globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
Nazdárek motorkáři, chtěl bych se zeptat zda-li nevíte kde je zakopaný pes.

Jste moje záchrana před směrem do servisu

Závada: Řekl jsem si, pojedu na výlet. Příjdu k moto pokouším se nastartovat a startér neměl sílu se roztočit(chtěl, ale nebyla štáva). Tak já dutá hlava chci tomu trošku pomoci. Napojím na nabíječku abych pomohl baterce při startu a crrrrrk.....crrrrrk.. nic jiného teď při zmáčknutí startovacího tlačítka neslyším :-/

Nevíte co jsem mohl odkrouhnout?


Dík za rady

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 18:31 | Nahoru | #1
A není prostě mrtvá baterka?, zkus ji napřed nabít a pak změřit napětí, normální nabíječka, pokud to není nějaké samodomo by ti nic udělat neměla, běžně se jako podpora při startování se špatnou baterkou používá.

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 18:33 | Nahoru | #2
Proste je vymlacena baterka, tak ji nech nejdriv poradne nabit a pak na to hrabej.

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 18:35 | Nahoru | #3
A tu baterku už si nabil? Nabíječkou tomu při startu nepomůžeš ale nemělo by to ani ničemu ublížit

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 18:38 | Nahoru | #4
Nabij pořádně baterku a pak si zkontroluj co ti ji vybíjí, nebo jak dobíjí mašina, protože jen tak něco tu baterku neumrtví, pokud není už natolik stará, že na to má právo...

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 18:46 | Nahoru | #5
tak tak, baterka v haji presne tohle se mi stalo, tak jsem prochazel pojistky a premejlel, co jsem mohl podelat. Ale nakonec jsem baterku nabijel par hodin a vse v pohode. Teda baterka byla samozrejme u konce svych sil a za 14 dni jsem ji menil
nutno podotknou ze ta baterka za sebou mela xxx sezon a zabilo ji i pusteni svetel na klicek

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 18:57 | Nahoru | #6
Mě třeba teď odešla baterka a to jsem jí měl 4 měsíce, hned na místě mi dali v krámě novou. Taky u SV. Stalo se to shodou okolností po mém prvním zmoknutí na SV. Ale nová baterka dává správné napětí, takže asi jen blbá shoda okolností a špatná baterka.

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 19:04 | Nahoru | #7
Motonabíječka je ráda, když cvakne stykačem startéru, natožtak s ním ještě otáčet a mít připojenou vybitou aku..to pojede..

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 19:07 | Nahoru | #8
Jak už bylo psáno dříve, je to K.O. baterka, pokud se to bude opakovat i po plném nabití, je baterka na výměnu. Pokud by to dělalo i s novou baterkou bude v háji startovací relé...

1 reakcí na tento příspěvek pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 19:11 | Nahoru | #9
Nabíječka v žádném případě nedodá proud potřebný pro starter, takže její připojení k vybité baterce nepomůže - na to bys potřeboval startovací zdroj, nebo prostě připojit kvalitními startkabely ("ne zrádci v nouzi" z pumpy, nebo Kauflandu) pomocný akumulátor, klidně z auta. Tebou popisované "cvrkání", ať už cvakání, nebo "cvrčení", dělá relé starteru - při slabé baterce je to normální, dochází k cyklickému jevu vlivem změny napětí periodickým odpojováním a připojováním zátěže.
Pokud jde o nabíječku, tak pokud o byla nějaká klasika, tak u té mohla maximálně shořet pojistka, v horším případě by se zničily diody (ale to se prakticky vůbec nestává). Moderní elektronické nabíječky by měly mít ochranu proti zkratu na výstupu (starter svým příkonem de facto pro nabiječku zkrat udělá), takže těm by se nic stát nemělo.
Nech baterku naplno nabít, jak už zde zaznělo (AGM, nebo gelovou max. na 14.2V, kapalinovou klasiku se zátkami na max. 16.2V - pozor, nemusí být schopná takového napětí dosáhnout, stačí sledovat, kdy už se napětí znatelně nezvyšuje - třeba o 0.5V za 1/2 hodiny) a uvidíš. Jestli ani pak starter neutáhne, má zvýšený vnitřní odpor a je na vyhození.
Ještě může nastat zrádná situace, kdy po zapnutí starteru klesne napětí jen o tolik, že starter ještě "nápadně nezpomalí" (točí zdánlivě dobře), ale na pořádnou jiskru na svíčkách už to nestačí. Když po připojení pomocné baterky (plně nabité, na 100% dobré a kvalitními kabely) motor bez problémů chytne, jedná se přesně o tento případ a baterka je též na vyhození - ne sice úplně, ještě půjde použít třeba k napájení nějakých záložních zdrojů, autolednic apod., ale na startování už stačit nebude.

1 reakcí na tento příspěvek pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 20:07 | Nahoru | #10
jestli si startoval s nabijeckou tak se modli aby si ji neznicil (nabijecku) jinak motorce se nic nestane, poradne(treba i 10h) nech nabijet poradnou nabijeckou baterku a pak zkus nastartovat pokud stale nic tak kup novou
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 Mikeš87 9 Dnes v 00:54 assassin
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 macumba 29 Včera v 16:46 macumba
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe


TOPlist