paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
Ahoj všichni nechal jsem si na KTM SX-F 250 r.v. 2006 hodit nové progresivní pružiny od YSS a taky přeplanžetovat tlumiče kvůli váze s výstrojí cca 102 kg na kterou se údajně nedělají originál lineární a řeším na kolik nastavit SAG.. Jestli se nepletu u lineární by měl být SAG cca 112 mm ale kolik bude u progresivní..? Máte s tím někdo zkušenost..?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární

Skvělá odpověď, děkuji! 17.2.2020 v 10:35 | Nahoru | #1

LukasZapletal píše: assassin> ... já ještě přepákování nemám tak možná proto taková pružina.. jinak nejbližší hodnota na kterou jsem se dostal je právě 120mm a matice je u konce takže 8 mm už není takový rozdíl....


Koukám, že tady by mohlo být docela veselo. Jestli správně rozumím, tak originál pružina byla moc měkká a s tou novou, tvrdší, se taky nejde dostat s předpětím na správnou hodnotu sag - pořád je moc měkká a zatížená motorka klesne ne o 112mm, ale o 120mm? Podle manuálu je zdvih kola 335mm, static sag 35mm, riding sag 112mm max (107-112mm bude asi nejrozumnější).
Jaké je to katalogové číslo pružiny? Našel jsem v YSS katalogu tohle:

YSS má jednu pružinu pro 85kg až 105kg! Docela dost velký rozsah. A YSS má ke KTM tento ilustrační obrázek pružiny s dvojím stoupáním.

Těch závitů s malým stoupáním je poměrně dost. Dalo by se předpokládat, že při statickém zatížení jezdcem tyto závity dosednou na sebe a dál už bude pružina o dost tužší, než originál. Takže větší než originální sag na takto progresivní (s dvojím stoupáním) pružině by dával smysl.
Co jsem vyčetl, spousta testovacích jezdců hodnotila negativně KTM zadní pružení bez progresivního přepákování s lineární pružinou. Velká tuhost pružení dělala problémy na roletě a menších nerovnostech. V podstatě se vrátili před rok 1982.
Ještě pro úplnost, toto je ona?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární

Skvělá odpověď, děkuji! 17.2.2020 v 19:26 | Nahoru | #2
LukasZapletal> Pokud zachovali značení ktm tak ta trojice čísel je tuhost pruziny, na zacatku zdvihu, uprostred a ke konci

Spis nez progresivní se označuje jako duální - jo posledni cislo je celková délka pruziny.

Pokud tam neni prepacko a mas pruzinu vybranou tak aby nechodila po dorazech tak pro malé nerovnosti je příliš tuha. S progresivní pružinou by to melo byt lepsi - ta je ale draha, takze to ktm řešila tlumicem s “pds” systemem, ke konci zdvihu se zvětší kompresní útlum, tzn se energie nárazu neakumuluje do pruziny, ale zmaří v tlumici - vysledek je sice ten, ze to nechodi po dorazech, ale neni to tak “pohodlne” jako kdyz je tam prepakovani a tlumic nedohani funkci pruziny.

To cislo bude nekde vyřazené/natistene i primo na pruzine

Jo a souhlasim s kohlsteinem, ze s touhle pružinou bude sag vetsi, dost mozna budes jeste povolovat predpeti az se svezes...

Naposledy editováno 17.02.2020 19:28:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
chudobna zmes [1, 2] KTM 250 SX-F dzakes 43 8.9.2024 v 20:18 dzakes
Jakou motorku Suzuki RM-Z450, Suzuki RM-Z250, KTM 250 SX-F, KTM 45... Erik416 4 9.7.2023 v 12:56 ja1
Jakou motorku Suzuki RM-Z450, Suzuki RM-Z250, KTM 250 SX-F, KTM 45... Erik416 0 8.7.2023 v 17:15 Erik416
Výměna ojnice na ktm sxf 250 2010 KTM 250 SX-F velký_hovno 1 6.6.2023 v 18:46 krokoš
nejde do otáček KTM 250 SX-F ThSwen 6 17.5.2023 v 18:33 ThSwen


TOPlist