obracím se na Vás s prosbou o pomoc ohledně výběru motorky. Nikde jsem podobný problém nenašla (jestliže tady je, prosím o odkaz a předem se omlouvám).
Jde mi o to, že právě dělám řidičák na A2. Tedy sháním moto do 35 kW. Jsem úplný začátečník (zatím jsem jezdila jen jako batůžek). Takže první dotaz směřuje na to, zda byste šli do 125 či něčeho většího. (Hodně motorkářů mi říká, že si mám koupit rovnou 250 či dokonce 500, že 125 je nuda ... oproti tomu mi někteří radí spíše 125 na vyježdění.)
Jakmile dojdu k rozhodnutí, jak silnou motorku, poté bych chtěla, aby: byla nízká (mám 161 cm a co jsem tak zkoušela, potřebuji sedlo nižší než 800 mm), byla lehká (slabá holka :D), měla přijatelnou spotřebu (kolem 3 - 4 litrů - čím méně, tím lépe) a její bazarová pořizovací cena se pohybovala kolem maximálně 30 - 35 tisíc.
A líbí se mi sportky a naháče. Nechci enduro, cross ani choppera.
Všechny náklady si musím hradit sama a jsem studentka, takže prosím, zdržte se poznámek typu: Neřeš spotřebu, do 30 tisíc seženeš jen vrak apod. Vím, že bazary jsou plné takových motorek, které cenově odpovídají. Děkuji.
Já jsem si předběžně vyhlédla Hondu CBR 125, ale jak jsem psala výše, někteří mě odrazují, že za měsíc se na ní budu nudit. Mám ráda trochu svižnější jízdu, tak mám strach, že to tak opravdu bude.
Naposledy editováno 06.07.2016 10:37:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto pro začínající malou holku
Nedynka píše: Stejně se zase rozcházíte v tom, zda 125 nebo silnější :D Tak pořád nevím :D Kdyby tady měl někdo zkušenost, že hned po autoškole sedl na 500 či něco podobného, tak budu ráda.
a cos cekala? Ze se tady vsichni shodnou?
My koupili jako prvni pro zenu ER5 ... a sla velmi rychle z domu, protoze je zena mala a kombinace nejistoty pri stani, vahy a nezkusenosti byla nebezpena. Dostala cbr125, odkezdila na ni dve sezony, pak zpatky er5 a pak cbr600f ... a jezdi slusne a bezpecne a neboji se. Jsou jini, kteri to vzali hopem, ze zacatku se vic trapili, ale zas, pokud je to neprestalo bavit, usetrili zmenu motorky
vybrat si musis sama
Jinak já měřím 159 cm, řidičák mám od 15 let, takže jak šel čas a řidičáky, tak ,,šly" i motorky.
Jako první motorku jsem měla Derbi GPR Nude 50 (výška sedla, myslím, kolem 800 mm, váha asi 108 kg, 2T, spotřebu si už nepamatuju) - lehká motorka, na AM jela skvěle, výborně vybavená, lehká - ale furt 50. Ale na ČR byla možná trošku tvrdá, jinak mě nenapadá nic, co bych vytkla.
V 16 letech na A1 jsem měla (dva roky) Hondu CBF 125 a byla to fakt super motorka. Výška sedla, myslím, 792 mm, váha asi 128 kg, 4T, spotřeba okolo 2l, nekazila se - levná údržba, výborně ovladatelná (hodně mi sedělo těžiště, dobře se mi ovládala i ze země). Kdybych ji ještě měla, můžeš zkusit výšku, bohužel už je pryč.
No a v 18 letech po rozšíření na A2 mám tu Suzuki DR - Z 400 SM, ale 1) asi se ti nebude líbit, 2) její cena asi dvojnásobně převyšuje tvůj rozpočet... Každopádně pořád nabízím aspoň si zkusit výšku sedla.
Ještě podotýkám, že ani z jedné motorky jsem na zem celým chodidlem nedostala, vždycky maximálně špičkama. Jo, je to na hovno, ale nějak jsem si zvykla. Musela jsem - u Derbi a Hondy jsem nechtěla motorku kazit snížením kvůli následnému prodeji a Suzuki víc snížit nejde.
Jo, slabší motorky jsou ,,méně bezpečné", protože nemůžeš ujet z nějaké nebezpečné situace (třeba když tě nevidí kamioňák nebo kdokoliv jiný). Ale myslím, že právě tahle skutečnost mě možná naučila si dávat bacha na to, že ne každý mě vidí. Rozhodně nelituji, že jsem měla slabé motorky. Výběr je hlavně na tobě, tak aspoň doufám, že ti tyhle informace k něčemu budou.
Naposledy editováno 10.07.2016 22:07:19