušná ochrana proti větru , centralni stojan jsem dokupoval, padaky také.
Nenáročná motorka na provoz, průměrná spotřeba ať jedeš jak jedeš 3.6-3.7......
Ale v klidu bych koupil s výbavou z bazaru....tohle brát jako nový je nesmysl
E: cb500r je stejný akorát s kapotáží, stejný posez, výkon.

Naposledy editováno 05.01.2021 10:38:13

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2021 v 10:42 | Nahoru | #5
kerut> Neviem, či je naozaj "moc hodnej", skús si pozrieť Schaaf-a na Youtube, staršie videá, keď mal ešte 500-ku.

Inak mi to príde ako celkom populárna motorka, takže sa asi bude točiť. Na druhej strane asi u dealerov budú testovacie kusy (i keď u Hondy jeden nikdy nevie), takže si môžeš skúsiť, či Ti padne alebo sa musíš obzerať po inej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2021 v 12:22 | Nahoru | #6
ruinin> Já to chápu , často je fakt , že motorka je nová rozhodující. Nemění to však nic na tom ze na motorce za 50t Kč a 20 let stare je mnohem víc zábavy a i ta technika i když “zastaralá” byla na vyšší úrovni v době výroby. To je jako když mě technik v Hondě tvrdil, že lanková spojka u NC je lepší než kapalinová u starého VFR.
Ten rozdíl A2 - A v ovládání je nula. I starší motorku lze pojistit proti krádeži, ale chápu ze akontace a leasing je nižší pořizovací cena než zaplatit 150 hotově.
Cb500r je fakt úplně to samé krom riditek.
Oproti konkurenci netuším jakou moto přesně myslíš ale CB nemá si myslím nic moc navíc. Je to rozpoctovka stejně jako NC....
Já bych začátek na moto vyřešil nákupem něčeho do 60t po servise a se slušnou výbavou, za rok -dva prodal z minimální ztrátou a pak koupil funglovku. Za ten rok, dva na cestách potkáš dost lidi, uvidíš co jezdi, jejich názory , sam si vyzkousiš jak moc Tě to chytne a nakonec třeba zjistíš že původní záměr co nebyl úplně optimální....

Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2021 v 12:23 | Nahoru | #7
V půlce prosince jsem si v Hondě v Břeclavi objednal CB 500 X a slíbili, že v únoru bude. S CB 500 F to bude asi stejné.CB 500F je pro menší postavy, asi bych volil CB 500 X.

Naposledy editováno 05.01.2021 12:28:29

2 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 6.1.2021 v 20:06 | Nahoru | #8
Mám Hondu CB500F jako alternativu k velké motorce, jezdím na tom do práce, okolo komína, výkon mi dostačuje, nic to nežere, trošku to i jede..za mě můžu doporučit. Stojí to pár korun, vyrábí to někde v Thajsku, ale motorka je to pěkná.
Co jsem se bavil s prodejci od Hondy tak minulý rok i pres koronakrizi prodali vše co meli skladem...myslím tyto menší obsahy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 7.1.2021 v 09:26 | Nahoru | #9

ruinin píše: Tak dnes jsem objevil na netu Suzuki SV650X. Takhle bych chtěl, aby moje motorka vypadala... o moc dražší než CB 500 F není a má víc koníků. Co vy na to?


Skvělý motor. Image, za které se nebudeš stydět (ta CB500F je pro starý podivíny, jako jsem já, který jezdím CBF250 a kamarády na chopperech z toho omývají).
Pokud musíš mít novou a ufinancuješ to, je to SV lepší volba.
Sice bych radil jednu sezonu na SV tak 15 let starém a teprve pak nové, ale to asi nechceš slyšet.
Rozhodně tyhle SV650 (a taky dvouválcové 650 od Kawy) mají zábavné motory s krásným charakterém (lehce kopavé, hezky zabublají, ...). Já jezdil dost let ER-6 (velmi podobný projev motoru) a kdybych ještě někdy zatoužil po dospělejší motorce, tak budu vybírat právě z těhlech motorů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 9.1.2021 v 19:22 | Nahoru | #10

ruinin píše: Pavlikk1986> a proč je to tak nepohodlný? nebude každý naháč nepohodlný?

Mimochodem, když budu chtít řadit třeba z 5 na 4, protože pojedu do táhlýho kopce a budou mit klesat otáčky, řekněme z 8000 na 6000 a zařadím 4, pak jak se to dělá, aby to neškublo? Stačí dýl podržet spojku nebo se musí dát ten meziplyn? Někdo tu říká, že meziplyn nedává, tak nevím.



Každá motorka už dnes má synchro, meziplyn se dávat nemusí. Ale u meziplynu se to jednou naučíš dělat a pak už to bude tak automatické, že si ani nevšimneš, že ho dáváš. Plus pokud ti jde o zvuk/vzhled, tak s meziplynem zní podřazení mnohem lépe .

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 10.1.2021 v 22:58 | Nahoru | #11

ruinin píše: Mr.Dreamer> Takže v autoškole budu snad řadit bez meziplynu. No dobře, asi stačí pouštět spojku pomalu a pokud možno neřadit dolů, dokud nejsou otáčky dost dole.

S penězma to vypadá dobře, jsem už víceméně rozhodnutej pro hondu cb 500 f - kompromis - ani moc malá, ani velká, ani moc těžká ani moc lehká - nejhorší bude udělat tu autoškolu, jsem hroznej trémista, když mi o něco jde... ale počítám , že zkoušku z jízdy udělám přinejhorším napotřetí, test snad napoprvý, to si občas dávám cvičně online. Když jsem někdy v roce 84 dělal řidičák na auto, tak se automaciky dělal i na motorku, ale mě to doktorka zakázala, protože jsem tehdy měl nějaký ... cenzurováno pro jistotu, dneska jsem zdravej jako rybička, tak snad doktorka současná nebude dělat problémy.



Vyber si autoškolu, která má plac na cvičení a jsou schopní nabídnout několik hodin na polygonu mezi kuželkami, to je nejdůležitější, naučit se s motorkou reagovat aniž bys musel myslet, jak to udělat. Prostě mít už v hlavě základní motoriku, pak budeš mnohem klidnější.

Případně, pokud ti nevadí malá zajížďka, můžeš dělat kurz u Matyho v Kolíně, jeden z nejlepších instruktorů v Čechách, plus můžeš rovnou pokračovat kurzem u něj .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 10.1.2021 v 23:15 | Nahoru | #12
ruinin> propste si tim plynem "dojdes naproti",.. vymackavas, prerazujes,a jak poustis(tesne pred) tak lehce pridavas plyn, kterym jdes hned po sepnuti spojky zase dolu.. zni to desne complicated ale je to naprosto easy ...hele parkrat si pridas ve volnobehu, parkrat ti skubne zadek ale po treti (dobre po sedmy, osmy) uz to bude jakz takz, a po sto padesaty to budes mit v ruce lip se to samozrejme naucis kdyz nebudes podrazovat moc vostre, ale az v 1/2 otacek treba,.. a az to budes mit vzity muzes postupne podrazovat i vejs, kde je to na otevreni plynu "citlivejsi"

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 10.1.2021 v 23:40 | Nahoru | #13
ruinin> resit spojku zvladnes na normalni cestovni motorce behem prvni hodiny dvou, mozna trosku cukulaturne ale zvladnes.. zachovej klid a nebud vystresovanej

ja prvni na cem vetsim sedel krome fichtla bylo radne nakraceny EXC525, a rozjizdel jsem se dost dlouho na dvojku CBF v AŠ bylo pak proti tomu absolutni pohodicka ver mi

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 12.1.2021 v 15:30 | Nahoru | #14
radi se tak nejak stejne, nemel bych z toho obavy.. na motorku s antihopem asi uplne nenarazis (urcite ne v AŠ)..

jinak dodoam ze to razeni neprobiha pomoci zasouvani primo zubu ozubenych kol ktere vidis na obvodu, ale zarazenim tlustych pacek ci zubu uvnitr tech kol (medvedi zuby se tomu rika)... tzn vsechny ty prevody v te prevodovce se stale (spolecne s tim kolem naproti) toci, ale krome toho jednoho co je v zaberu, podle stupne ktery je zrovna zarazeny, se ta ostatni protaci na hrideli volne.. posouvaji je jak uz nekdo psal vidlicky, ktere jsou "zapichnute" mezi ozubenymi koly, podle predlohy na radicim bubinku...

asi lepe videt nez popisovat.. viz napr.

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2021 v 00:57 | Nahoru | #15
ruinin> Fajn, že jsi se rozhodl a víš proč... ale přece jenom malá technická od NCčkáře: půllitr budeš muset víc točit, protože má malej krouťák. Sedmpade honda enco jezdí za směšnou spotřebu (pro to, co píšeš, tak kolem 3 litrů), a nemusíš motor nijak točit. Jezdil jsem dřív půllitra hondu a teď enco "S" a nikdy bych se už k půllitru nevrátil, sedmpade je vyklidněná stejně jako já a dává stejnou jízdu s neporovnatelně větším přehledem a pohodou. Už taky nejsem žádnej mlaďoch a něco jsem za ty roky projezdil, tak možná by se ti mohlo hodit ještě to pětikilo zvážit. Já ho měl rád, bylo to pěkný svezení a všechno, ale jak říkám, už bych ho zpátky nechtěl. Tak než vytáhneš peníze z kapsy, zkus třeba ještě zvážit charakteristiku motoru, jestli fakt zrovna hledáš pětikilo. Já si před pár roky myslel, že půllitr bude akorát, ale nebyl. Proto píšu tenhle postřeh, nic víc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2021 v 10:36 | Nahoru | #16

ruinin píše: Tak po několika dalších dnech studia recenzí a videí jsem vylučovací metodou dospěl k Honda CB 500 F. Všechno, co je blízké mým požadavkům - naháč do 180 000 Kč, aspoň 300 kubíků, jsem musel vyloučit. Yamaha, KTM - pro mě ošklivé motorky, spíš pro teenagery, já už jsem skoro dědek. Navíc jsou to jednoválce. Možná líp drží v zatáčce, ale to mě zas tak moc netrápí. Na druhé straně silnější stroje jako Suzuki SV 650 by se mi líbilo, ale žere to skoro dvakrát tolik, co ta honda. Kvůli ceně benzínu nejsem zvyklý jezdit autem křížem krážem po republice jen tak pro radost - na PCX, která žere 2 litry to není problém, takže cca 3 litry, co bude chtít 500 F, když pojedu maximálně stovkou, to bude taky pohoda.

Kamarád mě velice vehementně odrazuje od rezervace, mám si aspoň sednout na co nejvíc motorek. Dobře, ale mně se prostě ty motorky nelíběj a nechci je. Další věc, která se mu nelíbí na F - prý nejde nastavit rebound a komprese u vidlice. To je fakt tak strašně důležitý pro ježdění na kochačku?
Takže mám plán - složím nevratnou zálohu -. a pokud by se nedejbože stalo, že bych z nějakýho důvodu nemohl nebo nechtěl motorku koupit a jezdit na ní - třeba že by mi někdo dal zadarmo fungl novou CB 650 R, tak bych zaplatil plnou cenu, aniž bych se motorky dotkl, našel kupce, ten by mi dal tutéž plnou cenu a v obchodě si vyřídil přihlášení. Nepřišel bych ani o korunu a kupec by měl moto bez jediného najetého km. Je to blbej nápad? Jde totiž o to, že je možný, že do května nemůžu čekat - je dost pravděpodobný, že v květnu už budou tyhle F fuč a nějaký zbytky z minulýho roku nebudou mít barvu, jako chci. Koukal jsem na autoscout, ani v Německu není žádný velký výběr z loňských motorek 500 F, barvu si člověk už fakt nevybere. Proto mi jde o tu včasnou rezervaci.



Rezervovat si motorku, když ani přesně nevíš, kdy ji dostaneš, jestli ti sedne a bez vyzkoušení dalších strojů je iracionální pitomost ...... ale to neznamená, že bys to neměl dělat. Pokud se ti ta motorka fakt líbí, pokud ti už jen pomyšlení na to, že už ji máš zarezervovanou, že za chvilku bude tvoje, dělá radost, jdi do toho . Motorka má spoustu racionálních užití, kdy je to prostě vhodný nástroj pro danou činnost, ale realita je, že většina lidí jezdí, protože jim to prostě dělá radost. Na to nepotřebuješ tu nejlepší motorku, koupenou za nejvýhodnějších motorku. Potřebuješ stroj, který ti bude dělat radost, a ideálně mít z nákupu radost, ze servisu radost...

PS: Kompresi ani odskok ti chybět nebude. Potřebuješ nastavení předpětí vepředu i vzadu, to nastavíš podle své váhy, spolujezdce, zavazadel a silnic, na kterých budeš jezdit. Pokud není vepředu stavitelné, dá se to velmi snadno vyvložkovat - práce na půl hodiny. Vzadu je to dost krkolomné, proto mají skoro všechny motorky předpětí vzadu stavitelné.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2021 v 10:45 | Nahoru | #17
ruinin> Ony ty menší objemy mají svoje kouzlo. Já už 9 let jezdím CBF250. Lehce přes 20 poníků (před tím 72 plnokrevníků) a o přechodu na silnější uvažuji jen v souvislosti s tím, že mám vnoučata a možná budu někdy některé vnouče vozit. Kdo ví.
Ta moje "koloběžka" mne už párkrát převezla přes Alpy, byla v Dalmácii, předloni jsme byli v Srbsku, v Bosně, ... Manželka jezdí Marauder 250. Motodovolené jezdíme většinou na 2 týdny (cca 2500 km) stylem, že nevíme, kde zítra budeme. Kdysi dokonce se stanem a spacáky, dnes už jen "s kreditní kartou".

Tedy já netvrdím, že CB500F je málo. Já jen tvrdím, že chceš vydat dost peněz za novou funglovku (stejně jako já kdysi "musel mít" novou Kawu 650) a pak budeš mít problém ji prodat za slušný peníze, protože možná zjistíš, že přeci jen chceš jinou. Silnější. Slabší. Choppera. Enduro. Cesťák s kapotama a kufry.
No a k tomu zjištění nedojdeš půlhodinovou zkušební jízdou, ale minimálně jednou kompletní sezónou, kdy si dáš dovolenou, rychlý průlet oblíbenou silničkou, výlet s kamarády, návrat v dešti, ...

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2021 v 22:00 | Nahoru | #18
ruinin> Hele - tohle měla bejvalka mýho syna:
https://www.motorkar...vtr-250-1617738.html
Je to malý (já mám 178 cm a bylo mi to na dlouhý cesty malý), ale vypadá to božsky a jede to jak z praku. Synáček mne na tom zesměšnil ze Štěchovic na Slapy. Víc jak dvojnásobek koní mi nebyl nic platný. Je to lehoučký, tuhý rám, čiperný, .... Na dálnici to bez problémů drží 130+ pořád.
Za rok to prodáš minimálně za 80. Ztráta 15. A nebo to taky neprodáš - nebudeš chtít.
Je to "malý Monster s hondí spolehlivostí". Jen se na to musíš vejít.

Stará motorka. Hmmm. Moje Honda ani Suzuki mé ženy zatím nikdy nic výjimečného nepotřebovaly. Olej 1x za rok. Pneumatiky po cca 15 - 20 tisících. Filtry. Promazat bovdeny. Jo - řetězovky a řetěz po cca 30 tisících. Mazat řetězy a napínat. Žádný superservis, ale nekašlat na to úplně.

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2021 v 23:43 | Nahoru | #19
ruinin> Súhlasím s Codom, že sa tu trošku splietaš. V prvom rade si ujasni, či máš vybraté tak, ako si písal tuším v #101, alebo nie.

Máš vybraté - choď do nej. Nezáleží na tom, že to nie je optimálna voľba, proste ak máš oči len pre tú jednu... tak vyber srdcom. Radšej oľutovať niečo, čo si spravil, než niečo, čo si nikdy neurobil.

Nemáš vybraté - vyber rozumom a to je v tomto prípade niečo, čo môžeš ľahko predať bez veľkej straty, teda nejaká staršia nie extra drahá (na Tvoje pomery) motorka, ktorá je populárna. Možno staršia CB 500, eventuálne GS 500, nejakú dobu si na nej pojazdíš a zároveň získaš čas na to, aby si si upratal myšlienky, otestovat svoje favoritky a rozhodol sa, ktorú si kúpiš na dlhšie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 1.2.2021 v 21:28 | Nahoru | #20

ruinin píše: Metric> Anglicky umím, je to pěkně složitý a já nikdy nebyl moc dobrej na fyziku nebo matiku, takže z toho moc moudrej nejsem. Co jsem pochopil, tak těžiště nízko žádná velká výhoda v zatáčce není. Z toho, co píše Mr.Dreamer vyplývá, že pokud jsou někde nějaký záběry, jak skútr předjíždí supersport na okruhu, asi je to drsnej, zkušenej skútrista, kterej zná limity toho skútru versus bojácnej, nezkušenej člověk na supersportu, kterej zdaleka nevyužívá možnosti toho stroje. Na druhou stranu Pepa Sršeň v jednom videu říká, že vespa 300 GT nebo jak se to jmenuje může člověka na supersportu překvapit, když ho v zatáčce předjede. Nemluví o schopnostech jezdce, asi jde o tu váhu a takovou celkově drzou povahu toho skútru versus o dost těžší supersport, kterej nikdo nechce položit. Jestli tomu dobře rozumím, tak v hodně pomalý zatáčce je třeba 50 kg navíc problém k tomu, udržet krok s lehčím strojem, když o výkon v tý zatáčce nejde. Myslím rychlost na apexu.

No ale shodneme se na tom, že mezi kužely slalom v rychlostech kolem 15 km v hodině bude průměrný skůtr 125 cc rychlejší ( tentýž jezdec ) než supersport 200 kg? Protože má malý kolečka nebo protože je o hodně lehčí? Nebo obojí?



Když mluví Pepík Šiler, je asi nejlepší přepnout na jiný kanál. Mohl by ses také dozvědět moudra o tom, že motorka se řídí nohama a ne rukama a nebo, že by se gumy na okruhu měly foukat za 2.9 (a to bylo tuším za studena ).

Pokud porovnáváš 125ccm skútr, měl bys to porovnávat s 125ccm motorkou, nebo minimálně motorkou podobné váhy, protože v zatáčce musíš změnit momentum soustavy motorka-jezdec a čím vyšší váha, tím více práce musí gumy udělat. Ale pokud někdo tvrdí, že vespa 300 GT může svou kvalitou porazit supersport (tedy 600cm sportovní motorku), tak to tvrdí z jediného důvodu - aby prodal divákovi vespu 300 GT.

Pokud tě zajímá, která motorka je rychlá v pomalých zatáčkách v rukou šikovného jezdce, stačí se podívat na výsledky české motogymkhany, případně se zajít podívat, kluci ti rádi ukážou co a jak. Můžeš to odjet klidně i na skútru, případně na CBčku zajet bez problémů na bednu, nebyl bys první. Realita je, skútry se vysoko nikdy neumisťují, protože je prostě nemůžeš dostatečně naklopit. Nízké těžiště je fajn na stabilitu, díky tomu dokáže na skútru jezdit i někdo, kdo má problémy s rovnováhou a nemá moc zkušeností, ale když chceš jezdit ostřeji, je to velký limit.

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 2.2.2021 v 19:14 | Nahoru | #21

ruinin píše: Metric> To jsem taky někde četl, asi v tom článku, na který jsi dal odkaz. Samozřejmě nemusím vědět o motorkách každý technický detail, ale vědět, že nižší těžiště není výhoda a že supersporty jsou na ghymkaně často obratnější než lehčí motorky nebo skútry je dobrý vědět. Teď se ale zeptám - codo, to nečti, prosím tě - když jsou supersporty třeba obratnější mezi kužely, proč malá kolečka skútru nepomůžou dosahovat v těch soutěžích mezi kužely skútrům lepší výsledky? Teoreticky menší kola znamenají snadnější manévrování po městě. Ale podle výsledků ghymkany jsou menší kola k ničemu, gromy tam taky nijak nevynikají.



Tohle si strašně snadno otestuješ, když si vezmeš třeba 450 krosku, ta bude mít přední kolo 21 a zadní 19, a pak na tu samou motorku dáš motardová 17' kola. Ten rozdíl je v tom, že menší kolo, má menší poloměr a ráfek s gumou, tedy ty nejtěžší části, jsou blíže ose rotace kola. Ve výsledku je snadnější otočit řídítkama a jde to rychleji naklopit, respektive, motorka k tomu nemá takový odpor. Tím více méně končí výhody malých kol.

Pak tu máme nevýhody, jak už jsem psal, pro stejnou rychlost, musí udělat více otáček za sekundu, rotory brzd nemohou být tak velké (u 17 to ještě nemá význam), asi největší nevýhoda je kratší rozměr kontaktní plochy se zemí v rozměru kolmém k dostředivé síle. Navíc menší kolo neposkytuje při zatáčení takovou stabilitu. A nakonec důvod, proč mám raději skútry s většími koly, čím menší kolo, tím více ho rozhodí každá nerovnost, těch na krásné silnici nebude tolik, ale ve městě nebo okreskách je to jedna vedle druhé.

V případě gymkhany je ta výhoda malých kol navíc dost mizivá, protože se nejezdí tak rychle, aby gyroskopická síla kola měla velký efekt.

Pro rychlejší jízdu jsou zavedená 17' kola jako optimální, pomalejší enduro a cross, kde je hodně nerovností mají 21' a 18' resp 19'. Skútry mají malá kola hlavně kvůli tomu, aby se všechno konstrukčně vešlo. Podívej se třeba na Integru, tam chtěli udělat motorku, která se dobře ovládá a hned má také 17'...

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2021 v 13:42 | Nahoru | #22
ruinin> Bundu napustit včelím voskem a příště si vzít nepromok. Stačí od Brudry
https://www.brudra.c...-carina-cerva-380003
A motorku radši ostříknout hadicí. Hondě by to nemělo ublížit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 4.3.2021 v 13:28 | Nahoru | #23
ruinin> Tentokrat si legraci nedělám a klidně bych to v Německu vzal pokud by ten proces byl jednodušší...kdyžtak zkus kouknout na auto Pech , kluk vozí individuálně moto i auta z Německa, možná by pomohl i s tímhle ...

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 5.3.2021 v 03:35 | Nahoru | #24
V Liberci je na skladě

Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 5.3.2021 v 11:34 | Nahoru | #25
Já ti přeju ať se vše zadaří. Udělané A + nová motorka. Já to původně před třemi lety chtěl udělat stejně, koupit NMaxe na kochání a potom by se vidělo. Nakonec vlivem osudu jsem skůtr přeskočil a dělal rovnou A a začal jezdit. Taky mám obsah 500 (TRK502X) a fakt spokojenost. Tak třeba se někdy někde potkáme.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti - špatn... Honda CB 500F MichaelP 7 29.4.2024 v 17:55 dva_hrnce
Plexi na Honda CB500F 2018 Honda CB 500F petr_klecka 6 22.9.2023 v 09:04 petr_klecka
Nová baterka, ale moto nereaguje [1, 2, 3] Honda CB 500F ellie88 73 4.4.2023 v 14:09 mito7
Laděný výfuk Honda CB 500F DDave 13 30.1.2023 v 17:14 WildOne
Olej Honda CB 500F Petan12131213 4 14.1.2023 v 15:22 zahadnytajemny


TOPlist