chystám se ošetřit spodek auta a s tím souvisí otázka, jakou technoligii použít, aby to mělo kýžený efekt, když už to dá celkem dost práce...Jedná se sice o plechovku, ale někoho by to mohlo inspirovat i v použití u moto(např. veterána)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
Nedávno jsem pořídil Vaneo z roku 2004 a né že by bylo nějak brutálně shnilý, ale pochopitelně na podvozku nějaká koroze+ v dutinách ap. je...
Chci řešit ošetření koroze na "nevyditelných" místech, nejedná se mi o opravu laku, lemů blatníku, 5-tých dveří ap.,toliko na vysvětlenou...
V minulosti jsem to řešil mechanickým očištěním, natřením odrezovačem a pak následným nátěrem buď základovky+vrchní barvy, nebo přímo jedním nátěrem spec. barvy na rez (Hammerite ap.). Bohužel to němělo dlouhodobý efekt a za čas se koroze opět objevila-de fakto jsem nenašel barvu, nebo postup, jak korozi na delší čas nějak účinně zastavit...
Z toho, co jsem zjišťoval(když opomenu standartní výše popsaný postup), jsem zjistil + slyšel tyto rady:
1. Nátěr podvozku OLEJEM
-nátěr štětcem(někdo radí vyjetým olejem z friťáku, někdo jakým koli oleje používaným v motorismu, někdo olejem smíchaným s nějakou vazelínou=hustší konzistence).
-údajně se na takto ošetřený nátěr nalepí prach a vytvoří se vodě odolná emulze, která chrání proti korozi a přes kterou rez jen tak neproleze(ošetření podvozku)+pohyblivý části se zároveň promažou...
2. Ošetření SUŘÍKOVÝM PRÁŠKEM + LNĚNOU FERMEŽÍ (údajně tvrdne caa 2 měsíce!)
- zřejmě se jedná o směs smíchanou ze suříkového prášku a fermeží-bohužel o této metodě jinak nic nevím...
3. Použití tzv. Super Neutralizátoru KOROZE
Samozřejmě pak by taky šlo dát auto do servisu a nechat na něm provést spec. nástřik, ale po zkušenostech se servisama a kvalitou odvedené práce se snažím (co je v mých silách), si určuté opravy a údržbu dělat svépomocí-alespoň člověk ví, jak to má udělaný...
Druhá věc je, co na různý nátěry a nánosy řekne později mechanik, co na autě pak musí něco měnit ap., protože řada různých a různě napatlaných nátěrů v mnoha případech ztěžuje přístup a povolení určitých partií a šroubů...
Byl by nějakej vyzkoušenej tip na kompromis s dobrým antikorozivním nátěrem+dlouhodobějším účinkem?
Mě z toho vychází asi nejlíp nátěr olejem (otázka zní jakým), protože např. rezatý plot na chalupě jsem kdysi natíral vyjetým olejem z friťáku, ten následně jako-by zaschl a vytvořil film a od té doby to nerezne(aplikováno přímo na rez bez většího čištění...).
THX
1 reakcí na tento příspěvek účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!
Zkoušel jsem na spodky všechno možný, na různý auta. Co ale za ty léta můžu říct, tak klasický nástřiky spodku, dneska s cenou 5-10 000 Kč, jsou k ničemu. Po dvou letech se rez objeví znova. Zkusil jsem naposledy toto: http://www.xcp-prot...xcp-rust-blocker-5-l , https://www.xcp-pro...ako-ochrana-podvozku A je to asi nejlepší varianta. Stříkám to vždy jednou ročně (na podzim) a pokaždý při výměnně kol a oleje všude kam dosáhnu. Nemusím nic zakrývat, nesmrdí to, chrání elektriku, maže to (třeba takový ty páčky zespoda na náklon xenonů), nevadí to gumě ani laku. A je to i na dutiny. Takže roční ošetření mě vyjde na cca 1 000 - 1 500 Kč se vsím všudy (5 litrů kanystr na cca 3 roky, mám stříkací pistoli, kompresor). Stávající rez zastaví, což je fajn,
Na motorky používám XCP Clear Coat. Na oživení nelakovaných plastů a vůbec celou motorku. Nejlíp to jde vidět když prší, jak se dělají kulička vody a jde to pryč. Proti rzi to funguje stejně XCP Rust Blocker, ale je to čirý, tekutější a nelepí to. Vlastně takový lepší a levnější ACF-50. https://www.xcp-pro...t-blocker-clear-coat