globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Který intercom doporučujete? Reálný dosah, ovládání, párování etc....
6.7.2015 v 23:02
Uvažujeme o instalaci intercomu. Nikde jsem nenašla rozumné recenze. Prosím o rady a zkušenosti co pořídit. Chci, aby se to dobře párovalo s blackberry i navigací.

Jaký je reálný dosah v terénu? Co umí, rozumí si s navigací? Jaká je slyšitelnost v závislosti na helmě v jaké ji máte. Pokud možno písněte i odkaz na daný typ.
Také kolik helem to spáruje a jak.

Pokud víte o nějakých recenzích, podělte se prosím o odkaz.

Díky!

Naposledy editováno 09.07.2015 09:07:53

2 reakcí na tento příspěvek Který intercom doporučujete? Reálný dosah, ovládání, párován...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2015 v 23:12 | Nahoru | #1
Záleží co chceš, klasika interphone F3-F5 pak china za 2500,- pro 2 helmy… koukni na nick FishX nedávno recenzoval čínu… ale je tady x témat… jinak instalovatdo helmy snad zvladne doma každý.… btw co lze považovat za nerozumné recenze?
http://www.motorkari.cz/tema/?t=154310

Naposledy editováno 06.07.2015 23:15:01

1 reakcí na tento příspěvek Který intercom doporučujete? Reálný dosah, ovládání, párován...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2015 v 00:20 | Nahoru | #2
na doporučení kamaráda jsem loni pořídil tohle
do 100 km/h v pohodě, expřítelka slyšela, resp. rozuměla, i výš, já ne (nemá bradový deflektor, tak asi proto). do 700 metrů v pohodě (nejsou-li mezi vámi baráky, skály, les), pak to začne bručet a kolem kilometru se to rozpojilo (a pak to musíš manuálně spojit). s překážkami tahle vzdálenost klesla asi na čtvrtinu.
občas byl problém se spojit, když někdo z nás kliknul na jiné tlačítko a nevšimli jsme si toho - pokud budete jezdit jen dva (tohle je až pro 6, ale kecání po dvojicích), zvolte očesanější verzi s méně tlačítky

kamarádi tento typ využívají na enduro po lese...taky v pohodě = mám v okolí 4 sady s jediným problémem. u jednoho přístrojku v "nadlimitní" rychlosti uletěl plastový kryt anténky.

na telefon a navigaci to nepoužívám, takže mi nevadí malá tlačítka

aktuálně plánuju koupit znovu to samé - mám víc přileb a pořád vyndavat, a hlavně nově polohovat, repráky otravuje.
pokud máš vymačkanější přilbu, repráky ti ji zúží. pokud je kolem uší těsná, je nutno kousek zadlabat. repráky mají cca 4 mm na šířku

Naposledy editováno 07.07.2015 00:28:26

Který intercom doporučujete? Reálný dosah, ovládání, párován...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2015 v 05:30 | Nahoru | #3
Fx4. Slysime se do 140. Pul kilaku realny dosah

Který intercom doporučujete? Reálný dosah, ovládání, párován...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2015 v 08:07 | Nahoru | #4
F5MC. Jen za to parovani ve 3-4 lidech by si nekdo zaslouzil po hube, ale vzdycky se to nejak povede. Jinak fajn. Ja mam f5xt 2 roky a dosah, vydrz baterie a kvalita zvuku je fajn.

(reakce na) Který intercom doporučujete? Reálný dosah, ovládání, párován...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2015 v 11:34 | Nahoru | #5

JeckyllHydova píše: Ty intercomy běhají po bluetooth, jestli se nepletu. Jak je možné, že mají takový dosah? Domácí hluchadla skřehotají již ve vedlejší místnosti.

Takže do 500m by to mohlo běhat. No to si nebudu moci dovolit se příliš flákat a kochat.

V každém případě díky za info.

Ještě mi řekněte, jak je složité to nainstalovat. Zvládne to i blondýna? Četla jsem to o dlabání do helmy. No tak to bych do té nové SHOI nerada dlabala.



Já mám Shoei Neotec a tam se nic dlabat nemuselo. Je tam příprava na sluchátka a odnímací polstrování na uši. Za 5min to bylo v přilbě-jen jsem musel zvážit, kudma vést mikrofon. Jsou dva typy sluchátek:
-s mikrofonem na drátku, který se vlepí do integrálky tam, kde nejméně zavází
-s mikrofonem na tzv. husím krku-drží v luftě sám, a jen ho musíš protáhnout před obličej (používá se pro odklápěcí přilby, nebo přilby otevřené)

Naposledy editováno 07.07.2015 11:35:19

1 reakcí na tento příspěvek Který intercom doporučujete? Reálný dosah, ovládání, párován...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2015 v 14:00 | Nahoru | #6
Mám tu čínu, co psal v jiném vlákně FishX3. Funguje bezproblémů. Jen nevím který číňan vymyslel obráceně tlačítka na hlasitost (tlačítko dole zvyšuje a tlačítko nahoře snižuje). Ale to je asi o zvyku. V sadě máš samolepítka se suchým zipem. Ty vlepíš do přilby a na ten suchý zip následně přilepíš sluchátka. Jediný boj je protáhnout drátky někdy za výplní helmy. A dnes už má 99 procent přileb přípravu na sluchátka. U některých přileb dokonce lze vynechat ta samolepítka a ten sucháč se sluchátkem přilepit rovnou do výplně helmy.
Každopádně do Schuberth SunRace to nedáš a kdyby jsi chtěla kuchat cokoliv .... v místech pro sluchátka je řemínek Ale jediný idiot, který v ní dnes trochu z donucení ještě jezdí budu jen já

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který intercom doporučujete? Reálný dosah, ovládání, párován...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2015 v 21:01 | Nahoru | #7

JeckyllHydova píše: FishX3> na bb se ptám, jelikož se chová hodně podle skoro na každém handsfree. totéž očekávám i u intercomu. na recenze jsem zvědavá, ale trochu mě tlačí čas. mám to jako dárek. ale mám čas do půlky srpna. tak si počkam.



hele ted jsem na tom opravdu spatne s casem, az se vratime mohl bych ti to s V6 v omezene mire vyzkouset ...proste to sparovat a vyzkouset prepinani, hovor atd ...ale driv jak nekdy 4.8 to nebude

napis mi , vracim se 26 tak nekdy po tom

Naposledy editováno 07.07.2015 21:02:19

Který intercom doporučujete? Reálný dosah, ovládání, párován...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2015 v 01:15 | Nahoru | #8
Vyměnil jsem čínu za interphone, v kvalitě nesrovnatelné.
Navíc ta "moje čína" se, asi kvuli šetření baterek, se tak dlouho probouzela, že jsem z navigace slyšel jen "..te vlevo" a pod. Sice se to dalo řešit trvalým poslechem muziky (pak ta svině neusnula), ale nebylo to vono. Interphone v pohodě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který intercom doporučujete? Reálný dosah, ovládání, párován...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2015 v 08:17 | Nahoru | #9

MotoBjamboja píše: no koukám, že z debaty o intercomech je stejná debata jako "kupuju si první mášu, poraďte jakou". Prostě sto lidí, sto jeden názor...

no ale hele kocoure, nenaznačuj, že kecám. zkoušela jsem to loni, pár měsíců staré čínské heblo ("značkou" si jistá nejsem, proto ji nepíšu), takže letos tak max rok starý model. v 90 jen šum, nebylo rozumět vůbec nic. a nebyl použitý v nějakých no name helmách.
takže mezi náma je rozdíl ten, že já mám aspoň minimální srovnání, ty ne. ale zase seš sledovač čínských trendů, takže o nich víš určitě víc než já.

Pro Jeckylku by bylo asi nejlepší zkusit, co navrhuješ a od někoho interphone, ať má srovnání sama. A pak určo vyzkoušet párování, my jedeme na androidech, s bb žádná zkušenost není.

ale jak píše Hornetyk, je to nesrovnatelné.



Nepsal jsem že kecáš, ale že se vyjadřuješ k dřevním modelům. Pokud tohle chcete jako relevantní téma, bavme se o konkrétních modelech - máte tu pár témat ke konkretnim modelům z číny i odjinud -+ já tu píšu o interkomu prodávaném pod označením V6 a R4 - viz mé téma nebo témata kde jsem přispíval - zty zmiňuješ šum - vzhledem ke zkušenosti kterou mám , předáváš jistě pravdivou zkušenost nicméně s něčím co je prostě krám. Ony i ty V6 jsou ve vícero variantách - - poznáš to nejen podle udaného dosahu, ale jak je v číně zvykem kopíruje se dokonce i v rámci jejich trhu takže rozdíly jsou dosah + výrobce a ještě typ sluchátek . Jako nejzásadnější vidím model tj v mém případě V6 1200m a sluchátka III (prodávají to jako "hifi" a krom toho že to líp hraje , jsou i o něco plošší).

Taky jsem psal, že interphone je zpracováním kvalitnější a očekával bych minimálně po mechanické stránce delší životnost - otázka je zda mne ta životnost zajímá v době kdy jdou technologie tak dopředu že za rok bude čínskej interkom jak funkcemi tak např spotřebou někde jinde než interphone, jen zůstane rozdíl ceny - no ruku na srdce, v dnešní době 3 a 10tis je rozdíl a každej se zamyslíme než neco takového vyhodíme. Pokud budu chtít upgrade , tak hození čínskýho comu je ztráta 3000 ale pokud slevím F5 o 3tis, tak mi nikdo ruce trhate nebude (v prípadě prodeje ).

Čína obecně je produkce krámů co nemají hodnotu ani poštovného , nadruhou stranu i v těch sračkách se občas objeví někdo nebo něco co je zajímavé - - jak jsem tu psal, jde víc než o technologii o lidi kteří kontrolujijí lemply pod sebou - proto zde vyrábí kde kdo , ale obvykle je management cizí.

Pokud se podívám na motorky, tak např Rutan tahá z číny kde co - - for je v tom že věci testuje a vybírá to co má smysl - co na tom že to jeden model z 1000 - důležité je ho najít!

Ohledně interkomu se tu napsalo mraky, mam pocit ze nektere veci se resi nesutale a dokola - napr starsi modely měla problem s vodou - - samozřejmě interkom ktery nesmi zmoknout je naprosto k nicemu ...ted si nevybavuji model ale bylo to neco podobneho jako V6 jen pro mene uziivatelu ... V6 je uz tak rozsireny ze si dovolim tvrdit , ze i pouzitelny - je tam dostatek informaci a koneckoncu i ja jsem nabidl ze sve tem,a dopnim o tech 14dnu. Asi vsem je jasny ze aby to melo zasadnejsi vypovidci hodnotu , musel bych s tim comem najet cca 50tis a v ruznych podminkach - no , dam 4000km, snad bude teplo, vody se nebojim a tech interkomu mame 6ks - tj slusnej vzorek i podminky.

K negativum - je pravda co se tu psalo o ztlumovaní, ale i to ma reseni na ktere asi kritik nenarazil. V6 ma plynuly nabeh hlasitosti a kdyz mate pustenou navi bez niceho dalsiho, tak se zvysuje hlasitost soucasne se signalem - tj prvni slovo zmizi - - tto se resi bud nejakou muzikou , nebo se proste v tel pusti hudebni soubor s minimalni delkou obsahujici ticho --díky tomu interkom neztlumuje a vse maka normalne (ano asi dochazi k vetsimu vybijeni tel i comu ale netuším jak moc - jak jedou baterky reknu po rumunsku

A Kočičko, NIKDE jsem se nevyjádřil jako sledovač čínských trendů . Co se týká comů tak jsem odjezdil vcelku dost na Albrechtech vybavených PMR. v době kdy byl BT spiš vyjimkou nez berznou součástí telefonu jsem měl BT sady v helmě ( v te době to fungovalo vyhradně k telefonování a kvalita zvuku děsivá stejně jako filtrace ruchú ). Jsem člověk co má rád kvalitu, ale než podlehne nesmyslné reklamně, porozhlédne se . Navíc se snaží odfiltrovat chytráky co mají věci nepodložené, nezabývají se jimi pro něj dostatečně do hloubky, nebo jen čerpají infa z doslechu ktetrá jsou zkreslená a jako taková bez větší užitné hodnoty.

Pokud si si všimla, komentoval jsem i BlackBerry .... F5 a F4 ...asi ti tam nějaké info mám, ale nebudu se rozepisovat o tom co nevlastním nebo nemám natolik hlubokou znalost jak se předpokládá - -o tom ať píšou ti, co tyto comy mají - takže např Ty. Bohužel očividně jsi neměla přístup k něčemu rozumnému z nižší cenové kategorie a promiň , ale označení "interkom z číny" asi tak přesné jako specifikovat někoho jako "člověka" - ten trh je velmi široký a velmi nepřehledný.

no a ankonec nerovnatelné to je - proč? protože pokud nevím CO srovnávám, tak prostě srovnávat nemohu....

Naposledy editováno 08.07.2015 08:22:27

1 reakcí na tento příspěvek Který intercom doporučujete? Reálný dosah, ovládání, párován...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2015 v 11:39 | Nahoru | #10
Také přispěju zkušeností.

Rozhodoval jsem se také při nákupu zda Interphone či jiný značkový výrobek nebo nějakou levnou čínu. Vzhledem k tomu, že nejraději mám klid, ale interkom jsem zkrátka potřeboval kvůli své drahé polovičce, která začíná jezdit na moto, vyhrála nakonec čína, konkrétně toto zařízení http://www.doplnkyn...-dosah-800m-2ks.html

Spárování s BB (Z10 i Z30) bez problémů.
Poslech hudby - zkoušel jsem jednou a také bez problémů, ale na moto hudbu fakt nemusím
Propojení s navigací vyzkoušeno a je funkční, ale téměř nevyužívám
Dosah, přerušení pro naše potřeby dostatečné, přerušení kvůli vzdálenosti jsem zaznamenal, ale odhadnout vzdálenost nedokážu. Každopdáně např. autobus mezi námi spojení nepřerušil.
Slyšitelnost - zde to vidím spíše v závislosti na kvalitě helmy a konrétní motorce. My máme oba V-stromy (helma integrálka HJC + klapačka C3) a dá se říct, že kolem 100 - 110 je to paráda. Pak už se slyšitelnost snižuje se stoupající rychlostí (což zatím není náš problém)
Vodotěsnost + spolehlivost - nemám tomu co vytknout, ránu do palice smrtícím napětím baterečky jsem nedostal.
Výdrž baterie - po víkendovém ježdění nabijeme obě jednotky a jezdíme dál. Nedělám si iluze, že baterka vydrží méně nabíjecích cyklů než u dražšího modelu.
Ovládání v poho i přes rukavice

K rozhodnutí pro čínu mě vedla v první řadě pořizovací cena, dále pak požadavky, které jsem na zařízení měl. Pokud bych jezdil co týden na cesty, určitě bych volil značkový výrobek. Pokud si vyjedu na dvě delší cesty/sezona + odpolední výlety, stejně dobře mi poslouží i lepší čínský výrobek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který intercom doporučujete? Reálný dosah, ovládání, párován...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2015 v 15:53 | Nahoru | #11
dafikk> Sám jsem zvědavý až dorazí čína… už jsem to i někde psal… F3 max slyšitelnost do 90ti, pak už nic instalováno v helmě Schuberth která je značně tichá, zvýšené plexi na moto Vfr800… nejde sparovat s každým telefonem, měl jsem asi 3 různé značky… gps nepoužívám a ani u tehle řady nejde myslím… F3ka stará 3 roky, výdrž baterie u kusu který páruje cca 6h… dokupován nový konektor za 800,- k jedné sadě, čímž se cena vyšplhala na 5t za nové… kupoval jsem je jen pro sebe a polovičku, hromadné jízdy nevyhledávám.. ..nejnovější recenze na jiné značky krom toho co sem sází Fish jsem také neviděl…

Naposledy editováno 08.07.2015 16:24:49

Který intercom doporučujete? Reálný dosah, ovládání, párován...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2015 v 18:39 | Nahoru | #12
Od jara používám čínu V6. Jezdím se ženou na transalpovi, přilbu mám airoh s5, žena má nějaký caberg duke myslím, při naší cestovní rychlosti, což je tak 100 - 110 km/h slyšitelnost naprosto v pohodě. Instalace nezabere víc jak 5 minut. Je potřeba si zvyknout na ta malá tlačítka, protože ovládání v rukavicích nic moc Hudbu z mobilu jsem poslouchal jen jednou a naprosto v pohodě, párování je bezproblémové.
Původně jsem byl rozhodnutý pro interphone, ale dávat 6 a více tisíc (podle modelu), se mi nechtělo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který intercom doporučujete? Reálný dosah, ovládání, párován...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.7.2015 v 09:48 | Nahoru | #13
JeckyllHydova> buď klidná, je toho tolik, že se v tom vyzná málokho

tady trochu k těm drahým

ROZDÍLY MEZI MODELY INTERPHONE:
Protože řada zákazníků neví, jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými modely, které byly kdy uváděné na trh a různě se doprodávají, tady je stručný a jasný přehled...

>>>První model Interphone (kulatý typ):
První Interphone na trhu. Mono, později dodávaný s dvojicí sluchátek ale stále mono. Krátký dosah, neexistence jiných BT profilů než handsfree/headset. Kulatý konektor typu hosiden (podobný jako S-VHS konektor). V dodávce byl vždy nabíječ na 220V-

>>> Interphone řady F:
Novější model s výrazně hranatými tvary. Provedení F4 se prodaly tisíce. Tělíčko s obdélníkovým konektorem sluchátkové sady. První verze měla hranatý konektor, který se obtížně odpojoval (malá plocha na stisknutí prsty), novější verze sluchátkové sady měla velký konektor tvaru L s výraznou ploškou pro snadnější manipulaci. Stereo, podpora A2DP profilu. Dosah v nejnovější verzi 500m. Možnost spojení s jednou další sadou. Vyráběly se verze F2, F3 a F4, které se lišily funkcemi a dosahem (pouze handsfree, komunikace jezdec-spolujezdec, komunikace motorka-motorka). V dodávce byl vždy nabíječ na 220V.

>>>Interphone řady F nové provedení
Výrazná inovace před několika lety - nové provedení tělíčka interkomu (kapkovitý tvar s čtveřicí tlačítek a středovým hlavním tlačítkem). Sluchátková sada připojená konektorem stejného tvaru jako u řady F ale s jehlanovitým krytem zasunovaným do drážky v montážní destičce. Vyráběly a vyrábí se několik modelů s odlišnými parametry (F3, F4, F5) a odlišnou funkčností (handsfree, jezdec-spolujezdec, motorka-motorka). Nejvyšší modely F5 umožnují komunikaci na vzdálenost až 1400m a mají možnost spojení s dvěma komunikátory, takže je možná skupinová komunikace 2-6ti jezdců v řadě za sebou. Jednotlivé jednotky jsou spojené sériově (F5-F5-F5-F5 apod). První a poslední mohou být i modely F4 včetně starší řady, které nemají dvojitý komunikační kanál. Všechny typy F5 mají hlasové menu (po stisku tlačítka přístroj do sluchátek říká instrukce) včetně češtiny. První model byl označený F5 a vyznačoval se sluchátkovou sadou s reproduktory menšího průměru ale vyšší konstrukční výšky pevně propojené s příslušným typem mikrofonu. V sadě bývaly oba typy mikrofonních/sluchátkových sad a nabíječ na 220V. Inovovaný model měl označení F5S a lišil se sluchátky nižší výšky ale většího průměru a mikrofony spojenými pomocí konektoru (v sadě tak byly jedny sluchátka a dva mikrofony). I v této sadě byl v dodávce nabíječ na 220V. Následoval model F5XT, který umožňoval využít externí 2.5mm jack na konektoru sluchátkové sady pro nabíjení bez nutnosti odpojovat choulostivé kabely sluchátkové sady z tělíčka. Nouzově bylo možné nabíjení i za jízdy např. z powerbanky v náprsní kapse (kapacita nesmí být pod 20% a 2.5mm jack je poměrně náchylný na rozpojení vlivem pohybu kabelu). Sluchátková sada XT se rozpozná pomocí ikonky blesku vedle 2.5mm konektoru. S toutou sluchátkovou sadou je možné externí dobíjení i u starších modelů F5 a F5S ale ne za chodu interkomu. V sadách XT není nabíječ na 220V a namísto něj je dodávaný kabel pro nabíjení z USB s dvojicí konektorů jack 2.5mm. 220V zdroj s USB zásuvkou si musí zákazník opatřit samostatně nebo sadu dobíjet např. z notebooku apod. Zatím nejnovější model F5MC představený na jaře 2014 umožňuje komunikaci nejen s jednotkami Interphone ale prakticky všemi dalšími výrobci komunikátorů (Scala, Sena, Schuberth, Motorola, Nolan...) a došlo k omezení počtu interkomů v sérii při slupinové komunikaci na čtyři jednotky. Nový model MC má změněné hlasové menu a podporuje nové komunikační protokoly. Ke všem komunikátorům této série (kapkovitý tvar s křížovými tlačítky) je možné dokoupit speciální sluchátkové sady pro vyklápěcí přilby Schuberth a Shoei a také se nabízí sety F5MC přímo s těmito sluchátky (nejezdá se ale o balení určené pro zákazníky ale pro servisy které provádí montáž do nových přileb). Ve všech sadách MC není stejně jako u sad XT 220V nabíječ ale kabel pro zapojení do USB zásuvky s dvojitou koncovkou jack 2.5mm.

Označení TWIN
Sady nazvané TWIN obsahují dvojici komunikátorů a sluchátkových sad v jednom balení. Sada obsahuje vše potřebné pro instalaci do dvou přileb ale obvykle jen s jedním nabíjecím kabelem nebo nabíječem na 220V (podle typu). Předpokládá se využití partnery, kteří jezdí spolu a nepotřebují každý svůj nabíjecí kabel nebo zdroj. Sada je poměrně výrazně cenově zvýhodněná.

Modely SPORT nebo OUTDOOR
Interphone nabízí také celé sady určené pro použití mimo motocykl - na kolo, lyže apod. Tyto sady nemají sadu do přilby a místo ní je v dodávce sluchátko zavěšené na ucho podobně jako u některých headsetů pro mobilní telefony (tzv. bondovka). Tělíčko komunikátoru jde připevnit klipem třeba na čepici nebo na oblečení. Tyto sluchátkové sady jsou koupit i samostatně jako doplněk k sadám motocyklovým.

Modely označené CARKIT
Interphone nabízel a nabízí některé sady (zejména staršího provedení F4) ve verzi určené jako komunikační prostředek do auta. Namísto sluchátkové sady je dodávaný mikrofon integrovaný do konektoru a velký reproduktor v plastovém pouzdru s možností pevné montáže ve vozidle. Je to ideální např. pro doprovodná vozidla na expedicích apod. Komunikace je pochopitelně hlasitá, celá posádka auta slyší co se povídá. Tělíčko komunikátoru je nicméně možné využít jako plnohodnotou sadu do přilby po dokoupení potřebných dílů (sluchátkové sady, montážní destičky na přilbu).

(reakce na) Který intercom doporučujete? Reálný dosah, ovládání, párován...

Skvělá odpověď, děkuji! 2.8.2015 v 21:52 | Nahoru | #14

JeckyllHydova píše: V druhém balení byl i návod. No hurá. Tak jsme se doma spárovali. Jenže je nám to na 1-2-3.

Je tu trochu problém s výklopou Lazer. Má předpřípravu na malá sluchátka. No a ty jejich velká tam narvat nejdou.Na drát k puse s mikrofonem tam taky není moc místa. Tak se můj dárek trochu minul.
Jelikož nebyl čas, dál jsem to v pátek neřešila, ale máte někdo zkušenost s řešením podobného problému?
Do mojí výklopy to šlo. Jen ještě musím vykoumat jak tak přidělat tu krabičku.



krabicku jsem nalepil na lepiky GOPRO
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist