Seňor Roberto Martinez je majitelem firmy JAWA Argentina a má od české fabriky smluvně pronajatou ochrannou známku ve zlato-černém provedení. Je dovozcem JAWY, ale podle jeho slov by ho (+40 zaměstnanců) samotný prodej českých motorek neuživil. Zatímco v 90. letech se tam prodalo asi 30 000 ks J350/638-40, tak dneska tam v konkurenci čínských strojů a při cenách paliva nikdo velkej dvoutakt moc nechce a Sportard 660 je po proclení a zdanění prakticky neprodejný (9 ks). Argentina má tak parádní celní sazby, že tam S660 vychází na skoro 300 000 kč, tedy skoro totéž, co BMW Sertao. V takových ekonomikách je lepší dovážené stroje v zemi montovat, čímž se dovozce vyhne clu. Tam to ale není tak jednoduchý, protože jejich zákony vyžadují, aby vozidlo mělo argentinské VINko. Argentinské JAWY proto mají rámy a podvozkové díly vyrobené v Argentině, takže Čína je to jen zčásti. Roberto Martinez na všech prodávaných strojích cestuje po Jižní Americe a podrobuje je osobním zkouškám. Pro propagaci JAWY tam například pořádal rekordní jízdy nonstop do Ohňové Země atd. a je to skutečný srdcař, žádný kupčík. Takže, abych to shrnul - JAWA Argentina není aktivitou naší značky, nemá s tím nic společného nikdo z ČR, nelepěj to na motorky Číňani a motorky nejsou 100% Čínou. Jen chlap, kterej drží firmu po tátovi (ten makal ještě na pérákách) nechce zavřít krám a jít společně se 40 zaměstnanci na pracák jenom proto, že je výrobky z Týnce nedokážou uživit.