2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
LukasZapletal píše: assassin> ... já ještě přepákování nemám tak možná proto taková pružina.. jinak nejbližší hodnota na kterou jsem se dostal je právě 120mm a matice je u konce takže 8 mm už není takový rozdíl....
Koukám, že tady by mohlo být docela veselo. Jestli správně rozumím, tak originál pružina byla moc měkká a s tou novou, tvrdší, se taky nejde dostat s předpětím na správnou hodnotu sag - pořád je moc měkká a zatížená motorka klesne ne o 112mm, ale o 120mm? Podle manuálu je zdvih kola 335mm, static sag 35mm, riding sag 112mm max (107-112mm bude asi nejrozumnější).
Jaké je to katalogové číslo pružiny? Našel jsem v YSS katalogu tohle:
YSS má jednu pružinu pro 85kg až 105kg! Docela dost velký rozsah. A YSS má ke KTM tento ilustrační obrázek pružiny s dvojím stoupáním.
Těch závitů s malým stoupáním je poměrně dost. Dalo by se předpokládat, že při statickém zatížení jezdcem tyto závity dosednou na sebe a dál už bude pružina o dost tužší, než originál. Takže větší než originální sag na takto progresivní (s dvojím stoupáním) pružině by dával smysl.
Co jsem vyčetl, spousta testovacích jezdců hodnotila negativně KTM zadní pružení bez progresivního přepákování s lineární pružinou. Velká tuhost pružení dělala problémy na roletě a menších nerovnostech. V podstatě se vrátili před rok 1982.
Ještě pro úplnost, toto je ona?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
Spis nez progresivní se označuje jako duální - jo posledni cislo je celková délka pruziny.
Pokud tam neni prepacko a mas pruzinu vybranou tak aby nechodila po dorazech tak pro malé nerovnosti je příliš tuha. S progresivní pružinou by to melo byt lepsi - ta je ale draha, takze to ktm řešila tlumicem s “pds” systemem, ke konci zdvihu se zvětší kompresní útlum, tzn se energie nárazu neakumuluje do pruziny, ale zmaří v tlumici - vysledek je sice ten, ze to nechodi po dorazech, ale neni to tak “pohodlne” jako kdyz je tam prepakovani a tlumic nedohani funkci pruziny.
To cislo bude nekde vyřazené/natistene i primo na pruzine
Jo a souhlasim s kohlsteinem, ze s touhle pružinou bude sag vetsi, dost mozna budes jeste povolovat predpeti az se svezes...
Naposledy editováno 17.02.2020 19:28:21
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
chudobna zmes [1, 2] KTM 250 SX-F | dzakes | 43 | 8.9.2024 v 20:18 dzakes |
Jakou motorku Suzuki RM-Z450, Suzuki RM-Z250, KTM 250 SX-F, KTM 45... | Erik416 | 4 | 9.7.2023 v 12:56 ja1 |
Jakou motorku Suzuki RM-Z450, Suzuki RM-Z250, KTM 250 SX-F, KTM 45... | Erik416 | 0 | 8.7.2023 v 17:15 Erik416 |
Výměna ojnice na ktm sxf 250 2010 KTM 250 SX-F | velký_hovno | 1 | 6.6.2023 v 18:46 krokoš |
nejde do otáček KTM 250 SX-F | ThSwen | 6 | 17.5.2023 v 18:33 ThSwen |