Téma: Nabijeni telefonu z motobaterky
3.3.2016 v 08:19
Dotaz na elektrikare.
V motorce mam baterku 12V, kapacita 10Ah. Dal jsem si tam panel pro 12V zasuvku na nabijeni telefonu.
Ted ta otazka:
Kapacita telefonu je 2500mAh a nabiji se pri cca 3,6V. O kolik spadne kapacita 12V baterky, kdyz budu telefon nabijet z 0 na 100% pri vypnutem motoru?
Dik za odpoved.
edit: sry za blbe zarazeni do diskuze, melo to byt v "Ostatnich ostatních"

Naposledy editováno 03.03.2016 13:27:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni telefonu z motobaterky

Skvělá odpověď, děkuji! 3.3.2016 v 09:53 | Nahoru | #1

Jarrinn píše: se prave bojim toho, ze na zasuvce je porad 12V a v prevodniku se ta prebytecna energie zmeni na teplo


USB je tzv. spínaný zdroj, takže převádí 12 V na 5 V s minimálníma ztrátama. Není to prostě nějakej odporovej dělič, kde ti 2/3 energie vyletí tepelnejma ztrátama, jak sis asi myslel. To by při nabíjení mobilu topil jak žárovka - nějakých 20 W tepelný ztráty by ten bazmek roztavilo! Zkus si, že se ani nezahřeje. USB dává 5 V. Jak je to v mobilu, když je tam baterie 3,6 V netušim, tolik tomu nehovim, jestli je tam nějaká sofistikovanější regulace a kolik je tam ztráta. Obecně ztráta při nabíjení se uvažuje kolem 25% - já nadsadil na 30%. Kdybys počítal 5V *2,5 Ah * 1,25 ztráta = 16 Wh, což je pořád 7,5 nabití z 12 V/10Ah. Dvě nabití ti tak vezmou trošku přes 1/4 kapacity baterie v motorce - což může být u slabší starší baterie a hůř startující motorky na hraně bezproblémového startu, pro dobrou baterii a motorku co chytá na vrknutí a pro běžnou letní teplotu by to ale neměl bejt zásadní problém, pokud byla baterka v moto dobitá jízdou a nenecháš to vyšťavený pár dní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni telefonu z motobaterky

Skvělá odpověď, děkuji! 3.3.2016 v 13:57 | Nahoru | #2
ja1> hele, tu teorii o samonabijeni akumulatoru neznam, me se dycky spsi vybiji kdyz dlouho lezi. Mohl by si mi to trosku osvetlit jak to funguje? Mozna si jen nevybavim danej elektrochemickej proces pod pojmem nabijeni Jinak to s tím startováním se občas stává, ale to není důsledek dobíjení, ale vnitřních procesů a vyrovnávání dotace elektrolytu v celým objemu. V podstatě tím nedobíjíš, ale je to jako když sprintera necháš vydejchat mezi sprintama, poběží rychlejc ale energii nevyrobí. V zátěži se totiž koncentrace iontů v elektrolytu mění v závislosti na vzdálenosti od elektrody takže pak nemáš z čeho čerpat elektrony protože máš u elektrod nevhodný ionty. Po odpojení od zátěže se poměr dotace vyrovná. Toť můj názor.

Jarrinn> odparuje se jen voda, cista a proto se do baterky doliva obcas destilka. Ale hustota (koncentrace) roztoku H2SO4 tím roste, neklesá, klesá množství elektrolytu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist