paolo_novy Přidat reklamu

Téma: zmena vyvodoveho kolieska
motozdar,,,ak dám o jeden zub menšie vyvodové(záberové) koliesko oproti seriovemu aký to bude mat účinok? zmení sa záber od spodku,nezníži sa maximálka,čo tým docielym????? dakujem za vaše názory,postrehy a skúsenosti

zmena vyvodoveho kolieska

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2015 v 10:54 | Nahoru | #1
Jasny ze zmeni, ano maximalka de dolu, ale to snad nepoznas, nebo jo ? To jedine od Svidnika na Stropkov Jinac to budes zvedat porad na zadni

zmena vyvodoveho kolieska

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2015 v 11:17 | Nahoru | #2
zrovna u ZRXsa který má krouťáku hafo už od 3t rpm...a ještě sametovej motor mi to příjde blbost... na co ? O maličko snížíš maximálku... a s tím házením na zadní ...ono to u REXe není zas tak horký...musíš se dost snažit

zmena vyvodoveho kolieska

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2015 v 12:25 | Nahoru | #3
spocitat si to muzes tady http://www.gearingcommander.com/

zmena vyvodoveho kolieska

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2015 v 12:26 | Nahoru | #4
tady nekdo neco podobneho resil, treba ti to vnecem pomuze

(reakce na) zmena vyvodoveho kolieska

Skvělá odpověď, děkuji! 1.4.2015 v 09:24 | Nahoru | #5
VORman> podívej se na odkaz co jsem dával, jeník tam má tři grafy, kde je kroutící moment na zadním kole. nebo už přepočítaný na sílu dopředu, kterou motocykl dává.
Zelenou čarou je na grafu odporu vzduchu, který motocykl musí překonávat.
Síla, kterou motocykl má musí být větší, než je odpor vzduchu. (odpor vzduchu roste kvadraticky) Maximální rychlost je v momentě, kdy se tyto dvě křivky protnou.
Je to obrázek 5. 6. 7.
A z grafů vidíš, že u jawy 350 zvětšením řetězového kolečka klesla maximální rychlost asi o pět km/h. I když je převod více do rychla.
Naopak při zmenšení kolečka na 16 maximální rychlost zůstala téměř stejná, nebo se spíše o nějaké malé číslo zvětšila. Protože kratším sekundárním převodem získáváš větší sílu motocyklu. ( závisí na otáčkách - dokud ti roste výkon s otáčkami - ne kroutící moment, protože výkon = moment * otáčky, proto otáčky rostou i když moment klesá)
Ten graf musíš udělat z výkonové křivky motoru měřené na brzdě. Aby jsi věděl, v jakých otáčkách je jaký výkon motoru.
Mohl bych to možná zpracovat do excelu, ale asi se mi do toho nebude chtít. Já sám se na maximálku moc nedívám, VFR by mělo jet 240 a já s tím jel něco okolo 200, Na masarykově okruhu sem jel s fazerem 190, víc nedal. Takže pro mě bude asi výhodnější dát převod kratší. Snáze se dostanu na předpisovou jízdu, protože jezdit na 5 nebo 4 rychlostní stupeň mi jaksi nejde pod nos. A na klasickej převod jede VFr při 5000 otáček 120, a těch 5000 je tak akorát pro normální jízdu.
A pokud pojedu palbu (ono to zas až taková palba není ale na mě třeba jo) , tak získám pružnější motorku protože mám více síly, a rychlost mi dostačuje.

Doufám, že jsem ti to tím blábolením trochu objasnil, nejsem zrovna lektor

jinak u FZS už bych taky krátil převod a nechal bych si ji a VFR nepořizoval.

A ještě tedy přímo k tvému dotazu, u ZRX 1100 se už dá očekávat že se ta maximálka sníží, čili už v továrním nastavení je motocykl převodován tak, že top speed je omezen maximálními otáčkami a ne odporem vzduchu. Ale je to pouze odhad. Musí se to spočítat. Očekávej tak 10 km/h dolů, ale to už si můžeš nacvakat v gear configu

Naposledy editováno 01.04.2015 09:29:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis / svářeč výfuků Kawasaki ZRX 1100 DJwasabi 10 14.2.2024 v 06:54 Eddie83
Sháním (asi) svářeče - výfuk Kawa Z... Kawasaki ZRX 1100 DJwasabi 2 13.2.2024 v 08:46 ficcus
Držák na mobil [1, 2] Kawasaki ZRX 1100 Danny350 43 25.6.2023 v 22:14 jirka-mz
představce u ZRX Kawasaki ZRX 1100 ujec76 10 30.3.2023 v 15:53 Krautkopf
sháním Servis na Kawasaki ZRX 1100 :) Kawasaki ZRX 1100 farnajs 6 15.3.2023 v 22:10 Sharan69


TOPlist